Stránka 1 z 1
Napsal: úte 14.11.2006 19:19
od JanK
chlapi,zitra jdu menit spojku,protoze mi tam neco píská,když vyslapnu spojku tak to prestane,ale na druho stranu to piska se zařazeným rychl stupnem kdyz za to beru...když uberu-prestane to.Muze to byt to male ložisko v setrvaku??koupím ho ZITRA nekde takhle na rychlo ???moc díky
Napsal: úte 14.11.2006 19:31
od honzibmw
JanK píše:chlapi,zitra jdu menit spojku,protoze mi tam neco píská,když vyslapnu spojku tak to prestane,ale na druho stranu to piska se zařazeným rychl stupnem kdyz za to beru...když uberu-prestane to.Muze to byt to male ložisko v setrvaku??koupím ho ZITRA nekde takhle na rychlo ???moc díky
mas na mysli asi nejspis pritlacne lozisko a to by jsi mel koupit bez problemu bud orig bmw a nebo v kelly(SKF)
Napsal: úte 14.11.2006 19:36
od JanK
mas namysli klasicky spojkovy lozisko ??ja ne,mam namysli lozisko v setrvaku
Napsal: úte 14.11.2006 19:52
od dsvatos
Hele, to malý ložisko (vystřeďovací) by ti za jízdy nepískalo, za jízdy je to přeci napevno sepnutý a hřídel se točí stejně rychle jako setrvák, takže to ložisko ne netočí..
Napsal: úte 14.11.2006 19:58
od JanK
a klasika spojkovy ložo muze za jizdy pistet??prijde mi ze ho slysim na 1-4 kvaltu...o petce pochybuji..ale hlavne kdyz jakoby brzdim motorem tak je klid.Pri vyslapnutem pedalu taky klid
Napsal: úte 14.11.2006 20:04
od dsvatos
JanK píše:a klasika spojkovy ložo muze za jizdy pistet??prijde mi ze ho slysim na 1-4 kvaltu...o petce pochybuji..ale hlavne kdyz jakoby brzdim motorem tak je klid.Pri vyslapnutem pedalu taky klid
Právěže nejčastěji je v háji spojkový ložisko. Chrastí a při sešlápnutí spojky (při zatížení) ztichne (nebo rachtá úplně jinak). Zvlášť, když ti pedál zabírá nahoře (sjetá lamela, špatně seřízená spojka) se to spojkový ložisko točí furt, a na to ono není stavěný. Pak jde hodně rychle do kytek. Ale stejně, budeš kupovat celou spojkovou sadu, ne? Nebo jen lamelu? Protože jakmile máš dole převodovku, ložisko se mění automaticky..
Napsal: úte 14.11.2006 20:07
od dsvatos
A taky bacha na hodně velkej nešvar hodně lidí. Za jízdy sundávat nohu ze spojky !!. Kolikrát stačí položená noha na pedále a spojkový ložsko se roztočí (spojka ale ještě nevypíná). A tímhletím se dá to ložisko docela dobře odrovnat.
Napsal: úte 14.11.2006 20:10
od JanK
jasne,kupuji celou spojku..jen mi slo o to,ze bych to maly ložo ráno nekde koupil a udelal to cely najednou,víš??ale nevim rozmer a ani jestli to prodava primo treba elit neb nekdo jiny
Napsal: úte 14.11.2006 20:14
od dsvatos
JanK píše:jasne,kupuji celou spojku..jen mi slo o to,ze bych to maly ložo ráno nekde koupil a udelal to cely najednou,víš??ale nevim rozmer a ani jestli to prodava primo treba elit neb nekdo jiny
Bude klid, neboj

Na 99 procent je to spojkový ložisko.. A kdyby ne, viděl bych to spíš už na ložisko převodovky než na to malý vystřeďovací..
Napsal: úte 14.11.2006 20:16
od JanK
ok...diky
Napsal: stř 15.11.2006 18:40
od marek26
dsvatos píše:A taky bacha na hodně velkej nešvar hodně lidí. Za jízdy sundávat nohu ze spojky !!. Kolikrát stačí položená noha na pedále a spojkový ložsko se roztočí (spojka ale ještě nevypíná). A tímhletím se dá to ložisko docela dobře odrovnat.
Jak si to myslel? ze moc ludi tlaci na spojkovy pedal za jazdy? mozes to este ras polopatisticky vysvetlit?
moc dobre som tomu nerozumel
diky
Napsal: stř 15.11.2006 18:48
od dsvatos
marek26 píše:dsvatos píše:A taky bacha na hodně velkej nešvar hodně lidí. Za jízdy sundávat nohu ze spojky !!. Kolikrát stačí položená noha na pedále a spojkový ložsko se roztočí (spojka ale ještě nevypíná). A tímhletím se dá to ložisko docela dobře odrovnat.
Jak si to myslel? ze moc ludi tlaci na spojkovy pedal za jazdy? mozes to este ras polopatisticky vysvetlit?
moc dobre som tomu nerozumel
diky
Jednoduchý.. Nenechávat nohu na pedálu spojky...

Napsal: stř 15.11.2006 18:52
od marek26
sag by mi strpla noha a potom odumrela

Napsal: stř 15.11.2006 18:53
od jurasis
dsvatos píše:marek26 píše:dsvatos píše:A taky bacha na hodně velkej nešvar hodně lidí. Za jízdy sundávat nohu ze spojky !!. Kolikrát stačí položená noha na pedále a spojkový ložsko se roztočí (spojka ale ještě nevypíná). A tímhletím se dá to ložisko docela dobře odrovnat.
Jak si to myslel? ze moc ludi tlaci na spojkovy pedal za jazdy? mozes to este ras polopatisticky vysvetlit?
moc dobre som tomu nerozumel
diky
Jednoduchý.. Nenechávat nohu na pedálu spojky...

Svatá pravda... Nacopa je vedle spojky odkládací plocha ? Asi na ozdobu...

Napsal: stř 15.11.2006 18:57
od dsvatos
marek26 píše:sag by mi strpla noha a potom odumrela

Však si jen tak všimni, kolik lidí tak jezdí. Maj patu na zemi a o pedál se opírají. člověk si to ani neuvědomí, ale za chvíli na pedál už tlačí vahou té nohy a to kolikrát stačí na to, aby vymezili mrtvej chod pedálu a spojkový ložisko sepne a roztočí se (ale spojka přitom ještě nevypíná). A za chvíli si jdeš pro nový ložisko

Napsal: stř 15.11.2006 19:01
od jurasis
dsvatos píše:marek26 píše:sag by mi strpla noha a potom odumrela

Však si jen tak všimni, kolik lidí tak jezdí. Maj patu na zemi a o pedál se opírají. člověk si to ani neuvědomí, ale za chvíli na pedál už tlačí vahou té nohy a to kolikrát stačí na to, aby vymezili mrtvej chod pedálu a spojkový ložisko sepne a roztočí se (ale spojka přitom ještě nevypíná). A za chvíli si jdeš pro nový ložisko

¨
Já bych vzal rovnou dvě...

Napsal: stř 15.11.2006 21:22
od bavo
podle mě bys měl vyměnit navíc i to malý unášecí ložisko,stejně jako spínač zpátečky a simering na motoru,je to doporučeno,když už děláš spojku..
a kdyby ses nudil,můžeš postupovat směrem dozadu a pustit se do uložení:
kardanu,převodovky,motoru,silentbloků náprav...

Napsal: stř 15.11.2006 22:44
od Speedy
Když už je to dole, tak to ložisko co je v setrváku mít připravené a totéž gufero na mrkvi. Každopádně jestli má auto najeto přes 200kkm, tak určitě vyměnit i ten vodící nátrubek. JE z hliníku a při těchto km většinou bývá dost ošoupaný. A nové ložisko na něm někdy zadrhává.