Stránka 1 z 1

Napsal: sob 14.10.2006 23:40
od Tuning
Je mi jasné,že 90% lidí to tady ví a pro ty co ne, jen rada a snad ušetření peněz za turbo, popř. celé destrukce motoru....

Obecně platí, že veškeré motory by se měli nechat zahřát(nemyslím v garáži nebo kožuchu),ale hlavně jde o olej! A u turbomotoru to platí dvojnásob! :!:
Pokud člověk nemá v autě budík na teplotu oleje dá se to zhruba odhadnout, že po 10 ujetých km by měla být teplota oleje ok.Samo, že to bude asi jiné v létě než v zimě,ale po těch deseti km je i dle testů olej zahřátý tak i tak. Takže nehonit za studena (ideál u ropáka je jet do 1900 ot. a pomalu to točit).
Přesný opak je po jízdě, zejména při zatížení (dálnice,do kopce,race..) nechat turbo zachladit, tzn. nechat běžet motor cca 3min. na volnoběh a né jak vidím, když tankuju na dálnici přiletí 99% magorů a tma,vypne,natankuje,možná zaplatí a střelba dál....

A věřte tomu, že vám turbo bude sloužit hodně dlouho... :cool2:

Napsal: ned 15.10.2006 13:07
od bpytlik
no na volnobeh taky neni idealni to nechat chladnout, radsi normalni pohodovou jizdou asi kilak nebo dva jet pred vypnutim

Napsal: ned 15.10.2006 13:49
od Baxon
Já když jedu s TDS trochu svižně, tak hodně zvolním cca 5-7km před cílem. Dojíždím max. do 2tis. ot. a před barákem už ho nechám vrčet pouze tak 20-30s než si vyndám všechny věci z kufru, najdu klíče a složím sluneční brejle :) .

Napsal: ned 15.10.2006 16:19
od jordeeman
Baxon píše:Já když jedu s TDS trochu svižně, tak hodně zvolním cca 5-7km před cílem. Dojíždím max. do 2tis. ot. a před barákem už ho nechám vrčet pouze tak 20-30s než si vyndám všechny věci z kufru, najdu klíče a složím sluneční brejle :) .
jo ja to tez tak delam ...
inteligentne riesenie za malo penez :O) to je z reklami

Napsal: ned 15.10.2006 18:50
od Slid
jordeeman píše:
Baxon píše:Já když jedu s TDS trochu svižně, tak hodně zvolním cca 5-7km před cílem. Dojíždím max. do 2tis. ot. a před barákem už ho nechám vrčet pouze tak 20-30s než si vyndám všechny věci z kufru, najdu klíče a složím sluneční brejle :) .
jo ja to tez tak delam ...
inteligentne riesenie za malo penez :O) to je z reklami
také to tak dělám

A za studena se může jezdit do 2500 ot. lehce na plyn než se voda + olej zahřeje. těch 1900 je dost málo.

Napsal: ned 15.10.2006 19:11
od jezda
taky tak 8)

Napsal: ned 15.10.2006 19:32
od Tuning
souhlasím se všema a v žádném případě se nechci s nikým hádat!!!

jen už jsem pár tdi motorů poskládal a dřív jsem se dost hrabal v koncernu vw ,hlavně tdi...podle toho jak s tím kdo jezdil to i vypadalo!

jen too: Slid: 2500ot/min je dle mě docela dost, bo 2500ot/min jsou běžné provozní otáčky...

v podstatě jsme se shodli všichni na jednom, že :D

Napsal: ned 15.10.2006 19:37
od coupe328
Ja bych ty otacky zmenil na 2200..cirka pri studenem motoru do 100km/h a pomalu pridavat..zase kdyz to budes v zime solichat do 1900,tak aby se ti to vubec stihlo prohrat...ono jet 20km se studenym motorem to take neni to prave orechove..... :wink: delam to tak u motoru vw 81kw promenne lopatky uz 5 let,najeto 90 000km s chipem a stale prede jako kote :wink:

Napsal: ned 15.10.2006 19:46
od Tuning
klasiky od vw tdi 66 a 81 kW to byli a jsou nemrtelné motory, jen u 81kW se občas přidíralo naklápění lopatek důsledkem zasrání, je dobré po cca 100.000 km turbo vyčistit,popř. vyměnit uložení a zas ok...teď jsem to dělal na audi 81kw a spotřeba mu prý spadla o 0,5l a lepší se vytáčí...to jen tak mimo....

Napsal: ned 15.10.2006 19:48
od Tuning
a největší bomba je programovatelné nezávislé topení...hlavně na zimu...

Napsal: ned 15.10.2006 22:28
od Slid
Do 2500 je strop při studeném motoru, tak jsem to myslel.A je to i naspáno v příručce pro BMW E36 TD/TDS :wink:
Ale já jezdím do 2200-2300 :D

Napsal: pon 16.10.2006 13:47
od FreeTree
hm... kolega má E46 320d, najeto 48000km, za studena to nehoní, když přijede nechá vychladnout a před měsícem se mu turbo vysypalo.... 8O

Napsal: pon 16.10.2006 14:07
od jordeeman
FreeTree píše:hm... kolega má E46 320d, najeto 48000km, za studena to nehoní, když přijede nechá vychladnout a před měsícem se mu turbo vysypalo.... 8O
hold no je to i o stasti ako ve vsem ..a vynimky su vsude ..vsude ...

Napsal: pon 16.10.2006 22:53
od Tuning
stane se :huh:

Napsal: úte 17.10.2006 14:09
od bpytlik
FreeTree píše:hm... kolega má E46 320d, najeto 48000km, za studena to nehoní, když přijede nechá vychladnout a před měsícem se mu turbo vysypalo.... 8O
Taky zalezi kolik to melo najeto pred stocenim kilaku :)

Napsal: úte 17.10.2006 19:06
od Tuning
bpytlik píše:
FreeTree píše:hm... kolega má E46 320d, najeto 48000km, za studena to nehoní, když přijede nechá vychladnout a před měsícem se mu turbo vysypalo.... 8O
Taky zalezi kolik to melo najeto pred stocenim kilaku :)
tak tomu říkám hodně trefná odpověď :oha: , ale bohužel dneska je to hodně aktuální věc!!!

Napsal: čtv 02.11.2006 14:24
od AdaM5
Slid píše:
jordeeman píše:
Baxon píše:Já když jedu s TDS trochu svižně, tak hodně zvolním cca 5-7km před cílem. Dojíždím max. do 2tis. ot. a před barákem už ho nechám vrčet pouze tak 20-30s než si vyndám všechny věci z kufru, najdu klíče a složím sluneční brejle :) .
jo ja to tez tak delam ...
inteligentne riesenie za malo penez :O) to je z reklami
také to tak dělám

A za studena se může jezdit do 2500 ot. lehce na plyn než se voda + olej zahřeje. těch 1900 je dost málo.
Tak to asi delame spravne vsichni :D