Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 17.05.2007 13:38
od marek26
kedy sa zacali montovat do 46-ky 2.generacia com.rail (.....od 2001/9 ?) a vcom sa lisi od 1. generacie. Asi v nicom len v mensej poruchovosti....
diky

Napsal: čtv 17.05.2007 14:09
od Toydolls
marek26 píše:kedy sa zacali montovat do 46-ky 2.generacia com.rail (.....od 2001/9 ?) a vcom sa lisi od 1. generacie. Asi v nicom len v mensej poruchovosti....
diky
Takle:

330D - Common Rail od zacatku 135kW
320D - nemela - 100kW

Facelift
320D - common rail II - 110kW
330D - common rail II - 150kW

Rozdil 320D facelift a 320D pred je pomerne dost zasadni a obecne se vubec nedoporucuji verze bez Common Railu, ale o tom jsem jiz tady psal vcetne recenzi staci jen hledat furt se tu nekdo pta

Napsal: čtv 17.05.2007 15:25
od marek26
dam hladat napr. toydolls ako autora ze si to tam akoze vsetko najdem a najde nic.

takze I. 320 bola 100kw
a potom prisla II. 320 a ta uz bola 110kw, takze 46-ka s 110 kw motorom napr s roku 2001 je II. generacia tak?

Napsal: čtv 17.05.2007 15:34
od 3nge
marek26 píše:dam hladat napr. toydolls ako autora ze si to tam akoze vsetko najdem a najde nic.

takze I. 320 bola 100kw
a potom prisla II. 320 a ta uz bola 110kw, takze 46-ka s 110 kw motorom napr s roku 2001 je II. generacia tak?
prvni generace byla cerpadlo-tryska , zadnej CR a nedoporucuje ji hlavne toydolls, ale kazdej mame nejaky priority :)

Napsal: pon 21.05.2007 09:20
od Toydolls
3nge píše:
marek26 píše:dam hladat napr. toydolls ako autora ze si to tam akoze vsetko najdem a najde nic.

takze I. 320 bola 100kw
a potom prisla II. 320 a ta uz bola 110kw, takze 46-ka s 110 kw motorom napr s roku 2001 je II. generacia tak?
prvni generace byla cerpadlo-tryska , zadnej CR a nedoporucuje ji hlavne toydolls, ale kazdej mame nejaky priority :)
:P jasne,ale ono to neni z me hlavy

http://auto2.zpravy.cz/clanek_lidovky.p ... lanek=1677
nebo vpodstate tataz recenze je na Tipcars


2 marek26: Je toho tady tuna napr.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... de=results

Jinak viz ta recenze vyse, pak jednoduse google a popis trojky atd. atd.
http://magazin.auto.cz/historie/30-let- ... -2004.html

Napsal: pon 21.05.2007 13:51
od 3nge
Toydolls píše:
3nge píše:
marek26 píše:dam hladat napr. toydolls ako autora ze si to tam akoze vsetko najdem a najde nic.

takze I. 320 bola 100kw
a potom prisla II. 320 a ta uz bola 110kw, takze 46-ka s 110 kw motorom napr s roku 2001 je II. generacia tak?
prvni generace byla cerpadlo-tryska , zadnej CR a nedoporucuje ji hlavne toydolls, ale kazdej mame nejaky priority :)
:P jasne,ale ono to neni z me hlavy

http://auto2.zpravy.cz/clanek_lidovky.p ... lanek=1677
nebo vpodstate tataz recenze je na Tipcars


2 marek26: Je toho tady tuna napr.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... de=results

Jinak viz ta recenze vyse, pak jednoduse google a popis trojky atd. atd.
http://magazin.auto.cz/historie/30-let- ... -2004.html
tak paklize tam napisou , ze se obecne do bmw ctyrvalec moc nehodi , tak to pak jo, to je dobrej clanek :D

Napsal: úte 22.05.2007 10:04
od Toydolls
3nge píše:
Toydolls píše:
3nge píše: prvni generace byla cerpadlo-tryska , zadnej CR a nedoporucuje ji hlavne toydolls, ale kazdej mame nejaky priority :)
:P jasne,ale ono to neni z me hlavy

http://auto2.zpravy.cz/clanek_lidovky.p ... lanek=1677
nebo vpodstate tataz recenze je na Tipcars


2 marek26: Je toho tady tuna napr.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... de=results

Jinak viz ta recenze vyse, pak jednoduse google a popis trojky atd. atd.
http://magazin.auto.cz/historie/30-let- ... -2004.html
tak paklize tam napisou , ze se obecne do bmw ctyrvalec moc nehodi , tak to pak jo, to je dobrej clanek :D
Ale jiste, to si jen vytrhl z kontextu a je to "jen" recenze. Porovnavaji to s celkovou nabidkou motorizaci a tak je jasne,ze 6val je vhodnejsi, ale neni to samozhrejme jedina recenze.

Sam vis, ze proste obecne je to procento poruch u tohoto motoru vyssi a dost veci v te recenzi je napsano dobre (je to logicky dano technologii toho motoru) a i zde na foru je to videt

Samozhrejme netvrdim,ze je to SHIT totalni - spousty lidi je s tou motorizaci jiste spokojeno (napr. ty) a urcite bude dost dobrych kousku co slouzi vyborne,ale to neznamena, ze ten motor muze clovek doporucit do E46, pokud vi jak to je. Co si pak dotycny koupi je jeho vec, on s tim bude jezdit, on bude platit .. me po tom nic, jen sem doporucil....
Je to obecne znama vec a navic uz jsme temer odbocili od tematu CR.

Napsal: stř 30.05.2007 16:38
od marek26
Toydolls píše:
marek26 píše:kedy sa zacali montovat do 46-ky 2.generacia com.rail (.....od 2001/9 ?) a vcom sa lisi od 1. generacie. Asi v nicom len v mensej poruchovosti....
diky
Takle:

330D - Common Rail od zacatku 135kW
320D - nemela - 100kW

Facelift
320D - common rail II - 110kW
330D - common rail II - 150kW

Rozdil 320D facelift a 320D pred je pomerne dost zasadni a obecne se vubec nedoporucuji verze bez Common Railu, ale o tom jsem jiz tady psal vcetne recenzi staci jen hledat furt se tu nekdo pta
a neni to takto ?

320d typ motoru M47 rotacne cerpadlo (podobne ako TDI) - neni comon rail
320d M47N I. generacia comon rail E46
320d M47N2 II. generacia comon rail bohuzial neni montovana do E46 ale do E90 od 2/2004
mam doma original prospekt e46 compact ( teraz som si spomenul ) a tie dostali ako prve naftovre motory comon raily M47N
Takze mytus o tom, ze racej nebrat I. generaciu je asi trochu omylny, mysli sa to ze nebrat naftak pumpa-diza co je typ M47 prvy krat montovane do 46-ky ....... asi do 2001/1 ale sedan, lebo compacty dostali ihned comonraily (M47N), a ze racej brat comonrail II., co je blbost lebo u 46-ky tam sa ani nemontovali. Montovali sa tam M47N co je orig. I. verzia a od neho sa vyvyjajuce dalsie generacie M47N2 , ktore sa prvykrat montovali do E90 od 2/2004...... atd

Napsal: stř 30.05.2007 23:47
od Francis
Toydolls píše: 330D - Common Rail od zacatku 135kW
320D - nemela - 100kW
Facelift
320D - common rail II - 110kW
330D - common rail II - 150kW
Kampak se nám ztratila 330D ve variantě 142kW? Že by měla CommonRail Ii , psáno arabskýmí číslicemi 1.5? :-D

Napsal: čtv 31.05.2007 09:21
od Toydolls
marek26 píše:
a neni to takto ?

320d typ motoru M47 rotacne cerpadlo (podobne ako TDI) - neni comon rail
320d M47N I. generacia comon rail E46
320d M47N2 II. generacia comon rail bohuzial neni montovana do E46 ale do E90 od 2/2004
mam doma original prospekt e46 compact ( teraz som si spomenul ) a tie dostali ako prve naftovre motory comon raily M47N
Takze mytus o tom, ze racej nebrat I. generaciu je asi trochu omylny, mysli sa to ze nebrat naftak pumpa-diza co je typ M47 prvy krat montovane do 46-ky ....... asi do 2001/1 ale sedan, lebo compacty dostali ihned comonraily (M47N), a ze racej brat comonrail II., co je blbost lebo u 46-ky tam sa ani nemontovali. Montovali sa tam M47N co je orig. I. verzia a od neho sa vyvyjajuce dalsie generacie M47N2 , ktore sa prvykrat montovali do E90 od 2/2004...... atd
M47 - 100kW - rotacni cerpadlo
M47N - 110kW - tak ja nevim, nekde uvadeno CR1 a nekde CRII (http://magazin.auto.cz/historie/30-let- ... -2004.html) ovsem to vse az Facelift u sedanu
M57 - 135kW je tuty CR1
M57N - 150kW je asi CRII

CRII trebas tady uvadi u 150kW 330D,ze ma CRII (u E90 je u 330D uz 3ti generace CR)
http://www.autorevue.cz/default.aspx?se ... ticle=3433

"a sice třílitrový šestiválec s přeplňováním Common-Rail druhé generace"

Ale at tak nebo tak STALE PLATI, ze 1 generaci E46 (320D) nebrat! Presne jak je uvedeno cca do r. 2000 - tam neni CR ani nahodou! A, ze je v Compacku ? Ano je,ale taky se podivej od kdy se tam ty motory davali! Konec 2000 to zacina - cili realne bych to videl na rok 2001 = u sedanu facelift

Nicmene sem rad, ze si nelenil a hledal coz melo za nasledek doladeni a upresneni informaci a trebas to doladime uplne :lol: :lol:

==
2 Francis: Ses si jistej,ze tohle se do E46 davalo ? Myslim,ze 142kW verze 3litru se davala do 5tky

Napsal: čtv 31.05.2007 11:11
od marek26
Tie recenzie su asi neni moc na dobrej urovni, ja to este trocha upresnim.

od 7/97 - ....320d M47 (neni CR ale pumpa-diza) 4-val. to je ten motor o ktorom pisu ze nebrat E46

od 3/2001 - ... 318d M47 (neni CR ale pumpa-diza) 4-val. vylepseny motor opriti hore uvedenemu, znizena poruchovost, ine materialy atd. E46

od 3/2001 - ... 320d M47N (CR I.) 4-val. comonrail I. E46
od 1/2003 - ... 318d M47N (stale CR I.) 4-val. comonrail I. E46

od 2004 - ... 320d M47N2 (CR II.) 4-val. comorail II. ale uz do E90 nie do E46 330d M57N2 (CR II.) 6-val. E90

6 valce

od 12/98 - ... 330d M57 (neni CR ale pumpa-diza) E46
od 8/2002 - ... 330d M57N (CR I.) E46

Napsal: čtv 31.05.2007 13:30
od Toydolls
marek26 píše:Tie recenzie su asi neni moc na dobrej urovni, ja to este trocha upresnim.

od 7/97 - ....320d M47 (neni CR ale pumpa-diza) 4-val. to je ten motor o ktorom pisu ze nebrat E46

od 3/2001 - ... 318d M47 (neni CR ale pumpa-diza) 4-val. vylepseny motor opriti hore uvedenemu, znizena poruchovost, ine materialy atd. E46

od 3/2001 - ... 320d M47N (CR I.) 4-val. comonrail I. E46
od 1/2003 - ... 318d M47N (stale CR I.) 4-val. comonrail I. E46

od 2004 - ... 320d M47N2 (CR II.) 4-val. comorail II. ale uz do E90 nie do E46 330d M57N2 (CR II.) 6-val. E90

6 valce

od 12/98 - ... 330d M57 (neni CR ale pumpa-diza) E46
od 8/2002 - ... 330d M57N (CR I.) E46
Neni to uplne presne, jeste sem si to sondoval:

od 3/2001 - ... 320d M47N 110kW - udajne nikdo na 100% nevi zda je tam CR1 nebo CR2

6 valce
od 12/98 - ... 330d M57 - je CR1
od 8/2002 - ... 330d M57N - je CR2

EDIT:
A pokud si stojis za tim,ze M57 neni CR, tak mi popis co za system vidis tady pac ja mam jasno
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15

Napsal: čtv 31.05.2007 13:35
od Slid
a co ETK tam to není přesně napsáno kdy co začalo

Napsal: čtv 31.05.2007 13:51
od Toydolls
Slid píše:a co ETK tam to není přesně napsáno kdy co začalo
Taky z ETK vychazim. Zjistis, ale jde spis o oznaceni motoru a jeho system - viz. napr. vyse CR1 v 330D - ja poznam rozdil mezi PD a CR,ale mezi CR1 a CR2 se ten rozdil poznat neda (tlaky)

Napsal: čtv 31.05.2007 13:53
od Slid
Toydolls píše:
Slid píše:a co ETK tam to není přesně napsáno kdy co začalo
Taky z ETK vychazim. Zjistis, ale jde spis o oznaceni motoru a jeho system - viz. napr. vyse CR1 v 330D - ja poznam rozdil mezi PD a CR,ale mezi CR1 a CR2 se ten rozdil poznat neda (tlaky)
aha njn to už chápu no

Napsal: čtv 31.05.2007 15:58
od marek26
Toydolls píše:Neni to uplne presne, jeste sem si to sondoval:

od 3/2001 - ... 320d M47N 110kW - udajne nikdo na 100% nevi zda je tam CR1 nebo CR2

6 valce
od 12/98 - ... 330d M57 - je CR1
od 8/2002 - ... 330d M57N - je CR2

EDIT:
A pokud si stojis za tim,ze M57 neni CR, tak mi popis co za system vidis tady pac ja mam jasno
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
*************************************************************
zacina sa mi to lubit kto bude mat nakoniec pravdu.
Som rad ze tu mam taku odbornu oponenturu :lol:
Natlacil si mi chrobaka a sondoval som este blizsie.
Ano mas pravdu opravil si ma :) M57 je CR a to:
Vobec prvy CR u bmw bol 6-val. M57 (High-press pump) CR1 330
Potom sa zacal robit 6val. M57N co je CR2, (high-pressure accumulator) 330
potom zacali robit 4-valce s tym istym principom (High press accumulator) M47N co uz je CR2, (High-pressure accumulator) 320 a 318


Takze panove kto ma 46-ku 4hrneckovu od 3/2001 mal by mat II. generaciu CR s vysokotlakym akumulovanim paliva.
Motory s principom PUMPA-DIZA boli vlastne len 2 a to 4-val. 320d a vylepseny 318d

ZAVER
CR1 - 330d M57 6hrnek
CR2 - 330d M57N 6hrncovy........320d 318d M47N 4val.
pumpa.dyza 320d 318d M47

Napsal: pát 01.06.2007 07:36
od Toydolls
No a sme vpodstate na tom, co jsem psal hned od zacatku :P

Jen sem neuvazoval 318D :wink:

==
Nicmene hlavne, ze si rozumime :P :thumbsup:

Napsal: pát 01.06.2007 16:04
od marek26
TOYDOLLS:
a preco nemas naftak ale 2,3i? tie naftaky uz su tichucke.......ci v tom to nebolo??
nakolko vyjde u vas v cechach priblizne 46-ka napr. z 5/2000 330d?

Napsal: pon 04.06.2007 08:34
od Toydolls
marek26 píše:TOYDOLLS:
a preco nemas naftak ale 2,3i? tie naftaky uz su tichucke.......ci v tom to nebolo??
nakolko vyjde u vas v cechach priblizne 46-ka napr. z 5/2000 330d?
Je to 323i (cili 2,5L)
No nemam naftak pac jednak nejsem priznivcem nafty, jednak soudim auto dle toho v jakym je stavu a ta 323i byla proste v lepsim stavu a za lepsi peniz nez Diesely na ktery sem narazil
Navic ty auta precijen uz neco pamatuji a Diesely obecne mivaji vice najeto a koupim ho v takovych KM, kde budu muset do toho investovat a naklady me proste jen "spotreba" D oproti I nevrati.
BMW je "tezsi" auto a tak i zbytek vozu pri vice KM, vic utrpel, vicekrat se do nej lezlo, 320D mivaji (neni pravidlo) chudsi vybavu atd.

==
Ale ono je to i o tom,ze do D bych sel az po Faceliftu a na to nebylo v dobe kdyz sem kupoval. Jinak E46 je dobre odhlucnena cili neni problem ani u dieselu ovsem zvuk benzinovyho 6valu nad 4tis otacek je proste pozitek, kteryho sem se jeste nenabazil :P

============
Ovsem je to muj nazor, nekdo jiny ti muze zapet odu proc zrovna D :wink: Kdybych uvazoval o nejake "vonavce" sahl bych dnes nejspise po dieselu, je proste uspornejsi, na CR silnicich si stejne nesjedes, dale tu mame bodovej system atd.
Ovsem to se bavim o aute s par KM a podstatne rokem novejsi a ne s KM 150tis a vyse (stari 6,7let),kde logicky zacinam do Diesela cpat. Ano muze byt o nej vyborne starano,ale ver tomu, do motoru nevidis, majitelu uz bylo vice a ty KM proste neodpares

A cena 330D zde? Zacina trebas i na 260tis,ale....
http://www.auto-plus.cz/showcar.php?id=64991&jm=isr

Jel bych pro nej ven