Stránka 1 z 1
Napsal: pon 28.05.2007 12:24
od Speedy
Dodělával někdo elektriku do zadních oken? Co vše se musí přehodit? Díky
Napsal: pon 28.05.2007 17:00
od FreeTree
Budeš řídit ze zadních sedaček?

taky mám vzadu švihadla a tohle neřeším

Napsal: pon 28.05.2007 17:19
od dsvatos
FreeTree píše:Budeš řídit ze zadních sedaček?

taky mám vzadu švihadla a tohle neřeším

Tak tak. Vepředu mám elektriku.. A ti co jezdí vzadu mě nezajímají

Napsal: pon 28.05.2007 20:19
od Speedy
Ja zadni okna otviram, kdyz vetram, tak proto me to zajima. TEd to na aute mam, ale mam vyhlednuty jedno, ktery to nema :-/
Napsal: pon 28.05.2007 20:28
od dsvatos
Soráč, že jsem rejpal

Podle mě by to neměl být takovej problém. Sehnat motorky, kabeláže a spínače.. Nevím jak u BMW, ale jednou jsem si to dozadu dodělával na Granadě (dostal jsem to gratis, jinak bych se na to vyprdl) a nebyl to zas takovej problém. Konektory co jsou pro předek už obsahovaly neobsazenou část, kam se napíchly konektory těch zadních stahovaček

Největší opruz bylo tahat ty svazky pod koberec

Napsal: pon 28.05.2007 22:00
od Baxon
dsvatos píše:FreeTree píše:Budeš řídit ze zadních sedaček?

taky mám vzadu švihadla a tohle neřeším

Tak tak. Vepředu mám elektriku.. A ti co jezdí vzadu mě nezajímají

by jste se divili, do dokáží děti. Není nad to jim zamknout ovládání a cestovat v klidu

Napsal: pon 17.11.2014 16:53
od stenlie
Zdravím po letech otevírám toto téma a zajímá mě jestli to někdo dotáhl do úspěšného konce .
Tady jsou jen útržkový informace a nikdo to snad nikdy nedořešil .
Motorky s částečnou elektrikou a vybavením mám už 3 roky a myslím ,že nastal čas to dotáhout do konce .

Napsal: pon 17.11.2014 17:49
od paveld
A o který auto jde? U E36 coupé jsem to před několika lety dodělával...
Napsal: pon 17.11.2014 18:39
od STEPANTT
já jsem dodělával do zadu a nebylo to nic jednoduchýho jsou dvě možnosti buď sehnat řídící jednotku z verze pro 4 okna plus relé jednotku která se napojuje přímo na ty okna a zapojit podle dokumentace BMW a nebo jako jsem to dělal já že jsem si udělal jednotku vlastní pak ale nastal problém a to jak vyřešit aby podsvícení pro spínače neovlivňovalo jednotku,no tak jsem musel nakonec překopat i vnitřek spínačů.Udělal jsem jednoduchou jednotku bez automatickýho dojezdu takže když budete držet spínač dost dlouho tak něco shoří ale asi by šla udělal i jednotka s dojezdem kdyby někdo chtěl tak napište do zpráv pokusím se vytvořit schéma a nějaký návody jak na to
Napsal: pon 17.11.2014 20:53
od Jamall
Do jakého auta to chcete dodělat? Stačí se toho nebát....nic na tom není
Napsal: pon 17.11.2014 20:56
od stenlie
Jedná se konkrétně o E36 Touring R.v. 3.98
Mám k tomu zadní mechanismy se servama, kabeláž k tlačítkům dveřní konektory,výplně dveří pro elektrické okna ,plast kolem řadičky , 5tlačítek předek je s dojezdama ... Elektrika na zadek je z roku 95 .
Docela jsem doufal že by to šlo nějak napíchnout na předek ,ale jak tak koukám tohle byla velká najivita ... co je problém tak od tunelu jsou všechny dráty střižený a konektory k tlačítkům jsou jiný (počítám ,že ze starší verze)
Napsal: pon 17.11.2014 22:32
od Jamall
Jde to řešit několika způsoby. V origu je to zapojené takto:
Hlavní jednotka která se stará o interiérové elektro svazky je potřeba zaměnit za vyšší model, je úplně totožná, konektory sedí, akorát má jeden konektor navíc. Je to konektor který musíš propojit s relé modulem zhruba za pomocí 8kabelů, kde tento relé modul se už přímo stará o okna, zadní okna. Přední máš zapojené to tě vůbec nezajímá. Tedy zbývá z tohoto relé modulu natahat dva kabely ke každému oknu + zapojit vypínače do toho hlavního modulu, který zaměníš za vyšší model. Tak tomu je tuším od roku 94" víš
Poté existuje jiný starší způsob zapojení, kde jsou pro zadní okna využité vzhledově stejné čudlíky, ale vnitřní žíly toho čudlíku jsou ze silnějších materiálů, tedy můžou vést rovnou silové napětí, rovnou na okna. Žádné relátka a změna jednotky. To jest zapojení někde do roku 93"
Novější zapojení vůči staršímu sebou nese akorát inovaci v podobě "ochrana proti sevření"...když třeba zapomeneš hlavu, ruku v zavírajícím se okně, system vyhodnotí přetížení a automaticky zakáže další dovírání
Pak existuje alternatíva pro malinko znalejší, který rozumí slovu signální a silový proud, kde za pomocí 4relátek, což je ve výsledku obdoba relay modulu, lze poskládat domácí stavebnici. Ideální pro kombinaci novější typ čudlíku a je mi jedno jak to bude zapojené, hlavně že okno bude jezdit
Ve světě zasvěceních není nic naivní, jen některá přání jsou třeba zbytečně složitější. Pokud by jsi použil způsob staršího zapojení. Vyplatí se dotáhnout přes pojistku z pojistkové skříně jednu žílu pro zadní okna
Napsal: pon 17.11.2014 23:40
od stenlie
děkuji . Nejsem z toho úplně extra chytrej ,ale k tomu se dohrabu
Chci se zeptat modul pro ovládání oken je zároveň i jednotka alarmu nebo je zvlášť s centrálem ?
Napsal: úte 18.11.2014 00:22
od Jamall
Je to vše mezi sebou propojené. Jednotka centrálu je zároveň jednotka oken. No alarm a DO pokud nemáš origo je nezávislá, v origu je tam modul navíc, který je právě propojen s touto hlavní jednotkou
Děláš si z toho jenom zbytečně těžkou hlavu. Ad už to zapojíš podle starého, nebo nového schématu, žádní z nich ty nepřinese možnost auto dojezdů....ten systém to síce umí, ale pouze přes příkaz od DO. Nikoliv přes čudlíky, alespoň osobně jsem se s takovým autem od série nesetkal. No jde do dodělat