Stránka 1 z 3
Napsal: ned 02.03.2008 21:59
od frank325i
bmw e36 2.5i nastartuji a po chvili kdyz se zacne zahrivat voda ukazatel je na konci modreho pole tak jako kdyby spadne vykon na otackach a v tu chvili pokud pridam plynu na volnobech tak zacnou kolisat otacky 800-1500...i kdyz je pak motor zahraty...a nekdy to nedela ale zacne po cca 20min diagnostika me hlasi vahu vzduchu,lambda sondu,veci jsem vymenil a diagnostika ukazuje to same i po smazani chyb...
kde je chyba???
1.muze to byt volnobezny ventil?ukazal by chybu na diagnostice?
kde najdu foto kde presne je umisteny?ma cenu ho cistit?
2.po vymene vahy jsem to jel projet a dobre ale pak se vratilo kolisani....cca3dny
3.asi zmerit prubech lambda sondy?
4.co radite?kde zacit
5.rücklicht defekt to me ukazuje co?
Napsal: ned 02.03.2008 23:45
od Brembo_318i
Já měl skoro to samé jako ty, ale naštěstí po všech pokusech jsem zjistil, že mám díru ze spod hadice na sání. Někdy velká záhada je způsebená uplnou pí....... A to rücklicht defekt podle mě znamená, že máš prasklou někde zadní žárovku

ve světlech nebo špatnej kontakt, teda podle překladu bych to tak chápal. Nebo že by třeba svíčka? Ale na to a kontrolka asi nebude.....
Napsal: pon 03.03.2008 22:54
od frank325i
dekuji za odpoved.......ale urcite by se nasel odbornik ktery jeste poradi.........jinac koleno mam vymenene a zadni svetla mam diody tak asi kontakt....
Napsal: úte 04.03.2008 01:23
od starML
frank325i píše:dík za odpověď a náhodou nevíš, jak vyřešit moji záhadu století?
Zkusil bych se podívat na čidlo teploty chladící kapaliny. Takže upevnění drátů v konektoru, oxidace kontaktů, odpor čidla. Myslím si, že :
- když je motor studený, je to OK, ŘJ dává do motoru paliva víc (jako sytič)
- když teplota stoupá, ŘJ dle teploty motoru množství paliva snižuje, ale
- když je čidlo špatné, ŘJ nemá informace o teplotě a dává množství paliva jako do studeného, volnoběžné otáčky jsou vyšší nebo se motor přebytkem paliva dusí. Proti tomu pracuje volnoběžný ventil a celé se to takhle houpe. Ty čidla teploty tam jsou dvě, jedno je pro teploměr na přístojovce a druhé pro řídící jednotku, možná, že jsou dokonce stejná. Zkus proměřit jejich odpor, měl by být podobný. Pokud jsou přívody dost dlouhé, prohoď jen konektory mezi sebou a uvidíš, co bude dělat teploměr na přístojovce. Potom to už asi bude jasné.
Napsal: stř 05.03.2008 19:14
od frank325i
dik za odpoved vyzkousim to....
Napsal: úte 18.03.2008 21:10
od frank325i
tak jsem to resil a pisu aby co maji stejny problem vedeli.....prohodil jsem cidla a na palubce behem chvile rucicka v modrem a pak cca2min motor ohraty....tudiz predpokladam cidlo je spatne jinac cidla nejsou stejna tak to nejelo kdyz jsem je nechal prehozena a sel cerny dym motor pri vytoceni....kdyz jsem nechal zapojeny jen na ridici jednotku tak to zdechavalo.vyhodnoceni=objednal jsem obe cidla cca250kc za ks a vymenim to...
Napsal: čtv 20.03.2008 20:08
od frank325i
tak jsem je vymenil a ukazuje to dobre ale kolisani zase pak doslo.regulator jsem vycistil a kolisani bylo tak 800 az 1100ot za cca10vterin prestalo a jel dobre nechal jsem ho 5min jet aniz by zakuckal pak jsem pridal plynu a pak zase zacal kolisat a zase za 10vterin prestal tak si myslim ze spatne maka regulator tak ho vymenim a uvidime....
Napsal: čtv 20.03.2008 20:14
od JIP
Regulátorem myslíš volnoběžný ventil?
Napsal: čtv 20.03.2008 20:40
od angel_1
vecny tema to kolisani, uz jsem se rozhodla to dat do elitu na dilnu sice se nedoplatim, ale verim ze to najdou, uz me to stve....
Napsal: pát 21.03.2008 09:58
od Whisky
me taky kolisj otacky a zjistilo se ze je to nejakym elektricky predehrevemn motoru nebo co a ono se spina nejaky rele a vzdycky kdyz se to sepne, tak jdou otacky dolu.
Napsal: sob 22.03.2008 09:46
od frank325i
jo jo trefa a taky tim koncim pak to zavezu do servisu....
Napsal: sob 22.03.2008 10:17
od JIP
Nezapomeň nás prosím informovat o výsledku...já jsem prolezl snad všechny Topicy, které se kolem tohodle problému točí v sekci trojek i pětek a nikde jsem se nedopátral pořádného výsledku...může to prý dělat:
-čidlo vačky
-čidlo kliky
-čidlo teploty vody v bloku
-volnoběžný ventil
-váha vzduchu
-lambda
-indukční cívky, příp.fajfky
-...a já nevím co ještě ... S takovou bych mohl vyměnit celé auto, kór když ve většině případů diagnostika hlásí, že je všechno vpořádku a není...
Napsal: sob 22.03.2008 11:39
od Fikop
angel_1 píše:Whisky píše:me taky kolisj otacky a zjistilo se ze je to nejakym elektricky predehrevemn motoru nebo co a ono se spina nejaky rele a vzdycky kdyz se to sepne, tak jdou otacky dolu.
me desis:-)
Neděs se, to mají jen určité typy motorů. Ty to určitě nemáš...
Napsal: sob 22.03.2008 18:42
od Maverick666
Já bych řek že váha vzduchu to určitě neni. Otáčky by kolísaly ihned po nastartování a teplota by nehrála roli...
Napsal: stř 26.03.2008 10:07
od JIP
Notak pánové, šup šup...nějaké nové poznatky někdo?
Já jen, že mi to občas jede úplně normálně(málem to trhá asfalt a ručička ekonoměru moc nechce jít nad 20L), ale většinou je chod motoru při ustálené jizdě a otáčkách dost nekultivovaný(jede ale normálně na 6 válců), výkon je slabší a spotřeba 12-13L/100km...
Napsal: stř 26.03.2008 13:06
od jarda
JIP píše:frank325i píše:jo jo trefa a taky tim koncim pak to zavezu do servisu....
Nezapomeň nás prosím informovat o výsledku...já jsem prolezl snad všechny Topicy, které se kolem tohodle problému točí v sekci trojek i pětek a nikde jsem se nedopátral pořádného výsledku...může to prý dělat:
-čidlo vačky
-čidlo kliky
-čidlo teploty vody v bloku
-volnoběžný ventil
-váha vzduchu
-lambda
-indukční cívky, příp.fajfky
-...a já nevím co ještě ... S takovou bych mohl vyměnit celé auto, kór když ve většině případů diagnostika hlásí, že je všechno vpořádku a není...
v seznamu nemáš to hlavní - děravý hadičky. Tim bych začal, zvlášť pokud nic nehlásí diagnostika.
Napsal: stř 26.03.2008 16:25
od Maverick666
Jojo hadičky by to mohli bejt. Pak bych taky tipoval vlnoběžný ventil...Chce to zkoušet od toho nejjednoduššího k nejhoršímu.
Jak by jste začli?
Napsal: čtv 27.03.2008 10:24
od JIP
jarda píše:v seznamu nemáš to hlavní - děravý hadičky. Tim bych začal, zvlášť pokud nic nehlásí diagnostika.
Hmm...výměnou děravého kolena jsem začal...
A co mě zaráží ze všeho nejvíc...že studené to jede jako pila, jakmile se to ohřeje-KONEC. Na volnoběh blafání do výfuku a při ustálené jízdě(pedál plynu v pořád stejné poloze) to jakoby poškubává...
Napsal: čtv 27.03.2008 12:14
od Maverick666
To by mohlo bejt čidlo vačky...
Napsal: čtv 27.03.2008 13:07
od castro
nebo taky umírající palivové čerpadlo.... to je věcí...
to chce dát na pořádnou diagnostiku...