Stránka 1 z 2
Napsal: pát 08.02.2008 18:42
od milas
Nevíte náhodou někdo jestli do 2,8l M52 pasuje setrvačník i z jiného modelu? Koukal jsem do ETK a porovnával a vždy se trochu liší hmotností, ale jestli jsou rozměrově stejný nevím kde bych našel, jestli máte někdo zkušenost tak díky za každou radu.
Napsal: pát 08.02.2008 21:08
od ewelynea
milas píše:Nevíte náhodou někdo jestli do 2,8l M52 pasuje setrvačník i z jiného modelu? Koukal jsem do ETK a porovnával a vždy se trochu liší hmotností, ale jestli jsou rozměrově stejný nevím kde bych našel, jestli máte někdo zkušenost tak díky za každou radu.
Jestli ti muzu radit tak do toho, pouzit setrvacnik z jinyho auta bych urcite nesla, muze se treba zdanlive zdat stejny ale muze mit trochu jiny specifikace a muzes mit problem. Jde hlavne o to, ze kdyz se ti cokoli pak stane tak ti nikdo neuzna reklamaci, pokud namontujes dil, ktery dodavatel v katalogu na to auto neudava. Ale setrvacnik, co potrebujes dela LUK akorat stoji dardu...asi 19 tis bez DPH (MOC)
Napsal: pát 08.02.2008 21:55
od bavo
328 nemá stejnou spojku s žádným jiným motorem,aspoň podle ETK a MJAuto. Řekl bych že máš docela problém,kterej ti zrovna nezávidím,za cenu toho novýho setrváku koupíš celej motor..
Napsal: pát 08.02.2008 22:36
od Killca
milas píše:Nevíte náhodou někdo jestli do 2,8l M52 pasuje setrvačník i z jiného modelu? Koukal jsem do ETK a porovnával a vždy se trochu liší hmotností, ale jestli jsou rozměrově stejný nevím kde bych našel, jestli máte někdo zkušenost tak díky za každou radu.
napis poslednich 7 cisel tveho vinu, kouknu se
Napsal: sob 09.02.2008 19:48
od Fx
milas píše:Nevíte náhodou někdo jestli do 2,8l M52 pasuje setrvačník i z jiného modelu? Koukal jsem do ETK a porovnával a vždy se trochu liší hmotností, ale jestli jsou rozměrově stejný nevím kde bych našel, jestli máte někdo zkušenost tak díky za každou radu.
Máš 240mm spojku předpokládám, tam to je stejný s 323i do 10/95. Pokud chceš jetej setrvák, zkus tel. 608 971 879, nějaký 240mm z 2,8i tam měl. Já od něj bral na 323i 228mm setrvák, ještě ho nemám na autě, protože mi teď už dva měsíce stojí kvůli úřednímu šimlu ťuknutý v garáži, ale jeví se OK.
Napsal: ned 10.02.2008 13:09
od milas
Díky moc všem. Poslední čísla vin:ER45074
Napsal: ned 10.02.2008 18:38
od Killca
3' E36
Convertible
323i (M52)
328i (M52)
Coupe
323i (M52)
328i (M52)
Saloon
323i (M52)
328i (M52)
Touring
328i (M52)
5' E39
Saloon
528i (M52)
Touring
528i (M52)
7' E38
Saloon
728i (M52)
Z3 E36
Coupe
Z3 2.8 (M52)
Roadster
Z3 2.8 (M52)
u e36 323 od 6/95 do 11/95
u e36 328 od 10/94 do 4/99
u e39 528 od 2/95 do 9/97
u e38 728 od 3/95 az 9/97
u Z3 coupe 5/97 a 9/98
Napsal: ned 10.02.2008 18:51
od milas
Díky moc.

Napsal: pát 13.04.2012 16:08
od Kedyson
Zdravim,
temat o setrvacniku je tady vic, nez dost, takze nove zakladat nebudu. Vetsinu jsem precetl, ale priznavam, ze v tom mam zmatek. Mam moznost koupit malo jety setrvacnik a spojku od firmy LUK. Bylo to v e36 320i. Ja mam 323i (1997). Na foru jsem se dovezel, ze byl jiny prumer (i vaha?) u 323 do roku 95 a pozdeji, jina spojka, ze se lisi i setrvacniky pro auta s klimou a bez... Muze mi prosim nekdo potvrdit, jaky prumer a vaha setrvacniku do me 323i 97' patri a jestli by byl setvak z 320i pouzitelny? Diky
Napsal: pát 13.04.2012 17:29
od Totic
No tak záleží zase ze který 320i
Resp. rozměrově se zdají být stejný, ale ETK čísílko se na konci liší..
Napsal: pát 13.04.2012 17:54
od Kedyson
Totic píše:No tak záleží zase ze který 320i

Resp. rozměrově se zdají být stejný, ale ETK čísílko se na konci liší..
Koukal jsem na setrvacniky LUK. Je fakt, ze kod produktu se lisi u 320, 323 do 95 i 323 po 95. Nikde se ale uz nepise, jestli se opravdu rozmerove a vahove lisi
Napsal: pát 13.04.2012 23:14
od marecekoi
Před měsícem jsem řešil setrvák i spojku na mé 328čce a 2měsíce před tím jsem četl všechno možné o možných variantách.328i má setrvačník o průměru 240mm a váze myslim okolo 11kg 323 po roce 95 má stejný setrvačník jako 328i.Jestli je to s klimou nebo bez je úplně jedno.Další variantou je jednohmotý setrvačník z 325ky o průměru myslim 225mm kde je potřeba sehnat spojku s odpruženou lamelou o průměru 225mm+ startér z E30ky,ale jak jsem se dočetl je to trošku downgrade jelikož půjde krouťák o 30nm dolů.Pokud mohu doporučit tak koupit setrvák i spojku novou a člověk má na hodně dlouho vystaráno.Napiš členovi Nowic, má bezkonkurenční ceny co jsem kde hledal.Tak doufám, že jsem nějakym způsobem pomohl

Napsal: sob 14.04.2012 00:11
od marecekoi
Jinak setrvačník novej od Luku se dá sehnat za +- 8tis. kč
Napsal: sob 14.04.2012 09:58
od Kedyson
Diky!

Napsal: sob 14.04.2012 11:03
od Francis
marecekoi píše:... variantou je jednohmotý setrvačník z 325ky o průměru myslim 225 mm kde je potřeba sehnat spojku s odpruženou lamelou o průměru 225 mm + startér z E30ky, ale jak jsem se dočetl je to trošku downgrade jelikož půjde krouťák o 30 Nm dolů ...

Změnou setrváku a startéru klesne kroutící moment?

Napsal: sob 14.04.2012 13:31
od Morte
myslim, že spíš ne...
ale mám technickou- dá se vyměnit dvouhmota za jednohmotu ze stejné motorizace, bez úprav? Samozřejmě s odpovídající spojkou...
Napsal: sob 14.04.2012 18:58
od ACDC
Taky mi to je divné. Nebo přenášený moment?
Napsal: sob 14.04.2012 19:28
od Lucifer
Taky už jsem to tu četl, že to sníží nebo zvýší krouťák

Jak je to ale možný mi hlava nějak nepobrala

jestli kvůli váze

Napsal: sob 14.04.2012 20:36
od cleman
podle toho co jsem prošel témata tak to fakt tak je. Veme to něco dole kvůli setrvačnosti vzhledem k váze a přidá nahoře. Motor se nemusí prát s hmotností setrváku a roztáčí se rychleji.
Napsal: sob 14.04.2012 21:19
od Francis
Souhlasím s poslední větou. Motor nejen že jde rychleji "do otáček", ale i rychleji "padá dolů" a lépe se pak řadí. Na absolutní hodnoty kroutícího momentu hmotnost setrvačníku nemá vliv.
Nevýhodou odlehčení je lehké zvýšení vibrací, u šestiválců takřka neznatelně, a následně nepatrně zvýšené opotřebení převodovky a diferenciálu torzními kmity.
První motory M20 a M30 byly vyráběny se setrvačníky 6,5 kg a jimi vybavené vozy najezdily bezproblémově statisíce km. Pak zženšitilí metrosexuálové, šťouraví novináři a jiné buzny si donutili recenzemi a testy aut výrobce k montáži dvouhmotových těžkých setrvačníků, což je podobná zhovadilost jako dvouplášťové kulové čepy rameno-těhlice u E36, u kterých se trhá pryžové propojení vnějšího a vnitřního pláště a auto pak plave a i když je čep jakože OK, řízení je jakoby "gumové" a nepřesné.