Stránka 1 z 2

Napsal: pon 09.04.2007 18:47
od men
cau,
nedávno se mi dostali do rukou pružiny z Mka(m-technik?).
Dal mi je známej ,takže netušim jestli jsou z M3.0 nebo M3.2 jestli je teda vubec mezi nima nejakej rozdíl?

První co mě zajmá o kolik jsou ty Mpružiny nižší oproti sériji? mam e36 318is

A za druhé chci si koupit přední tlumiče a zajmá mě pokud dám na auto ty Mpružiny jestli musim kupovat tlumiče s Mtechnik nebo je to jedno?

Prohledal sem forum ale nenašel jsem nic co by mi pomohlo všem dík.

Napsal: pon 09.04.2007 18:50
od sumachr
hledej znovu uz to tu je psane milionkrat

Napsal: pon 09.04.2007 19:01
od askul11
men píše:cau,
nedávno se mi dostali do rukou pružiny z Mka(m-technik?).
Dal mi je známej ,takže netušim jestli jsou z M3.0 nebo M3.2 jestli je teda vubec mezi nima nejakej rozdíl?

První co mě zajmá o kolik jsou ty Mpružiny nižší oproti sériji? mam e36 318is

A za druhé chci si koupit přední tlumiče a zajmá mě pokud dám na auto ty Mpružiny jestli musim kupovat tlumiče s Mtechnik nebo je to jedno?

Prohledal sem forum ale nenašel jsem nic co by mi pomohlo všem dík.
Hlavně to nedávej na čtyřválce!porovnej hmotnost Mka,a tvý káry!

Napsal: pon 09.04.2007 19:09
od men
askul11 píše:
men píše:cau,
nedávno se mi dostali do rukou pružiny z Mka(m-technik?).
Dal mi je známej ,takže netušim jestli jsou z M3.0 nebo M3.2 jestli je teda vubec mezi nima nejakej rozdíl?

První co mě zajmá o kolik jsou ty Mpružiny nižší oproti sériji? mam e36 318is

A za druhé chci si koupit přední tlumiče a zajmá mě pokud dám na auto ty Mpružiny jestli musim kupovat tlumiče s Mtechnik nebo je to jedno?

Prohledal sem forum ale nenašel jsem nic co by mi pomohlo všem dík.
Hlavně to nedávej na čtyřválce!porovnej hmotnost Mka,a tvý káry!
ano muj ctyřval je lehčí než Mko,ale co mě zaráží tak jsem dnes porovnával ty pružiny z isa a z Mka(měl jsem je na stole bez tlumičů nikterak zatížený a ty z M byly cca o 8cm nižší oproti Isu tak nechapu čemu by to mělo vadit.
Páč ty z M jsou o dost kratší=mín závitu pružiny.
A pokud je dám na auto tak mám M technik podvozek????

Napsal: pon 09.04.2007 20:33
od _peper
men píše:A pokud je dám na auto tak mám M technik podvozek????
Ne M technik podvozek, ale v prdeli podvozek!

Napsal: pon 09.04.2007 20:50
od men
_peper píše:
men píše:A pokud je dám na auto tak mám M technik podvozek????
Ne M technik podvozek, ale v prdeli podvozek!
??????
Ty pružiny co mám já tak je na nich černě vytištěno ->FORMEL-K BMW 366-VA<- muže mi někdo poradit co to znamená???? Maj červenou barvu.

Napsal: pon 09.04.2007 21:15
od Spajky
Mtechnik má jiný stabilizátory

Napsal: pon 09.04.2007 21:46
od petto
ale i tak ty pružiny asi budou stavěny na jinou váhu, takže budou mit větši tuhost nebo ja nevim, ale myslím že to nebude dobré tam rvat...dej vyzkoušej, poreferuj 8)

Napsal: pon 09.04.2007 21:55
od men
petto píše:ale i tak ty pružiny asi budou stavěny na jinou váhu, takže budou mit větši tuhost nebo ja nevim, ale myslím že to nebude dobré tam rvat...dej vyzkoušej, poreferuj 8)
hle urcitě to zkusim,teoreticky se mi to taky zdá divný rvát pružiny z R6 na 4vala ,ale když ty pružny postavim vedle sebe(vyndaný z tlumičů a nikterak zatížený)taky ty z Mka jsou min.o 5cm nižší to znamená že ten 4val musí bejt o těch min 5cm dole.
Bohužel jestli má bejt M-technik o 2.5cm nižší tak newim co mám za pružiny,
každopádně kdyby mi někdo vysvětlil co znamená ten nápis na pružinách-> FORMEL-K BMW 366-VA bylo by to supr

Napsal: pon 09.04.2007 22:15
od petto
men píše:
petto píše:ale i tak ty pružiny asi budou stavěny na jinou váhu, takže budou mit větši tuhost nebo ja nevim, ale myslím že to nebude dobré tam rvat...dej vyzkoušej, poreferuj 8)
hle urcitě to zkusim,teoreticky se mi to taky zdá divný rvát pružiny z R6 na 4vala ,ale když ty pružny postavim vedle sebe(vyndaný z tlumičů a nikterak zatížený)taky ty z Mka jsou min.o 5cm nižší to znamená že ten 4val musí bejt o těch min 5cm dole.
Bohužel jestli má bejt M-technik o 2.5cm nižší tak newim co mám za pružiny,
každopádně kdyby mi někdo vysvětlil co znamená ten nápis na pružinách-> FORMEL-K BMW 366-VA bylo by to supr
že sou z formelíny :lol:

Napsal: úte 10.04.2007 10:34
od Slid
Iso má předek 825 a zadek 995 povolené zatížení náprav. Čili podobné jako 316 318.

Napsal: úte 10.04.2007 11:24
od JaraX
dal jsem na TDSo pružiny s Mka a spokojenost, jen přední maj jinej průměr.

Napsal: úte 10.04.2007 11:51
od Slid
JaraX píše:dal jsem na TDSo pružiny s Mka a spokojenost, jen přední maj jinej průměr.
diesel má taky podobnou váhu jako 6val benzin, ale na 4val benzin to nebude ono

Napsal: úte 10.04.2007 13:00
od wacc
Formel K je proste znacka podvozku. Nutno dodat ze se jedna o levnejsi podvozek vetsinou snizeny. VA je zkratka predni naprava.

Je otazka, zda mas doma podvozek z M3 nebo jen M-technik. M-technik ma ruzny pruziny podle typu a vybavy automobilu, tzn. ze z tech pruzin musis vycist cele cislo dilu a zkusit vyhledat v ETK, abys zjistil, pro jaky model to je urceny. Pokud je to M-technik na 6 valec, pak to na tvem ISU nebude mit takovy efekt snizeni, protoze mas lehci motor atd.

Napsal: úte 10.04.2007 13:43
od Ranger_Zx
Vysledek toho ze si na 4val das pruziny s Mka bude ten, ze snizeni vepredu nebude takove jako u M3, protoze vaha tveho auta vepredu je o dost nizsi. Diky stejnemu problemu taky nevyuzijes zamyslenou pracovni drahu pera, protoze s lehci vahou to dost nepropruzis.

Vysledek? Zatimco nekdo s M3 anebo s tvym 4valcem, ktery tam ma snizene pritvrzene pruziny na jeho vahu motoru si bude uzivat snizene teziste a prijemne pritvrzeny podvozek, tak ty budes drncat jako koza zbytecne vysoko.


Jinak mel bych dotaz, pruziny s M3 na 6val 328 [e36], ma to nekdo ke sve maximalni spokojenosti? Nebo je to stale ten samy problem? Motor 328 je stale o dost lehci nez M3.

Napsal: úte 10.04.2007 15:32
od men
Obrázek

Myslim že by to obrazek pružin měl rozseknout červené jsou z Mka a ty černé z Isa.
Logicky z obrazku vyplívá že auto muže vážit 1200kg nebo 1500kg,ale stejně musí být níž o rozdíl pružin jelikož ty červené jsou prostě o 5cm kratší než ty origináli z Isa,jak je vidět na obrazku.

Je pravda že Mko s těmito červenými pružinami bude o neco níž než Iso,ale Iso musí být stejně minimálně o 5cm niž oproti seriji ,protože rozdíl mezi černými pružinami a červenými je opravdu markantní.

Mohl by mi někdo mojí teorii potvrdit nebo vyvrátit popřípadě objasnit? :D

Napsal: úte 10.04.2007 15:55
od Hanz
--cervena- nejakej univerzal shit od vyrobce levnejch podvozku, tzn. ze to zcela urcite neni na M3, je to proste podobna pruzinova sada, kterou nekdo v te fy Formel K navrhnul (v lepsim pripade okopiroval), vyrabi a prodava na vsechny 6valce e36 (a nejspis i e46)...
---cerna- origo pruziny, odladene aby fungovaly se stavajicima tlumicema (kompromis prijemne svezeni a dobre jizdni vlastnosti, na iS víc sportovní)

--zaver- na 90% z toho budou "difny" jizdni vlastnosti, tipnul bych (pokud je to opravdu na 6valec), ze to bude tvrdy, uskakany, pritom to pujde hned na dorazy a ve finale jedine + bude opt snizení (a i to je sporny, protoze ta origo pruzina je hodne zmacknuta v namontovanym stavu)

--rada- najdi si podle cisla o jaky pruziny se vlastne jedna, pripadne si zmer prumery dratu obou pruzin... jestli mas hodne casu a moznosti, tak to vyzkousej a u uvidis :-)

Napsal: úte 10.04.2007 18:22
od Huska
men píše:[Myslim že by to obrazek pružin měl rozseknout červené jsou z Mka a ty černé z Isa.
Logicky z obrazku vyplívá že auto muže vážit 1200kg nebo 1500kg,ale stejně musí být níž o rozdíl pružin jelikož ty červené jsou prostě o 5cm kratší než ty origináli z Isa,jak je vidět na obrazku.

Je pravda že Mko s těmito červenými pružinami bude o neco níž než Iso,ale Iso musí být stejně minimálně o 5cm niž oproti seriji ,protože rozdíl mezi černými pružinami a červenými je opravdu markantní.

Mohl by mi někdo mojí teorii potvrdit nebo vyvrátit popřípadě objasnit? :D
Tvoje teorie je celá špatná a to z důvodu že pružina není stavěna pouze na pokles ale i na zdvih aby odlehčené kolo bylo v kontaktu s vozovkou.
Tudíš při volném stání auta by měla být pružina v polovině své účinosti ...(50% na pokles a 50% na zdvih) výška pružiny v nezatíženém stavu absolutně nic neznamená, protože každá má jinou tuhost a při zatížení poklesne jinak.
Proto v žádném případě neplatí že by ti mělo auto klesnout o rozdíl v nezatíženém stavu.
Proto lidi co tu snižují auto M3 pružinami a myslí že jim třeba na IS udělají stejné vlastnosti je špatné. D"ležité je koupit pružiny vyladěnné na přesný typ motoru podle váhy. Když to shrnu nevím přesné váhy ale odhaduji to takto od nejlehčích:
Přední pružiny
1/ čtyřválce
2) M52
3) M50
4) Diesly
5) M3

Zadní pužiny
1) sedan - coupe
2) kombi
3) kabrio

Napsal: stř 11.04.2007 08:07
od wacc
Rozdil hmotnosti mezi M44B19 a S50B32 by mel byt pres 50 kg, tzn. ze motor ISa je nejakych 65% hmotnosti motoru z M3.

Napsal: stř 11.04.2007 13:12
od Speedy
No a hlavně M3 pružiny maj i jinej průměr závitu, na neM3 tlumiče je nejde nasadit. Takže ty pružiny jsu nejspíš jen Mtechnik. To jen pro doplnění...