Stránka 1 z 1
Napsal: pát 29.06.2007 11:17
od voitano
Tak jsem hledal info o výměně brzdovky na autě s ABS starým způsobem a tak si chci ujasnit postup. Mám za to, že alespoň dle obrázků na ETK by mělo jít v pohodě vyměnit brzdovku klasickým způsoběm prošlapáváním pedálu a vypouštěním nejdříve zadní kola, pak předek a spojka. Měla by se takto dát vyměnit veškerá kaplina. Systém abs je podle mě normáně prostupný takže by nová kapalina měla vytlačit i tu starou z ABS jednotky. Pokud tomu tak není, ví někdo proč, rád se poučím (a ostatní doufám také). Šiklo by třeba se odkaz na funkční hydraulické schéma ABS, případně podrobný popis funkce.
Také mě zajímá , jaké množtví kapaliny z každého okruhu vytlačit?
Tak očekávám spoustu konstruktivních názorů.....
Napsal: pát 29.06.2007 11:21
od dsvatos
No, mělo by to vytlačit i tu kapalinu z ABS. Žádnej odvzdušňovák jsem na ní nenašel.

Takže asi klasickej postup, jako by tam ABS nebylo. No a kolik vytlačit? Až poteče čistá a nová brzdovka. Já to zatím u všech aut poznal. Protože lidi a servisy na to prděj, tekl z toho vždycky hroznej starej humus

Napsal: pát 29.06.2007 11:31
od voitano
Narazil jsem na
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=312 , kde je nějaká funkčnost nakreslena, vyplývá z ní, že nějaká kapalina zůstane v odčerpávacím čerpadle a akumulátoru tlaku. Otázkou je, o jaké množství se jedná a zda to nevyměněné množství po naředění s novou kapalinou nebude tak vadit? Pak je samozřejmě nejlepší tlačit novou kapalinu přez odvzdušňovák a vymění se vlastně veškerá kapalina (doufám)
Napsal: pát 29.06.2007 11:36
od dsvatos
Tak asi máš pravdu, že v té jednotce ABS něco zůstane. Ale to se trošku naředí čerstvou. A pokud se brzdovka vymění poctivě po dvou letech jak má, nebude to problém. Si vem, kdo to poctivě mění? Kolikrát je tam kapalina mnohem dýl. I v servisu to ojebávaj a akorát z nádobky vycucnou starou a dolijou novou, aby to vypadalo jako měněný. Pak povolíš odvzdušňovák, šlápneš a nestačíš se divit, jakej sajrajt z toho teče

Napsal: pát 29.06.2007 11:37
od Maikl
jo a největší voser je odvzdušňování spojky.. dělal sem to asi 2 hodiny..
Napsal: pát 29.06.2007 11:38
od voitano
I když , teď jsem si uvědomil, že je spodni sedlo solenoidu normálně uzavřeno, takže tlačením nové kapaliny do odvzdušňováku se nová kaplina nedostane do okruhu čerpadla a akumulátoru tlaku.
Jedinou šancí pro fackt precizní výměnu i v těchto místech vidím v aktivaci ABS čerpadla

Napsal: pát 29.06.2007 11:40
od voitano
Maikl píše:jo a největší voser je odvzdušňování spojky.. dělal sem to asi 2 hodiny..
To je další věc, co mě zajímá. Pokud budu udržovat neustále hladinu ve vyrovnávací nádržce, jak se mi může zavzdušnit systém?
Napsal: pát 29.06.2007 11:45
od Maikl
voitano píše:Maikl píše:jo a největší voser je odvzdušňování spojky.. dělal sem to asi 2 hodiny..
To je další věc, co mě zajímá. Pokud budu udržovat neustále hladinu ve vyrovnávací nádržce, jak se mi může zavzdušnit systém?
jo, to je pravda..
ale kdyby náhodou, tak tady něco je..
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ED&start=0
Napsal: pát 29.06.2007 11:47
od voitano
Maikl píše:voitano píše:Maikl píše:jo a největší voser je odvzdušňování spojky.. dělal sem to asi 2 hodiny..
To je další věc, co mě zajímá. Pokud budu udržovat neustále hladinu ve vyrovnávací nádržce, jak se mi může zavzdušnit systém?
jo, to je pravda..
ale kdyby náhodou, tak tady něco je..
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ED&start=0
Sorry, ale někteří z nás nemají přístup...

Napsal: pát 29.06.2007 11:54
od Maikl
aha, nevsiml sem si v jaky to je sekci..
dell napsal:
Když jsem odvzdušnoval poprvé mojí E30 tak jsem to nemohl také udělat, až po přečtení knihy Jak na to pro E30 kde je popsán způsob odvzušnění (kterej jsem nechápal) jsem to udělal. Dělá se pomocí brzdy. Nasadíš hadičku na odvzdušnovací šroub brzdy, povolíš až je hadička plná kapaliny. Potom hadičku nasadíš na odvzdušnovací šroub spojky. Otevři oba šrouby, sešlápni brzdu, drž a dotáhni šroub na brzdovém válečku. Povol pedál brzdy, opět sešlápni, drž a povol šroub na brzdovém válečku a opět utáhni. To opakuj do té doby až nebudou vnikat do vyrovnávací nádobky bublinky. Současně stále kontroluj hladinu v nádržce. Doufám že jsem popis napsal srozumitelně.
Napsal: sob 30.06.2007 21:55
od Brody
Napsal: sob 15.03.2008 23:01
od James
Kolik odvzušnováků má E36-ka? Když chci vyměnit brzdovku stačí 1 litr koupit:)? Díky..
Napsal: sob 15.03.2008 23:33
od Maikl
5 odvzdusnovaku, ale nevim kolik toho tam je, myslim ze litr by mel stacit..
Napsal: sob 15.03.2008 23:39
od Brody
jenze pocitej s tim ze ti pri ovzdusneni nejaka kapalina vytece.Ja kupoval dve baleni,ale nevim jestli tam toho byl litr nebo min.Ale jednu a pul sem spotreboval
Napsal: sob 15.03.2008 23:53
od surfis
Maikl píše:5 odvzdusnovaku, ale nevim kolik toho tam je, myslim ze litr by mel stacit..
V brzdovém systému (E36), by měl být 1 litr brzdové kapaliny, to znamená, že ti jenom litr stačit nebude. Radši kup dva. Není zase tak drahá...
Napsal: stř 02.06.2010 18:43
od radekc
Poradíte jakou brzdovou kapalinu do e36 s asc+t? Jakou mám mít barvu? Koukal jsem a je jich hrozně moc značek, tak nějakou lepší...