Stránka 1 z 1

Napsal: stř 09.01.2008 18:41
od Kubin
jak utahovat hlavu...nema tady nekdo nejakej planek s postupem utahovani sroubu na hlave?? momenty..prodlevi e36 316
i

Napsal: stř 09.01.2008 19:19
od Zave
jestli jsi koupil nove tesneni jakoz to predpokladam kdyz predelavas hlavu tak jo tak by to tam mohlo byt prilozeny...

Napsal: stř 09.01.2008 19:34
od Kubin
Zave píše:jestli jsi koupil nove tesneni jakoz to predpokladam kdyz predelavas hlavu tak jo tak by to tam mohlo byt prilozeny...

jen nejaky momenty ale moc se vtom neviznam..ale neni tam postup utahovani sroubu což je docela duležity

Napsal: stř 09.01.2008 19:36
od Ganp
pokud nemaš hlavu srovnanou tak ji tam ani nevracej protože když ji sundaš tak se věcinou skrouti !

Napsal: stř 09.01.2008 19:41
od Brody
nevim jak je to u BMW,ale u jinych motoru sem se s krivou hlavou po sundani nesetkal.Taky resim vymenu tesneni,ale nevim kde bych hlavu nechal srovnat.

Napsal: stř 09.01.2008 19:43
od Brody
a jakou silou se utahujou srouby uz tu bylo napsane nekde v mim tematu

Napsal: stř 09.01.2008 20:00
od Kubin
Brody píše:nevim jak je to u BMW,ale u jinych motoru sem se s krivou hlavou po sundani nesetkal.Taky resim vymenu tesneni,ale nevim kde bych hlavu nechal srovnat.

no ja jsem si hlavu brousil vcera v praci 0,1mm a je jak nova :) ..tekla mi do valce voda takže to byla nutnost..proc by si jako menil tesneni?? jen tak??

Napsal: stř 09.01.2008 20:02
od Kubin
Ganp píše:pokud nemaš hlavu srovnanou tak ji tam ani nevracej protože když ji sundaš tak se věcinou skrouti !

vim..u každyho auta ti vždy doporučej hlavu srovnat

Napsal: stř 09.01.2008 20:03
od Brody
Kubin píše:
Brody píše:nevim jak je to u BMW,ale u jinych motoru sem se s krivou hlavou po sundani nesetkal.Taky resim vymenu tesneni,ale nevim kde bych hlavu nechal srovnat.

no ja jsem si hlavu brousil vcera v praci 0,1mm a je jak nova :) ..tekla mi do valce voda takže to byla nutnost..proc by si jako menil tesneni?? jen tak??
protoze mi sakne olej na rohu hlavy!Tak proto

Napsal: stř 09.01.2008 20:04
od Brody
Kubin píše:
Ganp píše:pokud nemaš hlavu srovnanou tak ji tam ani nevracej protože když ji sundaš tak se věcinou skrouti !

vim..u každyho auta ti vždy doporučej hlavu srovnat
Tesneni si kupoval to silnejsi?

Napsal: stř 09.01.2008 20:08
od Kubin
Brody píše:
Kubin píše:
Ganp píše:pokud nemaš hlavu srovnanou tak ji tam ani nevracej protože když ji sundaš tak se věcinou skrouti !

vim..u každyho auta ti vždy doporučej hlavu srovnat
Tesneni si kupoval to silnejsi?

nee maj tam 0,5mm na vic-do pul milimetru to mužes zbrousit

Napsal: stř 09.01.2008 20:36
od Brody
ja myslel ze po jakemkoli zbrouseni se davauz to silnejsi!

Napsal: stř 09.01.2008 22:40
od Ganp
po každym broušeni se nemusi davat silnejši a hlavne tu hlavu nebrousiš každej mněsic? těsněni vydrží 200 000km bez problemu nevim jak u ostatnich značek ale mnělo by to byt stejne a ty jen tak nenajedeš!?a skrouti se vždy ale občas to nemusi byt ani znat ,ja ji radsi necham zbrousit abych pak nemusel znovu sundavat hlavu a kupovat novy těsneni pod hlavu a olej!

Napsal: čtv 10.01.2008 17:51
od ferlin
Kubin píše:jak utahovat hlavu...nema tady nekdo nejakej planek s postupem utahovani sroubu na hlave?? momenty..prodlevi e36 316
i

Normálně se u hlavy válců každého motoru postupuje s utahováním od středu hlavy ke krajům postupně, kruhovitě, předepsaným momentem.

Napsal: čtv 10.01.2008 18:21
od chrompacket
pokud jsi nepouzil nove srouby tak je to stejne jedno jestli budes utahovat momentem 90 nebo 95 Nm (vyrobce udava utahovaci momenty vzdy pri pouziti novych sroubu), ja jsem to delaval kdysi tak, ze jsem mel momentak v ruce :lol: pozdeji se to delalo momentakem na 90 Nm a pro jistotu se to po nejakem poctu ujetych kilometru prekontrolovalo i kdyz vyrobce zakazuje pretahovani sroubu po ujeti nejakych kilometru. Jinak myslim, ze primo na 4-valcove bmw j postup utahovani sroubu stylem: utahnout na 30Nm..potom utahnout o 90° pak o nejake stupne povolit a zase utahnout...tak jsem to kdysi nekde vycetl..ale je to zbytecna kravina..proste to utahni na 90 Nm a hotovo..pak to prekontroluj at mas klid a je to..tim ze nechas hlavu liznout o nejakou tu desetinku nic nezkazis...zaroven nezapomen pri jednom prebrousit sedla ventilu a vymenit guferka ventilu, ketre stoji sada 100,-..good luck :wink:

Napsal: čtv 10.01.2008 18:34
od chrompacket
jo a jinak postup utahovani je jak jiz napsal ferlin...ktereho timto z Petrvaldu zdravim az do daleke Orlove :lol:

Napsal: čtv 10.01.2008 18:37
od Kubin
chrompacket píše:pokud jsi nepouzil nove srouby tak je to stejne jedno jestli budes utahovat momentem 90 nebo 95 Nm (vyrobce udava utahovaci momenty vzdy pri pouziti novych sroubu), ja jsem to delaval kdysi tak, ze jsem mel momentak v ruce :lol: pozdeji se to delalo momentakem na 90 Nm a pro jistotu se to po nejakem poctu ujetych kilometru prekontrolovalo i kdyz vyrobce zakazuje pretahovani sroubu po ujeti nejakych kilometru. Jinak myslim, ze primo na 4-valcove bmw j postup utahovani sroubu stylem: utahnout na 30Nm..potom utahnout o 90° pak o nejake stupne povolit a zase utahnout...tak jsem to kdysi nekde vycetl..ale je to zbytecna kravina..proste to utahni na 90 Nm a
hotovo..pak to prekontroluj at mas klid a je to..tim ze nechas hlavu liznout o nejakou tu desetinku nic nezkazis...zaroven nezapomen pri jednom prebrousit sedla ventilu a vymenit guferka ventilu, ketre stoji sada 100,-..good luck :wink:



vcera jsem vycetl 1krok 30Nm
2 krok 15min cekat
3krok o 90stupnu
4krok 15min cekat
5krok o 90stupnu
30Nm-jsou 3kg??

gufera mam VICTOR REINZ
sedylka už mam taky zarizeny

Napsal: čtv 10.01.2008 18:56
od chrompacket
Kubin píše:
chrompacket píše:pokud jsi nepouzil nove srouby tak je to stejne jedno jestli budes utahovat momentem 90 nebo 95 Nm (vyrobce udava utahovaci momenty vzdy pri pouziti novych sroubu), ja jsem to delaval kdysi tak, ze jsem mel momentak v ruce :lol: pozdeji se to delalo momentakem na 90 Nm a pro jistotu se to po nejakem poctu ujetych kilometru prekontrolovalo i kdyz vyrobce zakazuje pretahovani sroubu po ujeti nejakych kilometru. Jinak myslim, ze primo na 4-valcove bmw j postup utahovani sroubu stylem: utahnout na 30Nm..potom utahnout o 90° pak o nejake stupne povolit a zase utahnout...tak jsem to kdysi nekde vycetl..ale je to zbytecna kravina..proste to utahni na 90 Nm a
hotovo..pak to prekontroluj at mas klid a je to..tim ze nechas hlavu liznout o nejakou tu desetinku nic nezkazis...zaroven nezapomen pri jednom prebrousit sedla ventilu a vymenit guferka ventilu, ketre stoji sada 100,-..good luck :wink:



vcera jsem vycetl 1krok 30Nm
2 krok 15min cekat
3krok o 90stupnu
4krok 15min cekat
5krok o 90stupnu
30Nm-jsou 3kg??

gufera mam VICTOR REINZ
sedylka už mam taky zarizeny

no no presne tak to je ted jsem si vzpomel jak jsem to videl..i na tu cekaci dobu..15min...
na to kasli..stejne to neudelas tak jak to popisujou presne..
utahni si to treba na 30Nm prvni kolo pak na 60Nm druhe kol....pak pro klid na dusi muzes chvilku pockat...(tesneni trosku sedne) a pak na 90Nm treti kolo a mas klid...opravdu bych to tak hluboko neresil...a ver mi ze to tak hluboce ani nikdo v servise neresi a auta jezdi porad dal :wink:

jinak 1 Nm znamena, ze hridel pusobí na bod vzdaleny jeden metr od osy silou 1 newton (tzn. kdybys mel na racne 1m dlouhou tyc a na jejim konci tlacil silou 1N tak je to 1Nm)

Napsal: čtv 10.01.2008 19:12
od Kubin
chrompacket píše:pokud jsi nepouzil nove srouby tak je to stejne jedno jestli budes utahovat momentem 90 nebo 95 Nm (vyrobce udava utahovaci momenty vzdy pri pouziti novych sroubu), ja jsem to delaval kdysi tak, ze jsem mel momentak v ruce :lol: pozdeji se to delalo momentakem na 90 Nm a pro jistotu se to po nejakem poctu ujetych kilometru prekontrolovalo i kdyz vyrobce zakazuje pretahovani sroubu po ujeti nejakych kilometru. Jinak myslim, ze primo na 4-valcove bmw j postup utahovani sroubu stylem: utahnout na 30Nm..potom utahnout o 90° pak o nejake stupne povolit a zase utahnout...tak jsem to kdysi nekde vycetl..ale je to zbytecna kravina..proste to utahni na 90 Nm a
hotovo..pak to prekontroluj at mas klid a je to..tim ze nechas hlavu liznout o nejakou tu desetinku nic nezkazis...zaroven nezapomen pri jednom prebrousit sedla ventilu a vymenit guferka ventilu, ketre stoji sada 100,-..good luck :wink:



vcera jsem vycetl 1krok 30Nm
2 krok 15min cekat
3krok o 90stupnu
4krok 15min cekat
5krok o 90stupnu
30Nm-jsou 3kg??

gufera mam VICTOR REINZ
sedylka už mam taky zarizeny