Stránka 1 z 1
Napsal: pát 05.01.2007 03:33
od Neon
Zdravim chlapi, dělali se e36 v coupátku i v ropě?? Konkrétně 325TD??
Mylsim, že ne, ale člověk nikdy neví a kde jinde se ptát, než tady, že yo ...

Napsal: pát 05.01.2007 09:45
od error-motohanz
ne...jedine made in stodola....
Napsal: sob 13.01.2007 12:42
od Neon
error-motohanz píše:ne...jedine made in stodola....
JJ, tušil jsem to - no škoda, když 318 v ropě dělají kompakta, tak mohli klidně kluci němečtí zkusit udělat 325 v coupátku ... ŠKODA

Napsal: sob 13.01.2007 14:28
od Rubini
Nechci se dotknout lidi co zasvetili svuj zivot nafte, to urcite ne. Ale kdyz se zacne spojovat naftovej motor s autem co ma ryze sportovni charakter nebo nedejboze se souteznima ambicema..... To se me fakt jezej chlupy....
Na druhou stranu, tedkonc po obede sem zapnul motorevue a meli tam zbrusu novou x3 s novym naftovym 3litrem. 286k/580Nm. Des bes, musi to bejt zajimavy svezeni.
Ale na druhou stranu, s preplnovanim benzinu je mnohem vetsi legrace. Viz priklad sice atyp z formule1 - motor bmw (s velkym podilem seriove konstrukce) 1.5l - cca 1500k. Nafta je holt omezena svejma 5000 otackama a proto nikdy nema na sportovnim kolbysti sanci uspet.
Napsal: sob 13.01.2007 15:03
od Slavisimo
Rubini píše:Nechci se dotknout lidi co zasvetili svuj zivot nafte, to urcite ne. Ale kdyz se zacne spojovat naftovej motor s autem co ma ryze sportovni charakter nebo nedejboze se souteznima ambicema..... To se me fakt jezej chlupy....
Na druhou stranu, tedkonc po obede sem zapnul motorevue a meli tam zbrusu novou x3 s novym naftovym 3litrem. 286k/580Nm. Des bes, musi to bejt zajimavy svezeni.
Ale na druhou stranu, s preplnovanim benzinu je mnohem vetsi legrace. Viz priklad sice atyp z formule1 - motor bmw (s velkym podilem seriove konstrukce) 1.5l - cca 1500k. Nafta je holt omezena svejma 5000 otackama a proto nikdy nema na sportovnim kolbysti sanci uspet.
TDS toci 5500

Napsal: sob 13.01.2007 15:28
od bmwfil
Slavisimo píše:Rubini píše:Nechci se dotknout lidi co zasvetili svuj zivot nafte, to urcite ne. Ale kdyz se zacne spojovat naftovej motor s autem co ma ryze sportovni charakter nebo nedejboze se souteznima ambicema..... To se me fakt jezej chlupy....
Na druhou stranu, tedkonc po obede sem zapnul motorevue a meli tam zbrusu novou x3 s novym naftovym 3litrem. 286k/580Nm. Des bes, musi to bejt zajimavy svezeni.
Ale na druhou stranu, s preplnovanim benzinu je mnohem vetsi legrace. Viz priklad sice atyp z formule1 - motor bmw (s velkym podilem seriove konstrukce) 1.5l - cca 1500k. Nafta je holt omezena svejma 5000 otackama a proto nikdy nema na sportovnim kolbysti sanci uspet.
TDS toci 5500

A jak krásně přitom zní

Napsal: sob 13.01.2007 15:56
od milo
Rubini píše:Ale na druhou stranu, s preplnovanim benzinu je mnohem vetsi legrace. Viz priklad sice atyp z formule1 - motor bmw (s velkym podilem seriove konstrukce) 1.5l - cca 1500k. Nafta je holt omezena svejma 5000 otackama a proto nikdy nema na sportovnim kolbysti sanci uspet.
nevim, asi jsem to nejak nepochopil... F1 ma predse atmosfericky motor

nebo mluvis o preplnovani motoru z F1?
Napsal: sob 13.01.2007 16:34
od bmwfil
milo píše:Rubini píše:Ale na druhou stranu, s preplnovanim benzinu je mnohem vetsi legrace. Viz priklad sice atyp z formule1 - motor bmw (s velkym podilem seriove konstrukce) 1.5l - cca 1500k. Nafta je holt omezena svejma 5000 otackama a proto nikdy nema na sportovnim kolbysti sanci uspet.
nevim, asi jsem to nejak nepochopil... F1 ma predse atmosfericky motor

nebo mluvis o preplnovani motoru z F1?
Dřív měly F1 přeplňování, ale kvůli nějakým restrikcím od něj museli ustoupit...
Napsal: sob 13.01.2007 17:23
od JaraX
Rubini píše:Nechci se dotknout lidi co zasvetili svuj zivot nafte, to urcite ne. Ale kdyz se zacne spojovat naftovej motor s autem co ma ryze sportovni charakter nebo nedejboze se souteznima ambicema..... To se me fakt jezej chlupy....
Na druhou stranu, tedkonc po obede sem zapnul motorevue a meli tam zbrusu novou x3 s novym naftovym 3litrem. 286k/580Nm. Des bes, musi to bejt zajimavy svezeni.
Ale na druhou stranu, s preplnovanim benzinu je mnohem vetsi legrace. Viz priklad sice atyp z formule1 - motor bmw (s velkym podilem seriove konstrukce) 1.5l - cca 1500k. Nafta je holt omezena svejma 5000 otackama a proto nikdy nema na sportovnim kolbysti sanci uspet.
tak ti doporučuju podívat se na todle:
http://www.youtube.com/watch?v=__HpspsvRVg
Napsal: ned 14.01.2007 14:00
od Rubini
Nechtel sem rozpoutat flame. To urco ne. A taky neni technika jako technika. Sestivalce od nasi znacky byly dycky zarukou o tridu lepsiho komfortu. Kamarad ma e36 kombi 2.5. O tom ze ma pod kapotou naftaka se musi clovek ujistit pohledem bud pod sukni, nebo na budiky. Kultivovanost sama a je to rok 94. Ja jezdil delsi dobu s 525 rok 84. Dycky je to o tridu lepsi nez cokoliv jinyho. (U toho novyho letosniho motoru diky technologicky jinym vstrikovacum slibuji jeste kultivovanejsi zazitek-to asi bude jako benzinovy motory jinych znacek.) Ja se od nafty odklonil kvuliva tomu, ze sem bydlel v Jablonci, kde je pul roku zima a druhou pulku kurevska zima a tejrat naftaka kratkejma popojizdkama se studenym startem je pro me dost kruty a to nejen psychycky, ale i proto ze v aute je proste pernamentni zima. Ted svym autem najizdim s dovolenou cca 15t a tak nakou pseudousporu neresim.
No a sportovni otazka je pro me uzavrena, fyzika je proste neoblomna. Hlavne z hlediska konstrukce nema diesel sebemensi sanci. Pro nestrojare to mozna bude na prvni pohled nepochopitelny, ale co myslite jaky auto bude lechci tudiz rychlejsi, kdyz maj motory o stejnym spickovym vykonu? Nesouvisi to vubec s obsahem, ale s krouticim momentem. Podle hodnoty krouticiho momentu se musi navrhovat vsechny hridele a prevody. Cim vyssi kroutici moment tim je vsechno hmotnejsi-a znatelne a na nechtenejch mistech co se teziste a setrvacnejch hmot tyce. A protoze naftovej motor je omezenej maximalnima otackama (nafta ma proste omezenou rychlost horeni) tak vykon se da nahnat pouze krouticim momentem (Vzorec VYKON=OTACKY*KROUTICI MOMENT).
Proste kdyz zavodit s dieselem, tak pouze ve sve tride. Jinak je to neobjektivni. Delaj se prece i motorky v dieselu, ale nikdo se neodvazi je srovnavat s benzinovejma ani v serii natoz v oblastnim preboru.
Napsal: ned 14.01.2007 14:14
od Rubini
Jo ten klip je dobrej. Je to test primo toho novyho hlinikovyho trilitru s dvema turbama. To musi bej kultivovanost sama. Hele kluci jak ste mluvili o tech 5500, to je trosku dost ne? Tady u toho otackomeru je 5000 a pak kruty cerveny pole? Divny je taky ze v tom zaberu jak predstavuje motor (v druhy pulce obrazovky sou predouci kotata), tak mluvi o trilitru a vsude se pise 535d.
Taky ta rychlost 145mph (*1.6=232km/h) je naka nizka. 286 koni musi mit na vic. Asi by ho nenachnulo, ze bysme jeli bok po boku s moji M50.
Ale je to super kara a za velice zajimavy penize, vcera tu x3 s timhle motorem v zakladu nabizeli lehce pod 1.5m. Treba audi allroad minulej rok byla myslim okolo 1.7m v zakladu s 2.5. A to se opravdu neda srovnavat.
Napsal: ned 14.01.2007 14:50
od Marosh
Rubini píše:Jo ten klip je dobrej. Je to test primo toho novyho hlinikovyho trilitru s dvema turbama. To musi bej kultivovanost sama. Hele kluci jak ste mluvili o tech 5500, to je trosku dost ne? Tady u toho otackomeru je 5000 a pak kruty cerveny pole? Divny je taky ze v tom zaberu jak predstavuje motor (v druhy pulce obrazovky sou predouci kotata), tak mluvi o trilitru a vsude se pise 535d.
Taky ta rychlost 145mph (*1.6=232km/h) je naka nizka. 286 koni musi mit na vic. Asi by ho nenachnulo, ze bysme jeli bok po boku s moji M50.
Ale je to super kara a za velice zajimavy penize, vcera tu x3 s timhle motorem v zakladu nabizeli lehce pod 1.5m. Treba audi allroad minulej rok byla myslim okolo 1.7m v zakladu s 2.5. A to se opravdu neda srovnavat.
535d ma opravdu obsah jen tri litry - to oznaceni tam je pro odliseny vykonu od 530d. A k te rychlosti - mluvi o tom, ze je mu runway kratka - proto jen takova rychlost. Jinak ma omezovac 250 km/h (vyzkouseno)

.
Napsal: ned 14.01.2007 15:17
od JaraX
Rubini píše:Jo ten klip je dobrej. Je to test primo toho novyho hlinikovyho trilitru s dvema turbama. To musi bej kultivovanost sama. Hele kluci jak ste mluvili o tech 5500, to je trosku dost ne? Tady u toho otackomeru je 5000 a pak kruty cerveny pole? Divny je taky ze v tom zaberu jak predstavuje motor (v druhy pulce obrazovky sou predouci kotata), tak mluvi o trilitru a vsude se pise 535d.
Taky ta rychlost 145mph (*1.6=232km/h) je naka nizka. 286 koni musi mit na vic. Asi by ho nenachnulo, ze bysme jeli bok po boku s moji M50.
Ale je to super kara a za velice zajimavy penize, vcera tu x3 s timhle motorem v zakladu nabizeli lehce pod 1.5m. Treba audi allroad minulej rok byla myslim okolo 1.7m v zakladu s 2.5. A to se opravdu neda srovnavat.
ty o tom moc nevíš co kluku

535d je stejnej motor jako 530d äle navíc biturbo, na třilitra jede velice hezky. No i když biturbo, ono to není biturbo ale BMW Variable Twin turbo system.
Co se týče výkonu, víš o tom že nafta má větši učinnou energii než benzín? z litru nafty dostaneš víc než z litru benzínu. to že benzínovej motor o stejným objemu má větší výkon než naftovej je zatím pořád pravda.
Napsal: ned 14.01.2007 17:31
od Martinéz
JaraX píše:Rubini píše:Jo ten klip je dobrej. Je to test primo toho novyho hlinikovyho trilitru s dvema turbama. To musi bej kultivovanost sama. Hele kluci jak ste mluvili o tech 5500, to je trosku dost ne? Tady u toho otackomeru je 5000 a pak kruty cerveny pole? Divny je taky ze v tom zaberu jak predstavuje motor (v druhy pulce obrazovky sou predouci kotata), tak mluvi o trilitru a vsude se pise 535d.
Taky ta rychlost 145mph (*1.6=232km/h) je naka nizka. 286 koni musi mit na vic. Asi by ho nenachnulo, ze bysme jeli bok po boku s moji M50.
Ale je to super kara a za velice zajimavy penize, vcera tu x3 s timhle motorem v zakladu nabizeli lehce pod 1.5m. Treba audi allroad minulej rok byla myslim okolo 1.7m v zakladu s 2.5. A to se opravdu neda srovnavat.
ty o tom moc nevíš co kluku

535d je stejnej motor jako 530d äle navíc biturbo, na třilitra jede velice hezky. No i když biturbo, ono to není biturbo ale BMW Variable Twin turbo system.
Co se týče výkonu, víš o tom že nafta má větši učinnou energii než benzín? z litru nafty dostaneš víc než z litru benzínu. to že benzínovej motor o stejným objemu má větší výkon než naftovej je zatím pořád pravda.
a prestoze jsem priznivcem nafty, rikam ze pravda to i vzdycky bude..
Napsal: ned 14.01.2007 18:34
od Rubini
No vim nevim, vim co vim, ty taky nevis vsechno, ostatne jako kazdej

.
Ach jo vsechno de vzdycky do flamu.
Naftovej motor ma vetsi tepelnou ucinnost ( a to diky kompresnimu pomeru), mechanicka je diky konstrukci stejna, mozna ze naftak na tom bude o neco hur, diky tlakum a naslednym trecim ztratovej silam - to fakt nevim (ve vysledne ucinnosti se obe (ctyrtakt) lisi, taky nevim presne cca 6%. A sme u toho kdyz pouceni, tak me to teda vysvetli do detailu, zacal bych kompresnim pomerem a dal a dal adal....... A litrovej vykon atmosferickyho diesela bych lepsi nezminoval, protoze to sou cisla dnes pro nezasvecene spis k usmani.
Ono vubec porovnavat naftovej motor se zazehovym je podle me nesmysl. Kdyby se dal vzhledem k palivu sestrojit zazehovej motor o stejnym kompresnim pomeru, tak by litrovej vykon a hlavne spotreba taky byli v jinejch cislech.
Fakt pak chapu, ze kdyz zacne nekdo odpoved vetou ve smyslu - ty blbe - ze se to pak vsechno zvrtne.
OK
