Stránka 1 z 2

Napsal: ned 09.09.2007 20:38
od paveld
Co byste mi doporucili? Jelikoz jezdim skoro porad s plnym kufrem a jeste budu do auta davat LPG, potreboval bych tak o 2cm dat zadek vejs... uz ted je nizko tak, ze je to na hranici (ve srovnani s predkem), trochu me desi jaky to bude po tom, co budu vozit v kufru jeste to LPG. Mam tam nove pruziny (stejne vysoke jako serie), tak jiny kupovat nechci, navic jde o komplet podvozek tak ten bych rad zachoval.
Napadly me podlozky pod pruziny, ale nemam s tim zadnou zkusenost a netusim kde to sehnat...vi nekdo? Dik..

Napsal: ned 09.09.2007 20:44
od Slid
když sis kupoval pružiny měl sis koupit z touringa, aby si to měl nakoplé jak koza.

Napsal: ned 09.09.2007 20:49
od kosa
Slid píše:když sis kupoval pružiny měl sis koupit z touringa, aby si to měl nakoplé jak koza.


tak tak a nebo z e 46 ............

Napsal: ned 09.09.2007 20:55
od paveld
Ja kupoval podvozek supersport, ne jen pruziny... no a o kolik jsou ty z touringa vyssi nez serie? Nerozhodi se mi tim ten podvozek - ze budou jiny pruziny vpredu a vzadu? Radsi bych ty podlozky...

Napsal: ned 09.09.2007 21:59
od kosa
tak napiš jak to máš ted na autě ..de oto jestli máš podvozek i s tlumuči v zadu s menším chodem tlumičů a samo k tomu nižší pruž. není i deal to tlačit nahoru.......ale já dal na touringa zadní z e 46 a šlo to nahoru cca 2 - 3 cm , no koza to bola...a i v točkách to nebylo to pravé ořechové

Napsal: ned 09.09.2007 22:06
od paveld
nejde mi ani tak o to tlacit to nahoru, ale aby to bylo nahore asi tak, jako pri prazdnym kufru, ty tlumice mam pocit nemaji nijak zkracenou pistnici nebo tak neco.

Napsal: ned 09.09.2007 22:09
od Slid
ty máš supersport sportovní podvozek, čili je sníženej a ne seriovej? Protože jinak nechápu tvůj úděl zvyšování :roll:

Napsal: ned 09.09.2007 22:13
od paveld
Slid píše:ty máš supersport sportovní podvozek, čili je sníženej a ne seriovej? Protože jinak nechápu tvůj úděl zvyšování :roll:

je to 40/30...ale psal jsem, zadek je stejne vysoko jako byl predtim se seriovym, to je ok, ale pokud mam plny kufr a pokud tam jeste bude lpg, tak uz je to nizko.

Napsal: ned 09.09.2007 22:24
od dsvatos
Pokud je to snižovaný, tak si nech od soustružníka vytočit podložky pod pružiny..

Napsal: ned 09.09.2007 22:27
od paveld
dsvatos píše:Pokud je to snižovaný, tak si nech od soustružníka vytočit podložky pod pružiny..

jj, presne to jsem myslel... neprodava se to nekde i hotovy?

Napsal: ned 09.09.2007 22:33
od dsvatos
paveld píše:
dsvatos píše:Pokud je to snižovaný, tak si nech od soustružníka vytočit podložky pod pružiny..

jj, presne to jsem myslel... neprodava se to nekde i hotovy?


To silně pochybuju :lol: Šikovnej soustružník ti je odpíchne za chvilku a za pár kaček.. Nejdražší na tom bude ten matroš :wink:

Napsal: ned 09.09.2007 23:40
od paveld
No, asi nejakyho najdu a zaukoluju... :wink:

Napsal: pon 10.09.2007 10:03
od Slid
no a co třeba tam dát seriovej podvozek a tohle prodat, jako nechápu koupit sníženej podvozek a pak řešit zvyšování.To je jako koupit si o číslo malé boty a pak řešit u ševce aby mi je roztáhl že mi jsou malé......
Mám origo pružiny zadek je tak akorát když naložím kufr ( nejezdím pro cihly na stavbu ) do zádu nědo sedne tak že by to bylo nějak extrémně nízko že bych uvažoval o zvyšování 8O to teda ne.A rvát podložky pod pružiny, to jsem pak zvědav co to udělá s tlumičema pokud naloženej vymete díru a hlavně budeš mít total sprzněnej sportovní podvozek.

Napsal: pon 10.09.2007 11:13
od dsvatos
Tak s těma podložkama bych se o tlumiče nebál.. Jasně že nesmí mít tloušťku 5 cm :lol: To by ani nešlo, pružina musí bezpečně sedět v té misce co je v ramenu.. Pokud je nechá udělat rozumně tlustý (třeba 10-15mm) neměl by být problém... Chce si to pořádně změřit a jít na to s rozumem a chladnou hlavou.. :wink:

Napsal: pon 10.09.2007 11:29
od Slid
no ale k čemu u sprotovního podvozku, sportovní tlumiče maj určitý chod v určitém místě, stejně tak i pružiny, pokud dám 2cm podložky pod pružinu, změním chod tlumiče a pokud vymetu díru, kde pružina bude dost stlačená je nebezpečí že praskne, pokud nebudou i delší dorazy.
Tohle se řeší tak že se dávaj tvrdší pružiny např. z touringa, nebo pružiny s větší zátěží, ale ne že dám sprotovní podvozek -40/30 a pak to chci zvyšovat :roll:

Napsal: pon 10.09.2007 11:38
od balino
ja som dal gumenne podlozky od jamexu,zvysil som zadok 10mm a uz to tak strasne neperuje..dnes idem nahodit pruziny z touringa a malo by to byt uz konecne ok :roll:

Napsal: pon 10.09.2007 11:40
od dsvatos
Tak jasně že to není ideální řešení, to je mi jasný. O to se nehádám.. Ale pro tlumič to nebezpečný podle mě není. Nebezpečný by bylo, pokud by byly pružiny kratší. Při vymetení díry by mohl jít i tlumič nadoraz a poškodit se. Při delší pružině (vypodložení) ne :wink:

Napsal: pon 10.09.2007 11:44
od Slid
no právě tím že vypodložíš pružinu zajistíš větší houpák, prdel zatlačí na pružinu více a z větší výšky pokud se o neomezí dorazem a sportovní pružiny jsou přeci kratší než origo, nebo spíše maj jiný a nižší chod, proto auto je snížené.

Napsal: pon 10.09.2007 11:55
od balino
vobec nje praveze sa to menej hupe!ta podlozka ma stredovy stlpik ktory zjemni stlacenje pruziny takze ju robi tvrdsiu a tlmic nebeha 5cm ale 3cm....keby sa dala kratsia sportova pruzina tak treba vymenit aj tlmic...najlepsie nastavitelny tlmic

Napsal: pon 10.09.2007 21:35
od paveld
slid: jeste jednou, nejde mi o zvysovani snizenyho podvozku...ten zadek stejne nizko jako byl se seriovym podvozkem, jde mi o docileni vysky takovy jaky byl s prazdnym kufrem, nemam to ten nijak extreme nizky, proste jen lehce nizsi a chci doladit detaily a za dalsi, nechci az budu vozit v kufru jeste nadrz lpg aby to bylo jeste niz.
nejsem zastancem podlozek pod pruziny, nevim co je lepsi, horsi a v cem...jen jsem se bal, ze pokud bych dal na zadek jiny pruziny (treba seriovy z kombika nebo ty z e46), tak abych ten podvozek nejak nerozhodil. proto jsem tohle forum zalozil...pokud si podlozkama ten podvozek zkurvim, tak o ne nestojim.