Stránka 1 z 2

Napsal: ned 01.04.2007 19:48
od Strosek
Mám na vejfukovejch ventilech nánosy sraček. Chci je očistit a nechci na to jít něčím ( šmirglem, šábrem,... - mechanicky), čím bych nakonec poškodil povrch. To by následně znamenalo, že by se zasraly po čase ještě daleko víc.

Neznáte někdo nějakej roztok, kterej rozpustí karbon,....
-do kterýho bych ventily na nějakej čas ponořil a vytáhnul čistý :?:

Napadlo mě vyzkoušet nějaký to placebo - jak se běžně prodává - ty tzv. "čističe ventilů" - jak se to přileje do nádrže a slibujou čistý ventily - vyšší výkon, nižší emise, spotřebu,... .
Nebo koupit do kanistru pár litrů Shell V-Power Racing 99+ ---- viděl bych aspoň jak to vůbec nefunguje - o tom jsem přesvědčenej. :roll: :twisted:

Napsal: ned 01.04.2007 20:00
od Hanz
jako mas sundanou hlavu a jsou zakarbonovany? tak to ji odvez kde delaji hlavy a tam je sliznou a zabrousi i sedla, stoji to tak litr,- rovnou ti srovnaji i tu hlavu asi za 500,-
a jestli ji nemas dole a jen z obejvaku "vis" ze jsou na ventilech "nanosy sracek" jak pises, kup si nejakou vodicku a bude to tutti frutti :-)

Napsal: ned 01.04.2007 20:18
od bas
Shell V-Power Racing 99+ vraj funguje....ale nechal by som vnom namocene aspon 24 hodin...
Mozes vyskusat aj petrolej...ale asi najlepsie by bolo vycistit ich ultrazvukom...

Napsal: ned 01.04.2007 20:27
od Strosek
Hanz píše:jako mas sundanou hlavu a jsou zakarbonovany? tak to ji odvez kde delaji hlavy a tam je sliznou a zabrousi i sedla, stoji to tak litr,- rovnou ti srovnaji i tu hlavu asi za 500,-
a jestli ji nemas dole a jen z obejvaku "vis" ze jsou na ventilech "nanosy sracek" jak pises, kup si nejakou vodicku a bude to tutti frutti :-)
A čím je "slíznou" :D ? To asi nebude chemická cesta, že ?

Zabrousí sedla - to se u M50 dělá, jo ? Já slyšel, že ne.

Podle mě, je kvalita povrchu kolikrát tou nejdůležitější věcí - jak se to rozruší nějakou abrazí, tak pak se nečistoty usatujou daleko líp.

Jináč, hlavu mám už jak novou, srovnanou, jen prostě řeším pičičurinky okolo - někdo by je tam nasral jak jsou, protože za nějakej čas budou vypadat stejně, ale já to prostě neudělám. Čecko musí bejt co nejlepší. Když už se s tím seru.


Kde dělaj dobře hlavy ? Když už jsi s tím přišel. Dík předem za info.

Napsal: ned 01.04.2007 20:28
od askul11
Normálně dát do stojanový vrtačky na rychlý běh a jemnym smirkem vyleštit a pak ventil zbrousit na brusce na ventily.už sem zkoušel hodně spešl chemie a tohle je nejlepší, nejrychlejší a nejlevnější řešení!dělám to tak pořád :D

Napsal: ned 01.04.2007 21:00
od Strosek
askul11 píše:Normálně dát do stojanový vrtačky na rychlý běh a jemnym smirkem vyleštit a pak ventil zbrousit na brusce na ventily.už sem zkoušel hodně spešl chemie a tohle je nejlepší, nejrychlejší a nejlevnější řešení!dělám to tak pořád :D
To je právě to, co nechci udělat. Řekl bych, že tím se ten povrch naruší dokonale.

Jak jsou vlastně ventily udělaný - jaká ocel, jestli jsou nějak nitridovaný,... ?
Jakou technologií opracovaný ?

Já vím, že se to tak běžně dělá. U škodlivky jsem to dělal několikrát - na brusce se to srovnalo a pak ta sranice s brusnou pastou a dodržet pohyby při zabrušování. :roll: Už jsem taky viděl jednoho magora, co se s tím nesral a zarušoval to na ovno. Prostě s tím jen otáčel - měnil jen směr otáčení. To bych si musel dělat sám - na to prdím. Spoléhám na informaci erudovaýho kamaráda - ten řikal - na M52 se ventily nezabrušujou. Tak doufám, že je k tomu nějakej důvod. :?

Povrch prostě nehci mechanicky narušit. A ty "závažíčka" tam nechci nechat.

Napsal: ned 01.04.2007 21:18
od Hanz
amen :lol:

Napsal: ned 01.04.2007 21:22
od askul11
O žadný brusný pastě sem nic nepsal!!!!dnes uz jsou ty brusky na sedla a ventily tak přesný že už se to dávno nedělá!je to normální postup při oprave hlavy i na závodních motorech.o žádným chemickým přípravku co srovná vyklepaný sedlo a ventil nevím!až ho ale někdo vymyslí tak z něj bude asi velký boháč :D

Napsal: ned 01.04.2007 21:26
od dsvatos
Šmarjá, nejseš trochu paranoidní? :lol: Výfukový ventily jsou z vysoce kvalitní oceli a ty se bojíš, že je poškráběš kartáčem? :lol: Jak psali chlapi, hoď je do stojanový vrtačky a vem si drátěnej kartáč.. Já stojanovku nemám, tak jsem je vzal drátěným kotoučem v normální ruční vrtačce.. A jestli jsi na základce dával ve fyzice pozor, tak bys věděl, že drátěným kartáčem z měkých železných drátů kvalitní tvrdou ocel nepoškrábeš :wink: Dělá se to tak odjakživa a funguje to, tak nevymejšlej ptákoviny :wink:

Napsal: ned 01.04.2007 21:34
od Strosek
askul11 píše:O žadný brusný pastě sem nic nepsal!!!!dnes uz jsou ty brusky na sedla a ventily tak přesný že už se to dávno nedělá!je to normální postup při oprave hlavy i na závodních motorech.o žádným chemickým přípravku co srovná vyklepaný sedlo a ventil nevím!až ho ale někdo vymyslí tak z něj bude asi velký boháč :D
No jo, tak to zas nevim já, že se dneska zabušujou ventily tak, že se přejede brusem ventil a pak brusem i sedlo. Já znám ( do teď jsem znal )jen způsob, že se lízne ventil a pak se tím ventilem za pomocí brusný pasty zabrousí sedlo.
Jestli je to tak, tak to pak jo.

Vo srovnávání sedla a ventilu jsem od počátku vůbec nemluvil - moje titulní otázka, prosba o radu,.... zněla - jak chemicky očistit nánosy na ventilech - nic víc. Dozvídám se o tom, jestli mám tu hlavu vůbec sundanou,.... :roll:

Jde mi jen o jednu jedinou věc - očistit nánosy na vejfukovejch ventilech - o nic jinýho. Brousit to nebudu. Namočím to do nějaký sračky, která to do rána rozpustí.

Konec ende. Dík za rady ohledně chemickýho způsobu jak vyčistit nánosy na ventilech. Fakt supr, ještě se tady pár dobrejh lidí snaží ze mě udělat debila - dík, udělali jste mi radost.

Napsal: ned 01.04.2007 21:40
od dsvatos
Strosek píše:
askul11 píše:O žadný brusný pastě sem nic nepsal!!!!dnes uz jsou ty brusky na sedla a ventily tak přesný že už se to dávno nedělá!je to normální postup při oprave hlavy i na závodních motorech.o žádným chemickým přípravku co srovná vyklepaný sedlo a ventil nevím!až ho ale někdo vymyslí tak z něj bude asi velký boháč :D
No jo, tak to zas nevim já, že se dneska zabušujou ventily tak, že se přejede brusem ventil a pak brusem i sedlo. Já znám ( do teď jsem znal )jen způsob, že se lízne ventil a pak se tím ventilem za pomocí brusný pasty zabrousí sedlo.
Jestli je to tak, tak to pak jo.

Vo srovnávání sedla a ventilu jsem od počátku vůbec nemluvil.

Jde mi jen o jednu jedinou věc - očistit nánosy na vejfukovejch ventilech - o nic jinýho. Brousit to nebudu. Namočím to do nějaký sračky, která to do rána rozpustí.

Konec ende. Dík za rady ohledně chemickýho způsobu jak vyčistit nánosy na ventilech. Fakt supr, ještrě se tady pár dobrejh lidí snaží ze mě udělat debila - dík, udělali jste mi radost.

Hele, nikdo z tebe debila nedělá, ale jestli si myslíš, že existuje nějaká vodička, co ti do rána rozpustí tvrdej karbon na ventilech, tak jseš dost naivka :lol: Ten kdo by to vymyslel, by za to dostal nobelovku.. S karbonem v motoru lidi bojujou už přes sto let, a jediný co vymysleli a stoprocentně funguje je ho mechanicky odstranit :wink:

Napsal: ned 01.04.2007 21:45
od Strosek
Zkusím pár věcí a pak se uvidí.

Jen tak, mám na to čas, vo nic nejde.

Zkusím kys. chlorovodíkovou, perchlorethylen, petrolej,.... uvidím.

O tom jsem chtěl vést diskuzi. Myslel jsem, že to někdo už zkoušel taky jinak, než běžnou cestou - mechanicky.

No a zatím se jen hájím, proč to neudělám šmirglem,.... :oops:

Napsal: ned 01.04.2007 21:58
od marthyn
Strosek píše: Zkusím kys. chlorovodíkovou, perchlorethylen, petrolej,.... uvidím.
A nebo lučavku královskou. Aby jsi tam ty ventily ráno ještě našel.... :lol:

Napsal: ned 01.04.2007 21:58
od dsvatos
Ty jo, seš magor???? Soráč, ale vzít na ventil kyselinu solnou, to je opravdu dost blbej nápad !!! Fakt nechápu, co tady vymejšlíš za blbosti. Vem to normálně drátěným kartáčem a nemudruj. Myslíš, že to v servisech dělají jinak? Dělá se to tak sto let a nikomu se zatím dráťákem ventil poškrábat nepodařilo.. To je jako by ses bál, že mýdlem poškrábeš sklo... Píšou ti to tady všichni, abys to obral mechanicky a ty tomu nevěříš.. Máchej si to v čem chceš, stejně to nakonec budeš oškrabovat ručně.. Ale komu není rady...

Napsal: ned 01.04.2007 22:10
od yard
hoď ventily do pračky a hodně máchadla....a při ždímání si zatancujte rumbu....diskuze asi nebude.... :wink: :D :D :D ...to je ztracený asi to fakt nikdo jinak nedělal :(

Napsal: ned 01.04.2007 22:14
od warwick
a co tak nove ventily? to je volovina?

Napsal: ned 01.04.2007 22:20
od dsvatos
Boha jeho, proč nový? Ventil se mění, jen pokud je podfouklej tak moc, že nejde zabrousit. Nebo když je kleplej, nebo křivej.. To už by si kvůli karbonu mohl koupit novej motor :lol:

Napsal: pon 02.04.2007 07:47
od Zave
coca-cola rozpusti vse :D :lol:

Napsal: pon 02.04.2007 20:44
od Strosek
Ty krávo, ještě, že za to tady neplatím. :roll: :wink:

Až na tu Coca-Colu - tam je kys. dusičná, takže by na tom něco mohlo bejt - to byla snad jediná věc k tématu.

Dík.

Musím ještě někde sehnat to "máchadlo" a rychle se vod někoho naučit Rumbu. :roll:
A co je to pračka ?

Adminy prosím o vymazání celý týde sračky - je k hovnu. Akorát mě to nasralo.

Napsal: úte 03.04.2007 15:19
od Kugy
Já bzch věděl takový ty destičky z reklamy(silver-něco)jak tam máčeli všechno možný a blyštilo se to jak psí k....e :lol: (konečně nějaká seriozní odpověď k tématu) :)