Stránka 1 z 2
Napsal: pon 02.04.2007 17:43
od Dave
Vždy tak 5s po nastartování se mi rozsvítí kontrolka hladiny oleje - žlutá. Oleje je tam dost, uplně u horní rysky. Není možné, že mi to svítí kvůli tomu, že by tam toho oleje bylo moc? To je myslím blbost ne?
Jsem na 15tis os poslední výměny, takže v nejbližších dnech nechám udělat olej a 5w-40 nahradím 5w-50. Přece jenom už má motor něco nalítané tak třeba nebude tolik papat.
Napsal: pon 02.04.2007 19:34
od coupe328
co se tyce horni rysky je blbost,toho bych se nebal, 5 s je jeste tusim v normalu
Jinak olej 5 w-50 ma akorat vyssi teplotni stupen,spise si myslel 10w-40 , ten je hustejsi...zustal bych u 5w-40 a doleval
Napsal: pon 02.04.2007 20:59
od d.aemon
Moc oleje taky není dobrý. Jinak bys měl na měrce jen minimální hladinu

Ale jestli se to checkuje, netuším. Spíš bych zkontroloval čidlo.
Napsal: úte 03.04.2007 12:23
od Peppo
Mne tak raz za 5000km zacne svietit zlta kontrolka, ale vtedy viem ze mam malo oleja, tak dolejem 4-5dcl a je to v pohode. Inak nesvieti nic..... neviem neviem. a lejem tws 10-60
Napsal: úte 03.04.2007 16:04
od Koby
Tohle bylo u Oktávky a Astry G načatý olejový čerpadlo.
Napsal: úte 03.04.2007 16:17
od Dave
Koby píše:Tohle bylo u Oktávky a Astry G načatý olejový čerpadlo.
Tak tos nepotěšil
Předpokládám, že když odejde úplně tak přestane tlačit olej a můžu motor zadřít. A to mám prý jeden z nejméně poruchových motorů vůbec.
Jen tak orientačně, co to stojí?
Napsal: úte 03.04.2007 16:31
od Koby
Dave: Ty jo hele já nevim! Nechci tě strašit, buh ví co to může bejt. napsal sem jenom že to na dvou jiných autech od jiných značek dělalo tohle a bylo to olejový čerpadlo... Třeba to tím být vubec nemusí, prostě jenom nápad

Napsal: úte 03.04.2007 17:56
od major
coupe328 píše:co se tyce horni rysky je blbost,toho bych se nebal, 5 s je jeste tusim v normalu
Jinak olej 5 w-50 ma akorat vyssi teplotni stupen,spise si myslel 10w-40 , ten je hustejsi...zustal bych u 5w-40 a doleval
´Píše, že se mu po 5s rozvítí kontrolka hladiny oleje, to ti jako přijde "v normálu", jo?

A čo je to také "vyšší teplotní stupeň" ? A kde jsi člověče vzal, že 10W-40 je "hustější".
Olej SAE 5W-50 má oproti SAE 5W-40 při teplotě 100C vyšší kynematickou vyskozitu, vydrží tedy vyšší teplotní zatížení a to znamená, že je určen např. pro sportovní točivé motory, motory často namáhané sportovní jízdou či špatně chlazené motory např. vzducháče při letním provozu aj. V dobře chlazeném standartním motoru při normálním provozu je tento olej "hustší" než SAE 10W-40 a klade pohyblivým částem motoru větší odpor, což je znát na vyšší spotřebě. A hodnota 10W či 5W nemá s teplotou u provozem zahřátého oleje zhola nic společného. Tato hodnota říká při jaké teplotě pod nulou je olej ještě čerpatelný, tj. tekutý. Čím nižší číslo, tím vhodnější toť olej pro zimní provoz. U SAE 0W-40 dojde k podstatně rychlejšímu zaolejování motoru při studeném startu např. při -10C, než u SAE 15W-40. Dokonce čerpadlo dopravý olej na potřebná místa až o několik minut dříve v závislosti na teplotě. Nedochází tudíž ke kovovému styku součástí motoru a k následnému opotřebení v takové míře jako u oleje SAE 15W-40.
A toto zde nepíšu poprvé, ale již po několikáté. Pokud tedy přátelé, v dobré víře, chcete někomu poradit, skutečně mu pomoci a ne ublížit, tak se nejdříve informujte a nebo se na to vyse....
Co se týče té rozvícené kontrolky a jestli je to opravdu jen hladina oleje a ne kontrolka tlaku oleje v systému, tak to čerpadlem zcela jistě nebude. Spíše to vypadá prostě na vadné čidlo hladiny oleje.
Napsal: úte 03.04.2007 17:56
od Dave
Koby píše:Dave: Ty jo hele já nevim! Nechci tě strašit, buh ví co to může bejt. napsal sem jenom že to na dvou jiných autech od jiných značek dělalo tohle a bylo to olejový čerpadlo... Třeba to tím být vubec nemusí, prostě jenom nápad

V poho. Zítra vyměním olej, přitom nechám zkontrolovat co pujde a zkusím najít to čidlo.
Napsal: úte 03.04.2007 18:27
od coupe328
major píše:coupe328 píše:co se tyce horni rysky je blbost,toho bych se nebal, 5 s je jeste tusim v normalu
Jinak olej 5 w-50 ma akorat vyssi teplotni stupen,spise si myslel 10w-40 , ten je hustejsi...zustal bych u 5w-40 a doleval
´Píše, že se mu po 5s rozvítí kontrolka hladiny oleje, to ti jako přijde "v normálu", jo?

A čo je to také "vyšší teplotní stupeň" ? A kde jsi člověče vzal, že 10W-40 je "hustější".
Olej SAE 5W-50 má oproti SAE 5W-40 při teplotě 100C vyšší kynematickou vyskozitu, vydrží tedy vyšší teplotní zatížení a to znamená, že je určen např. pro sportovní točivé motory, motory často namáhané sportovní jízdou či špatně chlazené motory např. vzducháče při letním provozu aj. V dobře chlazeném standartním motoru při normálním provozu je tento olej "hustší" než SAE 10W-40 a klade pohyblivým částem motoru větší odpor, což je znát na vyšší spotřebě. A hodnota 10W či 5W nemá s teplotou u provozem zahřátého oleje zhola nic společného. Tato hodnota říká při jaké teplotě pod nulou je olej ještě čerpatelný, tj. tekutý. Čím nižší číslo, tím vhodnější toť olej pro zimní provoz. U SAE 0W-40 dojde k podstatně rychlejšímu zaolejování motoru při studeném startu např. při -10C, než u SAE 15W-40. Dokonce čerpadlo dopravý olej na potřebná místa až o několik minut dříve v závislosti na teplotě. Nedochází tudíž ke kovovému styku součástí motoru a k následnému opotřebení v takové míře jako u oleje SAE 15W-40.
A toto zde nepíšu poprvé, ale již po několikáté. Pokud tedy přátelé, v dobré víře, chcete někomu poradit, skutečně mu pomoci a ne ublížit, tak se nejdříve informujte a nebo se na to vyse....
Co se týče té rozvícené kontrolky a jestli je to opravdu jen hladina oleje a ne kontrolka tlaku oleje v systému, tak to čerpadlem zcela jistě nebude. Spíše to vypadá prostě na vadné čidlo hladiny oleje.
promin,spatne sem to cetl,jedu na mobilu minioperu...Mel sem za to,ze po startu do 5s zhasne.Co se tyce teploty,mel sem na mysli teplotni zatizeni vs. Viskozita,jen sem to blbe podal

co se tyce 5w -50,jezdil sem na nej taky .Mobil 1 a pripadal mi teda ridsi nez polosyntetika 10w-40.Uznavam i tak svoji chybu,pac te mam za guru na oleje,tak prosim mir,priste radeji pomlcim,pokud to nebudu vedet presne
Napsal: úte 03.04.2007 18:27
od coupe328
....
Napsal: úte 03.04.2007 18:50
od Dave
Tak jsem teď byl laborovat a výsledek následující:
1) Když zapnu klíček do polohy 1 na cca 3s (jak dobzučí čerpadlo) a potom normálně nastartuji, kontrolka se rozsvítí po cca 20 s a svítí 15 s. Potom během jízdy ani neblikne a to ať jedu jakkoliv.
2) Když zapnu klíček do polohy 1 a počkám tak minutu a potom nastartuji tak kontrolka oleje svítí hned po nastartování. Délka celkem stejně, tj. 15 s
Buď je to způsobeno že olej je už vyjetý a nemá požadované vlastnosti, ale spíš to napovídá na to čidlo, které kontroluje stav oleje po určité době od zapnutí klíčku v závislosti na nastartování.
No uvidím po výměně.
Napsal: stř 04.04.2007 22:11
od major
coupe328 píše:promin,spatne sem to cetl,jedu na mobilu minioperu...Mel sem za to,ze po startu do 5s zhasne.Co se tyce teploty,mel sem na mysli teplotni zatizeni vs. Viskozita,jen sem to blbe podal

co se tyce 5w -50,jezdil sem na nej taky .Mobil 1 a pripadal mi teda ridsi nez polosyntetika 10w-40.Uznavam i tak svoji chybu,pac te mam za guru na oleje,tak prosim mir,priste radeji pomlcim,pokud to nebudu vedet presne
Vše v poho. Ber mě s rezervou, někdy mě prostě rozhodí, když tu člověk šíří osvětu a celkem zbytečně.

. Problém u olejů je ten, že když i v dobré víře někomu něco dporučíš blbě, tak je to pak drahé. Naštěstí u motorových olejů to až tak strašné není, ale když se spleteš u převoďáků, tak to je pak v pr.... Takže fakt bacha.

Napsal: čtv 05.04.2007 18:26
od Mutt
major píše:coupe328 píše:promin,spatne sem to cetl,jedu na mobilu minioperu...Mel sem za to,ze po startu do 5s zhasne.Co se tyce teploty,mel sem na mysli teplotni zatizeni vs. Viskozita,jen sem to blbe podal

co se tyce 5w -50,jezdil sem na nej taky .Mobil 1 a pripadal mi teda ridsi nez polosyntetika 10w-40.Uznavam i tak svoji chybu,pac te mam za guru na oleje,tak prosim mir,priste radeji pomlcim,pokud to nebudu vedet presne
Vše v poho. Ber mě s rezervou, někdy mě prostě rozhodí, když tu člověk šíří osvětu a celkem zbytečně.

. Problém u olejů je ten, že když i v dobré víře někomu něco dporučíš blbě, tak je to pak drahé. Naštěstí u motorových olejů to až tak strašné není, ale když se spleteš u převoďáků, tak to je pak v pr.... Takže fakt bacha.

nechci tady nekomu zasirat vlakno, ale přesto mi to nedá - jaky olej bys doporučil do e46 328i na běžnou jízdu a občasnou stylem "dam tam za tři a jedu co to dá"

Napsal: čtv 05.04.2007 18:49
od Dave
Mutt píše:major píše:coupe328 píše:promin,spatne sem to cetl,jedu na mobilu minioperu...Mel sem za to,ze po startu do 5s zhasne.Co se tyce teploty,mel sem na mysli teplotni zatizeni vs. Viskozita,jen sem to blbe podal

co se tyce 5w -50,jezdil sem na nej taky .Mobil 1 a pripadal mi teda ridsi nez polosyntetika 10w-40.Uznavam i tak svoji chybu,pac te mam za guru na oleje,tak prosim mir,priste radeji pomlcim,pokud to nebudu vedet presne
Vše v poho. Ber mě s rezervou, někdy mě prostě rozhodí, když tu člověk šíří osvětu a celkem zbytečně.

. Problém u olejů je ten, že když i v dobré víře někomu něco dporučíš blbě, tak je to pak drahé. Naštěstí u motorových olejů to až tak strašné není, ale když se spleteš u převoďáků, tak to je pak v pr.... Takže fakt bacha.

nechci tady nekomu zasirat vlakno, ale přesto mi to nedá - jaky olej bys doporučil do e46 328i na běžnou jízdu a občasnou stylem "dam tam za tři a jedu co to dá"

To má být provokace nebo jako opravdu?
Napsal: pát 06.04.2007 09:21
od Mutt
Dave píše:Mutt píše:major píše:Vše v poho. Ber mě s rezervou, někdy mě prostě rozhodí, když tu člověk šíří osvětu a celkem zbytečně.

. Problém u olejů je ten, že když i v dobré víře někomu něco dporučíš blbě, tak je to pak drahé. Naštěstí u motorových olejů to až tak strašné není, ale když se spleteš u převoďáků, tak to je pak v pr.... Takže fakt bacha.

nechci tady nekomu zasirat vlakno, ale přesto mi to nedá - jaky olej bys doporučil do e46 328i na běžnou jízdu a občasnou stylem "dam tam za tři a jedu co to dá"

To má být provokace nebo jako opravdu?
proč provokace? nebo ti tak vadí že si to nedam do vlastního vlákna? nebo co?

Napsal: pát 06.04.2007 09:39
od 320i
Mutt píše:Dave píše:
To má být provokace?
proč provokace?
myslim ze oleje se resi jinde....mas tam o tom 30 stran....
btw:jestli mas olej uz vymenenej a ryska v poho hledal bych zradu u toho cidla...varianta druha:holt tech 15sec zkousnout...je to kontrolka upozorneni...(neni cervena)
Napsal: pát 06.04.2007 09:45
od Dave
Mutt píše:Dave píše:Mutt píše:
nechci tady nekomu zasirat vlakno, ale přesto mi to nedá - jaky olej bys doporučil do e46 328i na běžnou jízdu a občasnou stylem "dam tam za tři a jedu co to dá"

To má být provokace nebo jako opravdu?
proč provokace? nebo ti tak vadí že si to nedam do vlastního vlákna? nebo co?

V poho. Jenom, že už Major v předchozím příspěvku tě odkazuje a vlastně každý kdo se zeptá na něco ohledně olejů je odkázán na téma "Jaký olej" kde je na každé auto snad 3x doporučený olej.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... pic&t=8945
Napsal: sob 07.04.2007 17:28
od 320i
prifarim se ti do topicu at nemusim zakladat novy tema....-doufam ze to skousnes..
pres zimu auto stalo v garazi, obcas sem ho nastartoval a kus se projel aby se prohral...v patek (tyden od posledniho nastartovani) sem to byl umejt a kdyz se to zahralo tak sem chvili (cca 3min) stal, zacla mi problikavat kontrolka mazani....kdyz sem trochu pridal zhaslo...za jizdy v poho..kdyz sem ho nechal na volnobech(cca 600ot), zase to zaclo problikavat..staci jen trochu pridat a v poho...na oleji( a filtru) mam 7500km...oleje (kontrolovany za studena) mam cca 3/4 na rysce..
mam hledat chybu v oleji (10w40) nebo v olej cerpadlu????
je to e36, M52
Napsal: úte 10.04.2007 10:53
od Dave
Olej vyměněný a problém stále trvá, takže to bude asi to čidlo. Jinak použitím 5W-50 se dost snížila spotřeba oleje. I přes jízdy na okruhu vůbec nic neubylo.
