Stránka 1 z 1
Napsal: sob 13.10.2007 21:34
od Qapa
Zdravím Vás a prosím o radu. Mám E36, 325 TDS a odešel mi termostat. Zaběhl jsem ke Štanglovi a koupil nový. Vyměnil jsem, no problem. Teplota už nepadá. ALE! - až teď jsem zjistil, že mi prodali termostat s teplotním bodem otevření 88 st.(na krabičce) a na foru jsem se dočetl, že do TDSa patří termostat s otevřením 80st. Jel jsem to trochu prohnat, ale termostat neotevřel-hadice do chladiče studená. Teplota se drží malininko, tak pul mm nad půlkou-stabilně. Auto se nepřehřívá. Chtěl bych se tedy zeptat, jestli je to velký problém a mám to okamžitě vyměnit, nebo to mužu přes zimu nechat a na jaře tam dát raději 80 st.
Díky za názor,
Qapa
Napsal: sob 13.10.2007 23:20
od JanK
já bych to jako problem urcite nevidel...
Napsal: ned 14.10.2007 11:19
od Bajzik
tyhle motory jsou hodně namáhaný teplem ale tohle bych neřešil
Napsal: ned 14.10.2007 17:51
od kosa
zrovna u tds bych to řešil , dej tam 80 ..prostě to co tam má být
Napsal: ned 14.10.2007 19:59
od Hyri
presne tak , 8 st je dosti rozdil , u benzinovych byva tusim 3 stupne rozdil a taky to na neco je ...
Napsal: ned 14.10.2007 20:14
od bmwfil
Problém bude v tom, že bude pořád spínat větrák (spíš pořád pojede a usmažíš pojistku) no a pak až se to jednou nebude stíhat uchladit saharou, uvaříš to protozě větrák nepojede...

Napsal: čtv 27.03.2008 11:40
od jpavel76
Chci se zeptat na podobny problem.
Nasel jsem si ze na 318 TDS by mel byt termostat 88°C (Thermostat 88CEL)
http://bmwfans.info/original/E36/tou/318tds-M41/ECE/L/M/1997/11/mg-11/ill-11_1459/
ale ve vsech internetovych obchodech nabizeji na 318TDS 80°C. viz napriklad ELIT:
http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.aspx?B=0&ActiveNr=5973.80/J&TypNr=4625&NodeId=100095
Ted tedy nevim jestli informace z katalogu BMW je aktualni, nebo doslo k nejake zmene a mam koupit dle ceskych prodejcu 80°C ? Co mam shanet ?
Napsal: sob 29.03.2008 10:49
od calif
bmwfil píše:Problém bude v tom, že bude pořád spínat větrák (spíš pořád pojede a usmažíš pojistku) no a pak až se to jednou nebude stíhat uchladit saharou, uvaříš to protozě větrák nepojede...

zeptam se

nejspis mam taky termostat v řiti, v chladnem pocasi se mi to beznou jizdu nezahreje, teplota spis pada. hned po nastartovani se mi toci vrtule na chladici, to mi bylo taky divny, nejsem sice moc technicky informovanej ale i tak

chci se zeptat kde ten blbej termostat vlasnte je, mam nizky auto takze pod nej se nedostanu abych se podival a z motoru nic nevidim, jak je tezky ho vymenit a v kolika by mel otvirat termouš pro 325i e36? dikes
Napsal: sob 29.03.2008 10:54
od dsvatos
U mýho ISa se v ETK píše 92 stupňů. Tak jsem koupil novej (neorigo) a z motoru jsem vytáhl ještě původní origo a měl jen 88 stupňů. Teď mi to aspoň víc topí, ale mají v tom pěknej bordel. Tak by mě taky zajímalo co tam vlastně patří..