Stránka 1 z 3
Napsal: ned 09.09.2007 19:48
od MartyE30
Po kolika km by se měl měnit tento olej? Je v E36 318is
Napsal: ned 09.09.2007 21:27
od dsvatos
Tak hlavně v ISu nemá olej třídy 5W-30 co dělat

Napsal: ned 09.09.2007 21:55
od MartyE30
dsvatos píše:Tak hlavně v ISu nemá olej třídy 5W-30 co dělat

Sorry blbě jsem se díval na štítek je to 5W-40
Napsal: ned 09.09.2007 22:01
od kosa
v klidu 15 tis ....
Napsal: ned 09.09.2007 22:06
od dsvatos
kosa píše:v klidu 15 tis ....
No, zase tak v klidu to není.. Poskakováním po městě se studeným motorem to olej nevydrží..
Řiď se ubývajícíma diodama, nebo výměna maximálně po roce.. Ideál stav je rok nebo 10 tisíc.. Pokud motoru nakládáš, nebo někde poskakuješ s věčně studeným motorem, výměnu si klidně ještě zkrať..
Čerstvým a čistým olejem ještě nikdy nikdo motoru neublížil

Napsal: ned 09.09.2007 22:11
od MartyE30
dsvatos píše:kosa píše:v klidu 15 tis ....
No, zase tak v klidu to není.. Poskakováním po městě se studeným motorem to olej nevydrží..
Řiď se ubývajícíma diodama, nebo výměna maximálně po roce.. Ideál stav je rok nebo 10 tisíc.. Pokud motoru nakládáš, nebo někde poskakuješ s věčně studeným motorem, výměnu si klidně ještě zkrať..
Čerstvým a čistým olejem ještě nikdy nikdo motoru neublížil

Ok, a jaký typ oleje co se týče vizkozity doporučil právě do isa? Máš s něčím dobrou zkušenost?
Napsal: ned 09.09.2007 22:21
od dsvatos
Klidně dál používej 5W-40. Pokud je už ale motor vyběhanej a žere olej, nebo tomu někde dáváš pořádně pokouřit, bylo by vhodnější přejít na "hustější" olej, např. 10W-50.. Ale na normální provoz je ten 5W-40 ideál

Napsal: ned 09.09.2007 22:25
od MartyE30
ok, díky za rady.

Napsal: stř 23.09.2009 16:09
od jarda
Vim že je to starej topic, ale řešim to samý. Nejdřív jsem dával pořád 10w40, naposledy mi tam dali Pupíci 5w40, od tý doby mi to dost žere olej.. mam dát zpátky 10w40?
Je to E36 ISo M42 rok 93.
Napsal: stř 23.09.2009 17:40
od martas11
jarda píše:Vim že je to starej topic, ale řešim to samý. Nejdřív jsem dával pořád 10w40, naposledy mi tam dali Pupíci 5w40, od tý doby mi to dost žere olej.. mam dát zpátky 10w40?
Je to E36 ISo M42 rok 93.
Zkus taqm vrátit 10w40 a uvidíš.Jestli se ztratí,tak je to jinej problém.Vím o čem je řeč.
Napsal: stř 23.09.2009 22:11
od Fx
Dej tam 10W-40...
Napsal: stř 23.09.2009 22:24
od ironpipi
Já dávám do ISa 5W40 a bez problémů...
Napsal: pát 25.09.2009 13:12
od jurasis
Mno, dát do motoru, kde byl dlouhodobě 10W-xx, 5W-xx není zrovna šťastné řešení, pokud se nedělala generálka...

Napsal: pát 25.09.2009 16:13
od Fx
Z jakého důvodu?
Napsal: pát 25.09.2009 17:06
od jurasis
Mno nevím, žádné vzdělání v tom nemám, ale když jsme to se známýma párkrát udělali, začal motor žrát neúměrně olej. Takže jen zkušenost. Samo se bavím o starších konstrukcích motorů, o nových bych nepolemizoval vůbec...
Mám pocit, že i Major doporučoval zachovat specifikaci, max jít směrem nahoru, pokud už jsou větší vůle (motor žere olej)...
Napsal: pát 25.09.2009 17:09
od Fx
jurasis píše:Mno nevím, žádné vzdělání v tom nemám, ale když jsme to se známýma párkrát udělali, začal motor žrát neúměrně olej. Takže jen zkušenost. Samo se bavím o starších konstrukcích motorů, o nových bych nepolemizoval vůbec...
Mám pocit, že i Major doporučoval zachovat specifikaci, max jít směrem nahoru, pokud už jsou větší vůle (motor žere olej)...
Ano, to je podle mě důvod, proč ten motor začal žrát olej - někdo šel ve specifikaci výš právě kvůli žravosti oleje... Když se tam nalilo 5W40, začalo to žrát olej znovu. Po nalití 10W40 se to chovalo jak? Já vycházím z článků p. Černého (Mazivářské mýty, Autoexpert).
Napsal: pát 25.09.2009 17:13
od jurasis
Míň...
Ty články jsem myslím taky četl, jako plno jiných, ale už tak rok a půl zpátky, když jsem to řešil. Teď mám v oleji víc než jasno a budu to řešit, až můj vyvolený nebude k sehnání...

Napsal: pát 25.09.2009 17:23
od Fx
Pak tedy předpokládám, že tam olej s vyšší viskozitní třídou byl právě kvůli tomu, že s nižší viskozitou ho to žralo...
Napsal: pát 25.09.2009 18:27
od Kami1
zalezi kudy se olej ztraci, 5w40 a 10w40 jsou za provozni teploty temer stejne "husty"
rozdil je ve viskozite pri studenym motoru
5w za studena (a za mrazu) motor lip maze, protoze je pri techto teplotach ridsi nez 10w
Napsal: pát 25.09.2009 20:28
od jurasis
A to se ví jak, že mají za tepla stejnou viskozitu?
Jinak z drtivé většiny jsou v tomhle na vině pístní kroužky a tím pádem i stáří motoru...