Stránka 1 z 2

Napsal: stř 27.02.2008 16:05
od FiliposII
Ahoj denska sem si cistil volnobezny ventil, protoze mne houpali otacky na volnobeh na LPG. Po vycisteni sem ho dal zpet a co se nestalo. Na LPG se sice chod trosku zlepsil (uz to tak moc nehoupe), ale na benzin, na ktery to pred opravu jelo bezproblemu je chod na volnobeh hrozny auto jakoby se dusilo, a "chrblalo" tim padem se mirne rozhoupou i otacky ale jen minimalne. Volnobezny ventil jsem zkousel, a je plne funkcni, nikde nedrhne a vylesteny do lesku.

mohl by takto razantne ovlivnit chod motoru tento ventil, kdyz se zda byt dobry, a nebo se jen projevila nejaka dalsi zavada co tam muze byt, spatna vaha a nebo lambda. Kdyz by mi to snad nikde nemelo prisavat vzduch do sani, vsecko sem utesnil, a projistotu aj zalepil silikonem.

Kdyz vypojim Lambdu, tak to na chodu motoru neni nijak znat. (pred 3 mesici na mereni mi rekli ze je dobra).

Zapomel sem ze je to E36 325i M50- motor
Kdyz vypojim Vahu vzduchu, tak se chod motoru mirne zhorsi, ale neni to prilis znat.

Napsal: stř 27.02.2008 16:14
od castro
co máš za motor?

mam taky problém s volnoběhem. Prakticky ale až po zahřátí auta. Po vyřazení mi spadnou otáčky až třeba k 200 a pak se vyhoupnou nahoru a pak se ustálí. Někdy to i chcípne... ventil jsem taky čistil.. :-/

Napsal: stř 27.02.2008 17:25
od FiliposII
Uz sem tam ten typ motoru doplnil
E36 325i M50

Napsal: stř 27.02.2008 17:31
od FiliposII
castro píše:mam taky problém s volnoběhem. Prakticky ale až po zahřátí auta. Po vyřazení mi spadnou otáčky až třeba k 200 a pak se vyhoupnou nahoru a pak se ustálí. Někdy to i chcípne... ventil jsem taky čistil.. :-/
no tak ja ho mam porad za studena aj za tepla. Ale jak pises ze po virazeni spadnu otacky a pak sa to vyhupne navrch a v mem pripade to bude mirne kolisat kolem nejake hodnoty (za jizdy jsou stabilni). A nekdy mi to taky chcipne, tak bych to videl asi na stejnu vadu a to bud lambda a nebo vaha vzduchu, chtelo by to zkusit?

Napsal: pon 03.03.2008 23:07
od frank325i
mam stejny problem aj stejny motor....v cem je problem.....

Napsal: pon 03.03.2008 23:21
od D-E-J-V
a to ti začalo dělat jen tak a nebo si tomu autu dal před tím zahulit?...drift,prudké podřazování a tak?

Napsal: úte 04.03.2008 18:00
od FiliposII
No ja sem to auto zatim setril, nikdy moc nedostahlo zahulit, jen sem tam pri predjizdeni to vytocim (max k 6000ot/min). Ale nevim jak to bylo u predchoziho majitele ???
Ale na benzin to jede uplne v pohode akorat to LPG???

Napsal: úte 04.03.2008 22:27
od D-E-J-V
mě se něco podobného stalo z ničeho nic...dával sem tomu zahulit a najednou mi praskl vlnovec..docela velká díra...a od té doby než sem na to přišel bylo auto jak někde vytažené z vrakoviště....už jsem tam měl pár šrámů od začátku co jsem auto koupil...dneska sem vyměnil vlnovec a nevěřil sem co to dokáže....hned pár minut na to sem uplně zdriftoval zadní gumy:-)...jede to uplně jinak a konečně v pořádku...

Napsal: sob 08.03.2008 16:40
od FiliposII
Dneska sem zkusil vytahnut cidlo teploty a nestacil sem sa divit chod motoru byl uplne v poradku zadne kolisani otacek, akorat otacky nebyli cca 550-600, ale byli tak 800-900, ale zadne kolisani. Ale asi tak po 5 minutach se neco v motoru stalo, spadly otacky caa na 400-500 a motor zacal opet houpat v rozmezi 500-600.
Kdyz prepojim cidla teploty opacne, tak teplomer ukazuje asi dobre, a motor na volnobeh houpe.

Chtel bych sa zeptat, zda s timto nema nekdo zkusenosti, co udela odpojene cidlo, jak by se mel motor chovat, a proc po par minutach dojde nahle ke zvratu a poklesnou otacky na normalni hodnotu, a motor opet zacne houpat.

Napsal: úte 11.03.2008 17:28
od calif
no tak ja se pridam, 325i M50, otacky kolisaly stale, za studena, i za tepla, praskly vlnovec sání, koupe noveho, tak 1000km ok, ted to dela opet, ale jen za studena a zatim nijak markantně, takze taky netusim, z nicehoz nic proste, hlavne pri vyrazeni, za jizdy jsou otacky ok :(

Napsal: stř 12.03.2008 16:50
od Allex
Já mám taky podobnej problém, jak za studena, tak i za tepla. U 318TDS E36. Volnoběž.ot. mezi 775-850. Vyřadím, otáčky klesnou zhruba na 2 vteřiny pod uroveň volnoběžných ot. tj. zhruba na 600-650. Poté se vráti zpět mezi 775-850 ot. Napadla mě váha vzduchu...

Napsal: stř 12.03.2008 17:56
od FiliposII
Vaha vzduchu mna napadla take, ale zkusil sem ju vypojit o chovani sa nezlepsilo zhorsil sa chod ale porad to hupalo, tak sem usoudil ze asi bude dobra ale chtelo by to zkusit

Napsal: stř 12.03.2008 20:03
od droban
ja kdyz sem mel v haji vahu vzduchu tak mi to po odpojeni taky blblo,ani diagnostika nehlasila vadnou vahu,ale kdyz sem ji vymenil auto jelo daleko lip

Napsal: stř 12.03.2008 23:37
od stallker
to castro: měl jsem ten samej problém, hlavně když jsem brzdil z kopce a zároveň jsem sešlápl spojku, abych podřadil, tak mi spadly otáčky tak nízko, že to občas i chcíplo. Vyměnil jsem škrtící klapku a byl klid, motor M20

Napsal: čtv 13.03.2008 15:30
od sqeezer
Měnil jsi celou škrtící klapku, nebo jen ten potenciometr? Co na ní bylo špatnýho?

Napsal: čtv 13.03.2008 15:32
od droban
taky se kouknete jesi je klapka v nulove poloze,staci trocha vic dotahli lanko a uz to snima nejak blbe a hadaj se cidla

Napsal: čtv 13.03.2008 20:58
od stallker
Měnil jsem ji celou, protože ten potenciometr je tam nějak přesně nastavenej, tak jsem s tim radši nehejbal. Měl jsem ještě jeden kompletní motor, tak jsem to jen přehodil.

Napsal: čtv 13.03.2008 21:05
od stallker
Zkoušel jsem ji samozřejmě nejdřív čistit, ale žádná změna, takže to asi bylo tim potenciometrem.

Napsal: čtv 13.03.2008 22:53
od castro
tak to je zajímavý.... :-/ dík za info.. zkusim to... ;-)

Napsal: úte 18.03.2008 15:20
od jumbo
Čau, mám úplně ten stejnej problém, na diag. to vyhodilo špatnou lambdu, koupě NGK 3300.- ale pořád stejný, ještě k těm problémům: trochu to jako by střílí - není stejný chod motoru, možná trochu smrdí- bohatá směs a hlavně to cuká při ustálené jízdě. Než půjdu na diagnostoku znovu, ještě zkusím vyčistit klapku a zkontrolovat vlnovec sání, což mi bylo jaksi doporučeno. A co vy? Nějaký pokrok ohledně tohoto problému? Ještě: při odpojení váhy, konektoru klapky změna chodu motoru, při odpojení lambdy, teplotního čidla- nic se neděje...

motor M50