Stránka 1 z 1
Napsal: úte 24.04.2007 10:14
od TURBO_KrteK
Ahoj, mam takovy problem. Mam 2,5 vanos. Vymenil jsem olej. Puvodne jsem tam mel 10W-40, ted jsem do toho nalil Castrol 10W-60 RS. Zacali mi pomerne hlasite cvakat hydtrostely po nastartovani. Cvakani po cca 2sec zcela utichne a motor je pak uplne tichy.
Hydrostely byly trochu slyset i se starym/puvodnim olejem, ovsem ne tak hlasite. Rekl bych ze se hlasitost cvakani zvedla minimalne o 100%.
Cim kratsi interval mezi zhasnutim motoru a jeho nastartovanim tim mene hlasite cvakani je.
Rekl bych ze olej stece a nez se zas dostane do mist kde by mel byt motor cvaka

nejsem automechanik zas toho tolik o motorech nevim, treba se pletu
Muj dotaz je ted nasledujici ... co se s tim da delat ? co vymenit ? co do toho nalit ?
Hodne lidi mi reklo, ze to tyhle motory proste delaji.
Dik za rady
Napsal: úte 24.04.2007 11:46
od d.aemon
Mně tohle dělá taky a hlavu si s tím nelámu. Prostě to cvaká, než se tam ten olej dostane. IMHO to asi jinak nepůjde...
Napsal: úte 24.04.2007 12:10
od Maslista
10w-60 není myslím moc vhodný olej.. za studena bude moc hustý a proto to cvakání.. taky si myslím, že v tvém motoru se ani nestihne ohřát na provozní teplotu .. určitě bych ale tvůj dotaz směřoval na Majora..
a určitě bych to řešil pokud to předtím bylo v pohodě akorát si načneš vačku..
můj názor:
pokud tomu hodně nakládáš a chceš olej co lépe snáší vyšší teploty použij 5w-50 věřím že bude plně dostačující...
Napsal: úte 24.04.2007 12:30
od Speedy
Je to dano viskozitou oelje, kdyz je studeny. Jedoduse receno, cim je olej hustsi za studena, tim edele trva, nez se dostane do hydrostelu a vymezi tu vuli mezi vackou a ventilem. S tim proste jentak nic delat nejde, pokud tam mas tenhle olej. POkud to ale cvaka jenom par sekund, tak je to dobry.
Napsal: úte 24.04.2007 12:39
od Marek-is
taky jsem tu mel podobnej problem...a bylo to spatnym olejem...ti doporucuji zavcas vymenit a nejlip tam dat to co tam bylo doted...
Napsal: úte 24.04.2007 13:59
od zero
Jenom připojim dotaz: Doteď jsem měl v autě shell 5W40, včera jsem to vyplach a dal tam 10W40 shell. Motor má 190.000 a bylo mi doporučeno že mám dát 10W40... hlavně kvůli hydrům. Byl to rozumný čin? Před tím hydra trochu cvakali( bylo to slyšet jen při otevřené haupně, nic šíleného) teď je to možná o něco tižší. Neuškodím motoru? co by jste doporočuvali z praxe?
Napsal: stř 25.04.2007 11:04
od TURBO_KrteK
Napsal: stř 25.04.2007 11:33
od dsvatos
Pokud ten motor brutálně nehoníš po okruhu, nebo není vylágrovanej, pak ten 10W-60 není vhodnej. Jak bylo psáno, je hustej a dýl mu trvá, než motor zaolejuje.. Taky ti vzroste spotřeba benzínu Pokud má ten motor spotřebu oleje v normě, používej klasický oleje tříd xW-40, maximálně třídu xW-50.
Napsal: čtv 26.04.2007 12:38
od major
Tedy pánové, překvapujete. Jsem potěšen. Je vidět, že zde nešířím osvětu nadarmo a někdo to i čte. Je to tak jak píšete, nemám co dodat. Paráda

.
Napsal: čtv 26.04.2007 17:20
od Kvidas
Cvakam tak 1,5sec kdyz auto pres noc nejezdi a to jen kdyz je tak pod 8 stupnu. Jak je vic... necvaka.

Takže to nějak neresim.