Stránka 1 z 2

Napsal: ned 18.02.2007 21:55
od Tuning
jde do 323i - 170PS tankovat Natural 95 nebo musím jen Natural 98??? V TP je BA98....na co jezdíte vy - benziňáci.... :D

Napsal: ned 18.02.2007 22:14
od dsvatos
Tuning píše:jde do 323i - 170PS tankovat Natural 95 nebo musím jen Natural 98??? V TP je BA98....na co jezdíte vy - benziňáci.... :D
A co máš napsaný u víčka nádrže? Silně pochybuju, že by to bylo na 98. Co je psaný v TP, tomu se nedá věřit.. Já v TP u žigulíka měl napsanej přední náhon.. To by ještě šlo, ale já mám napsanej přední náhon v TP i u své motorky :lol: Normálně jezdi na 95.. Benzín 98 byl myslím předepsanej jen pro M3.

Napsal: ned 18.02.2007 22:18
od Slid
koukni na víčko a dle toho se řiď :wink:

Napsal: ned 18.02.2007 22:22
od dsvatos
Já mám pro ISo předepsanej benzín 95. A ISo je myslím o dost ostřejší (měrným výkonem) motor než 323. Nevím přesně, ale bude mít i vyšší kompresní poměr.. Zvlášť, když 323 je vlastně "uškrcená" 325.. Tam by ani benzín 98 neměl smysl..

Napsal: ned 18.02.2007 22:35
od LOPOLO
Tuning píše:jde do 323i - 170PS tankovat Natural 95 nebo musím jen Natural 98??? V TP je BA98....na co jezdíte vy - benziňáci.... :D
ja myslim ze ti staci 91 .. Mko ma ninimum 95 ..

Napsal: ned 18.02.2007 22:59
od Huska
Tuning píše:jde do 323i - 170PS tankovat Natural 95 nebo musím jen Natural 98??? V TP je BA98....na co jezdíte vy - benziňáci.... :D

v návodu pro e36 mám 95tku ale jezdím na 98čku ... z důvodu že jede líp a žere mín za téměř stejnou cenu za litr.
Tchýně do 323i E46 lije celou dobu dobu 95tku a taky naprosto v pohodě.

Celkově doporučuji 98čku protože na spotřebě se vrátí rozdíl v nákupní ceně ...pokud netankuješ za stejnou cenu jak mají např u Globusu v Brně... ale hlavně když potřebuješ tak jede o krapet líp

Napsal: ned 18.02.2007 23:09
od dsvatos
Já na tu 98 jezdím taky (beru u Globusu - stejná cena jak 95) ale rozdíl ve spotřebě ani v tahu motoru jsem teda nepoznal žádnej.. Jede a žere úplně stejně.. Akorát se mi zdá, že úplně studenej motor se chová trošičku líp.. Ale tu 98 kupuju jen proto, že ji tam maj za stejnou cenu jak 95. Jinak by se na to vyprdl... Rozdíl u mě žádnej... :(

Napsal: ned 18.02.2007 23:10
od Deli
Tuning píše:jde do 323i - 170PS tankovat Natural 95 nebo musím jen Natural 98??? V TP je BA98....na co jezdíte vy - benziňáci.... :D
Já mam u 320i v návodu doporučenou 98, ale občas jezdim na 95, protože kolikrát zastavim u stojanu kde neni V-P racing... 8O A jako naschvál jsou hned za mnou dvě další auta :D A nějak extra výkonovej rozdíl nepozoruju, nejvíc mi to přijde poznat na chodu motoru, hlavně v nízkej otáčkách... :) A taky, že mi tak rychle nenaskakujou smart body :lol:

Napsal: ned 18.02.2007 23:18
od Deli
Huska píše:Celkově doporučuji 98čku protože na spotřebě se vrátí rozdíl v nákupní ceně ...pokud netankuješ za stejnou cenu jak mají např u Globusu v Brně... ale hlavně když potřebuješ tak jede o krapet líp
To je IMHO trochu mimo, nevim co ten motor v e36 má předepsáno (v tom smyslu, že je na to stavěnej), ale pochybuju, že je schopen využít 98ok, takže bych to viděl spíš na placebo ;)

Napsal: ned 18.02.2007 23:26
od Huska
Deli píše:To je IMHO trochu mimo, nevim co ten motor v e36 má předepsáno (v tom smyslu, že je na to stavěnej), ale pochybuju, že je schopen využít 98ok, takže bych to viděl spíš na placebo ;)
tak to není pravda :wink: ... jsou tu na foru lidi co potvrdí a výsledky na sprintech jsou to dokážou. (ted neříkám že vždy vyhrávám, ale několikanásobné porovnání stejných aut při stejných/různých benzínech jsou prokazatelná). Jinak po natankování "lepšího" benzínu se to zřetelně projeví na celém chodu motoru.

Napsal: ned 18.02.2007 23:29
od dsvatos
Huska píše:
Deli píše:To je IMHO trochu mimo, nevim co ten motor v e36 má předepsáno (v tom smyslu, že je na to stavěnej), ale pochybuju, že je schopen využít 98ok, takže bych to viděl spíš na placebo ;)
tak to není pravda :wink: ... jsou tu na foru lidi co potvrdí a výsledky na sprintech jsou to dokážou. (ted neříkám že vždy vyhrávám, ale několikanásobné porovnání stejných aut při stejných/různých benzínech jsou prokazatelná). Jinak po natankování "lepšího" benzínu se to zřetelně projeví na celém chodu motoru.

Mě se neprojevilo naprosto nic :wink:

Napsal: ned 18.02.2007 23:32
od Huska
dsvatos píše:[Mě se neprojevilo naprosto nic :wink:
to bude asi tím že máš technologicky o 7let starší motor :wink:

Napsal: ned 18.02.2007 23:41
od dsvatos
Huska píše:
dsvatos píše:[Mě se neprojevilo naprosto nic :wink:
to bude asi tím že máš technologicky o 7let starší motor :wink:
No nevim.. 323 je jen seškrcená verze 325-ky, ne? :wink:

Ale jinak.. Pokud motor není na 98-ku konstrovanej, nemá smysl ho do něj lít.. Fakt mi to přijde jen jako placebo a tahání peněz z lidí.. Zkoušel jsem to už do několika aut, a nikdy jsem nepoznal žádnej rozdíl..

Napsal: ned 18.02.2007 23:53
od matal
dsvatos píše:
Huska píše:
dsvatos píše:[Mě se neprojevilo naprosto nic :wink:
to bude asi tím že máš technologicky o 7let starší motor :wink:
No nevim.. 323 je jen seškrcená verze 325-ky, ne? :wink:

Ale jinak.. Pokud motor není na 98-ku konstrovanej, nemá smysl ho do něj lít.. Fakt mi to přijde jen jako placebo a tahání peněz z lidí.. Zkoušel jsem to už do několika aut, a nikdy jsem nepoznal žádnej rozdíl..
Ta 323 je modelově novější motor M52.. :wink:
Já mám na víčku 91-98, můžu si vybrat.. :lol:

Napsal: ned 18.02.2007 23:56
od dsvatos
matal píše:
dsvatos píše:
Huska píše: to bude asi tím že máš technologicky o 7let starší motor :wink:
No nevim.. 323 je jen seškrcená verze 325-ky, ne? :wink:

Ale jinak.. Pokud motor není na 98-ku konstrovanej, nemá smysl ho do něj lít.. Fakt mi to přijde jen jako placebo a tahání peněz z lidí.. Zkoušel jsem to už do několika aut, a nikdy jsem nepoznal žádnej rozdíl..
Ta 323 je modelově novější motor M52.. :wink:
Já mám na víčku 91-98, můžu si vybrat.. :lol:
Tak jasně, je to M52, ale ta vychází z M50 a ta ze starých 2,5 co byly v E30, ne? To je to stejný jak motor 1,4 MPI ve Fobii. Je to akorát převrtanej motor z MB-čka, akorát má stříkačku :wink: Ale furt je to 40 let starej motor..

Napsal: pon 19.02.2007 00:04
od Huska
matal píše:[Ta 323 je modelově novější motor M52.. :wink:
Já mám na víčku 91-98, můžu si vybrat.. :lol:
Too Matal: Dsvatos-ovi to nemá smysl stále dokola vysvětlovat... už jsme mu to psali když někomu radil s e46 a ted tu zase píše o "uškrcené 325tce" .... ten blok přitom náhodou udělali v Mnichově z hliníku protože zrovna litinu neměli skladem a vše ostaní "zase náhodou" taky jinak 8) :lol:

No nic ... placebo efekt je fajn ... hlavně když je podložený výsledky :D :D

Too Tuning: Chlape přeber si to sám jestli má pravdu někdo kdo v 323i jel jako spolujezdec a BMW má cca půl roku nebo někdo kdo má doma asi 10-té BMW posledních pár let 323i e36 i e46 :wink:

Napsal: pon 19.02.2007 00:12
od Huska
dsvatos píše:[Tak jasně, je to M52, ale ta vychází z M50 a ta ze starých 2,5 co byly v E30, ne? To je to stejný jak motor 1,4 MPI ve Fobii. Je to akorát převrtanej motor z MB-čka, akorát má stříkačku :wink: Ale furt je to 40 let starej motor..

Už by jsi se měl probrat a nepsát takové nesmysly a uvádět v omyl lidi, kteří potřebují poradit. :!: Tím nechci říct že vše co jsi na foru napsal je nesmysl ale jde poznat že o BMW toho moc nevíš a píšeš nepravdivé domněnky, které možná platí u jiných aut (např Škoda) ale tady srovnáváš hrušky s jablkama :roll: :x
Pokud toto forum nemá dopadnout jako E30-forum, tak by jsi měl prvně myslet a pak psát.

Napsal: pon 19.02.2007 00:21
od dsvatos
Tak to jestli mám první, pátý nebo desátý báwo nic nemění na tom, že jsem nepoznal u 98-ky beneliho žádnej rozdíl, ne?

Napsal: pon 19.02.2007 00:23
od dsvatos
Jakej je teda rozdíl v motoru 325 z E30 (nevím označení) a M50 v E36? Jen čtyřventilová hlava, ne? A mezi M50 a M52 je hliníkovej blok a VANOS, ne? Dělal se 325 i jako M52? Pokud ano, tak jakej je teda rozdíl mezi 325 M52 a 323 M52??

Nemyslím to nijak ironicky - prosím vysvětlit.

Napsal: pon 19.02.2007 01:02
od dsvatos
Teď koukám do nějaké tabulky E36 na netu. Nevím jestli se jí dá věřit.. 323 a 328 byly jen M52, to je jasný. U 325 jsem našel jen M50 (M50 byla bez i s vanosem?) U 320 jsem našel jak M50 tak M52.. Je to teda tak? Takže 325 se jako M52 nedělala? A 320 byla jako M50 bez vanosu i s vanosem? A 320 M52 měla teda hliníkovej blok a vanos.. Jestli to je tak jak jsem teď napsal, tak v tom případě jsem tedy opravdu žil v omylu, páč jsem myslel, že vanos je znakem motoru M52 a ne i starších M50..

Shrnutí: M50 se dělaly jen 320 a 325 jak bez, tak i s vanosem a M52 byly 320,323 a 328, vždy s vanosem. Je tak?

Tímto si tedy sypu popel na hlavu a omlouvám se všem, které jsem uvedl v omyl.. :(