Stránka 1 z 1
Napsal: pát 12.10.2007 19:00
od hanzik
Ahoj, dnes jsem si chtěl koupit nový olejový filtr do mé nové E36,316i , M43 ,rv.94 .A ta prodavačka mi oznámila že olejový filtry jsou 2 druhy a že kterej chci.Když jsem na strance origo bmw dílu zadal podle svého win čísla své auto tak mi tam vyskočily taky dva .No a teď jak mám vědět kterj tam mám koupit aniž bych lezl před obchodem do motoru a šel tam s ním???Nevíte mi poradit??? Jo a další detajl ať jsem zase o něco chytřejší co se týče Bavorské značky co je to když motor má Vanos????Dík Hanz
Napsal: pát 12.10.2007 20:16
od Bajzik
nemám s tím motorem zkušenost ale jestli je to solidní obchod půjčí ti oba ?ú)
Vanos je variabilní časování ventilů
Napsal: pát 12.10.2007 20:18
od ferlin
Filtry by tam měly jít oba, mám dojem, že se liší jen v čelech. Jeden filtr je má papírové, druhý z plastu. Já už jsem se s tím také setkal. Vanos mají šestiválce, jde o proměnné časování ventilů, pokud se teda nepletu.

Napsal: pát 12.10.2007 21:56
od hanzik
ferlin píše: Vanos mají šestiválce, jde o proměnné časování ventilů, pokud se teda nepletu.

Dík za názory.ohledně toho vanos...Proměnné časováné ventilů to zní fajn škoda že se v motorech tak nevyznám abych věděl co to pro ten motor přináší.Z laického pohledu bych řekl že to asi dá tomu válci v určité době to co potřebuje takže vstřik atd.Tzn. zvýšení výkonu než oproti stejné verzi bez Vanos.Dokáže mi to tady někdo vysvětlit blíž???Já vím jsem otravnej ale Bawory jsou pro mě něco nadpřirozeného a proto cítím za důležité je chápat.Jo jsem magor uznám

Napsal: sob 13.10.2007 06:13
od meme
Napsal: sob 13.10.2007 18:40
od castro
VANOS - je to Variabilní (proměňlivé) časování ventilů vačkovým hřídelem. přináší to vyšší točivej moment při nižších otáčkách... což ve finále celkem dost ovlivňuje (snižuje) spotřebu paliva.... Dnes se do BMW ještě montuje systém Valvetronic - elektronické řízení ventilů. Technika Valvetronic umožňuje plně variabilní zdvih sacích ventilů. Výkon motoru je řízen přiváděným množstvím vzduchu, což má za následek mimořádně účinné spalování při dokonalém využití výkonu. Systém je doplněn plně variabilním sacím zařízením, u kterého se délka sacího potrubí plynule mění stavěcím mechanismem, který šnekovitě zajíždí do sebe.
Napsal: sob 13.10.2007 19:13
od Ajwori
správnost olejovýho filtu může mít vliv na chod motoru jako prase přesvědčil jsem se o tom včera, námej má obcod s motorovejma náplněma, prodává i filtry. Včera jsem kupoval tatíkoj olej a filtr do Renaulta, řekl jsem mu jakej má motor a on mi podal filtr řikám mu ten je někjakej malej on tam má větší, on na to ten větší je do toho a toho typu závit těsnění jsou stejný ale ten menčí propouští olej nahoru při 0,8 barech a ten větší 1,25, tim bylo vysvětleno proč cvakaj zdvihátka šlo knim málo oleje.
To říkam jen jako zkušenost u BMW je to samozřejmě jinak u renaulta je klasickej šroubovací filtr ne vložka
Napsal: sob 13.10.2007 19:41
od Mafa
Taky neco muzu pridat. Koupil jsem si filtr olejovy od firmy UFI a po najeti par km zacaly cvakat hydrostely, tak jsem tam dal champion a byl klid. Bylo to u M52 2.5
Napsal: stř 13.02.2008 21:38
od James
Na autokelly mi to na 318iS našlo dvě velikosti filtrů? Jak poznám který tam mám:)?
Napsal: stř 13.02.2008 22:06
od _peper
Vezmeš metr a změříš si nádobku ve které je filt. Liší se jak v průměru tak výšce

Napsal: stř 13.02.2008 22:09
od libovka
James píše:Na autokelly mi to na 318iS našlo dvě velikosti filtrů? Jak poznám který tam mám:)?
Buď máš hliníkové víčko filtru se šroubem uprostřed nebo plastové.Pokud máš hliníkové musí ten filtr mít ty čela plechové a je širší než ten co je v tom plastovím víčku.Do toho plastového má ty čela papírové.
Napsal: stř 13.02.2008 22:45
od castro
libovka píše:James píše:Na autokelly mi to na 318iS našlo dvě velikosti filtrů? Jak poznám který tam mám:)?
Buď máš hliníkové víčko filtru se šroubem uprostřed nebo plastové.Pokud máš hliníkové musí ten filtr mít ty čela plechové a je širší než ten co je v tom plastovím víčku.Do toho plastového má ty čela papírové.
přesně tak....
