Stránka 1 z 1

Napsal: stř 31.10.2007 19:54
od FiliposII
Mam 325 E36 r.v. 1991 motor M50. Auto mam predelane na LPG (BRC-Omegas). Motor ma na volnobeh na benzin "trepotavy" chod. Chveje se cele auto, a motor ma cca 550-600 ot. Podle otackomeru. Za jizdy pri vyrazenem kvaltu je volnobeh cca 800 - 900 ot. a motor bezi bez problemu ( Jak na benzin tak na plyn ), po zastaveni zase klesne na 550-600 ot. Pri jizde zadny efekt nepozoruju a auto jede jak ma. Podle mereni pomoci PC otacky mirne kolisaji, ale nevim o kolik podle zvuku to neni poznat, a rucicka otackomeru se take nepohne. Pokud prepnu na plyn, tak jsou volnobezne otacky velmi nestale, a kmitaji vetsinou v rozsahu 100 ot, od (550 - 600) nekdy se to rozkyve az na rozmezi 500-1000 ot. Na benzin se mi nic podobneho nikdy nestalo. Technici od plynu tvrdi ze je LPG dobre, ze chyba je nekde jinde. A proto by mna zajimalo jesi se stim nekdo nesetkal, nic podobneho jsem na foru nenasel. Jestli nejsou v haji hydrostely, nebo nejaky ventil . Auto ma zvysene emise (Ale to je mozna zpusobeno starym nebo mozna aj vyrabovanym katalizatorem), nebo zda by to mohl delat vadny volnobezny ventil, Lambda sonda je podle mereni dobra (auto proslo merenim emisi) a reaguje a svicky sem daval nove.

Popripade by me zajimalo, kde v Brne nebo UH. Hradisti si zajit na diagnostiku, aby mi rekli co je vsecko spatneho (a ne ze to daju dohromady a nereknu co tomu je) za rozumny peniz, a kde mna kvuli LPG nevyhodija.
A co vsechno si muzu skontrolovat sam.

Napsal: stř 31.10.2007 21:39
od JIP
Tak hydroštely bych ze startu vyloučil, bylo by slyšet, jak cvakají...
Zkus vyčistit ten volnoběžný ventil, měl by být někde pod parohama sání na bloku...
Co se týká zvýšených emisí, tak pokud máš lambádu OK, tak je to 100% katem(když je v tak pofiderním stavu, jak píšeš).
Přímou zkušenost s LPG na M50 nemám, takže ti asi víc neporadím...

Napsal: stř 31.10.2007 22:52
od FiliposII
Jak vypada KAT na 325 je moznost, ze prvni modeli ho nemeli, protoze nic podobneho tam memuzu najit. a kolik maji byt emise u 325i. A nebo je na 325 KAT schovany asi tak 30 cm za lambdou dve podelne roury o prumeru asi tak 12cm a delce 70cm . (rozmery jen tak odhaduji). Dnes namerene udaje z STK jsou pri volnobehu
1. 2.
CO %obj 1.337 1.681
HC ppm 2123 1954
LAMBDA 1.163 1.063
CO2 %obj 10.15 10.79
O2 %obj 6.37 4.62