Napsal: úte 17.10.2006 17:12
Chci radu jaky je nejlepsi olej do 325tds,auto vyuzivam spis na kratsi trasy tak premejslim jaky olej je nejlepsi a mozna i za dobrou cenu dekuji.
Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
https://www.bmwklub.cz/
PřesneJaraX píše:pokud možno je nejlepší dávat to co dával předchozí majitel nebo aspon stejnej typ od jiné značky třeba.
5W40 nebo 10W40, pokud auto jezdilo na polo, je hovadina dávat plnout a pokud jezdilo na plnou je zbytečný dávat polo.
major píše:Do TDSa můžeš nalít praktycky cokoli mimo olejů s HTHS nižší než 3,5. To jsou speciální oleje SAE 0W-30 či 5W-30 pro prodloužené výměnné lhůty. Doporučuji pro celoroční provoz oleje třídy SAE 5W-40 nebo 10W-40 jak tu psali kluci přede mnou. Proplachovat před výměnou skutečně nemusíš, ale já to pro klid v duši dělám a u TDSa které má již horší turbo to vyloženě doporučuji. Odstraníš tím prakticky všechen starý vyjetý olej a nedojde potom k narušení nové náplně. Stačí použít nějakou levnější SAE 15W-40, projet se tak dvacet km, vypustit a potom aplikovat náplň provozní. Pokud se chceš o olejích dovědět více, spoustu toho je v threadu "Jaký olej" v této sekci. Na oleje do TDSa jsem odpovídal již několikrát.
Doporučuji ti než se na cokoli zde zeptáš nejdříve použít vyhledávač, uvidíš že tak najdeš odpovědi na spoustu věcí. Spousta problémů a dotazů na provoz našich miláčků se tu již v minulosti probírala.
Major prosim ta tu uvadzas ze preplachujes sae 15w40 ale to potom nevadi ze pouzivam celorocne 5w-40? lebo vieme ze vzdy tam nejaky ten 0,5l zostane a potom sa mi zmiesaju 15w-40 s 5w-40. Alebo to nevadi?major píše:Do TDSa můžeš nalít praktycky cokoli mimo olejů s HTHS nižší než 3,5. To jsou speciální oleje SAE 0W-30 či 5W-30 pro prodloužené výměnné lhůty. Doporučuji pro celoroční provoz oleje třídy SAE 5W-40 nebo 10W-40 jak tu psali kluci přede mnou. Proplachovat před výměnou skutečně nemusíš, ale já to pro klid v duši dělám a u TDSa které má již horší turbo to vyloženě doporučuji. Odstraníš tím prakticky všechen starý vyjetý olej a nedojde potom k narušení nové náplně. Stačí použít nějakou levnější SAE 15W-40, projet se tak dvacet km, vypustit a potom aplikovat náplň provozní. Pokud se chceš o olejích dovědět více, spoustu toho je v threadu "Jaký olej" v této sekci. Na oleje do TDSa jsem odpovídal již několikrát.
Doporučuji ti než se na cokoli zde zeptáš nejdříve použít vyhledávač, uvidíš že tak najdeš odpovědi na spoustu věcí. Spousta problémů a dotazů na provoz našich miláčků se tu již v minulosti probírala.
Samozřejmě, že ideální by bylo proplachovat SAE 5W-40, ale důvody jsou pochopitelně cenové. Nicméně to je rozhodně lepší alternativa než když tam zůstane 0,5 l vyjetého SAE 5W-40. A při současné výměně olejového filtru a opravdu pořádném "odkapání" (alespoň 30min.) staré náplně zůstane v systému tak 0,2-0,3l. Tudíž výplachová náplň novou prakticky vůbec neovlivní a ještě jste se zbavily toho černého šlemu, který vám na stěnách při klasické výměně zůstane prakticky vždy.marek26 píše:Major prosim ta tu uvadzas ze preplachujes sae 15w40 ale to potom nevadi ze pouzivam celorocne 5w-40? lebo vieme ze vzdy tam nejaky ten 0,5l zostane a potom sa mi zmiesaju 15w-40 s 5w-40. Alebo to nevadi?
mozes sa k tomu vyjadrit?
Dakujem ti.
Járo tohle jsme tu již v minulosti probíraly. Jakékoli přísady do oleje NEDOPORUČUJI.JaraX píše: a není přímo nějakej shit na proplach? viděl jsem i jakousi přísadu do oleje na vyčistění před výměnou.
Ano dobrý web, ale také jsme ho tu v minulosti již zmiňovali.dsvatos píše:Jinak, ještě doplním Majora.. Dobrej web i s poradnou je http://www.oleje.cz Tam si docela počtete
a když děláš výplach tak jedeš bez filtru nebo s novým filrem nebo ještě starým???major píše:Járo tohle jsme tu již v minulosti probíraly. Jakékoli přísady do oleje NEDOPORUČUJI.JaraX píše: a není přímo nějakej shit na proplach? viděl jsem i jakousi přísadu do oleje na vyčistění před výměnou.
Jinak výplachové oleje existují, ale jejich výroba se již dost omezila. Povětšinou se jedná o silně aditivované minerální oleje, jež jsou většinou dražší než standartní oleje SAE 15W-40, které jsou v současnosti schopny udělat stejnou práci.
Samozřejmě se starým. Nový dám až na provozní náplň. Schválně to zkus a uvidíš kolik sraček ještě s tím výplachem u TDSa vyteče.JaraX píše:a když děláš výplach tak jedeš bez filtru nebo s novým filrem nebo ještě starým???major píše:Járo tohle jsme tu již v minulosti probíraly. Jakékoli přísady do oleje NEDOPORUČUJI.JaraX píše: a není přímo nějakej shit na proplach? viděl jsem i jakousi přísadu do oleje na vyčistění před výměnou.
Jinak výplachové oleje existují, ale jejich výroba se již dost omezila. Povětšinou se jedná o silně aditivované minerální oleje, jež jsou většinou dražší než standartní oleje SAE 15W-40, které jsou v současnosti schopny udělat stejnou práci.