Stránka 1 z 1
Napsal: ned 14.01.2007 16:29
od kosh
Jen by mě zajímalo co se udělá s lambdama když se třeba u M3 E46 dá misto katů pruchozí trubky. Lambdy jsou před a za katama.
Nic nechci měnit, vymýšlet.... jen mě to zajímá jak se to řeší.
Napsal: ned 14.01.2007 16:50
od Hanz
sondy PRED nechas, ZA zmeris jake hodnoty maji mit (odpor) a das misto nich... na audine jsem dal jen smycku dratu, fungovalo to ok i na diagnostice... vyborny vyfuky dela BB, vct stredniho dilu pod 1k baku
http://www.bbexhaust.com/car/mseries/
vct zvuk ukazky (M5 je best

)
Napsal: ned 14.01.2007 18:53
od Rubini
To Hanz:
Ahoj, prosim te byla ta nahrada katu pruchozi casti nejak znatelna? Me to taky furt neda spat a chci vykuchat nakej starsi kat a mit to jako vymennej dil. Mam M50 s 1 lambdou a to by nemel bejt problem. Jen jestli to ma cenu...
Dik.
Napsal: ned 14.01.2007 19:00
od dsvatos
Rubini píše:To Hanz:
Ahoj, prosim te byla ta nahrada katu pruchozi casti nejak znatelna? Me to taky furt neda spat a chci vykuchat nakej starsi kat a mit to jako vymennej dil. Mam M50 s 1 lambdou a to by nemel bejt problem. Jen jestli to ma cenu...
Dik.
Taky by mě to zajímalo.. Ale čistě teoreticky - výkon by se měl trošičku zvednout. Ale třeba tak jen o dva tři poníky, takže nepoznatelně. A spotřeba dolů nepůjde - kvůli katu je ŘJ stejně naprogramovaná na bohatší směs (asi o 5 procent) a je jí jedno jestli tam kat je nebo ne (mluvím o jednolambdě). U mé bejvalé Sierry to význam mělo. Pokud se kuchl kat a ŘJ se přeprogramovala na bezkatovou, výkon šel ze 120 na 125 koní a spotřeba šla asi o 0,5 - 0,7 litru dolů...
Napsal: ned 14.01.2007 19:19
od Hanz
jen "vykuchanim" katu si udelas neaerodynamickej tvar v potrubi, lepsi je bud obyc vlozena trubka dovnitr nebo rezonator ve tvaru katu... spotreba bude stejna, jen to bude mit hlubsi zvuk, pokud mas pruchozi koncovej tlumic, bude to praskat pri razeni... vykon pujde minimalne nahoru, zmensi se odpor vyfuku... u turba to bude mit vetsi efekt, zadnej odpor = max vykon
Napsal: ned 14.01.2007 19:52
od DAVe_1
cau, prosimte taky o tom uvazuju...ze bych tam dal jen tu trubku.
Hanzi co myslis

slysel sem ze to na isech dela dost lidi
ps. koncak mam a budu mit vzdy origo + max. navarena nerez koncovka
Napsal: ned 14.01.2007 20:26
od kosh
tady jsem se díval že tam díry na lambdy jsou i za. A katy tam nejsou

Napsal: ned 14.01.2007 21:04
od Rubini
Taky si prave myslim, ze to diky programu v ridici jednotce nebude mit moc velkej vliv.
Zkusenosti s 1.8 16v od VW tenkrat v ere Golf 2 se delali dve verze bez katu (mensi sani - 167Nm 136k/6250) a s katem sirsi trubky sani (175Nm 128k/5750), motor bez katu mel cca o 0.5l v prumeru mensi spotrebu. Krome sani motor identickej (jina hlava) a jiny ridici jednotky.
Asi se na to vybodnu, spis nastanou problemy se zvukem. Krivka kroutaku by mela zustat diky zachovani naprogramovane smesi stejna. A sehnat preprogramovanou jednotku si neumim predstavit, je nejaka seriozni moznost? Fakt nevim, nezkouseli ste to uz nekdo na M50, nebo samozrejme jinejch?
Napsal: ned 14.01.2007 21:54
od Mafa
Nechci vam do toho kecat:-) Ale pred tydnem jsem nechal dat novej kat na 523i a jsem spokojenejsi nez kdyz tam byla trubka, ze by to ted s katem jelo hur nez predtim jsem nezaznamenal, ale chod motoru je plynulejsi a lepe se ovlada, predtim jsem pri rozjezdu musel davat vic plynu, ted se rozjizdi skoro sam bez pridavani atd a navic uz to neni tak hlucny,ale porad to ma hezky zvuk. Pry je vyfukove potrubi spocitane na urcity odpor, pokud je ten odpor mensi, zvysuje se teplota pri spalovani smesi nebo co, takhle mi to bylo receno. udajne to ma vyznam u turbo motoru,ale u atmosferickych pry ne. Muj nazor je s tim nelaborovat a nebo potom udelat cele potrubi opravdu profi.
Napsal: sob 27.01.2007 19:10
od Frencis.drake
na netu sem našel nějaký sportovní katec tak sem se chtěl zeptat zda to má nějaký učinek vim že se spotřeba nesniži ale mam tam katec už 245 tis. km a
myslím že nebude už nejpruchodnější takže to motor brzdí si tedy myslím ja chtěl ybch slyšet nazor jinejch dik

Napsal: ned 28.01.2007 00:34
od Speedy
no hlavne asi uz nebude moc funkcni. a sportovni urcite bude lespi nez uni nebo serie. Kde jsi to videla a za kolik?
Napsal: ned 28.01.2007 00:53
od bas
Napsal: ned 28.01.2007 12:37
od Frencis.drake
neni to přimo katalyzator na bmv ale přibližný tvar by to mnělo atakže jen menší upravy a je to
http://mptuning.iprodej.cz/index.php?ma ... &cPath=627 
Napsal: ned 28.01.2007 13:35
od patras
by me zajimalo co bych tam mel dat za sport caty kdyz tam mam dva v 2,8

.. jako 2 pro 1400ccm ?

....
Napsal: ned 28.01.2007 15:34
od kamikaze5100
ja jsem si včera koupil na e36 325i dva rezonatory ve tvaru i vzhledu katu a budu je tam davat tak jsem zvědavej. Už jsem měl na par autech rezonator a pokažde velka spokojenost. Dostavalo se to lepe do otaček, spotřeba se trochu snižila a mělo to krasnej zvuk

Napsal: ned 28.01.2007 19:58
od patras
sihlovecondra píše:ja jsem si včera koupil na e36 325i dva rezonatory ve tvaru i vzhledu katu a budu je tam davat tak jsem zvědavej. Už jsem měl na par autech rezonator a pokažde velka spokojenost. Dostavalo se to lepe do otaček, spotřeba se trochu snižila a mělo to krasnej zvuk

ja ho mel na aute taky a uzt bych ho tam nedal .. auto potrebuje nejakej zpetnej tlak ..
Napsal: sob 31.03.2007 22:22
od Testovaci
vyresil to nekdo nejak? potrebuju katy vymenit, trochu mi praskli svary, tak kdyz uz, tak uz...