Stránka 1 z 1

Napsal: úte 29.04.2008 19:24
od chucky
Na BMW 330D 135kw 2001 přestala fungovat ŘJ motoru (DDE); mám tady druhou starší jako náhradu, jakým způsobem ji nejednodušeji dostanu do vozu aby pracovala a kolik to bude stát a co vše je zapotřebí udělat?

děkuji za odpovědi.

Napsal: úte 29.04.2008 21:39
od starML
ŘJ motoru (DDE) jsem měnil u 530d, ale za úplně novou, stará byla KO. Ale stejně jsem musel do BMW, protože problémů při výměně je několik :
- při odpojení staré ŘJ nezničit zajišťovací západky konektorů, když nevíš, jak to funguje
- při zapojení nové dát velký pozor a konektory nasazovat rovně, aby se žádný kolík v DDE neohnul, např. X2413 má 52 kontaktů. Záměna nebo otočení konektorů nehrozí, každý má svoje jedinečné kódování. Obojí uděláš sám, chce to trošku šikovnosti, auto by mohlo jet.
- starší ŘJ bude mít starší SW, který si nebude rozumět s váhou vzduchu. Je třeba do ŘJ nahrát nový SW, odpovídající "váze vzduchu" (MAF). To Ti udělá jen autorizovaný servis BMW, přes diagnostiku to myslím nejde.
- starší ŘJ bude mít v sobě uloženy údaje předchozího vozu včetně VIN, najetých kilometrů a další. Pokud tyto údaje nebudou sesynchronizovány, (stav tachometru se stavem v řídící jednotce - např. při výměně jednoho z těchto dílů), bude svítit na LED manipulační tečka u stavu tachometru viz. http://sweb.cz/vs31/Test_palubniho_pristroje_CZ.doc . Řekneš si - čert to vem, jenže při kontrole (na hranicích, teď i mimo hranice) si policajt na palubním displeji vymačká VIN a pokud Ti nesouhlasí - máš kradené auto. Mě to kontrolovali za poslední 2 roky 3x.

V BMW Ti i to VINko v ŘJ změní a znova všechno nakódují (ŘJ motoru, ABS, alarm, Lichtmodul, ?? nevím co všechno podle výbavy vozu), ale trvá to i několik hodin. Naštěstí tady neplatí hodinová sazba 1200/hod, cenu nevím, já to měl v ceně té výměny. Zkus se zeptat.

Mě ta výměna ŘJ stála cca 2.500,-Kč + 19.000,-Kč nová ŘJ. Takže ušetříš dost. Jenže u každého auta se ještě nějaká chybička najde (u mne podtlakový regulátor) a když je to už rozebrané a připojené na počítač .... prostě připrav radši si trochu víc.

Napsal: stř 30.04.2008 08:54
od chucky
To zní jako že když při připojení jíné (shodné) starší jednotky je okamžitě možné odjet, jen svítí tečka u budíků? chápu to dobře? moc se mi to totiž nezdá... Mě bylo řečeno že si s tím poradí jen MODIC; aby to vůbec odjelo. To je pro mě priorita číslo jedna, moct odjet s autem bez lana....

jinak kamarád vlastní originální diagnostiku MODIC ale moc s tím neumí, tak jestli někdo nezná postup toho přizpůsobení.

děkuji.

Napsal: stř 30.04.2008 15:29
od Toydolls
Tak tohle me hlava nebere - ty mas KO RJ, vis to na 100% auto je rv.01 tak urcite nebude problem odtahnout jakkoliv do dilny ci do servisu. Nevidim duvod s tim odject a pokud to chces dotahnout zvenku pak bych stejne volil odtah.
Kamos ma MODIC za XY a neumi s tim ...

Sory, ale proste me tohle zavani... ale s autem stejne neodjedes pouha vymena nestaci.

Napsal: stř 30.04.2008 15:48
od chucky
podivej, nejbližší autorizovaný bmw servis je odsud čtyřicet kilometrů, a neznám nikoho v mém okolí kdo by si s tím dokázal poradit, ono totiž tato oblast není tak otevřená jako například koncern, kde se jednotky mění raz dva a diagnostiku má každý. Poslouchej, nějaké žvásty o tom že něco zavání a podobně si nech. Autu přestala komunikovat ŘJ a proto je nutná její výměna, rozumíš? Já nechci jet do autorizovaného servisu a nechat tam dvacet tři tisíc za to, že mi vymění jednotku kterou já mužu mít za 1.500,-. O tom že někdo má MODIC a neumí s ním, protože tuhle proceduru neabsolvoval, tomu nerozumím ani já, i když je to pochopitelné, ale v této oblasti to vypadá, že všichni akorát umí přečíst chyby z paměti závad a tím jejich práce končí. Proto Vás žádám o radu a ne o blbé kecy, děkuji.p