Stránka 1 z 2
Napsal: pon 26.11.2007 15:32
od bazypv
Mám tento problém:
Při výměně kol za zimní jsem si všimnul, že se mi na letních blbě sjíždí levé přední kolo.
Je smetené na vnitřek gumy (tedy tendence do A).
Pravé se sjíždí normálně. Volant to netahá. Vůbec žádný náznak problému.
Najel jsem cca 17tis km.
Podložky tam nemám.
Auto nebylo bourané.
Je dá se to na něčem doštelovat?
Čím by to mohlo být?
Doporučení kde nechat opravit + změřit geometrii --> autoservis (Brno, Prostějov, Olomouc) ?
Napsal: pon 26.11.2007 16:01
od dsvatos
Tak jasně že to jde seštelovat

Sbíhavost, celková geometrie. Podmínkou jsou v cajku čepy, silentbloky.. Jinak tě z geometrie vyhodí..
Napsal: pon 26.11.2007 17:26
od bazypv
dsvatos píše:Tak jasně že to jde seštelovat

Sbíhavost, celková geometrie. Podmínkou jsou v cajku čepy, silentbloky.. Jinak tě z geometrie vyhodí..
Ad. seštelovat:
Měl jsem na mysli v podmínkách slušně vybavené domácí dílny.
U starších aut se to řešilo podkládáním a točením excentrickými šrouby (pokud to šlo povolit)

.
U taťkovýho služebáku Peugeot Partner se geometrie nějakým štelováním neřeší (není na čem).
Prostě musíš koupit nový odlitek ramene, čepy atd. a pak je to ok.
Pokud to nepomůže máš smůlu.
Spolehá se prostě už jen na přesnost dílů a kotvení v kastli.
Dá se někde sehnat tabulka se správnými odklony, sbíhavostmi atd.?
Napsal: pon 26.11.2007 17:28
od Killca
ja sem tedko nechaval menit silenty a cepy na cely predni naprave a dostal sem protokol z geometrie tak ti ho muzu poslat, sou tam nejaky stupne a rezervy (tolerance) a tak

Napsal: pon 26.11.2007 19:35
od michal09
tak tak, taky ti můžu poslat svoje hodnoty a tolerance (318i sedan, rok 94, sériovej podvozek)....
Jinak na přední nápravě šteluješ pouze sbíhavost, odklon je pevnej, tak se modli, aby byla rozhozená jen sbíhavost i odklony byly stejné (v toleranci), pokud ne, tak můžeš shánět celou nápravu... Ale myslím že to bude jen sbíhavost, pevnej odklon se nemůže jen tak rozhodit...
No a na domácí geometrii bych rychle zapoměl, nebo nevím jak chceš štelovat kola v mm a v minutách..

Určitě jdi na geošku a nejlépe k někomu známému, aby jsi přesně viděl, co ti na tom dělají, oni totiž většinou rádi u starších aut na to kašlou... Jinak sbíhavost vepředu nastavujěš vedle manžety
Hodně štěstí
Napsal: pon 26.11.2007 20:01
od bazypv
Díky kluci za informace, tohle jsem potřeboval vědět.
Můžu poprosit o ten protokol z měření geometrie? Rád bych předem kouknul co tam píší.
Můj mail bazypv[krucanek]seznam[puntik]cz.
Napsal: pon 26.11.2007 21:18
od HAMANN
Cau, ja mam sluzebni citroen berlingo coz je dvojče partnera a geometrie se tam stelovat da jako u jinejch aut! U novejsich aut musis stelovat i kazdou stranu zvlast, myslim ze u passatu?
Napsal: pon 26.11.2007 22:00
od JIP
Doporučuju nechat si zkontrolovat geometrii obou náprav nejlépe na laserové stolici.
U nás (sever Moravy) to příjde na 500,- i se seřízením, takže není co řešit ...
Napsal: pon 26.11.2007 22:05
od michal09
bazypv píše:Díky kluci za informace, tohle jsem potřeboval vědět.
Můžu poprosit o ten protokol z měření geometrie? Rád bych předem kouknul co tam píší.
Můj mail bazypv[krucanek]seznam[puntik]cz.
Máš maila šéfe!

Napsal: pon 26.11.2007 23:24
od Killca
aaa, ja sem odnes ten protokol do auta do balicku bmw uctu z autecu

zitra to sem nahodim, at muzes porovnat hodnoty

Napsal: úte 27.11.2007 20:14
od askul11
Jinak hoši bacha!na Bmw se geometrie měří při zatíženym autě!Většina neznačkových servisů to bohužel neví takže to není tak přesný

Napsal: úte 27.11.2007 20:19
od T.o.m.
askul11 píše:Jinak hoši bacha!na Bmw se geometrie měří při zatíženym autě!Většina neznačkových servisů to bohužel neví takže to není tak přesný

... ve vetsine znackovych servisu to neprehlednou, protoze to je na jednom z prvnich screenu ... bohuzel je pravda, ze pri plne zatizenem aute ... to sem videl snad jen u opla ... ma byt plna + 5 lidi v aute ... tak nez pojedete na geomku, koukejte po dobrovolnicich co vam v tom budou sedet a nezapomente natankovat

Napsal: úte 27.11.2007 20:38
od askul11
T.o.m. píše:askul11 píše:Jinak hoši bacha!na Bmw se geometrie měří při zatíženym autě!Většina neznačkových servisů to bohužel neví takže to není tak přesný

... ve vetsine znackovych servisu to neprehlednou, protoze to je na jednom z prvnich screenu ... bohuzel je pravda, ze pri plne zatizenem aute ... to sem videl snad jen u opla ... ma byt plna + 5 lidi v aute ... tak nez pojedete na geomku, koukejte po dobrovolnicich co vam v tom budou sedet a nezapomente natankovat

Taktak.když sem byl jěště v Německu tak nato u BMW maj takový spešl panáky který se plněj vodou

Napsal: úte 27.11.2007 20:52
od T.o.m.
askul11 píše:T.o.m. píše:askul11 píše:Jinak hoši bacha!na Bmw se geometrie měří při zatíženym autě!Většina neznačkových servisů to bohužel neví takže to není tak přesný

... ve vetsine znackovych servisu to neprehlednou, protoze to je na jednom z prvnich screenu ... bohuzel je pravda, ze pri plne zatizenem aute ... to sem videl snad jen u opla ... ma byt plna + 5 lidi v aute ... tak nez pojedete na geomku, koukejte po dobrovolnicich co vam v tom budou sedet a nezapomente natankovat

Taktak.když sem byl jěště v Německu tak nato u BMW maj takový spešl panáky který se plněj vodou

... a vypadaj jako bombarder ... do auta potom staci dat jenom jednoho a pak ale upustit benzin

Napsal: úte 27.11.2007 22:21
od michal09
askul11 píše:Jinak hoši bacha!na Bmw se geometrie měří při zatíženym autě!Většina neznačkových servisů to bohužel neví takže to není tak přesný

Cože?

Jsem po geošce, dělal mi ji známej v Toyotě za mojí přítomnosti, ale ani já ani on geošku u 36ky nikdy nedělal a auto jsme nezatížily....

Je to velkej průser??
Než jsem šel na geošku tak jsem se tady na foru ptal co a jak, co se šteluje, na co dát majzla, ale nikdo mě neupozoril...
Protokol z geometrie

Napsal: úte 27.11.2007 23:08
od Vlasta
Já jsem to tady psal už několikrát. 2 x 75 kg na předních sedadlech a 50 kg v kufru. Na novějších geometriích co mají v BMW servisech a strkají hlavy do těch pěti dírek v elektronech (nejsou uchyceny za okraj ráfku) lze udělat geometrii i bez zátěže (mají přepočítaný hodnoty).
Napsal: stř 28.11.2007 08:09
od michal09
Hmm. to je paráda...

Myslíš že to je velkej průser, když jsem tam tu zátěž neměl? Stejně jezdim z 80% procent sám (z 19% ve dvou, z 1% ve více než dvou), tak by to nemuselo až zas tak vydit ne?
Je fakt že po třech hodinách jsme to seštelovali, ale příjde mi od oka, že zadní mám áčka, ale laserová geoška ukazovala správný hodnoty, je to možný, že minimální áčka na zadku mají bejt? Je možný že se mi to jen zdá, ale když kouknu do protokolu, tak mají být kola vychýlená o 1 - 1,5 stupně, takže by to tak mohlo bejt. Otázka ale je, jestli ty áčka nemají bejt při zatíženém kufru, protože pak by se bez zátěže srovnali...
Tak nevim, přez zimu to nechám bejt, snad nesjedu úplně nový zimáky a na jaře nebo vlétě uvidím jak se to bude vyvýjet...

Napsal: stř 28.11.2007 12:28
od Killca
kdyz tudle zimu budes jezdit a bude fakt zima tak ty zimaky moc nesjedes, aspon na jare uvidis jestli to mas v hajzlu nebo ne
hele ja sem soupnu obrazek me geosky, je to primo z BMW AUTOBASE ve strasnicich, tak by to melo bejt OK, je to i barevne

Napsal: stř 28.11.2007 13:31
od michal09
Killca píše:kdyz tudle zimu budes jezdit a bude fakt zima tak ty zimaky moc nesjedes, aspon na jare uvidis jestli to mas v hajzlu nebo ne
hele ja sem soupnu obrazek me geosky, je to primo z BMW AUTOBASE ve strasnicich, tak by to melo bejt OK, je to i barevne

No nahoď jsem ten protokol...

Tobě dělasy geo se zátěží???
Napsal: stř 28.11.2007 15:03
od Killca
tak to sem soupu, nejdriv zadni naprava, vsechny hodnoty cervene, protoze tam sem nemenil zadny silenty tak to jen zmeril, pokusil se trochu to poopravit a poslal hodnoty a predni cela zelena po vymene silentu,cepu...
jo, a nevim jestli to zatizili, nebyl sem u toho no, zkusim se zeptat, ale rek bych ze jo kdyz to delali v profi prostredi pro bmw
pri zoomu je vsechno ciste citelne
