Napsal: pát 18.01.2008 01:35
Ohľadom otáčok a stým súvisiacimi problémami tu už bolo toho dosť popísané ako som tak čítal a hľadal. Takže pridám aj ja niečo k tejto problematike
.
Štart je bez problémov, jak v lete tak v zime (v zime pri štarte drží otáčky cez 1000, potom klesnú, ale to je asi bežné pri studenom motore), ale pri voľnobehu cítiť ako sa celé auto mierne trasie, tak pridám plyn a je na pár sekund pokoj a za chvíľu začne zase mierne triasť. Toto je prvý problém, ale to ma až tak netrápi.
Druhý problém spočíva v tom, že napr. pridám a podržím otáčky na cca 2000, pustím plyn a otáčky idú dole až pod volnobežné, možno na nejakých 400-500, motor sa dosť zatrepe (ako keby sa bránil pred chcípnutím) a otáčky znovu vybehnú mierne nad voľnobeh a potom už znovu drží voľnobeh.
Toto je dosť nepríjemné pri preraďovaní (hlavne medzi 1-2 a 2-3). Klasika rozbieham sa na 1, stlačím spojku, zaradím 2, púšťam spojku, lenže to sú otáčky práve moc nízko na tých 400-500 a ako sa do takých nízkych otáčok chytá 2ka celým autom trhne (prirovnal by som to k tomu ako keby ste miesto 5 zaradili na sekundu 3 a hned vyradili).
Takže buď pri preraďovaní "počkám" kým daný proces prebehne (teda otáčky padnú a znovu vyskočia), potom je preradenie hladké, alebo vytáčam tak vysoko, že nestihnú padnúť ani pod 1000 kým preradím.
Čo sa týka možných problémov s otáčkami našiel som toto:
snímač otáčok, volnobežný ventil, nasávanie falošného vzduchu, lambda sonda, zle nastavený voľnobeh, silentbloky, vstrekovacie čerpadlo.
Takže, čo sa tým dá robiť? Keďže do zložitejšieho rozoberania motoru by som sa asi nepúšťal, tak prosím o rady čo s tým môžem spraviť v domácich podmienkach. Alebo servis?
BMW je z bazáru, E36 325TDS r.v. 1998, cez 131tis km, po kúpe vymenené všetky filtre.


Štart je bez problémov, jak v lete tak v zime (v zime pri štarte drží otáčky cez 1000, potom klesnú, ale to je asi bežné pri studenom motore), ale pri voľnobehu cítiť ako sa celé auto mierne trasie, tak pridám plyn a je na pár sekund pokoj a za chvíľu začne zase mierne triasť. Toto je prvý problém, ale to ma až tak netrápi.
Druhý problém spočíva v tom, že napr. pridám a podržím otáčky na cca 2000, pustím plyn a otáčky idú dole až pod volnobežné, možno na nejakých 400-500, motor sa dosť zatrepe (ako keby sa bránil pred chcípnutím) a otáčky znovu vybehnú mierne nad voľnobeh a potom už znovu drží voľnobeh.
Toto je dosť nepríjemné pri preraďovaní (hlavne medzi 1-2 a 2-3). Klasika rozbieham sa na 1, stlačím spojku, zaradím 2, púšťam spojku, lenže to sú otáčky práve moc nízko na tých 400-500 a ako sa do takých nízkych otáčok chytá 2ka celým autom trhne (prirovnal by som to k tomu ako keby ste miesto 5 zaradili na sekundu 3 a hned vyradili).
Takže buď pri preraďovaní "počkám" kým daný proces prebehne (teda otáčky padnú a znovu vyskočia), potom je preradenie hladké, alebo vytáčam tak vysoko, že nestihnú padnúť ani pod 1000 kým preradím.
Čo sa týka možných problémov s otáčkami našiel som toto:
snímač otáčok, volnobežný ventil, nasávanie falošného vzduchu, lambda sonda, zle nastavený voľnobeh, silentbloky, vstrekovacie čerpadlo.
Takže, čo sa tým dá robiť? Keďže do zložitejšieho rozoberania motoru by som sa asi nepúšťal, tak prosím o rady čo s tým môžem spraviť v domácich podmienkach. Alebo servis?
BMW je z bazáru, E36 325TDS r.v. 1998, cez 131tis km, po kúpe vymenené všetky filtre.






