Stránka 1 z 1

Napsal: úte 17.10.2006 17:12
od jeckyl
Chci radu jaky je nejlepsi olej do 325tds,auto vyuzivam spis na kratsi trasy tak premejslim jaky olej je nejlepsi a mozna i za dobrou cenu dekuji.

Napsal: úte 17.10.2006 17:26
od Olda H
Nemáš co pokazit, když tam dáš olej který je doporučený pro BMW. Na obalech je to vždy napsáno. Jinak 5W30, 10W40. A značku, jakou preferuješ. Shell, Mobil ...... :roll:

Napsal: úte 17.10.2006 17:31
od JaraX
pokud možno je nejlepší dávat to co dával předchozí majitel nebo aspon stejnej typ od jiné značky třeba.
5W40 nebo 10W40, pokud auto jezdilo na polo, je hovadina dávat plnout a pokud jezdilo na plnou je zbytečný dávat polo.

Napsal: úte 17.10.2006 18:18
od Olda H
JaraX píše:pokud možno je nejlepší dávat to co dával předchozí majitel nebo aspon stejnej typ od jiné značky třeba.
5W40 nebo 10W40, pokud auto jezdilo na polo, je hovadina dávat plnout a pokud jezdilo na plnou je zbytečný dávat polo.
Přesne :banan:

Napsal: úte 17.10.2006 19:01
od jeckyl
To je to co nevim motor jsem kupoval z vrakace po bourace a jaky typ tam daval to se nodovim tak mam strach s plny sintetiky jestli bych to nepo....

Napsal: úte 17.10.2006 19:05
od Olda H
Ja bych to v tom pripadě řešil proplachem, polosyntetikou a aditivem.

Napsal: úte 17.10.2006 19:44
od JaraX
no mrknout do motoru, pokud v něm nejsou žádný usazeniny tak můžeš dávat co chceš. stačí na ventliový víko nebo tak.

Napsal: úte 17.10.2006 20:31
od dsvatos
Kup olej rřídy 10W-40 nebo 5W-40 specifikace ACEA A3/B3. Dneska už se motory proplachovat nemusí, to se dělalo v dobách olejů M6A, M6AD apod. Kup olej, vyměň a hotovo. Pro jistotu a klid duše si zkrať první výměnu, třeba na 1.000 km.

Napsal: úte 17.10.2006 22:40
od major
Do TDSa můžeš nalít praktycky cokoli mimo olejů s HTHS nižší než 3,5. To jsou speciální oleje SAE 0W-30 či 5W-30 pro prodloužené výměnné lhůty. Doporučuji pro celoroční provoz oleje třídy SAE 5W-40 nebo 10W-40 jak tu psali kluci přede mnou. Proplachovat před výměnou skutečně nemusíš, ale já to pro klid v duši dělám a u TDSa které má již horší turbo to vyloženě doporučuji. Odstraníš tím prakticky všechen starý vyjetý olej a nedojde potom k narušení nové náplně. Stačí použít nějakou levnější SAE 15W-40, projet se tak dvacet km, vypustit a potom aplikovat náplň provozní. Pokud se chceš o olejích dovědět více, spoustu toho je v threadu "Jaký olej" v této sekci. Na oleje do TDSa jsem odpovídal již několikrát.
Doporučuji ti než se na cokoli zde zeptáš nejdříve použít vyhledávač, uvidíš že tak najdeš odpovědi na spoustu věcí. Spousta problémů a dotazů na provoz našich miláčků se tu již v minulosti probírala.

Napsal: úte 17.10.2006 23:20
od dsvatos
Jinak, ještě doplním Majora.. Dobrej web i s poradnou je http://www.oleje.cz Tam si docela počtete :wink:

Napsal: stř 18.10.2006 08:46
od JaraX
major píše:Do TDSa můžeš nalít praktycky cokoli mimo olejů s HTHS nižší než 3,5. To jsou speciální oleje SAE 0W-30 či 5W-30 pro prodloužené výměnné lhůty. Doporučuji pro celoroční provoz oleje třídy SAE 5W-40 nebo 10W-40 jak tu psali kluci přede mnou. Proplachovat před výměnou skutečně nemusíš, ale já to pro klid v duši dělám a u TDSa které má již horší turbo to vyloženě doporučuji. Odstraníš tím prakticky všechen starý vyjetý olej a nedojde potom k narušení nové náplně. Stačí použít nějakou levnější SAE 15W-40, projet se tak dvacet km, vypustit a potom aplikovat náplň provozní. Pokud se chceš o olejích dovědět více, spoustu toho je v threadu "Jaký olej" v této sekci. Na oleje do TDSa jsem odpovídal již několikrát.
Doporučuji ti než se na cokoli zde zeptáš nejdříve použít vyhledávač, uvidíš že tak najdeš odpovědi na spoustu věcí. Spousta problémů a dotazů na provoz našich miláčků se tu již v minulosti probírala.

a není přímo nějakej shit na proplach? viděl jsem i jakousi přísadu do oleje na vyčistění před výměnou.

Napsal: stř 18.10.2006 09:06
od marek26
major píše:Do TDSa můžeš nalít praktycky cokoli mimo olejů s HTHS nižší než 3,5. To jsou speciální oleje SAE 0W-30 či 5W-30 pro prodloužené výměnné lhůty. Doporučuji pro celoroční provoz oleje třídy SAE 5W-40 nebo 10W-40 jak tu psali kluci přede mnou. Proplachovat před výměnou skutečně nemusíš, ale já to pro klid v duši dělám a u TDSa které má již horší turbo to vyloženě doporučuji. Odstraníš tím prakticky všechen starý vyjetý olej a nedojde potom k narušení nové náplně. Stačí použít nějakou levnější SAE 15W-40, projet se tak dvacet km, vypustit a potom aplikovat náplň provozní. Pokud se chceš o olejích dovědět více, spoustu toho je v threadu "Jaký olej" v této sekci. Na oleje do TDSa jsem odpovídal již několikrát.
Doporučuji ti než se na cokoli zde zeptáš nejdříve použít vyhledávač, uvidíš že tak najdeš odpovědi na spoustu věcí. Spousta problémů a dotazů na provoz našich miláčků se tu již v minulosti probírala.
Major prosim ta tu uvadzas ze preplachujes sae 15w40 ale to potom nevadi ze pouzivam celorocne 5w-40? lebo vieme ze vzdy tam nejaky ten 0,5l zostane a potom sa mi zmiesaju 15w-40 s 5w-40. Alebo to nevadi?
mozes sa k tomu vyjadrit?
Dakujem ti.

Napsal: stř 18.10.2006 13:18
od major
marek26 píše:Major prosim ta tu uvadzas ze preplachujes sae 15w40 ale to potom nevadi ze pouzivam celorocne 5w-40? lebo vieme ze vzdy tam nejaky ten 0,5l zostane a potom sa mi zmiesaju 15w-40 s 5w-40. Alebo to nevadi?
mozes sa k tomu vyjadrit?
Dakujem ti.
Samozřejmě, že ideální by bylo proplachovat SAE 5W-40, ale důvody jsou pochopitelně cenové. Nicméně to je rozhodně lepší alternativa než když tam zůstane 0,5 l vyjetého SAE 5W-40. A při současné výměně olejového filtru a opravdu pořádném "odkapání" (alespoň 30min.) staré náplně zůstane v systému tak 0,2-0,3l. Tudíž výplachová náplň novou prakticky vůbec neovlivní a ještě jste se zbavily toho černého šlemu, který vám na stěnách při klasické výměně zůstane prakticky vždy.

Napsal: stř 18.10.2006 13:23
od major
JaraX píše: a není přímo nějakej shit na proplach? viděl jsem i jakousi přísadu do oleje na vyčistění před výměnou.
Járo tohle jsme tu již v minulosti probíraly. Jakékoli přísady do oleje NEDOPORUČUJI.
Jinak výplachové oleje existují, ale jejich výroba se již dost omezila. Povětšinou se jedná o silně aditivované minerální oleje, jež jsou většinou dražší než standartní oleje SAE 15W-40, které jsou v současnosti schopny udělat stejnou práci.

Napsal: stř 18.10.2006 13:24
od major
dsvatos píše:Jinak, ještě doplním Majora.. Dobrej web i s poradnou je http://www.oleje.cz Tam si docela počtete :wink:
Ano dobrý web, ale také jsme ho tu v minulosti již zmiňovali.

Napsal: stř 18.10.2006 14:22
od JaraX
major píše:
JaraX píše: a není přímo nějakej shit na proplach? viděl jsem i jakousi přísadu do oleje na vyčistění před výměnou.
Járo tohle jsme tu již v minulosti probíraly. Jakékoli přísady do oleje NEDOPORUČUJI.
Jinak výplachové oleje existují, ale jejich výroba se již dost omezila. Povětšinou se jedná o silně aditivované minerální oleje, jež jsou většinou dražší než standartní oleje SAE 15W-40, které jsou v současnosti schopny udělat stejnou práci.
a když děláš výplach tak jedeš bez filtru nebo s novým filrem nebo ještě starým???

Napsal: stř 18.10.2006 16:32
od major
JaraX píše:
major píše:
JaraX píše: a není přímo nějakej shit na proplach? viděl jsem i jakousi přísadu do oleje na vyčistění před výměnou.
Járo tohle jsme tu již v minulosti probíraly. Jakékoli přísady do oleje NEDOPORUČUJI.
Jinak výplachové oleje existují, ale jejich výroba se již dost omezila. Povětšinou se jedná o silně aditivované minerální oleje, jež jsou většinou dražší než standartní oleje SAE 15W-40, které jsou v současnosti schopny udělat stejnou práci.
a když děláš výplach tak jedeš bez filtru nebo s novým filrem nebo ještě starým???
Samozřejmě se starým. Nový dám až na provozní náplň. Schválně to zkus a uvidíš kolik sraček ještě s tím výplachem u TDSa vyteče.

Napsal: stř 18.10.2006 20:23
od Body
Ja som menil ollej už dva-krát a predpísané množstvo oleja pre motor je 6,5litra, no raz som od tial dostal 5l. a na druhý-krát, ked sme auto vselijako nakláňali tak vytieklo 5,5 litra. Takže neviem ako dostat celé množstvo von z motora. Po 15 000km so mal na ukazateli tak do polovice.