Napsal: stř 09.01.2008 18:41
jak utahovat hlavu...nema tady nekdo nejakej planek s postupem utahovani sroubu na hlave?? momenty..prodlevi e36 316
i
i
Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
https://www.bmwklub.cz/
Zave píše:jestli jsi koupil nove tesneni jakoz to predpokladam kdyz predelavas hlavu tak jo tak by to tam mohlo byt prilozeny...
Brody píše:nevim jak je to u BMW,ale u jinych motoru sem se s krivou hlavou po sundani nesetkal.Taky resim vymenu tesneni,ale nevim kde bych hlavu nechal srovnat.
Ganp píše:pokud nemaš hlavu srovnanou tak ji tam ani nevracej protože když ji sundaš tak se věcinou skrouti !
protoze mi sakne olej na rohu hlavy!Tak protoKubin píše:Brody píše:nevim jak je to u BMW,ale u jinych motoru sem se s krivou hlavou po sundani nesetkal.Taky resim vymenu tesneni,ale nevim kde bych hlavu nechal srovnat.
no ja jsem si hlavu brousil vcera v praci 0,1mm a je jak nova..tekla mi do valce voda takže to byla nutnost..proc by si jako menil tesneni?? jen tak??
Tesneni si kupoval to silnejsi?Kubin píše:Ganp píše:pokud nemaš hlavu srovnanou tak ji tam ani nevracej protože když ji sundaš tak se věcinou skrouti !
vim..u každyho auta ti vždy doporučej hlavu srovnat
Brody píše:Tesneni si kupoval to silnejsi?Kubin píše:Ganp píše:pokud nemaš hlavu srovnanou tak ji tam ani nevracej protože když ji sundaš tak se věcinou skrouti !
vim..u každyho auta ti vždy doporučej hlavu srovnat
Kubin píše:jak utahovat hlavu...nema tady nekdo nejakej planek s postupem utahovani sroubu na hlave?? momenty..prodlevi e36 316
i
chrompacket píše:pokud jsi nepouzil nove srouby tak je to stejne jedno jestli budes utahovat momentem 90 nebo 95 Nm (vyrobce udava utahovaci momenty vzdy pri pouziti novych sroubu), ja jsem to delaval kdysi tak, ze jsem mel momentak v rucepozdeji se to delalo momentakem na 90 Nm a pro jistotu se to po nejakem poctu ujetych kilometru prekontrolovalo i kdyz vyrobce zakazuje pretahovani sroubu po ujeti nejakych kilometru. Jinak myslim, ze primo na 4-valcove bmw j postup utahovani sroubu stylem: utahnout na 30Nm..potom utahnout o 90° pak o nejake stupne povolit a zase utahnout...tak jsem to kdysi nekde vycetl..ale je to zbytecna kravina..proste to utahni na 90 Nm a
hotovo..pak to prekontroluj at mas klid a je to..tim ze nechas hlavu liznout o nejakou tu desetinku nic nezkazis...zaroven nezapomen pri jednom prebrousit sedla ventilu a vymenit guferka ventilu, ketre stoji sada 100,-..good luck
Kubin píše:chrompacket píše:pokud jsi nepouzil nove srouby tak je to stejne jedno jestli budes utahovat momentem 90 nebo 95 Nm (vyrobce udava utahovaci momenty vzdy pri pouziti novych sroubu), ja jsem to delaval kdysi tak, ze jsem mel momentak v rucepozdeji se to delalo momentakem na 90 Nm a pro jistotu se to po nejakem poctu ujetych kilometru prekontrolovalo i kdyz vyrobce zakazuje pretahovani sroubu po ujeti nejakych kilometru. Jinak myslim, ze primo na 4-valcove bmw j postup utahovani sroubu stylem: utahnout na 30Nm..potom utahnout o 90° pak o nejake stupne povolit a zase utahnout...tak jsem to kdysi nekde vycetl..ale je to zbytecna kravina..proste to utahni na 90 Nm a
hotovo..pak to prekontroluj at mas klid a je to..tim ze nechas hlavu liznout o nejakou tu desetinku nic nezkazis...zaroven nezapomen pri jednom prebrousit sedla ventilu a vymenit guferka ventilu, ketre stoji sada 100,-..good luck
vcera jsem vycetl 1krok 30Nm
2 krok 15min cekat
3krok o 90stupnu
4krok 15min cekat
5krok o 90stupnu
30Nm-jsou 3kg??
gufera mam VICTOR REINZ
sedylka už mam taky zarizeny
chrompacket píše:pokud jsi nepouzil nove srouby tak je to stejne jedno jestli budes utahovat momentem 90 nebo 95 Nm (vyrobce udava utahovaci momenty vzdy pri pouziti novych sroubu), ja jsem to delaval kdysi tak, ze jsem mel momentak v rucepozdeji se to delalo momentakem na 90 Nm a pro jistotu se to po nejakem poctu ujetych kilometru prekontrolovalo i kdyz vyrobce zakazuje pretahovani sroubu po ujeti nejakych kilometru. Jinak myslim, ze primo na 4-valcove bmw j postup utahovani sroubu stylem: utahnout na 30Nm..potom utahnout o 90° pak o nejake stupne povolit a zase utahnout...tak jsem to kdysi nekde vycetl..ale je to zbytecna kravina..proste to utahni na 90 Nm a
hotovo..pak to prekontroluj at mas klid a je to..tim ze nechas hlavu liznout o nejakou tu desetinku nic nezkazis...zaroven nezapomen pri jednom prebrousit sedla ventilu a vymenit guferka ventilu, ketre stoji sada 100,-..good luck