Stránka 1 z 1
Napsal: úte 26.12.2006 00:46
od sumak
nevite nekdo jakej odpor nebo cim bi se dal dohnat rozdil tech 15w na svetle at check nebere jako chybu. DIK
Napsal: stř 27.12.2006 00:12
od maniakbmw
no melo by stacit dat paraelne odpor se starterem,protoze zarovka(55w)ma odpor kolem 2,5ohmu jestli mas xenon s vykonem 35 watt tak by mel byt odpor 4ohmy takze by odpor mel byt 1ohm ale radsi pockej do zitra ted nemam u sebe merak az zitra a napisu to presne a nebo udelam i nakres
Napsal: stř 27.12.2006 23:41
od Jarek
Hodnota odporu pro ztrátu 15W na 12V je 1,25ohm. Pokud ho budeš kupovat tak dej pozor, aby opravdu těch 15W snesl (bude docela velkej a bude se hodně zahřívat)
Nebo dej dva paralerně (vele sebe) s hodnotou 2,2ohm. na cca.7,5W.
Další možnost je třeba zapojit paralerně ke startéru žárovku např. 15 nebo 21W. Budeš pak mít osvětlení pod kapotou na opravy v noci atd.

.
Pak je ještě možnost ,že check pozná že je něco špatně podle toho, že xenon má v určitým okamžiku startování odběr 15-20A (180-240W).Pak bys asi musel do servisu na kompl.
Pozn.:Pozor měření odporu vlákna žárovky za studena není moc směrodatný... Výrazně se totiž mění s teplotou vlákna.
Napsal: čtv 28.12.2006 00:27
od sumak
diky moc za odborny vyklad.
Napsal: čtv 28.12.2006 00:30
od maniakbmw
Jarek píše:Hodnota odporu pro ztrátu 15W na 12V je 1,25ohm. Pokud ho budeš kupovat tak dej pozor, aby opravdu těch 15W snesl (bude docela velkej a bude se hodně zahřívat)
Nebo dej dva paralerně (vele sebe) s hodnotou 2,2ohm. na cca.7,5W.
Další možnost je třeba zapojit paralerně ke startéru žárovku např. 15 nebo 21W. Budeš pak mít osvětlení pod kapotou na opravy v noci atd.

.
Pak je ještě možnost ,že check pozná že je něco špatně podle toho, že xenon má v určitým okamžiku startování odběr 15-20A (180-240W).Pak bys asi musel do servisu na kompl.
Pozn.:Pozor měření odporu vlákna žárovky za studena není moc směrodatný... Výrazně se totiž mění s teplotou vlákna.
no tak si me predbehl nejak tak jsem to chtel napsat ale neva
Napsal: čtv 28.12.2006 00:45
od sumak
dik obema.
Napsal: čtv 28.12.2006 09:38
od dargon
jeste jsi tu nenapsal co mas za auto
Napsal: čtv 28.12.2006 11:45
od sumak
328coupe rv.1997
Napsal: čtv 28.12.2006 15:30
od dargon
no pocky tak to podle me staci napichnout na diagnostiku a nastavit misto obyc svetel xenony a melo by to fungovat v pohode
Napsal: čtv 28.12.2006 20:55
od sumak
dargon píše:no pocky tak to podle me staci napichnout na diagnostiku a nastavit misto obyc svetel xenony a melo by to fungovat v pohode
Nekdy v Lednu chci zajet na diagnostiku tak se tam na to zeptam a pak jestli to nepujde to zacnu resit dal. DIK
Napsal: čtv 28.12.2006 21:22
od Fikop
Pánové, kecáte tady holé nesmysly....jak můžete srovnávat žárovku s xenonovou výbojkou

za prvé checkcontrol si měří žárovky odporem takže pokud dáte paralelně odpor ke startéru tak se nic nezmění, možná pouze proud od předřadníku do startéru a tomu bude ještě divné že tam teče větší proud. Aby jste oblbli check tak musíte navýšit vstupní odpor na předřadníku, nééé na startéru!!!!! poté můžete počítat s hodnotama které jste vypsali výše....
Napsal: pát 29.12.2006 00:15
od Jarek

Teď tomu nějak přestávám rozumět...Hlavně tomu "odpor k předřadníku" vs. "odpor ke startéru".

Co sem zatím viděl sady xenonů tak tam byly jen :
dráty přívod 12V - měnič (
ať tomu říká jak kdo chce "předřadník,startér") - VN dráty k výbojce+výbojka.
Takže pokud jsem víše říkal dávat odpor paralerně k startéru tak sem rozhodně nemyslel ho dát na vysokonapěťový kabel k výbojce kde jsou stovky voltů...(tam by ho dal jen bl..c)
S tím ,že check měří hodnotu odporu vlákna žárovky si taky nejsem jistej, protože měřit odpor vlákna které je pod napětim je dost složitá věc i v laboratoři. A když se vlákno přepálí při jízdě tak to check hned zaznamená.
V praxi je podle mě mnohem jednoduší měřit proud který teče do žárovky... Ale to je opravdu jen moje doměnka.
Napsal: pát 29.12.2006 09:49
od sumak
nehadejte se kvuli takove blbosti ja nejdriv skusim tu diagnostiku,pak dam vedet jak jsem dopad a budu to nejak resit kdyz diagnostika nepomuze.
Napsal: pát 29.12.2006 23:18
od dargon
nebudu se moc do toho montovat ale tak mas dva druhy zapojeni bud mas :
1.menič - vybojka i s Vn trafem
2.menic - vn trafo - vybojka
pro start menice je potreba asi cca 8,5A pak to postupne klesa na cca 3A
Napsal: pát 29.12.2006 23:51
od Jarek
dargon píše:nebudu se moc do toho montovat ale tak mas dva druhy zapojeni bud mas :
1.menič - vybojka i s Vn trafem
2.menic - vn trafo - vybojka
pro start menice je potreba asi cca 8,5A pak to postupne klesa na cca 3A
OK je to možné

- jen sem se s tím zatím nesetkal (nikdo neví vše

)
Nicméně teda platí odpory a žárovky zapojovat paralerně jen na přívodní dráty 12V nebo úprava softu.