Stránka 1 z 3

Napsal: ned 11.02.2007 02:15
od Onyx
Zdravim panove,

v hlave se mi vytvorila nutnost koupit letos novy (samo jety) auto, protoze soucasny dosluhuje. U zadokolek asi nejspis uz zustanu (ridim Omegu a na AE86 se zatim pracuje..). Kazdopadne E46 Touring by naprosto splnovalo moje pozadavky.

Chci se vas zeptat, jakej motor byste mi doporucili a jaky problemy jste zatim s E46kou meli a jakej bych mel mit minimalni prijem, abych ji uzivil. Nejen co se spotreby tyce, ale i pripadnyho servisu.

Abych z vas dostal spravnej motor, tak popisu na co auto momentalne zhruba pouzivam. Kazdej den rano a vecer na jizdu do prace ani ne 10 kilometru v hustym mestskym provozu (muze byt 20 az 30 minut). O vikendu sem tam nejakej vylet do 300-500 kilometru. A zhruba jednou za tri mesice 1000 kilaku do CR a pak zpatky.

Omega 2.0 v plynu mi ted zere k 15ti litrum a tomu se chci vyhnout a rad bych se ve meste dostal na cifru kolem 10ti. Dieselu se nebranim, ale obavam se, ze v relaci, ve ktery se pohybuju je akorat prvni evoluce 320d a ta ma pry much vic, nez dost a nedoporucuje se. Benzin 1.8 (na stitku) je pry objemove 1.9, takze povinny ruceni stejny az do 2.5 litru. Taky jsem cetl, ze sestivalce jsou hnany retezem, takze s dobrym olejem by mohly byt dost bezproblemovy. Zatim se mi jevi celkem rozumne 320i R6 se 110kw.

V Nemecku na mobile.de kombiky zacinaji na 6500 eurech, ale snad bych byl schopnej dat do kupy i 8000. Nemluvim samozrejme o faceliftovane verzi.

Muzete mi rict, co si o tom myslite, co bych mel jeste vzit v potaz, je 318i dobra volba, nebo co je kompromis? Na co bych se mel pri obhlidnuti auta zamerit? Co je u E46ek kolem roku vyroby 2000 castym problemem?

Vsechny vase rady a poznamky by mi fakt pomohly ujasnit, jestli do toho mam jit, nebo ne. Auto svejch snu (kdyz to tak reknu) uz mam a na blbnuti na okruhu se uz pripravuje. Tohle ma bejt proste auto na denni pouzivani, ktery ale musi vykouzlit usmev na tvari, kdyz se na nej rano podivam a sednu do nej. Zaroven ale, kdyz dojde na vymenu ramen, lozisek, nebo brzd, nesezere mi pulku resp. celou vejplatu.

DIK! :wink:

Napsal: ned 11.02.2007 02:32
od matal
Tady Ti každej poradí minimálně 323i.. Jinak je toho tady napsáno dost,tak zkus použít funkci HLEDAT a najdeš co chceš.. :wink:

Napsal: ned 11.02.2007 08:40
od dsvatos
I čtyřvály jsou u E46 hnaný řetězem.. A jak píšeš, tím že jsou to 1,9 ztrácejí v našich poměrech smysl. Pokud bys to ale měl opravdu jen na pohodový ježdění za málo benzínu, svou službu by taky udělal, neboj :-) Ale 320 bych si osobně nekoupil. To spíš 325 - ručení stejný, jede mnohem líp a žere i míň jak 320. Osobně bych u E46 šel do 323 (seškrcenej motor 2,5) Tahá líp odspodu než 325 (nemusíš ho tak honit, vytáčet) a míň žere (větší krouťák v nízkejch točkách a delší převody)..

Napsal: ned 11.02.2007 13:50
od Onyx
to: Matal & Dsvatos

Diky moc za rady! Uvidim teda co sezenu a za kolik. Projedu jeste forum, ohledne pripadny poruchovosti a tak.

Napsal: ned 11.02.2007 13:55
od Huska
dsvatos píše:I čtyřvály jsou u E46 hnaný řetězem.. A jak píšeš, tím že jsou to 1,9 ztrácejí v našich poměrech smysl. Pokud bys to ale měl opravdu jen na pohodový ježdění za málo benzínu, svou službu by taky udělal, neboj :-) Ale 320 bych si osobně nekoupil. To spíš 325 - ručení stejný, jede mnohem líp a žere i míň jak 320. Osobně bych u E46 šel do 323 (seškrcenej motor 2,5) Tahá líp odspodu než 325 (nemusíš ho tak honit, vytáčet) a míň žere (větší krouťák v nízkejch točkách a delší převody)..
máš to trochu pomotaný ... popisuješ situaci u e36 .. u e46 je to s motory jinak :wink:

Nicméně já bych doporučil benzín 323i pokud ti půjde hlavně o spotřebu a náklady tak 318i ...ted je na tipcars hezká v polokůži touring za 219tis.
Po mnoha zkušenostech s diesly bych do nich znovu nešel.

Napsal: ned 11.02.2007 14:07
od dsvatos
Huska píše:
dsvatos píše:I čtyřvály jsou u E46 hnaný řetězem.. A jak píšeš, tím že jsou to 1,9 ztrácejí v našich poměrech smysl. Pokud bys to ale měl opravdu jen na pohodový ježdění za málo benzínu, svou službu by taky udělal, neboj :-) Ale 320 bych si osobně nekoupil. To spíš 325 - ručení stejný, jede mnohem líp a žere i míň jak 320. Osobně bych u E46 šel do 323 (seškrcenej motor 2,5) Tahá líp odspodu než 325 (nemusíš ho tak honit, vytáčet) a míň žere (větší krouťák v nízkejch točkách a delší převody)..
máš to trochu pomotaný ... popisuješ situaci u e36 .. u e46 je to s motory jinak :wink:

Nicméně já bych doporučil benzín 323i pokud ti půjde hlavně o spotřebu a náklady tak 318i ...ted je na tipcars hezká v polokůži touring za 219tis.
Po mnoha zkušenostech s diesly bych do nich znovu nešel.

A co jsem domotal? U e46 je 316 i 318 motor 1,9 hnanej řetězem, ne??? Akorát s tím ručením je to u něj naprd (stejný jak 325)..

Napsal: ned 11.02.2007 15:36
od Onyx
Tak jak je to chlapi? ;-)

Je 318i E49 hnana retezem, nebo ne? Ohledne 323i je to v Nemecku docela bida. Na prodej snad ani jeden kousek.

Muzes mi poslat ten link, ohledne toho okusku, cos popisoval?

Napsal: ned 11.02.2007 15:50
od kosh
ježiš maria do 4 válce ho nežeňte. Je to na tuto váhu opravdu slabé a na normálni použití spíše nevhodné.
Opravdu bych raději šel do 320, nebo 323 nebo 325. Žere to stejně a jezdit se s tím dá rozumně.

Napsal: ned 11.02.2007 16:10
od mufman
dsvatos píše:
Huska píše:
dsvatos píše:I čtyřvály jsou u E46 hnaný řetězem.. A jak píšeš, tím že jsou to 1,9 ztrácejí v našich poměrech smysl. Pokud bys to ale měl opravdu jen na pohodový ježdění za málo benzínu, svou službu by taky udělal, neboj :-) Ale 320 bych si osobně nekoupil. To spíš 325 - ručení stejný, jede mnohem líp a žere i míň jak 320. Osobně bych u E46 šel do 323 (seškrcenej motor 2,5) Tahá líp odspodu než 325 (nemusíš ho tak honit, vytáčet) a míň žere (větší krouťák v nízkejch točkách a delší převody)..
máš to trochu pomotaný ... popisuješ situaci u e36 .. u e46 je to s motory jinak :wink:

Nicméně já bych doporučil benzín 323i pokud ti půjde hlavně o spotřebu a náklady tak 318i ...ted je na tipcars hezká v polokůži touring za 219tis.
Po mnoha zkušenostech s diesly bych do nich znovu nešel.

A co jsem domotal? U e46 je 316 i 318 motor 1,9 hnanej řetězem, ne??? Akorát s tím ručením je to u něj naprd (stejný jak 325)..
Já mám za to, že Huska myslel to, že jsi domotoval ten vztah mezi 323 a 325... U E36 323 nahradila 325 a byla lepsi presne jak pises. 323 presla od zacatku vyroby E46 do tohoto modelu, ale pozdeji byla nahrazena modernejsim 325, kde zase ona je lepsi, uspornejsi atd. U E46 je proste 325 lepsi jak 323...

Napsal: ned 11.02.2007 17:01
od dsvatos
Mufman: Ajo, tak to jo :lol: Ale zezačátku se i do E46 dávaly starý motory 325 (e36) , ne? Zezačátku byly myslím všechny šestivály jenom převzatý z E36 beze změn, potom předělali dvoulitr na 2,2 a tak, ne?

Napsal: ned 11.02.2007 17:03
od dsvatos
Teď koukám do katalogu (2000) a vidím tam v nabídce E46 325 - 191 koní.. Takže normál motor z E36... Ale 320 už není dvoulitr ale 2,2 170 koní...

Napsal: ned 11.02.2007 18:02
od matal
dsvatos píše:Teď koukám do katalogu (2000) a vidím tam v nabídce E46 325 - 191 koní.. Takže normál motor z E36... Ale 320 už není dvoulitr ale 2,2 170 koní...
E46 325i se dělal až od r. 2000 motor M54, kdežto 323 je motor M52 a ten se dával už do E36ky.. :wink:

Napsal: ned 11.02.2007 19:30
od Onyx
No tech sestivalcu se ohledne spotreby trochu bojim. Dokazete mi nekdo rict, kolik vam to zere? A ptam se skutecne na E46ku, ne E36ku.

Plus dokaze mi nekdo potvrdit, ze 4valce NEJSOU hnany retezem?

Tady jsou moji dva favoriti:

http://www.mobile.de/SIDKAqMhWlO9zU4Q-I ... 1243170929&

http://www.mobile.de/SIDKAqMhWlO9zU4Q-I ... 1244132345&

Napsal: ned 11.02.2007 20:46
od _peper
Tady je odkaz na toho kombíka o kterém psal HUSKA.
http://www.tipcars.com/basic/karta.php? ... =M&Lang=cz

Napsal: ned 11.02.2007 21:44
od Deli
Onyx píše:No tech sestivalcu se ohledne spotreby trochu bojim. Dokazete mi nekdo rict, kolik vam to zere? A ptam se skutecne na E46ku, ne E36ku.
320i ´99, tj. 2.0 R6 110kw - teď mam kombinaci 8.6 na cca 7tis km, takový normální celkem klidný ježdění :)

Do 318i by asi nešel, rozdíl 87 vs 110kw bude kurva poznat a spotřebu moc lepší mít nebude... rozdíl v objemu 0.1l a o dva válce míň... Jestli ti při kloboukovi udělá 0.3/100 tak budeš rád :D Schválně, kdo máte 318i a kolik máte v papírech?

Já bych šel do 320/323i podle toho co najdeš za slušnej kus :wink: 323i bude samo lepší 8)

Napsal: ned 11.02.2007 21:51
od Petris
Měl jsem před tím také Omegu 2.5TD a skok do E-46 je fakt dost velkej i v případě ,že chceš Touring.To víš je to předci o dost menší auto a není tak komfortní.Jinak ke spotřebě 330D 7.4lměsto 6.2dálka.

Napsal: ned 11.02.2007 23:23
od Onyx
to peper: Diky za link. Nemuzu si pomoct, ale ten stav kilometru se priblizuje kategorii zazraku. Krom toho, jen podle tech malejch fotek, tenhle kousek ma volant z faceliftovany generace, takze riziko bouchnuti na predek o kousek vetsi. Jen subjektivni dojem samozrejme, treba to tak neni.

to deli: Takovejhle feedback jsem potreboval :-). Kdyz to tak vidim, tak ctyrvalec je blbost a nejlepsi bude asi 320i. Ve meste by si mohl vzit do tech 11.

to petris: Mas rozhodne motor, kterej je na mym zebricku c. 1 !!! (samo u rekneme tech obycejnejsich trojek :)

Mozna uz to tady nekde probehlo, ale mohl by mi nekdo napsat ceny zakladnich spotrebnich nahradnich dilu?
-olej, filtry, desky, kotouce, cepy, ramena. Koukam, ze vlevo je online katalog, tak na to asi zapomente.

Zeptam se takhle. Dokaze takovyhle auto opravit jeste normalni automechanik, nebo je autorizovanej servic vice mene podminkou? Obavam se, ze kdyby se mi tady v Belgii neco podelalo a mel bych to dat do origo servisu, tak se z toho pak pos... i ja... :wink:

Napsal: pon 12.02.2007 00:43
od Huska
dsvatos píše:Teď koukám do katalogu (2000) a vidím tam v nabídce E46 325 - 191 koní.. Takže normál motor z E36... Ale 320 už není dvoulitr ale 2,2 170 koní...
jak ti napsal Matal.... reagoval jsem na to že doporučuješ 323 proti 325 ale 325 v e46 je novější a mnohem lepší motor. Jinak E46 nepřebralo ani 323 z e36 ale i přes označení M52 se jedná o double vanosový motor..... srovnávat jakýkoli R6 z e46 se starými M50 je to co jsi pomotal.. spotřeba právě že ještě klesla a výkon narost .... prostě stále platí že novější motory jsou vždy pokrok :wink:

Too Onyx: volant není z faceliftu... tento se dával od konce roku 99..ale vždy za příplatek :-) kilometry by taky mohli sedět pokud je serviska atd... však si zavolej a uvidíš

Napsal: pon 12.02.2007 02:16
od dsvatos
Takže se tazateli omlovám za mystifikaci a sypu si popel na hlavu :( Ale teď jsem zas o něco chytřejší, díkes :wink:

Napsal: pon 12.02.2007 08:34
od Dave
Onyx píše:
Mozna uz to tady nekde probehlo, ale mohl by mi nekdo napsat ceny zakladnich spotrebnich nahradnich dilu?
-olej, filtry, desky, kotouce, cepy, ramena. Koukam, ze vlevo je online katalog, tak na to asi zapomente.
Ceny většiny dílů jsou naprosto srovnatelné s ostatními značkami. Občas mají origo levnější než náhradní výroba. Mrkni se třeba na http://www.autokelly.cz a tam se podívej na ceny dílů které tě zajímají a srovnej s autem které beres jako předlohu pro ceny. Třeba u oleje je přece jedno do jakého auto ho liješ, když chceš jezdit dlouho a bez problémů tak dáš vždycky kvalitní olej ať budeš jednit v Dacii nebo BMW.
Silenbloky, čepy a ramena jsou u nás díky katastrofálním silnicím a váze 6-ti válce prostě nutné zlo ale není to taky žádná astronomická částka za opravu. Navíc pokud budeš jezdit víceméně po Belgii tak odcházet nebudou.
Do dieslu bych asi nešel, vzhledem k tomu, že jezdíš do práce 10 km tam a zpět (předpokládám po městě). Motor se mnohem dýl ohřívá a takto bude dost namáhaný.

S 330i jezdím za cca 10 Za 8l extra spořivě (musel jsem zkusit na jakou spodní hranici se dá dostat, ale to není jízda to je trápení a na to si nikdo auto jako je BMW nekupuje) nebo dálky po dálnici v poho 8,2 při 140km/h. Max při jízdě na okreskách jsem se dostal na 12 ale to už se se mnou bál i můj plyšovej medvěd v zadu :twisted:
R6 je nutnost u BMW. Přeji šťastnou ruku při výběru a následné koupi.