ŘJ motoru (DDE) jsem měnil u 530d, ale za úplně novou, stará byla KO. Ale stejně jsem musel do BMW, protože problémů při výměně je několik :
- při odpojení staré ŘJ nezničit zajišťovací západky konektorů, když nevíš, jak to funguje
- při zapojení nové dát velký pozor a konektory nasazovat rovně, aby se žádný kolík v DDE neohnul, např. X2413 má 52 kontaktů. Záměna nebo otočení konektorů nehrozí, každý má svoje jedinečné kódování. Obojí uděláš sám, chce to trošku šikovnosti, auto by mohlo jet.
- starší ŘJ bude mít starší SW, který si nebude rozumět s váhou vzduchu. Je třeba do ŘJ nahrát nový SW, odpovídající "váze vzduchu" (MAF). To Ti udělá jen autorizovaný servis BMW, přes diagnostiku to myslím nejde.
- starší ŘJ bude mít v sobě uloženy údaje předchozího vozu včetně VIN, najetých kilometrů a další. Pokud tyto údaje nebudou sesynchronizovány, (stav tachometru se stavem v řídící jednotce - např. při výměně jednoho z těchto dílů), bude svítit na LED manipulační tečka u stavu tachometru viz.
http://sweb.cz/vs31/Test_palubniho_pristroje_CZ.doc . Řekneš si - čert to vem, jenže při kontrole (na hranicích, teď i mimo hranice) si policajt na palubním displeji vymačká VIN a pokud Ti nesouhlasí - máš kradené auto. Mě to kontrolovali za poslední 2 roky 3x.
V BMW Ti i to VINko v ŘJ změní a znova všechno nakódují (ŘJ motoru, ABS, alarm, Lichtmodul, ?? nevím co všechno podle výbavy vozu), ale trvá to i několik hodin. Naštěstí tady neplatí hodinová sazba 1200/hod, cenu nevím, já to měl v ceně té výměny. Zkus se zeptat.
Mě ta výměna ŘJ stála cca 2.500,-Kč + 19.000,-Kč nová ŘJ. Takže ušetříš dost. Jenže u každého auta se ještě nějaká chybička najde (u mne podtlakový regulátor) a když je to už rozebrané a připojené na počítač .... prostě připrav radši si trochu víc.