Stránka 1 z 2
Napsal: pon 11.06.2007 20:14
od JencekSF
Tak jsem si procvakaval inzeraty a aut s motorem 2,8i se obcas objevi chip na nejakych cca 160kW
Jsem k tomu mirne skepticky, protoze vim, ze atmo benzinu se jen tak vykon zvysit neda.
ale na druhou stranu aby v tom nebyl jen tehdejsi marketing. ono prece jen ta 2,8 ma max vykon uz v 5300ot/min, aby to nebylo nejake priskrcene kvuli vetsim motorizacim.
prekvapuje me tez, ze stejny vykon dosahoval 2,5 s vanosem a podle prubehu je v celem spektru ta 2,8 silnejsi, ale ke konci jako by ztracela deh.
No proste pokud s tim nekdo mate nejakou zkusenost, zda je opravdu mozne takhle jednodusse prihodit 19kW ? co na to vydrz motoru. podelte se

Napsal: pon 11.06.2007 21:34
od Boriss23
2.8 atmosferu nachipovat o 19kw je picovina........
Napsal: úte 12.06.2007 06:43
od wacc
Na nemeckych forech se jako jedna z levnejsich uprav pro zvyseni vykonu doporucuje vymena mostu sani z 325i. U 328i neumoznuje tento dil tak velky pruchod vzduchu.
http://www.bmw-m.net/techdata/m50vsm52.htm
Do chipu, jak ho nabizi vetsina lidi, bych byt tebou nesel. Uz bych to spojil s nejakou mensi upravou treba na strane sani a vyfuku a pak bych si teprve nechal optimalizovat jednotku.
Napsal: úte 12.06.2007 08:28
od Marty_
Na nejakem foru jsem kdysi zahledl ze 2,8 byla priskrcena kvuli pojistce v nemecku, ale opravdu netusim co je na tom pravdy.. Taky tam psal neco o te vymena sani za 2,5kove
ale jinak taky by me zajimalo jestli je chip opravu tak marny, pripadne jak prihodit alespon nejakou kobylku na 3,0:o)
Napsal: úte 12.06.2007 17:50
od JencekSF
tak zni to jako capina to ocipovani, ale faktem zustava, ze je to podezrele, vyssi objem, stejny vykon jako 2,5. v celem spektru otacek jede 2,8 lip a najednou ji dochazi dech. to sani zni jako rozumna vec

Napsal: stř 13.06.2007 00:01
od dsvatos
JencekSF píše:tak zni to jako capina to ocipovani, ale faktem zustava, ze je to podezrele, vyssi objem, stejny vykon jako 2,5. v celem spektru otacek jede 2,8 lip a najednou ji dochazi dech. to sani zni jako rozumna vec

To že táhne v nižších točkách líp a pak uvadá bych spíš viděl na jiný časování rozvodů. Prostě je ten motor naladěnej a udělanej na zátah odspodu a ne na vytáčení do mrtva.. Jiným softem v ŘJ vačky nevyměníš.
Napsal: stř 13.06.2007 06:35
od Huska
dsvatos píše:JencekSF píše:tak zni to jako capina to ocipovani, ale faktem zustava, ze je to podezrele, vyssi objem, stejny vykon jako 2,5. v celem spektru otacek jede 2,8 lip a najednou ji dochazi dech. to sani zni jako rozumna vec

To že táhne v nižších točkách líp a pak uvadá bych spíš viděl na jiný časování rozvodů. Prostě je ten motor naladěnej a udělanej na zátah odspodu a ne na vytáčení do mrtva.. Jiným softem v ŘJ vačky nevyměníš.
o časování se stará vanos.... proměnné časování proto co píšeš není pravda
Jinak celá koncepce M52 motorů je proti M50 postavena na vyšším kroutícím momentu v níže položených otáčkách. To že "chcípne" je jen subjektivní pocit kdy M50 teprve dosahuje maxima.... srovnání na trati je jasné. (nebo nemáš neco OK a skutečně nejede tak jak má)
Napsal: stř 13.06.2007 09:22
od patras
2.8 je uskrcena na sani i n vejfuku .. moc maly trubky

... a jednotky do roku 96 se prakticky nedaji precipovat ...
jinak dat tam jiny sani bez upravy mapy v RJ je nesmysl neprida to skoro nic ...
Napsal: čtv 14.06.2007 12:51
od JencekSF
no ptam se v podstate protoze jsem nasel jednu zajimavou e36 328i a majitel uvadi, ze to ma vykon 164kW tak by me zajimalo jak toho dosahl
uvidime mozna mi bude od soboty rikat pane

Napsal: čtv 14.06.2007 14:13
od dsvatos
Huska píše:dsvatos píše:JencekSF píše:tak zni to jako capina to ocipovani, ale faktem zustava, ze je to podezrele, vyssi objem, stejny vykon jako 2,5. v celem spektru otacek jede 2,8 lip a najednou ji dochazi dech. to sani zni jako rozumna vec

To že táhne v nižších točkách líp a pak uvadá bych spíš viděl na jiný časování rozvodů. Prostě je ten motor naladěnej a udělanej na zátah odspodu a ne na vytáčení do mrtva.. Jiným softem v ŘJ vačky nevyměníš.
o časování se stará vanos.... proměnné časování proto co píšeš není pravda
Jinak celá koncepce M52 motorů je proti M50 postavena na vyšším kroutícím momentu v níže položených otáčkách. To že "chcípne" je jen subjektivní pocit kdy M50 teprve dosahuje maxima.... srovnání na trati je jasné. (nebo nemáš neco OK a skutečně nejede tak jak má)
Ale to co jsi napsal přeci vůbec nepopírá to co jsem psal já

I když je tam vanos, pořád je to časování nastavený nějak od - do.. To, že to má vanos přeci nijak nevylučuje, že je motor naladěnej na dobrej tah z nižších otáček a ne na nějaký otáčkový orgie

Napsal: úte 19.06.2007 08:51
od KKaazz
hoj, mam M50 256S2 měl jsem jít na čip ale cestou mi odešla hardyspojka, o víku to dám dokupy a přístí týden jdu na čip, slibujou krouťák na 280 a výkon na 155, ještě tam budu montovat přímé sání a pak chci jít na brzdu, taky jsem nikde nesehnal co to udělá s těsněním, ale celkově se toho nebojím

tak se pak tady o tom rozmáznu na forech

věřím že ty motory prostě mají rezervy, když se podívám jak je M3kovej motor vyhoněnej a vychází z toho mýho
............
325i má točivej 4200ot 235Nm, S2 (vanos) 245 taky při 4200... 328i má 247 ale nevím přesně v kolika točkách

... myslím, že výkonové rezervy jsou tam hlavně v řízení směsi kvůli emisím

Napsal: úte 19.06.2007 09:30
od varawara
328i ma uz seriove kroutak 280 Nm! (280 Nm pri 3950 U/min)
Napsal: úte 19.06.2007 10:13
od dsvatos
KKaazz píše:hoj, mam M50 256S2 měl jsem jít na čip ale cestou mi odešla hardyspojka, o víku to dám dokupy a přístí týden jdu na čip, slibujou krouťák na 280 a výkon na 155, ještě tam budu montovat přímé sání a pak chci jít na brzdu, taky jsem nikde nesehnal co to udělá s těsněním, ale celkově se toho nebojím

tak se pak tady o tom rozmáznu na forech

věřím že ty motory prostě mají rezervy, když se podívám jak je M3kovej motor vyhoněnej a vychází z toho mýho
............
325i má točivej 4200ot 235Nm, S2 (vanos) 245 taky při 4200... 328i má 247 ale nevím přesně v kolika točkách

... myslím, že výkonové rezervy jsou tam hlavně v řízení směsi kvůli emisím

A ty věříš, že ti čip přidá 13 kW a 35 Nm??

Napsal: úte 19.06.2007 10:33
od castro
a kolik takovej "čip jak cip" stojí? jestli to za těch pár koní vubec stojí?

Napsal: úte 19.06.2007 11:14
od Speedy
Zitra jedu chipovat, tak se pak podělím. Zatím tady jsou jen dohady, špatné údaje o motorech atd. Uvidíme, co se pak bude dít

Napsal: úte 19.06.2007 11:43
od Marty328
Tak ja uz mam po cipu, jezdim s tim od patku a neco to ma do sebe, nereknu kolik ptz sem na brzde jeste nebyl ta mene teprve ceka, ale sem spokojenej.
Napsal: úte 19.06.2007 11:55
od Speedy
Marty328 píše:Tak ja uz mam po cipu, jezdim s tim od patku a neco to ma do sebe, nereknu kolik ptz sem na brzde jeste nebyl ta mene teprve ceka, ale sem spokojenej.
V čem jsi poznal rozdíl? Nechával jsi posouvat omezovač? Mě hlavně zajímá to vadnutí motoru kolem 5500ot.
Napsal: úte 19.06.2007 12:08
od Marty328
pred cipem, byl prubeh motoru pri tahu mirne schodkovany ted je prubeh pekne hladky.
motor zacinal brat driv!
po 5500ot vadnul ted tam znamka vadniti je minimalni snad i zanedbatelna a slape az nadoraz k omezovaci! ten je jeste o 500ot posunut dal!
uvidime jeste me ceka montaz Airboxu kopie hamana
a kompletni vyfukove potrubi! Jen nevim co s katem? nechat? vyhodit? nebo dat rezonator nebo sportovni kat stoji asi 5000kc
Napsal: úte 19.06.2007 12:16
od KKaazz
varawara píše:328i ma uz seriove kroutak 280 Nm! (280 Nm pri 3950 U/min)
taky se mi zdálo, že 235 a 247 není zas takovej rozdíl, ale tak to bylo v těch tabulkách tak jsem to neřešil, nemám 2,8 tak neřeším jaký má točák
dsvatos píše:A ty věříš, že ti čip přidá 13 kW a 35 Nm??

věřím tomu natolik, abych to šel vyzkoušet, Tomáši
castro píše:a kolik takovej "čip jak cip" stojí? jestli to za těch pár koní vubec stojí?

mě to bude stát 5k
je to prostě tak, u atmosféry to není tak radikální, ale je to znát - efekt je zhruba poloviční oproti přeplňovaným (okolo 15% točáku a 8% výkonu) není to tak radikální změna ale je to znát
Napsal: úte 19.06.2007 12:21
od KKaazz
varawara píše:328i ma uz seriove kroutak 280 Nm! (280 Nm pri 3950 U/min)
máte recht velebnosti
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M52#M50B28
280 Nm jen verze vyráběné v roce 1997 měly 275 a pak zase 280