Stránka 1 z 1

Napsal: ned 11.11.2007 19:57
od mBMW
Jak poznám (preventivně), kdy je spojka zralá na výměnu? Autorizované servisy nato mají originální měrku, která se zasune do otvoru po vymontovaném pracovním válci spojky, ale ti ji neprodají ani nepůjčí. Přijde mi zbytečné nechávat jim tam auto a platit jim za to, když bych to snadno změřil sám, jen mít tu měrku nebo nějakou náhražku, se kterou by to šlo stejně dobře. Znáte někdo nějaký náhradní nebo jiný způsob?
Dík.

Napsal: ned 11.11.2007 20:01
od Killca
spojka je zrala na vymenu kdyz se rozjedes a bez ohledu na spojku tocis treba plnej ceres ale auto zrychluje jne tak pomalu, proste se spojka protaci, do ty doby je zbytecny menit, ja sem na totalne protacejici spojku najezdil jeste asi 2000km, ono u tech bmw se dycky da ta spojka do dbryho stavu po par minutach stani a nepaleni

Napsal: ned 11.11.2007 20:08
od droban
nekde tady byl navod jak to poznat,zkus poheldat,bylo to myslim takhle zastavit nekde v kopci(cumakem do kopce),zatahnout rucku(poradne) a rozjet se na jednicku,pokud je spojka dobra tak ti auto zdechne,pokud ne tak uz spojka prokluzuje :) snad sem to nejak nespletl :D

Napsal: ned 11.11.2007 21:11
od Killca
no logicky, je to spravne a stejne jako u me,,,, proste bude klouzat spojka, ciliz zaruckujes, das plnej pustis spojku a kdyz to nechcipne ale bude tocit motor tak je jasne v hajzlu spojka

Napsal: ned 11.11.2007 22:28
od Koby
podle ručky moc nepoznáš, protože ti nemusí brzdit dobře... a jak ti brdzí nevíš...

Jedinej a podle mě spravnej zpusob je, že jedeš na dvojku do kopce na otáčky 3000-4000, držíš to pod plynem a levou nohou normálně tvrdě brzíš... Bud to auto začne zpomalovat, nebo ti začnou letet otáčky nahoru, zatímco rychlost je stejná...

Napsal: pon 12.11.2007 11:47
od porsacek
Já to poznal tak ze kdyz jsem tocil 1 do 6500 rpm a přeradil na 2 tak jsem mel otacky furt na 6000 . :lol: jinac mel jsem natoceno 170 tis

Napsal: pon 12.11.2007 11:54
od castro
Killca píše: ono u tech bmw se dycky da ta spojka do dbryho stavu po par minutach stani a nepaleni
mě to na isu trvalo někdy i několik dní... :)

Napsal: pon 12.11.2007 12:02
od Fanny
Ja bych jako nejvyssi cas na vymenu videl moment, kdy normalne jedes a po prudkym seslapnuti plynu ti vyleti otacky a auto ti zrychluje jen nepatrne.

Napsal: pon 12.11.2007 12:42
od dsvatos
Šmarjá, tak snad člověk pozná když mu začne klouzat spojka, ne? Do tý doby to nemá cenu řešit. No, i když.. Jedna ženská mi tvrdila, že má v Escortu špatnej motor, že by potřeboval opravit a seřídit, protože ten kopec už to nejede tak rychle jak dřív a akorát to řve a nezrychluje i když má plyn na podlaze. Že prej má otáčkoměr v červeným a auto se do kopce sotva plazí a ke všemu tam přitom něco strašně smrdí a modře se z toho kouří :lol: Jsem nevěděl jestli mám puknout smíchy nebo brečet :lol:

Napsal: pon 12.11.2007 13:34
od pozisss
Fanny píše:Ja bych jako nejvyssi cas na vymenu videl moment, kdy normalne jedes a po prudkym seslapnuti plynu ti vyleti otacky a auto ti zrychluje jen nepatrne.
A koik koštuje taková spojka na 328i coupé???
Budu ji totiž muset na rok vyměnit...

Napsal: pon 12.11.2007 13:43
od Fanny
Komplet takovejch 6-7k beze slev

Napsal: pon 12.11.2007 17:11
od Pete
a pak je tu jeste prace, v normalnim servisu tak do dvou tisic prace na sest hodin max.hlavne nesetrit a koupit celej komplet (ložisko, pritlačak. lamela) a připadne zkontorlovat hydrauliku, jestli vraci atd.

Napsal: úte 13.11.2007 00:23
od Killca
dobra spojka se slevou 6 litru a das si ji tam na jame nebo na zvedaku sam, ja sem to delal asi trikrat i stim ze sem pred sebou mel rozlozenou prevodovku do kolecek, kdyz ste dva a ste rychly a vite kam sahnout tak vymena spojky trva 4-6 hodin podle prestavek

Napsal: úte 13.11.2007 00:27
od Killca
castro píše:
Killca píše: ono u tech bmw se dycky da ta spojka do dbryho stavu po par minutach stani a nepaleni
mě to na isu trvalo někdy i několik dní... :)
no t o si ji mel uz ale nejak extra v prdeli, ja si mysim ze za tech 260litru co mam najeto sem byl ja prvni kdo ji menil a to sem na ty spojce jeste casto driftoval na suchym asfaltu, original bmw spojka je asi dost husta,,, dycky po chvili se zregenerovala a zase znova, ale je pravda kdyz sem zaradil dvojku a plnej na sprintu tak motor v omezovaci a auto stalo :-D