Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 23.11.2006 19:55
od stiblos
Ahojte, pustil jsem se do výměny ložiska zadního kola na 318i kombík, r.v. 89. Je to tchánovo auto. Na co si mám dát pozor? Čím povolím matku na náboji - je docela utopená a úzká - klíč z ní perfektně sjíždí.... Půjde ložisko jednoduše demontovat? Jak usadit ložisko nové? Veškeré rady beru! Díky Jirka - Stiblos

Napsal: pát 24.11.2006 08:17
od Zave
Sundat kolo, kotouč a třmen, povolit matku 22 v náboji, povolit 6 imbusů na poloose na straně u diferáku, vyndat poloosu, vyndat z vnější strany ložiska ségrofku co drží ložisko, prostrčit záv. tyč 16 mm, zezadu dát podložku tak, aby se opřela o ložisko nikoli o rameno, potom matku-vše pořádně promazat vazelínou kvůli tření, ze předu dát velkou podložku přes celé pouzdro-já použil kotouč z činky, dát matku-pořádně promazat a zabrat, ložisko popojede a potom přes třeba plocháče, který dáš kolmo k náboji tak aby to ložisko mohlo ven, ho celý vytáhneš. Nalisování nového lošiska - oráceně. Bacha aby zalejzalo rovnoměrně, nemí se zkřivit. Nandat ségrofku, poloosu, matku, pojistku, kotouč a třmen, kolo a hurá.
Napsal: pát 24.11.2006 22:58
od stiblos
Tak zítra se na to vrhnu a uvidíme. Ještě mě zarazila jedna věc - když jsem točil kolem (těžce), tak se točila i hnací tyč s manžetami. To se má točit? Nemá se točit uvnitř tyče pouze hnací hřídel??? Alespoň na mém Rencku to tak je...Dík za radu. Jirka
Napsal: sob 25.11.2006 12:34
od Speedy
u bawa se točí celý poloosy.
Napsal: sob 25.11.2006 17:25
od stiblos
Tak buben s kotoučem je dole, ale stahovákem se nám zároveň podařilo vytlačit hnací hřídel z náboje. Je tam tisícihran. Teď to nejde tam ani zpátky. Kdoví jestli jsme neponičili homogenní kloub, kdoví jestli jsme hnací hřídel nezatlačili do diferáku......dnes už na to kašlu, zítra budeme třeba moudřejší. Stiblos
Napsal: ned 26.11.2006 21:42
od stiblos
Nemáte někdo, prosím, nákres, jak to vypadá pod manžetami? Nebo celou poloosu? Máme stále šikmo kouslou hnací hřídel v bubnu a nejde to tam ani zpátky. Nevím kam to uhlo, do diferáku asi ne, takže leda kloub, ale fakt nevím. Prosím pošlete třeba na email
stibler@seznam.cz . Díky Jirka
Napsal: čtv 30.11.2006 22:23
od stiblos
Tak poloosa - tisícihran na konci - už je téměř zpátky v náboji, ale poslední 1 cm nejde a nejde. Opravdu nikdo nevíte co tam je za kloub?
Jak sundám potom poloosu po vyšroubování 6-ti imbusů u diferáku? Musí se to někam vysunout z tisícihranu? Půjde to? BMW je fakt samo překvapení... :-)Jirka
Napsal: čtv 30.11.2006 22:29
od honzibmw
stiblos píše:Tak poloosa - tisícihran na konci - už je téměř zpátky v náboji, ale poslední 1 cm nejde a nejde. Opravdu nikdo nevíte co tam je za kloub?
Jak sundám potom poloosu po vyšroubování 6-ti imbusů u diferáku? Musí se to někam vysunout z tisícihranu? Půjde to? BMW je fakt samo překvapení... :-)Jirka
kamo nechapu co na tom vidis tak tragickeho je to docela jednoduche a navic je to bmw a tim padem jde vse povolit.chtel bych te videt delat forda to by jsi si hodil masly az by ti nesly srouby ven

Napsal: pát 01.12.2006 08:30
od stiblos
Poloosu jsem ještě neměl nikdy dole, tak proto se ptám. Uvítal bych rady "k věci". Takže stále platí mé dotazy viz výše.
Děkuji Jirka
Napsal: pát 01.12.2006 20:01
od honzibmw
stiblos píše:Poloosu jsem ještě neměl nikdy dole, tak proto se ptám. Uvítal bych rady "k věci". Takže stále platí mé dotazy viz výše.
Děkuji Jirka
zitra mi zavolej a poratim ti 777909240 tezke to psat a na dlouhou domluvu
Napsal: pon 04.12.2006 20:47
od stiblos
Tak díky HonziBMW je poloosa venku. Můžete mrknout
http://sweb.cz/stibler/Poloosa.html
Napsal: ned 11.01.2009 14:54
od pozisss
Nazdar, Oživuji toto téma, protože mi není zcela jasný, jak Zave píše postup vytlačení ložiska. Mám sundanou poloosu ale nemám sundanej ten díl, na kterej se montuje kotouč, resp kolo(sry za moje lamavyjydřování)
Musím to prvně sundat??? mám jinak vše nachystaný.. Poraďte prosím.!!!
Napsal: ned 11.01.2009 15:40
od libovka
Já jen nechápu,že se do toho serete,když tomu nerozumíte.

Jak ti má pakněkdo poradit když to nevidí.A pokud u toho budeš přemejšlet tak na to přijdeš sám.A pokud na to přemejšlet neumíš tak sedo toho necpi.Pak sou tu dotazy typu "posral jsem tohle jak to opravím"atd.
Napsal: ned 11.01.2009 16:05
od pozisss
libovka píše:Já jen nechápu,že se do toho serete,když tomu nerozumíte.

Jak ti má pakněkdo poradit když to nevidí.A pokud u toho budeš přemejšlet tak na to přijdeš sám.A pokud na to přemejšlet neumíš tak sedo toho necpi.Pak sou tu dotazy typu "posral jsem tohle jak to opravím"atd.
Hele frajere, asi jsem se do toho pouštět neměl, to je pravda. Ale mám svoje auto rád a chci si na něm dělat sám vše, co zvládnu. Mám to rozdělný a do servisu už s tím nepojedu, tak jestli nemáš radu, tak si laskavě zanadávej doma a sem mi to nepiš.
pa :-*
Napsal: ned 11.01.2009 16:30
od libovka
To je vidět jek to zvládáš.Já ti teda poradím.
Ten náboj sundej jako první.Stačí když ho z pod auta přes trubku vymlátíš kladivem.Pak vyndáš ségrovku co drží ložisko a to ložisko taky můžeš vymlátit přes trubku kladivem.No vé ložisko dej aspon na 3 hodiny do mrazáku at se ti tam líp lisuje.