Stránka 1 z 1
Napsal: stř 15.08.2007 12:58
od ondrej
Chlapi jak je to s kontrolkama na mazání u "čtyřicetšetek". Když startuju rozsvítí se klasicky červená kontrolka, ale už dvakrát se mi stalo, že se mi na dálnici rozsvítila oranžová, zastavil jsem, kontrola měrkou, byla tam tak třetiny do rysky, dolil jsem půl litřík a kontrolka zhasla. To má nějaký dva stupně? Nenapadá Vás něco? Dík
Napsal: stř 15.08.2007 13:35
od JanK
jedna snad meri hladinu a druha tlak oleje,ne???doufam...

Napsal: stř 15.08.2007 13:45
od Peppo
Mne sa stava ze sa mi rozsvieti zlta kontrolka ked mam malo oleja. Lial som olej Castrol 10-60 a kontrolka sa rozsvietila po cca 8tis km, podla rysky uz bolo malo oleja - dolial som a vsetko v pohode.
Teraz mam olej mobil 1 5-50 a kontrolka sa rozsvietila po cca 2tis KM - v pohode dolial som olej a vsetko v pohode. Teraz sa mi rozsvieti dost casto... cca po kazdom 5tom vypnuti motora - kontroloval som hladinu oleja - je presne medzi ryska.
Vidim to na vymenu oleja
nejake rady???
Napsal: stř 15.08.2007 13:45
od Raptor1
Červená: Tlak motorového oleje. Při rozsvícení IHNED ZASTAVIT a zkontrolovat hladinu. Pokud je málo (tedy hooodně málo), doplnit a opatrně nastartovat. Pokud nezhasne, nechat se odtáhnout do servisu.
Žlutá: Hladina motorového oleje. Pokud se rozsvítí za jízdy - hladina MO je na úplném minimu. Co nejdříve doplnit olej - nejet dále než 50 km.
Pokud se rozsvítí po vypnutí motoru - doplnit co nejdříve.
Doporučuju po večerech si číst v návodu k obsluze. Tam vám jsou věci...

Napsal: stř 15.08.2007 13:50
od Peppo
Raptor1 píše:Červená: Tlak motorového oleje. Při rozsvícení IHNED ZASTAVIT a zkontrolovat hladinu. Pokud je málo (tedy hooodně málo), doplnit a opatrně nastartovat. Pokud nezhasne, nechat se odtáhnout do servisu.
Žlutá: Hladina motorového oleje. Pokud se rozsvítí za jízdy - hladina MO je na úplném minimu. Co nejdříve doplnit olej - nejet dále než 50 km.
Pokud se rozsvítí po vypnutí motoru - doplnit co nejdříve.
Doporučuju po večerech si číst v návodu k obsluze. Tam vám jsou věci...

cital som navod - ale po vypnuti motora sa rozsvieti - ale nemozem doliat ked mam podla rysky olej v poriadku. je presne v strede. Ci uz teply motor alebo rano studeny - stale.
Napsal: stř 15.08.2007 13:57
od Raptor1
Peppo píše:
cital som navod - ale po vypnuti motora sa rozsvieti - ale nemozem doliat ked mam podla rysky olej v poriadku. je presne v strede. Ci uz teply motor alebo rano studeny - stale.
Jsi-li si jist, že je hladina OK, tak kontrolku svítící po zastavení motoru ignoruj a dolévej až se rozsvítí za jízdy (žlutá, pochopitelně).
Nebo zkus hladinu udržovat poblíž horní rysky.
Napsal: stř 15.08.2007 14:06
od Peppo
hladinu uz kontrolujem kazdy den, tak som si isty...
raz sa mi rozsvietila aj pocas jazdy a hladina je stale OK.
ja uz neviem
Napsal: stř 15.08.2007 14:27
od Raptor1
Podívej, příliš ostražitá kontrolka je furt lepší než nefunkční. Raději občas zírat na žlutou kontrolku, než sbírat ojnice po silnici. Lidí, který včas zareagujou na rozsvícení červený bez újmy na motoru moc není... Novej šestiválec stojí asi čtvrt mega, tak buď rád že Ti ho hlídá.
Jinak to s tou hladinou na rysku max. vyzkoušej, třeba to pomůže. Já to praktikuju v všech svejch strojů.
Napsal: stř 15.08.2007 15:06
od Dave
Nebo to může být špatné čidlo hladiny oleje! Je dole ve vaně. Taky ho mám špatné a budu měnit až při výměně oleje. Po každém nastartování se mi na chvíli rozsvítí červeně a potom zhasne. Ale zase jako funguje, protože jsem nedávno už měl nízkou hladinu a rožla se mi žlutá olejnička.

Napsal: stř 15.08.2007 16:44
od ondrej
Díky klucíí, jenom jenom je mi divný, že oleje podle rysky je tam dost.
Napsal: stř 15.08.2007 16:54
od Dave
ondrej píše:Díky klucíí, jenom jenom je mi divný, že oleje podle rysky je tam dost.
Může to být způsobeno i tím vyjetým olejem.
Napsal: stř 15.08.2007 17:05
od Raptor1
Dave píše:
Může to být způsobeno i tím vyjetým olejem.
To určitě ne! V motoru není žádné čidlo, které by měřilo kvalitu oleje. Takové systémy se sice vyvíjejí, ale zatím (pokud tedy vím...) se v praxi nepoužívají. Podobné diagnostické přístroje na oleje jsou běžně v prodeji, ale senzor se u nich po každém měření musí dokonale vyčistit - měří se totiž elektrický parametr oleje - vodivost. V motoru, kde je čidlo v oleji to nelze zajistit, ale jak říkám: pracuje se na vývoji...
Systémy longlife pracují s náhradní metodou - počítají otáčky motoru, počet studených startů, množství paliva, atd. z čehož stanovují PŘEDPOKLÁDANÉ znehodnocení oleje.
Napsal: stř 15.08.2007 18:02
od Dave
Raptor1 píše:Dave píše:
Může to být způsobeno i tím vyjetým olejem.
To určitě ne! V motoru není žádné čidlo, které by měřilo kvalitu oleje.
Netvrdím, že čidlo hladiny oleje pozná jeho kvalitu. Ale díky tomu, že je olej už vyjetý nemá požadující vlastnosti (např. hustotu) a ve výsledku se to projeví jako nízká hladina kterou zaznamená právě to čidlo.
Nejsem žádný specialista přes motory nebo oleje, ale takhle mi to vysvětloval jeden známej. Možná že je to nesmysl ale už u více lidí se projevilo to, že když měli olej vyjetý tak se jim rozsvítila hladina i když měli oleje dost.
Napsal: stř 15.08.2007 22:23
od Petous
Mám stejný problém s oranžovou kontrolkou - občas se mi za jízdy rozsvítí, ale vždycky jen krátce po nastartování tak do ujetí 100m. Stačí zastavit, ani nemusím vypnout motor a zase zhasne. Hladina oleje je na asi milík pod horní ryskou. Spoléhám na to, že se jedná o olejové čidlo. Nevím jak u juných motorů, ale u M43 není čidlo dole, ale hnedka pod krytem olejového filtru.
Napsal: čtv 16.08.2007 09:45
od 3nge
Dave píše:Nebo to může být špatné čidlo hladiny oleje! Je dole ve vaně. Taky ho mám špatné a budu měnit až při výměně oleje. Po každém nastartování se mi na chvíli rozsvítí červeně a potom zhasne. Ale zase jako funguje, protože jsem nedávno už měl nízkou hladinu a rožla se mi žlutá olejnička.

pri nastartovani se dycky na chvilku rozhne , ale to je normalni .... cca jednu dve vteriny
Napsal: čtv 16.08.2007 10:34
od Dave
3nge píše:Dave píše:Nebo to může být špatné čidlo hladiny oleje! Je dole ve vaně. Taky ho mám špatné a budu měnit až při výměně oleje. Po každém nastartování se mi na chvíli rozsvítí červeně a potom zhasne. Ale zase jako funguje, protože jsem nedávno už měl nízkou hladinu a rožla se mi žlutá olejnička.

pri nastartovani se dycky na chvilku rozhne , ale to je normalni .... cca jednu dve vteriny
1 až 2 vteřiny to jo ale když svítí cca 1 minutu tak jde o čidlo
Napsal: čtv 16.08.2007 13:02
od vavrekj
ja nemam s olejom ziaden problem, ale to bude asi tym ze moja E46 325i ma najazdenych cca 45.000km (pravdivych) , menil som olej v 35.000km a do teraz mi nezmizla skoro ani kvapka , dal som tam CASTROL FORMULA RS 0W-40 a to obcas motor vytacam az k 7000 otackam, takze maximalna spokojenost
Napsal: čtv 16.08.2007 14:13
od Raptor1
vavrekj píše:ja nemam s olejom ziaden problem, ale to bude asi tym ze moja E46 325i ma najazdenych cca 45.000km (pravdivych) , menil som olej v 35.000km a do teraz mi nezmizla skoro ani kvapka , dal som tam CASTROL FORMULA RS 0W-40 a to obcas motor vytacam az k 7000 otackam, takze maximalna spokojenost
Jestli jsi první majitel, zajímalo by mě, jestli motor vykazoval nějakou spotřebu oleje na samém počátku - do nějakých 10 nebo 15 tis. km, prostě jestli tam byla ta fáze "malinko to bere olej, než si to sedne" ?
Napsal: čtv 16.08.2007 14:59
od vavrekj
som druhy majitel, 1-majitel to servisoval v SYNOT zlin, a vraj s tym nemal ziaden problem, menili mu len olej a filtre , takze neviem ci mu to malinko zralo olej alebo nie, ale co to mam ja tak som najazdil cca 12.000km a ziaden problem a ako vravim , dal som tam olej FORMULA RS 0W-40 + filter MANN , menili mi to v BMW RENOCAR PRAHA a ked si to skontrolujem na riske tak aj po 10.000km mam to stale na max. hranici a to mam este upravenu riadiacu jednotku a posunty obmedzovac otacok na 7000 takze obcas to vytacam hodne vysoko