Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 28.06.2007 06:44
od paveld
Mam takovy problem, kdyz nastartuju uplne studeny auto (dvoulitr m52), volnobeh drzi na cca 1000ot, ale behem cca 10 vterin ty otacky plynule klesnou na asi 600 (tolik mam normalne, kdyz je motor zahraty), po ujeti kratky vzdalenosti a zastaveni motor chcipne - konkretne: Rano prijdu na parkoviste, nastartuju, rozjedu se a ujedu cca 50m k zavore na parkovisti...a tam jak zastavim, tak motor chcipne. Potom nastartuju a od ty doby uz je uplne ok...jde jen o tu cca prvni minutu po startu. Diky za tipy co s tim.

Napsal: čtv 28.06.2007 09:54
od Yngwie
Zkus tomu dat krute za usi ... zajed si 100km jak zavodnik a prestane:)). Ne vazne zni to jako blba rada, ale funguje nekdy...znamy mel podobny problem na 330ci, pak jsem si to pujcil pri ceste do brna a dal tomu poradne knedle a od te doby slape volnobeh jako hodinky a zadne zdechani.

P.S. - Funguje to asi stejne jako bouchnuti do stare TV, ktere se praktikuje od nepameti a nikdo nepatra po vysvetleni...hlavne ze to hraje :lol:

Lambdu a volnobezny ventil bych resil az po tomto pokusu.

Napsal: čtv 28.06.2007 10:00
od patras
kvuli dekarbonizaci ? .... muze bejt zasranej volnobeznej ventil ale tim ze mu das cocku zrovna tomuhle nepomuzes :) ...

Napsal: čtv 28.06.2007 11:02
od paveld
No, to auto kour obcas dostava, ted zrovna jsem navic bral plnou nadrz v-poweru, takze by se motor mohl i trosku procistit...na volnobezak pak mrknu, jinak ten volnobeh to drzi dobre. Spis jsem si myslel, ze na studenym motoru by to ty vyssi otacky melo drzet delsi dobu nez jen cca 10-20 vterin...takze jestli nebude chyba tady. Ono, po spadnuti na tech 600ot se to auto trocuh klepe, nez se trochu zahreje.

Napsal: čtv 28.06.2007 12:04
od Yngwie
Nejsem odbornik, ale rekl bych, ze lambda bude jeta :evil:

Napsal: čtv 28.06.2007 15:21
od Spajky
Mám ten samej motor a na těch 1000otáček po startu mi to drží taky jen pár vteřin,pak to pomalu klesá na 800,ale na 600 to nejde,to ža úplně zahřátý. Takže podle mě je těch 5-10s 1000ot volnoběhu na startu normálních,navíc sem k autu dostal papíry z technický,kde mi ten volnoběh měřili a vše naprosto OK,takže bych to spíš viděl na váhu bo lambdu.

Napsal: čtv 28.06.2007 15:55
od paveld
Spajky píše:Mám ten samej motor a na těch 1000otáček po startu mi to drží taky jen pár vteřin,pak to pomalu klesá na 800,ale na 600 to nejde,to ža úplně zahřátý. Takže podle mě je těch 5-10s 1000ot volnoběhu na startu normálních,navíc sem k autu dostal papíry z technický,kde mi ten volnoběh měřili a vše naprosto OK,takže bych to spíš viděl na váhu bo lambdu.
no, 800 ot by bylo ok, ale tohle je malo, v tom aute to je citi, ze by chtel vic :). asi s tim skocim na diagnostiku, to bude nejlepsi reseni.

Napsal: čtv 28.06.2007 16:04
od voitano
Teoreticky má lambda vliv jen na poměr vzduch - palivo. Udržení daných otáček by měla zajistit ŘJ auta. Ta může dostávat zkreslené informace z váhy vzduchu- buď množství nebo teplota, případně může být trochu mimo teplota vody - jako motoru. Nejlépe nechat studený motor hodit na diagnostiku na on-line data..... ale nekamenujte mě, pokud nemám pravdu, fakt jen tipuji :D