Stránka 1 z 1

Napsal: úte 30.01.2007 15:00
od blade96
Ví někdo jestli do 318TDS můžu lít bionaftu? Má s tím někdo zkušenosti?

Napsal: úte 30.01.2007 15:04
od error-motohanz
dej prohledat forum je to tu tisickrat...ale bionafta se ted neprodava ne?

Napsal: úte 30.01.2007 15:10
od bmwfil
blade96 píše:Ví někdo jestli do 318TDS můžu lít bionaftu? Má s tím někdo zkušenosti?


Pokud chceš změnit vůz tak rozhodně ano!

Napsal: úte 30.01.2007 15:35
od blade96
error-motohanz píše:dej prohledat forum je to tu tisickrat...ale bionafta se ted neprodava ne?


To jsem zkoušel ale nenašlo to skoro nic! BIO se zase prodává, ptám se na to proto že to kamoš nalil do mondea 1.8TD a je s tím strašně spokojenej, takže bych to chtěl taky zkusit ale radši se ptám ať něco neskurvím.

Napsal: úte 30.01.2007 15:39
od dsvatos
No, můj názor na bionaftu je takovej: Do moderních Common-Railů asi ne, do starejch klasickejch ropáků klidně.. A motor TDS není žádnej technologickej výkřik techniky a pár roků už taky pamatuje. A bionafta je stejně jen obyčejná normální nafta s přídavkem řepky. Není to čistá řepka. Ale co jsem slyšel od kolegů, není dobrý to dávat do káry která třeba dlouho stojí, pak jezdí, pak zas stojí. Pokud jezdí furt, není problém. A na zimu je asi lepší jezdit na normál naftu. Ale ti co na ni jezdí tvrdí, že je to za dodržení pár pravidel normální provoz a že by se nějak kurvil motor jsem od nich neslyšel.. Teď v Brně stojí 19,90 Kč

Napsal: úte 30.01.2007 15:44
od blade96
no právě stojí 19,90 a vzhledem k tomu že se přes zimu k levné naftě neostanu jsem se nechal zlákat tou myšlenkou, ale nenalil bych do auta pokud to má nějakej vliv na životnost motoru, čerpadla atd

Napsal: úte 30.01.2007 15:50
od dsvatos
No hele, je to tvoje rozhodnutí. Mít nějakej moderní diesel asi bych to nedělal. S tím starým TDS bych to prubl. Nejdřív bych třeba ředil 1:1 s normál naftou a přes léto klidně čistou bio.. Osobně bych se toho v případě TDS-a nebál. Ale záleží na tobě.. Ale jak jsem psal, pokud tam máš bionaftu v zimě a auto dlouho stojí, můžou být problémy. Pokud se s ním normálně jezdí, je to v poho..

Napsal: úte 30.01.2007 15:57
od error-motohanz
ono to zere ty tesneni ne?

Napsal: úte 30.01.2007 16:00
od dsvatos
error-motohanz píše:ono to zere ty tesneni ne?


jj, to se říkávalo.. Ono zezačátku asi jo.. Ale na to samý jsem se borců co na to jezdí ptal, jestli měnili těsnění za to co mu to nevadí. Říkali že nic takovýho, jezděj na origo už pár desítek tisíc Km a nic nikde neteče.. Asi už tu bionaftu nějak ošéfovali, že to už asi není potřeba přetěsňovat..

Napsal: úte 30.01.2007 16:20
od blade96
no právě stojí 19,90 a vzhledem k tomu že se přes zimu k levné naftě neostanu jsem se nechal zlákat tou myšlenkou, ale nenalil bych do auta pokud to má nějakej vliv na životnost motoru, čerpadla atd

Napsal: úte 30.01.2007 16:50
od error-motohanz
bejvalymu tchanovi to zralo tesneni na cliu 1,9 D a to asi po 15 tisicich....

Napsal: úte 30.01.2007 23:02
od Petris
Tady je moje zkušenost s Bio.Po vyjetí 2nádrží tady zhruba 1600KM bio rozpustí veškerou nečistotu v palivové soustavě a ty budeš muset vyměnit palivový filtr.Jinak při delším stání ta nafta vodnatí tak bacha, aby ti nezarezlo čerpadlo.Moc ti nedoporučuji to ředit.S klidem bych to dal do aut která denně jezdí(Taxi,rozvoz zboží atd.),ale do svého osobáku bych to už radši nedával,protože zase tolik neušetříš.

Napsal: čtv 01.02.2007 01:22
od mirof1
snad si moj profesor zasluzi svoju vyplatu a nestrapnim ho tu:
- bionafta prvej generacie je 100% cisty metylester repky olejnej (nenasytene mastne kyseliny, teda skoro klasicky fritak). u vyrobcov bola snaha, aby postupne nahradil beznu, z ropy ziskavnu naftu, malo to vsak hacik - dymivost, zla filtrovatelnost pri nizkych teplotach (bod tuhnutia uz pri minus 8 ) a nizsi vykon motora. tato bionafta zaroven napadala vsetky gumove casti motora, preto museli byt agregaty specialne upravovane a bolo potrebne castejsie menit olej.
- bionafta druhej generacie je vlastne klasicka nafta s pridavkom 30 percent metylesteru repky olejnej, cim sa podarilo celkom uspesne odstranit spominane nevyhody (skladovatelnost je stale casovo obmedzena), nemam info o tom, ako je tento typ paliva agresivny voci gume, ale v kazdom pripade by som to obcas (kvoli stale tak dolezitemu dobremu pocitu) vystriedal s obycajnou naftou
- biozlozka ale ide dalej, postupne sa bude pridavat vsade, do nafty v objeme cca 5 % - tato zmes lepsie hori a vznika menej skodlivych latok v spalinach