Stránka 1 z 2
Napsal: stř 16.01.2008 17:48
od xdentist
Kdo vi k cemu je klapka uprostred parohu sani na E36 318IS motor M42? Je ovladana podtlakem-mebranou(na obrazku v etk cislo 7). v urcitych vysokych otackach se bud uzavre nebo otevre,to prave nevim... zajimalo by mne k cemu tam je a taky co znamena a jaky ma vliv to kdyz nefunguje!? Diky...
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40
-klapka tam neni videt ale je vlastne tesne pod mistem kde se spodni dil parohu spojuje s hornim
Napsal: stř 16.01.2008 18:03
od dsvatos
ISo má proměnnou délku sání. Při nízkých otáčkách dlouhý sání - podporuje krouťák, při vysokých otáčkách a zatížení jde vzduch přes krátký sání - vyšší výkon. Dneska už docela běžnej systém..
Napsal: stř 16.01.2008 18:08
od xdentist
aha,to hodne vysvetluje,diky! doted mi to nefungovalo,dnes jsem zjistil ze membrana je derava a vymenil ji a uz to spina... jak se to tedy od ted zmeni?co se zmeni a jak to poznam?
Napsal: stř 16.01.2008 18:14
od dsvatos
xdentist píše:aha,to hodne vysvetluje,diky! doted mi to nefungovalo,dnes jsem zjistil ze membrana je derava a vymenil ji a uz to spina... jak se to tedy od ted zmeni?co se zmeni a jak to poznam?
No buďto ti to pojede líp při nižších, nebo při vyšších točkách.. Každýmu režimu motoru (lechtačka x plnej výkon) vyhovuje jinak dlouhý sací potrubí..
Napsal: stř 16.01.2008 23:35
od Koto
Jak jsi poznal že je ta membrána v čudu??? Nějak systematicky nebo ses náhodou podíval??? Mam taky ISo a mam pocit že mu taky malinko něco schází.

Napsal: stř 16.01.2008 23:43
od xdentist
no nahoda... prijelo druhe ISo a hledala se netesnost na hadicich... a tak jsem si vsim ze u nej to neco dela a u me nikdy nic.... takze jsem to vyndal a zkusil na hadicku pripojit jinou membranu a hned fungovala.... tak jsem ji tam namotoval a uz to tu klapku ovlada... slysel jsem ze se to stava a me se to stalo taky a objevil jsem to nahodou.
rada na zkousku.posad nekoho do auta,sahni na tahlo co je od membrany ke klapce (asi 2cm dlouhy) a at nastartuje... okamzite by se melo zatahnout(zkratit). po vytoceni auta do vysokych otacek se to v urcite chvili vrati do polohy jak to bylo pri vypnutem motoru....
Napsal: čtv 17.01.2008 12:53
od Killca
hej to taky radsi skouknu, mi to kdyztak potom ukazes na strahove, pro sichr
Napsal: čtv 17.01.2008 19:37
od xdentist
jojo

Napsal: pát 18.01.2008 00:55
od Koto
dík za radu, vyzkoušim to. Jsem rád že je to tak jednoduchý a při tom to může mít na motor docela vliv

Napsal: pát 18.01.2008 09:14
od Kubin
xdentist píše:Kdo vi k cemu je klapka uprostred parohu sani na E36 318IS motor M42? Je ovladana podtlakem-mebranou(na obrazku v etk cislo 7). v urcitych vysokych otackach se bud uzavre nebo otevre,to prave nevim... zajimalo by mne k cemu tam je a taky co znamena a jaky ma vliv to kdyz nefunguje!? Diky...
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40-klapka tam neni videt ale je vlastne tesne pod mistem kde se spodni dil parohu spojuje s hornim
cus mam otazku-je normalni že když se otevre zatka ventiloveho vika zhorsi se chod motoru nebo to spiš dokonce chcipne!! je tam jakoby podtlak!možna by to mohlo mit neco spolecnyho s tou klapkou..ja nevim u fačka jsem to nemel

.jak je to u vas?? ma tu klapku i 316i?? prisel jsem nato nahodou menil jsem tesneni pod hlavou a tak jsem koukal jak to tam ta plna syntetika maže

...jo a na volnobeh v mistech ty klapky neco jakoby vrni!! když lehce pridam plyn tak vrneni zmizi..
Napsal: pát 18.01.2008 10:32
od xdentist
no to s tim olejovym vickem by takhle melo delat,signalizuje to ze se tam drzi podtlak a kdyz ho sundas tak klesnou otacky a nekdy to chcipne,kdyz ho das zpet tak se zvysi otacky... to by delat melo. klapku maji krome M42 a M44 (318is) myslim i M43 motory (316 a 318i-ale jen od urciteho roku,zalezi co mas...). s tim vrnenim nevim,to se moc neda na dalku
Napsal: pát 18.01.2008 10:55
od Kubin
xdentist píše:no to s tim olejovym vickem by takhle melo delat,signalizuje to ze se tam drzi podtlak a kdyz ho sundas tak klesnou otacky a nekdy to chcipne,kdyz ho das zpet tak se zvysi otacky... to by delat melo. klapku maji krome M42 a M44 (318is) myslim i M43 motory (316 a 318i-ale jen od urciteho roku,zalezi co mas...). s tim vrnenim nevim,to se moc neda na dalku
motor je to M43 96 zkousel jsem to hledat-použil jsem ten tvuj odkaz viz niže!
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=40
akorad presne nevim kde hledat to tahlo ty membrany
Napsal: pát 18.01.2008 11:06
od xdentist
membrana s tahlem je cislo 6 na tomto obrazku a je to umisteno zespoda pod ohybem sani...jakoby za alternatorem
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40
Napsal: pát 18.01.2008 11:16
od Kubin
fajn diky moc až prijdu z prace tak na to hned mrknu!
Napsal: ned 14.07.2013 12:16
od OldBoy
Nemuzu tu membu nikde sehnat.Starsi se mi davat nechce.Poradte.Na is e36
Napsal: ned 14.07.2013 13:00
od Totic
Leda celou 11611734472 v BMW cca 1200,- bez DPH.
Napsal: ned 14.07.2013 17:49
od fabledwarrior
Ja jsem ji nedavno kupoval za 1500 novou od Nowice.
Napsal: ned 14.07.2013 19:39
od pepa318is
me se ta klapka vysypala , z ohybala mi ventili a omlatila písty , novou jsem nedával, a jede mi to lip nez pred tim , co jsem mluvil s mechanikem z bmw tak ani nevadi ze tam neni
Napsal: ned 14.07.2013 20:07
od lukepostulka
Mohl by prosím někdo popsat jak otestovat její funkčnost? Z toho co tady vidím nejsem 2x chytřejší, to že to "cvakne" při vypnutí motoru asi nestačí
Napsal: ned 14.07.2013 21:57
od mitch17