Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 07.12.2006 06:21
od landza
Ahoj všichni, chtěl bych se zeptat,jestli náhodou nemá někdo zkušenost s e36 328i kabrio nebo předtím jsem měl e36 318iS a můj problém zpočívá v tom,že mi to moc nejede při nízkých otáčkách a někdy se to drží až do 4000ot.a pak se to jakoby protrhne a táhne to normálně a ještě k tomu to dělá jen někdy,ale dost často a když se to ohřeje,tak je to malinko lepší a připadá mi jako kdyby to jelo na míň válců nebo jako kdyby byla voda v benzinu,ale voda to asi určitě není,tankuju ted u Shellu.Ale nejhorší na tom je,že jsem kvůli tomu prodal e36 318iS a koupil si 328i,vydrželo mi to rok a začalo to dělat úplně to samé a když je mokro,tak je to nejhorší!!!Tak pokud někdo ví čím to je,tak ať se mi ozve na tel:606900007 a velice rád mu zaplatím za opravu kolik si řekne,jo a pozor u toho 318iS jsem kvuli tomu vyměnil celý motor a dělalo to po výměně skoro to samé,tak bych nerad kupoval další motor k ničemu. Jinak moc díky za pomoc.
Pozor změna,tohle mi dělá asi měsíc,předtím to táhlo uplně krásně!A to i u 318iS a pak se to pos...!

Odp.:Už mám pátého bavoráka a vím jak to má táhnout a táta ma taky BMW 5 a Bratr BMW 3,takže díky za nabízené projíždky,ale ty opravdu nejsou potřeba,protože to táhlo vždycky i od 1000ot.,když to bylo v pořádku a teď to dost často táhne jak kdyby to jelo na 5 válců,ale je to z roku 97/12 a tak se mi to zdá,že by to mělo ještě jezdit jak brus a ještě je to kabrio v zimě nejeté a má najeto poctivých 153tis. auto i motor vypadá jak nový,nikde ani kapka oleje nekape,vypadá jak kdyby vyjel z fabriky a to 318iS bylo z roku 92 a vydrželo mi jezdit jak brus 2,5roku a pak začalo takhle bručet a občas v nízkých otáčkách nejel a proto jsem ho prodal a myslel jsem si,že když budu mít o 5 let mladší auto a ještě méně najeto asi o 100 000km,takže mi to vydrží aspoň 3 roky,když je to 6ti válec a to jsem ho ani tolik nedráždil jako to 318iS,takže si myslím,že to motorem asi nebude,možná někdo říkal Lambda sonda,jiný zase vstřik,dalsí váha vzduchu,tak fakt nevím. Díky moc za pomoc.

PS:Dělá to většinou od 1000ot. do 2500ot.(někdy až do 4000ot.)pak se to protrhne a jede úplně normálně a když je to v té fázi mezi 1000-2500 a pokud rychle dám nohu z plynu a zase plněj tak se to většinou chytí a jede normálně.

Napsal: čtv 07.12.2006 08:26
od psena
Jestli to tak nahodou neni v poradku :D
Me to taky do 4250 otacek netahne a pak se to protrhne...otevre se podtlakovy ventil v sani.
Doporuji ti se svezt v jine 328 a jestli to znova "nepotahne" tak je to jasny a bez si koupit nejakou naftu.Ta tahne niz.

Napsal: čtv 07.12.2006 10:52
od eko
Ja bych ti doporucil zmerit si nekde na rovince bez policejnich radaru stopkama pruzne zrychleni z 60 na 120 km/h na IV. prevodovy stupen v dobe, kdy se ti bude zdat, ze to jede a pak to samy, az se ti bude zdat, ze to nejede a uvidime, jestli ti vyjde nejaky markantni rozdil. Cas by mel byt okolo 13-14s. Pripadne 80-140 km/h na V. stupen za 18-19s.

Napsal: čtv 07.12.2006 10:54
od eko
Jinak kdyz si tak snecim sedesatkou na IV. pri 2000 tis. otackach a najednou chci rychle akcelerovat a zapomenu podradit, tak se mi taky zda, ze jedu ve firemni Felicii...

Napsal: čtv 07.12.2006 11:14
od Huska
já u své 328i nic takového nepozoruji a jak píše EKO vyzkoušej to zrychlení na rovince na IV nebo V tam se krásně projeví krouták... jinak ještě koukni jestli ti funguje podtlaková klapka v pravé koncovce výfuku... je tam z důvodu převedení kroutáku/výkonu při nižších/vyšších točkách.
Tvůj popis mi vychází na špatně průchozí výfuk.... (vysypaný katalizátor) i to vlhko má vliv kdy se ty částečky slepí a až to zahřeješ tak je to zase OK ..... každopádne je to odhad po netu :!:
Nvím odkud jsi, ale pokud by jsi chtěl zkusit v Olomouci jízdu v motoricky dobré 328i není problém.

Napsal: čtv 07.12.2006 12:24
od eko
Huska píše:... jinak ještě koukni jestli ti funguje podtlaková klapka v pravé koncovce výfuku... je tam z důvodu převedení kroutáku/výkonu při nižších/vyšších točkách.


... a z duvodu snizeni hluku.

Napsal: úte 02.01.2007 14:51
od Ajwori
tak si tak čtu, a narazil jsem na tento článek, nedalo mi to a před malou chvílí když jsem byl na obědě, jsem zkusil zakolik se z 60 na 100 při IV dostanu s e36 325i a dělalo to 8s, tak nevim jestli mám teda takový žihadlo, když tu uvádite 13-14

Napsal: úte 02.01.2007 16:13
od patras
diagnostika a nech prekontrolovat funkci vanosu ..

Napsal: úte 02.01.2007 20:18
od Lukas H.
Ajwori píše:tak si tak čtu, a narazil jsem na tento článek, nedalo mi to a před malou chvílí když jsem byl na obědě, jsem zkusil zakolik se z 60 na 100 při IV dostanu s e36 325i a dělalo to 8s, tak nevim jestli mám teda takový žihadlo, když tu uvádite 13-14


Za 1) pisou z 60-120 a za 2) muzes mit kratsi ctyrku.. :wink:

Napsal: úte 02.01.2007 20:42
od Ajwori
Lukas H. píše:
Ajwori píše:tak si tak čtu, a narazil jsem na tento článek, nedalo mi to a před malou chvílí když jsem byl na obědě, jsem zkusil zakolik se z 60 na 100 při IV dostanu s e36 325i a dělalo to 8s, tak nevim jestli mám teda takový žihadlo, když tu uvádite 13-14


Za 1) pisou z 60-120 a za 2) muzes mit kratsi ctyrku.. :wink:


ajo na 120km tak to jsem si blbě přečet, tak to potom asi bude sedět :-)

Napsal: úte 02.01.2007 21:07
od PitDog735
ajwori ajwori, ty ses stejne masojed.

Napsal: stř 03.01.2007 09:19
od Ajwori
PitDog735 píše:ajwori ajwori, ty ses stejne masojed.


ty nikdy nezklameš :D

Napsal: stř 03.01.2007 11:29
od eko
Ajwori píše:
Lukas H. píše:
Ajwori píše:tak si tak čtu, a narazil jsem na tento článek, nedalo mi to a před malou chvílí když jsem byl na obědě, jsem zkusil zakolik se z 60 na 100 při IV dostanu s e36 325i a dělalo to 8s, tak nevim jestli mám teda takový žihadlo, když tu uvádite 13-14


Za 1) pisou z 60-120 a za 2) muzes mit kratsi ctyrku.. :wink:


ajo na 120km tak to jsem si blbě přečet, tak to potom asi bude sedět :-)


No ono uz je to potom ze 100 na 120 daleko rychlejsi nez treba z 60 na 80 nebo z 80 na 100, takze stejne budes mit lepsi cas, nez jsem psal.

Napsal: stř 03.01.2007 11:38
od dsvatos
eko píše:
Ajwori píše:
Lukas H. píše:[quote="Ajwori"]tak si tak čtu, a narazil jsem na tento článek, nedalo mi to a před malou chvílí když jsem byl na obědě, jsem zkusil zakolik se z 60 na 100 při IV dostanu s e36 325i a dělalo to 8s, tak nevim jestli mám teda takový žihadlo, když tu uvádite 13-14


Za 1) pisou z 60-120 a za 2) muzes mit kratsi ctyrku.. :wink:


ajo na 120km tak to jsem si blbě přečet, tak to potom asi bude sedět :-)


No ono uz je to potom ze 100 na 120 daleko rychlejsi nez treba z 60 na 80 nebo z 80 na 100, takze stejne budes mit lepsi cas, nez jsem psal.[/quote]

Tak žhavý to nebude.. Z kila na 120 už to jde pomalu.. Všechny odpory vzduchu, valivý odpory atd. rostou s druhou mocninou rychlosti...

Napsal: stř 03.01.2007 13:36
od Pavel H
dsvatos píše:
eko píše:
Ajwori píše:[quote="Lukas H."][quote="Ajwori"]tak si tak čtu, a narazil jsem na tento článek, nedalo mi to a před malou chvílí když jsem byl na obědě, jsem zkusil zakolik se z 60 na 100 při IV dostanu s e36 325i a dělalo to 8s, tak nevim jestli mám teda takový žihadlo, když tu uvádite 13-14


Za 1) pisou z 60-120 a za 2) muzes mit kratsi ctyrku.. :wink:


ajo na 120km tak to jsem si blbě přečet, tak to potom asi bude sedět :-)


No ono uz je to potom ze 100 na 120 daleko rychlejsi nez treba z 60 na 80 nebo z 80 na 100, takze stejne budes mit lepsi cas, nez jsem psal.[/quote]

Tak žhavý to nebude.. Z kila na 120 už to jde pomalu.. Všechny odpory vzduchu, valivý odpory atd. rostou s druhou mocninou rychlosti...[/quote]

Jenže jsou vyšší otáčky a tudíž vyšší výkon.

Napsal: stř 03.01.2007 13:56
od dsvatos
To máš pravdu.. Ale výkon neroste s otáčkama druhou mocninou exponenciálně, ale jenom lineárně :wink: Proto i když výkon stoupá, zrychlení klesá..

Napsal: stř 03.01.2007 14:40
od Ajwori
tak já až bude možnost to zkusim z 60 na 120 a pak vám pro zajímavost dám vědět, samotnej sem zvědavej

Napsal: čtv 04.01.2007 12:34
od eko
dsvatos píše:To máš pravdu.. Ale výkon neroste s otáčkama druhou mocninou exponenciálně, ale jenom lineárně :wink: Proto i když výkon stoupá, zrychlení klesá..


To, co pises, samozrejme plati, ale prave az od urcite rychlosti, kterou bych si netroufl stanovit. Do teto rychlosti je totiz IMHO vliv odporu vzduchu zanedbatelnym faktorem.
Pokud to rikas tak obecne, tak by muselo platit i to, ze z 60 na 80 se dostanu rychleji nez z 80 na 100, coz mam empiricky zjisteno, ze neplati prave kvuli tomu, ze pri nizkych otackach auto proste netahne i kdyz odpor vzduchu je malinkaty.

Napsal: čtv 04.01.2007 12:43
od dsvatos
Tak jasně že při nižších rychlostech jsou odpory docela zanedbatelný. Ale od určité rychlosti ty odpory začínají hrát důležitou roli. Teď ale od jaké rychlosti? :lol: Když si vezmeš, že spotřeba auta je nejnižší při rychlosti okolo 80-90 Km/h, dovolím si ODHADNOUT tu "zlomovou" rychlost, při které už se většina výkonu promarní na překonání odporů na tak okolo kilečka (samo že záleží na gumách, aerodynamice atd.). Stačí se i podívat na tabulky spotřeb - přes to kilo už spotřeby začínají pěkně narůstat :( Ale tohle tady asi fakt nevyřešíme.. Tohle asi není tak jednoduchý.. Aby člověk došel ke správným výsledkům, chtělo by to asi docela vysokou matematiku, nebo pořádný a přesný testování :wink:

Napsal: čtv 04.01.2007 21:20
od Sprite
Asi ted reknu uplnou pitchovimu, takze na to moc nehled, ale me to u 1.6ky dela obcas taky..hlavne kdyz hodne prsi...Cuka, nechce jet jako by dochazel benzin, atd...Pak se chytne a uz jede...a kdyz jsem to tu driv resil, tak zaznely rady, ze asi tece voda do ŘJ...ale me to teda dela vzdy (kdyz to dela, ted musim zatukat se mi to uz tak 4 mesice nestalo), jen po nastartovani a ujeti zhruba 2 km...pak uz je to ok...