Stránka 1 z 1

Napsal: ned 04.03.2007 10:03
od uda
cau co si myslite o sportovnim klapkovem sani na bmw m3 ( sada źahrnuje sani+airbox) na jakej typ a obsah motoru by to slo pouzit,prej je narust az 40ps.ale to śe my nejak nezda je to mozne?????? :wink:

Napsal: ned 04.03.2007 10:41
od dsvatos
Sání s klapkou (membránou) se používá u moderních, vysokootáčkových 2T motorů.. Tam to smysl má (lepší časování sání). U 4T motoru mě nenapadá jediný rozumný a logický důvod něco takovýho použít, když se sání řídí časováním sacích ventilů. Cokoliv se umístní do sacího traktu zvyšuje sací odpory a tím pádem snižuje výkon. A 40 kobyl navíc? :lol: :lol: Kdyby napsali 40 kobyl dolů, tomu bych klidně věřil :lol:

Napsal: ned 04.03.2007 12:51
od tom28
dsvatos píše:Sání s klapkou (membránou) se používá u moderních, vysokootáčkových 2T motorů.. Tam to smysl má (lepší časování sání). U 4T motoru mě nenapadá jediný rozumný a logický důvod něco takovýho použít, když se sání řídí časováním sacích ventilů. Cokoliv se umístní do sacího traktu zvyšuje sací odpory a tím pádem snižuje výkon. A 40 kobyl navíc? :lol: :lol: Kdyby napsali 40 kobyl dolů, tomu bych klidně věřil :lol:
Tak to jsem tě nějak nepochopil. Jak si tohle všechno myslel. Chceš říct, že je to k ničemu? Asi by jsi mohl jít dělat do vývoje. Oni M3 to mají taky asi k ničemu.
Běžně jse to dává třeba na motor 2,8 a ve spojení s laděnými svody to může dát nějaké koně navíc. Jestli 40 tak to nevím, ale myslím že s doladěním jednotky asi jo. Právě v této kombinaci dochází k lepšímu naplnění každého válce hlavně ve vysokých otáčkách. Využívá se tam tlakových kmitů plynů. Takový menší přeplňování.

Napsal: ned 04.03.2007 16:40
od dsvatos
Asi jsme mysleli: Já o voze, ty o koze :lol:

Tak pokud je tím myšleno využití tlakových kmitů v sacím kanále každýho válce, při určitých otáčkách, to se opravdu dělá. Přesnou optimalizací a tvarováním sacího kanálu a hrdla ústícího do airboxu.. Aby v úzkém pásmu otáček maximálního výkonu při otevření ventilu právě přišla tlaková vlna vzduchu. To se samozřejmě dělá.. Ale pokud tenhle optimalizovanej systém nějakej motor obsahuje, dost těžko ho na jinej typ motoru (kterej ho nemá) nabastlíš tak, aby to fungovalo :lol: Protože je to odladěnou mechanickou konstukcí konkrétního typu motoru.. Ale tohle už je docela vysoká škola konstrukce motorů, kde se opravdu hledají jen ty poslední zatoulaný koníci. 40 kobyl navíc díky pulsaci v sání je absolutně unreal...

Napsal: ned 04.03.2007 17:52
od tom28
Já bych řekl že to klidně může fungovat i na jiném motoru. Ale objemově přibližně stejném. pokud to dáš ale na motor, který bude mít jiný objem bude to makat, ale v trochu jiných otáčkách. Co jsem viděl grafy násrutu výkonů u závodních motorů s takovým to sáním a svody, tak křivka výkonu narůstá jako nějaké "schody".
Jsou otáčky, kdy tento jev ubírá na výkonu a pak jsou otáčky, kdy to zase přidá na výkonu. Snaha je taková naladit motor aby nárust výkonu byl v otáčkách které se nejčastěji využívají. Proto také atm. závodní motory , užívají úzkého spectra otáček. "Samozřejmě těch nejvyšších"

Napsal: ned 04.03.2007 18:57
od dsvatos
No, já si právě myslím, že to na jiných motorech fungovat nebude.. Jde tam právě o ty perfektně spočítaný a odladěný sací kanály.. U normálních motorů se s tím konstruktéři nijak nepaplají. Udělají kanály tak, aby to fungovalo nějak slušně a rozumně ve všech točkách a šmitec.. Takže i kdybys tam ty věci "okolo" nabastlil, stejně by to nemělo smysl.. A teď příklad. Shodli jsme se, že se to pulsní sání dělá na určitý, docela úzký pole otáček okolo max. výkonu.. Ta M3 ho má, já nevím, třeba v 7.000 otáček.. Ale normální motor třeba jen v 6.000. Takže by se to do těch optimálních toček, kdy ten systém fachčí ani nedostalo. Tenhle systém je spočítanej a dělanej na výkon v otáčkách, takže při nižších točkách s ním můžou být i problémy.. Ta tlaková vlna, která by měla dorazit k otvírajícímu se ventilu může v jiných točkách třeba zrovna odcházet a tím vlastně působit opačně a snižovat množství vzduchu.. Proto se to do normálních motorů ani nedělá. Je to drahý a byly by s tím asi větší problémy, než přínos.. U ostrých a závodních motorů, kde se jízda na "klobouka" tak nějak nepředpokládá je to samo něco jinýho..

Pokud se s tímhle sáním počítá už při konstrukci motoru, jistě má přínos. Ale aplikovat to na motor, u kterýho se s tím nikdy nepočítalo, bude mít podle mě přínos nulovej..

Toť můj názor :wink:

Napsal: ned 04.03.2007 19:53
od Lukas H.
dsvatos píše:No, já si právě myslím, že to na jiných motorech fungovat nebude.. Jde tam právě o ty perfektně spočítaný a odladěný sací kanály.. U normálních motorů se s tím konstruktéři nijak nepaplají. Udělají kanály tak, aby to fungovalo nějak slušně a rozumně ve všech točkách a šmitec.. Takže i kdybys tam ty věci "okolo" nabastlil, stejně by to nemělo smysl.. A teď příklad. Shodli jsme se, že se to pulsní sání dělá na určitý, docela úzký pole otáček okolo max. výkonu.. Ta M3 ho má, já nevím, třeba v 7.000 otáček.. Ale normální motor třeba jen v 6.000. Takže by se to do těch optimálních toček, kdy ten systém fachčí ani nedostalo. Tenhle systém je spočítanej a dělanej na výkon v otáčkách, takže při nižších točkách s ním můžou být i problémy.. Ta tlaková vlna, která by měla dorazit k otvírajícímu se ventilu může v jiných točkách třeba zrovna odcházet a tím vlastně působit opačně a snižovat množství vzduchu.. Proto se to do normálních motorů ani nedělá. Je to drahý a byly by s tím asi větší problémy, než přínos.. U ostrých a závodních motorů, kde se jízda na "klobouka" tak nějak nepředpokládá je to samo něco jinýho..

Pokud se s tímhle sáním počítá už při konstrukci motoru, jistě má přínos. Ale aplikovat to na motor, u kterýho se s tím nikdy nepočítalo, bude mít podle mě přínos nulovej..

Toť můj názor :wink:
Sorry, ale tvuj nazor je uplne mimo a vis o tom hovno... :D

Napsal: ned 04.03.2007 19:59
od Lukas H.
uda píše:cau co si myslite o sportovnim klapkovem sani na bmw m3 ( sada źahrnuje sani+airbox) na jakej typ a obsah motoru by to slo pouzit,prej je narust az 40ps.ale to śe my nejak nezda je to mozne?????? :wink:
Sani z Mka e36ky muzes dat na vsechny motory od 2,0 nahoru potrebujes k tomu klapky, na nektery motory redukci, airbox a programovatelnou ridici jednotku, pak nekoho kdo ti to naladi na brzde a 40 koni je realnejch...

Napsal: ned 04.03.2007 20:12
od dsvatos
Lukas H. píše:
uda píše:cau co si myslite o sportovnim klapkovem sani na bmw m3 ( sada źahrnuje sani+airbox) na jakej typ a obsah motoru by to slo pouzit,prej je narust az 40ps.ale to śe my nejak nezda je to mozne?????? :wink:
Sani z Mka e36ky muzes dat na vsechny motory od 2,0 nahoru potrebujes k tomu klapky, na nektery motory redukci, airbox a programovatelnou ridici jednotku, pak nekoho kdo ti to naladi na brzde a 40 koni je realnejch...
To už je levnější si tu M3 koupit celou :lol:

Napsal: pon 05.03.2007 18:09
od Speedy
Co třeba tohle?

opravený odkaz:
http://www.dbilas-dynamic.de/dbilas_eng ... nlagen.htm

ale 80k je ranec.

Uprava ma smysl jenom když to má člověk za pár šušňů nebo na závody, je je člověk omezen objemem třeba.

Napsal: pon 05.03.2007 20:23
od tom28
Nějak mi to nefunguje. Jinak jsem koukal že jsi něco řešil na tunning foru. Co je to ta ASC klapka? Jak to vůbec vypadá a k čemu je to dobrý. Mám tenhle motor v jiným autě, tak ani nevím jestli to tam mám nebo ne.

Napsal: pon 05.03.2007 21:08
od Speedy
tom28 píše:Nějak mi to nefunguje. Jinak jsem koukal že jsi něco řešil na tunning foru. Co je to ta ASC klapka? Jak to vůbec vypadá a k čemu je to dobrý. Mám tenhle motor v jiným autě, tak ani nevím jestli to tam mám nebo ne.
To sice sem úplně nepatří, ale je to škrtící klapka, která je mezi klapkou plynu a váhou vzduchu a ubírá výkon, pokud dojde ke ztrátě trakce poháněných kol. Dávala se na auta od modelu 96 nahoru, některé M2 motory ji neměly. ZKus použít fci hledat a zadej ASC. Je toho tady hodně ;-)

Napsal: úte 06.03.2007 19:38
od tom28
uda píše:cau co si myslite o sportovnim klapkovem sani na bmw m3 ( sada źahrnuje sani+airbox) na jakej typ a obsah motoru by to slo pouzit,prej je narust az 40ps.ale to śe my nejak nezda je to mozne?????? :wink:
A ty to sání máš?

Napsal: stř 07.03.2007 11:14
od Speedy
tom28 píše:
uda píše:cau co si myslite o sportovnim klapkovem sani na bmw m3 ( sada źahrnuje sani+airbox) na jakej typ a obsah motoru by to slo pouzit,prej je narust az 40ps.ale to śe my nejak nezda je to mozne?????? :wink:
A ty to sání máš?
Spíš bych si tipl, že uda přemýšlí nad pořízením..

Napsal: stř 07.03.2007 18:51
od tom28
Právě mě zajímá, jaká je cena takovýho sání. Ale za 2k to asi nebude.