Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 25.10.2007 20:29
od norbi318
Nazdar hosi!Chcem sa vas opytat,ci ste uz merali nabíjanie akumlatora?Dneska som meral: pri volnobehu som nameral 13,8V ked som zapol svetla(aj dialkove) tak mi to kleslo na 12,3 a ked som zapol vsetko co som vedel :D tak mi to kleslo na 10,6.......skusal som pridavat otacky,ale hodnoty sa nezmenili....podla mna alternator by mal drzat min. 13V!!! Co hovorite, mam zly alternator??? Alternator je 65A! Diky!

Napsal: čtv 25.10.2007 22:47
od bas2
Urcite neco nemas v poriadku, minimalne tak ci tak tam musi byt 12-13 voltov, 10.6 je dost malo,.... kontrolka dobijania ti nesvieti?

Napsal: pát 26.10.2007 04:04
od psena
Stabilne 13,6-14V jak je min je to spatny.

Napsal: pát 26.10.2007 17:01
od JanK
to nemas pravdu,na volnobeh a pri vsem zaplém muze jit az na 12,2V :)

Napsal: pát 26.10.2007 20:44
od norbi318
kontrolka mi este nesvieti,a to nemoze robit ze mam uz 4-5 ročny akumlator???

Napsal: pát 26.10.2007 20:47
od Maikl
a při otočení klíčku svítí..?

Napsal: pát 26.10.2007 21:34
od JanK
to nemuže,proud dává alternator...jestli ti nesviti kontrolka při zapnutem klíčku,muže to mit 2 duvody....budto je praskla samotná žárovka(auto nedobiji,protože žárovicka budí nabíjení) a pak problém v alternatoru,např upadlej dratek od snímaciho kroužku.To ale asi nebude tvuj prípad,píšeš že to tvoje auto nejakej ten proud dává,takže já bych to tipoval na regulator napětí v alternatoru 8)

Napsal: pát 26.10.2007 22:38
od starML
Trochu to asi dobíjí, jinak by jsi už dávno nejezdil. Osobně bych vyndal alternátor, rozebral tak, abych se dostal na uhlíky. Buď je jeden uhlík zaseklý, visí, nebo je už rozpadlý. Potom regulátor nemůže dát potřebný budící proud do vinutí. Pokud budou uhlíky OK, jemným smirkovým papírem očistit kroužky, na kterých uhlíky sedí. Při rozebrání bych ještě proměřil diody, jestli není některá spálená = nevede vůbec. :D

Napsal: sob 27.10.2007 09:50
od norbi318
pri nastartovani mi kontrolka svieti....najprv skusim vymenit regulator (ked bobre viem, tak regulator je ta vlozka na čom su aj uhlíky) a potom sa pozrem na diody...Diky moc,potom sa vam ozvem,ze ako som dopadol :)

Napsal: sob 27.10.2007 15:15
od psena
JanK píše:to nemas pravdu,na volnobeh a pri vsem zaplém muze jit az na 12,2V :)

No ja to beru podle sveho pred pulrokem repasovaneho altiku..vymeneno vse nove,rotor,regulator od Bosche (ne zadna shitka za 300kc)
Mam naprosto stabilne dobijeni jak jsem psal, jedno jestli volnobeh nebo vyssi otacky a jedno jestli vyhrivam sicny,zadni okno, fukary atd...¨
Ale pokud odbornik rika, ze i naprosto v poradku altik muze davat 12,3 na volnobeh...tak to tak asi bude.

Napsal: pon 17.03.2008 19:34
od miloshm
psena píše:Stabilne 13,6-14V jak je min je to spatny.

Takže když mě auto dobíjí na spodní hranici (13,6 V), tak je to ještě v pohodě nebo to znamená, že už mám začít šetřit? Díky za odpovědi.

Napsal: pon 17.03.2008 20:51
od JanK
absolutne v poho

Napsal: pon 17.03.2008 21:21
od ferlin
Zajímavé téma. Ještě jsem to nezkoušel měřit u svého auta a přitom mám čím a není to nic složitého. Zkusím, uvidím, jsem zvědav. :)

Napsal: ned 20.06.2010 21:18
od John112
Oživim trochu toto téma. Mam podobnej problém. Když nastartuji auta s plně nabitou baterii (nabita z nabíječky doma), tak se po asi pul minutě jemně rozsvíti kontrolka baterie a stale jemně problikává. Když mi takhle problikavala minule, tak se nakonec uplně vybila a auto přestalo jet. Ještě předem řikam, že jsem vyndaval předevčírem chladič a před tím sem nikdy tento problém neměl. Díky za rady