Stránka 1 z 2
Napsal: úte 08.01.2008 00:50
od jacob
Jednou jsem vyrazil na letiště otestovat svou novou e36. Trochu sem tomu dával, objížděl kužely, zkoušel donuty a když se motor trochu víc zahřál, vycházelo od něj jakoby cvakání. Jediný co mě napadlo, že by se nějak zvýšili otáčky větráku (sahary) a na úkor toho vyvolalo nějaké cvakání? Protože když jsem opatrně odjel, tak chladný vzduch motor zase rychle ochladil a ono cvakání hned zmizelo a do dnes (je to cirka dva týdny) je vše vpohodě.
Co myslíte?
Napsal: úte 08.01.2008 00:57
od Killca
cvakaj hydrostely, normalni vec po zahulu, neboj
Napsal: úte 08.01.2008 01:00
od jacob
tak to si mě uklidnil

dá se stim něco dělat ? setkal jsem se stim prvně

jinak aby cvakalo něco po záhulu mi zrovna moc normální nepříjde a přijemný to taky neni

Napsal: úte 08.01.2008 01:09
od Killca
prijemny to neni, taky sem byl poprvy vyjevenej, ale fakt je to OK, ale jak tomu zamezit, tak to nevim no, ale kdyz se to deje casto a stale to jezdi, tak to neni problem, doufam hehe

Napsal: úte 08.01.2008 01:12
od jacob
tak tohle neni zrovna můj styl neřešit to dokud to jezdí

uvidíme jestli se někdo ozve, na nějakym vw foru jsem se dočetl, že stačí vyměnit olej, ale tedy to může být i jinak, každopádně jej vyměním radši.
Napsal: úte 08.01.2008 01:15
od Leveler
Hydroštely nejčastěji cvakaj u 4válce a hlavně když je motor studenej a nejni ještě pořádně rozstříkanej olej.Jeden hydroštěl stojí 500Kč.Nejlepší je dycky vyměnit všechny.Takže když máš 24 ventilu tak x 5.
Ale v tvým případě se nemusíš bát.Pokud to necvaká při každý jízdě a pořád tak pohoda lábuš:)Oleje tam máš dost vid?
Napsal: úte 08.01.2008 01:19
od jacob
Leveler píše:Hydroštely nejčastěji cvakaj u 4válce a hlavně když je motor studenej a nejni ještě pořádně rozstříkanej olej.Jeden hydroštěl stojí 500Kč.Nejlepší je dycky vyměnit všechny.Takže když máš 24 ventilu tak x 5.
Ale v tvým případě se nemusíš bát.Pokud to necvaká při každý jízdě a pořád tak pohoda lábuš:)Oleje tam máš dost vid?
olej jsem samo kontroloval a stav OK, podle štítku je ale starej, zato málo km najeto od výměny. Takže pro jistotu stejně vyměním a dám vědět. Každopádně se mi to stalo jen jendou a když sem opravdu kotlil na letišti, zkoušel sem co to dá, motor byl pořád v otáčkách a dlouho, takže to nějak pomalu přišlo. Spíš se bojim v létě aby to nebylo častěji, až budou vedra. Jinak od té doby se to nestalo.
No uvidíme jestli pomůže výměna oleje. Jinak když už se bavím o tom oleji, co je nejlepší takhle na zimu do e36?
Napsal: úte 08.01.2008 01:22
od Leveler
jacob píše:Leveler píše:Hydroštely nejčastěji cvakaj u 4válce a hlavně když je motor studenej a nejni ještě pořádně rozstříkanej olej.Jeden hydroštěl stojí 500Kč.Nejlepší je dycky vyměnit všechny.Takže když máš 24 ventilu tak x 5.
Ale v tvým případě se nemusíš bát.Pokud to necvaká při každý jízdě a pořád tak pohoda lábuš:)Oleje tam máš dost vid?
olej jsem samo kontroloval a stav OK, podle štítku je ale starej, zato málo km najeto od výměny. Takže pro jistotu stejně vyměním a dám vědět. Každopádně se mi to stalo jen jendou a když sem opravdu kotlil na letišti, zkoušel sem co to dá, motor byl pořád v otáčkách a dlouho, takže to nějak pomalu přišlo. Spíš se bojim v létě aby to nebylo častěji, až budou vedra. Jinak od té doby se to nestalo.
No uvidíme jestli pomůže výměna oleje. Jinak když už se bavím o tom oleji, co je nejlepší takhle na zimu do e36?
Pokud tam máš starej olej tak to může bejt klidně tím.Hod tam novej olej a myslím že bude vše v pohodě.Jinak nevím jestli někdo speciálně na zimu dává jinej olej.Někdo do BMW leje olej 5W-40 a někdo zase 10w-40.Záleží na motoru.Ty tam možná budeš mít 5W-40..Já do svý 1,8 leju už 10W-40 Valvoline.
Napsal: úte 08.01.2008 01:40
od jacob
Napsal: úte 08.01.2008 08:25
od miloshm
Neměla se náhodou ta výměna oleje dělat už 13.7.06???
Napsal: úte 08.01.2008 10:13
od Maslista
to cvakání způsobují hydroštely.. resp. vyčerpanej olej, kterej už nemá takové vlastnosti jako když byl nový.. Major tady na toto téma napsal mnoho článků...
a rada pro tebe: 1.olej vyměnit, 2.zamyslet se nad tím zda nevolit jiný olej např 5w-50 který je odolnější vůči vyšším teplotám, 3.nevěřit papírkům a diodám a měnit olek každých 10.000km
Napsal: úte 08.01.2008 10:18
od jacob
auto mám chviličku, ani nebyl čas jej vyměnit, jinak podle štítků byl třeba vyměnit, ale zase nebyl tolik využit. Vyměním a dám vědět, jestli přišla změna.
Napsal: úte 08.01.2008 14:27
od miloshm
jacob píše:auto mám chviličku, ani nebyl čas jej vyměnit, jinak podle štítků byl třeba vyměnit, ale zase nebyl tolik využit. Vyměním a dám vědět, jestli přišla změna.
Olej v motoru se mění minimálně jednou za rok a to i když se jezdí málo. Podle fotky už se měl vyměnit předloni v létě (13.07.2006), což znamená, že už se neměnil 2,5 roku

Napsal: úte 08.01.2008 14:30
od jacob
miloshm píše:jacob píše:auto mám chviličku, ani nebyl čas jej vyměnit, jinak podle štítků byl třeba vyměnit, ale zase nebyl tolik využit. Vyměním a dám vědět, jestli přišla změna.
Olej v motoru se mění minimálně jednou za rok a to i když se jezdí málo. Podle fotky už se měl vyměnit předloni v létě (13.07.2006), což znamená, že už se neměnil 2,5 roku

jo, nejspíš to tak vypadá, pokud se neměnil ještě třeba bez štítku. Ale řikám, auto mám chvilku, nestačil sem to ještě udělat, spz mam teprv zítra. Podle štítku a podle stavu km nejspíš víc stálo než jezdilo, proto se neměnil.
Napsal: úte 08.01.2008 14:58
od Brody
jo hydrostely.V zime pri nastartovani promrzliho motoru to je cinkot nez se tam dostane olej!Mozna me bude cekat taky vymena!

Napsal: úte 08.01.2008 17:06
od George_D
Odkdy má motorový olej dobu trvanlivosti??? Pokud ho naleju do motoru a vyjedu za 10 let, musí být ready

Napsal: úte 08.01.2008 17:32
od Pete
po deseti letech nebude ready ani nahodou!!!na kazdem znackovem oleji je spotrebujte do....
Ale zarazilo me, že ventily cvakaji pri rozpalenem motoru, pokud je tomu tak byl pouzit olej s nezprávnou letní klasifikací, nebo nedodrzenej interval vymeny.

Napsal: úte 08.01.2008 17:34
od jacob
George_D píše:Odkdy má motorový olej dobu trvanlivosti??? Pokud ho naleju do motoru a vyjedu za 10 let, musí být ready

trvanlivost nemá, ale když se moc nepoužívá, něco se tam chemicky odehrává, konkrétně je to popsaný v topicu o olejích, je tam asi 42 stran. Potrebuje se zas nějak "promíchat", každopádně 2,5 roků starej olej ve mě nevyvolává zrovna dobrý pocit, tak už jen kvůli tomu ho vyměním

Napsal: úte 08.01.2008 17:34
od CZAirwolf
Pete> spis tam je minimalni doba trvanlivosti nez spotrebujte do...

takhle jsem resil treba olej do automatu, ale radeji ho naleju do serva a do automatu dam novy
Napsal: úte 08.01.2008 17:46
od Leveler
Nevím já olej neměním každej rok..Měním až po ujetí +- 10tkm.Stejně tam v průběhu tý doby člověk naleje 1-1,5litru pač ten motor si prostě olej vezme takže tam se to furt ředí.Takže když se vymění za 2 roky tak žádnej problém.Kort tady v těch ojetejch strojích.Bejt to funglofka nebo Mpower tak tam je to zase někde jinde.