Stránka 1 z 2
					
				
				Napsal: stř 16.01.2008 17:48
				od xdentist
				Kdo vi k cemu je klapka uprostred parohu sani na E36 318IS motor M42? Je ovladana podtlakem-mebranou(na obrazku v etk cislo 7). v urcitych vysokych otackach se bud uzavre nebo otevre,to prave nevim... zajimalo by mne k cemu tam je a taky co znamena a jaky ma vliv to kdyz nefunguje!? Diky...
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40
-klapka tam neni videt ale je vlastne tesne pod mistem kde se spodni dil parohu spojuje s hornim
 
			
					
				
				Napsal: stř 16.01.2008 18:03
				od dsvatos
				ISo má proměnnou délku sání. Při nízkých otáčkách dlouhý sání - podporuje krouťák, při vysokých otáčkách a zatížení jde vzduch přes krátký sání - vyšší výkon. Dneska už docela běžnej systém..
			 
			
					
				
				Napsal: stř 16.01.2008 18:08
				od xdentist
				aha,to hodne vysvetluje,diky! doted mi to nefungovalo,dnes jsem zjistil ze membrana je derava a vymenil ji a uz to spina... jak se to tedy od ted zmeni?co se zmeni a jak to poznam?
			 
			
					
				
				Napsal: stř 16.01.2008 18:14
				od dsvatos
				xdentist píše:aha,to hodne vysvetluje,diky! doted mi to nefungovalo,dnes jsem zjistil ze membrana je derava a vymenil ji a uz to spina... jak se to tedy od ted zmeni?co se zmeni a jak to poznam?
No buďto ti to pojede líp při nižších, nebo při vyšších točkách.. Každýmu režimu motoru (lechtačka x plnej výkon) vyhovuje jinak dlouhý sací potrubí..
 
			
					
				
				Napsal: stř 16.01.2008 23:35
				od Koto
				Jak jsi poznal že je ta membrána v čudu??? Nějak systematicky nebo ses náhodou podíval??? Mam taky ISo a mam pocit že mu taky malinko něco schází. 

 
			
					
				
				Napsal: stř 16.01.2008 23:43
				od xdentist
				no nahoda... prijelo druhe ISo a hledala se netesnost na hadicich... a tak jsem si vsim ze u nej to neco dela a u me nikdy nic.... takze jsem to vyndal a zkusil na hadicku pripojit jinou membranu a hned fungovala.... tak jsem ji tam namotoval a uz to tu klapku ovlada... slysel jsem ze se to stava a me se to stalo taky a objevil jsem to nahodou.
rada na zkousku.posad nekoho do auta,sahni na tahlo co je od membrany ke klapce (asi 2cm dlouhy) a at nastartuje... okamzite by se melo zatahnout(zkratit). po vytoceni auta do vysokych otacek se to v urcite chvili vrati do polohy jak to bylo pri vypnutem motoru....
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 17.01.2008 12:53
				od Killca
				hej to taky radsi skouknu, mi to kdyztak potom ukazes na strahove, pro sichr
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 17.01.2008 19:37
				od xdentist
				jojo 

 
			
					
				
				Napsal: pát 18.01.2008 00:55
				od Koto
				dík za radu, vyzkoušim to. Jsem rád že je to tak jednoduchý a při tom to může mít na motor docela vliv  

 
			
					
				
				Napsal: pát 18.01.2008 09:14
				od Kubin
				xdentist píše:Kdo vi k cemu je klapka uprostred parohu sani na E36 318IS motor M42? Je ovladana podtlakem-mebranou(na obrazku v etk cislo 7). v urcitych vysokych otackach se bud uzavre nebo otevre,to prave nevim... zajimalo by mne k cemu tam je a taky co znamena a jaky ma vliv to kdyz nefunguje!? Diky...
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40
-klapka tam neni videt ale je vlastne tesne pod mistem kde se spodni dil parohu spojuje s hornim
 
cus mam otazku-je normalni že když se otevre zatka ventiloveho vika zhorsi se chod motoru nebo to spiš dokonce chcipne!! je tam jakoby podtlak!možna by to mohlo mit neco spolecnyho s tou klapkou..ja nevim u fačka jsem to nemel 
 
  
 .jak je to u vas?? ma tu klapku i 316i?? prisel jsem nato nahodou menil jsem tesneni pod hlavou a tak jsem koukal jak to tam ta plna syntetika maže 

...jo a na volnobeh v mistech ty klapky neco jakoby vrni!! když lehce pridam plyn tak vrneni zmizi..
 
			
					
				
				Napsal: pát 18.01.2008 10:32
				od xdentist
				no to s tim olejovym vickem by takhle melo delat,signalizuje to ze se tam drzi podtlak a kdyz ho sundas tak klesnou otacky a nekdy to chcipne,kdyz ho das zpet tak se zvysi otacky... to by delat melo.  klapku maji krome M42 a M44 (318is) myslim i M43 motory (316 a 318i-ale jen od urciteho roku,zalezi co mas...). s tim vrnenim nevim,to se moc neda na dalku
			 
			
					
				
				Napsal: pát 18.01.2008 10:55
				od Kubin
				xdentist píše:no to s tim olejovym vickem by takhle melo delat,signalizuje to ze se tam drzi podtlak a kdyz ho sundas tak klesnou otacky a nekdy to chcipne,kdyz ho das zpet tak se zvysi otacky... to by delat melo.  klapku maji krome M42 a M44 (318is) myslim i M43 motory (316 a 318i-ale jen od urciteho roku,zalezi co mas...). s tim vrnenim nevim,to se moc neda na dalku
motor je to M43 96 zkousel jsem to hledat-použil jsem ten tvuj odkaz viz niže!
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=40 
akorad presne nevim kde hledat to tahlo ty membrany
 
			
					
				
				Napsal: pát 18.01.2008 11:06
				od xdentist
				membrana s tahlem je cislo 6 na tomto obrazku a je to umisteno zespoda pod ohybem sani...jakoby za alternatorem
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40 
			
					
				
				Napsal: pát 18.01.2008 11:16
				od Kubin
				
fajn diky moc až prijdu z prace tak na to hned mrknu!
 
			 
			
					
				
				Napsal: ned 14.07.2013 12:16
				od OldBoy
				Nemuzu tu membu nikde sehnat.Starsi se mi davat nechce.Poradte.Na is e36
			 
			
					
				
				Napsal: ned 14.07.2013 13:00
				od Totic
				Leda celou 11611734472 v BMW cca 1200,- bez DPH.
			 
			
					
				
				Napsal: ned 14.07.2013 17:49
				od fabledwarrior
				Ja jsem ji nedavno kupoval za 1500 novou od Nowice.
			 
			
					
				
				Napsal: ned 14.07.2013 19:39
				od pepa318is
				me se ta klapka vysypala , z ohybala mi ventili a omlatila písty , novou jsem nedával, a jede mi to lip nez pred tim , co jsem mluvil s mechanikem z bmw tak ani nevadi ze tam neni
			 
			
					
				
				Napsal: ned 14.07.2013 20:07
				od lukepostulka
				Mohl by prosím někdo popsat jak otestovat její funkčnost? Z toho co tady vidím nejsem 2x chytřejší, to že to "cvakne" při vypnutí motoru asi nestačí
			 
			
					
				
				Napsal: ned 14.07.2013 21:57
				od mitch17