Stránka 1 z 1

Napsal: pon 28.08.2006 09:27
od marek26
chapem to dobre, ze ked je olej na spodnej riske a kontrolka mazania este nesvieti, ze motor je tak isto mazani ako pri vrchnej riske?
Alebo moze sa trochu znizit tlak ak sa olej nachadza na spodnej riske?

Napsal: pon 28.08.2006 10:54
od dsvatos
Tlak se nesníží, ten s tím nemá nic společnýho.. Buďto čerpadlo olej má a tlačí, nebo nemá a pak nemá CO tlačit.. Ale jezdit s olejem na minimu nelze doporučit, může se stát, že při větším náklonu auta se hladina oleje odleje ke straně, čerpadlo nemá co tlačit a je zaděláno na velkej průser.. A čekat, až ti začne svítit kontrolka mazání je ta největší kokotina.. Jakmile začne svítit, je už pozdě...

Napsal: pon 28.08.2006 12:58
od Zave
nejlepsi je udrzovat hladinu nad pulku :)

Napsal: pon 28.08.2006 16:45
od Peppo
Ja ked som kupil auto tak niekedy ked som vypol potom zacala svietit kotrolka - na zlto. Zlta je len hladina - cize vymen, alebo dolej olej. Vtedy som dolial az 1liter a az potom to bolo v polovicke rysky.
Radsej vymen cely olej
ked zasvieti cervena uz je neskoro - to je tlak.

Napsal: pon 28.08.2006 17:05
od RedBaron
Můžu říct, že když mi poslední auto sežralo litr oleje a stav byl na spodní rysce, dolil jsem litr a na motoru jsem to slyšel i cítil, že jde o chloupek líp.

Napsal: pon 28.08.2006 17:30
od Speedy
Peppo píše:Ja ked som kupil auto tak niekedy ked som vypol potom zacala svietit kotrolka - na zlto. Zlta je len hladina - cize vymen, alebo dolej olej. Vtedy som dolial az 1liter a az potom to bolo v polovicke rysky.
Radsej vymen cely olej
ked zasvieti cervena uz je neskoro - to je tlak.
Kontrolky na palubce hlásí pouze jak je olej opotřebený, ne jeho objem v motoru.

Jinak skutečně pokud má čerpadlo co tlačit, tka je tlak oeljee pořád stejný(pokud není porucha v čerpadle nebo ucpaný nějaký kanálek). A jak bylo psáno výše, jak jednou nasaje vzduch, tak je to průser.

2 redbaron: to může být dáno hustotou oleje a jeho kvalitou po nějaké době provozu. Víc by o tom mohl říct Major, který to tu v jiné sekci trochu popisoval :-)

Napsal: úte 29.08.2006 10:22
od JaraX
mě v poslední době začala u TDS svítit kontrolka oleje, svítí asi tak 2-3s od startu, tak nevím, asi je čas na výměnu.

Napsal: úte 29.08.2006 10:32
od Speedy
JaraX píše:mě v poslední době začala u TDS svítit kontrolka oleje, svítí asi tak 2-3s od startu, tak nevím, asi je čas na výměnu.
Myslíš tlak oleje? jestli jo, tak tohle mě dělala Š120 a bývalo to nízkým vonoběhem, ale tady bych to viděl spíš na nějaký problém s čerpadlem...

Napsal: úte 29.08.2006 10:34
od JaraX
Speedy píše:
JaraX píše:mě v poslední době začala u TDS svítit kontrolka oleje, svítí asi tak 2-3s od startu, tak nevím, asi je čas na výměnu.
Myslíš tlak oleje? jestli jo, tak tohle mě dělala Š120 a bývalo to nízkým vonoběhem, ale tady bych to viděl spíš na nějaký problém s čerpadlem...
nevím co to je, prostě nastartuju, normálně to zhaslo hned jak chytl motor, ted to tak dvě sekundy svítí, ale tak pokud to nesviti za jizdy tak asi ok, uvidíme co udělá výměna.

Napsal: stř 30.08.2006 14:15
od Peppo
Speedy píše:
Peppo píše:Ja ked som kupil auto tak niekedy ked som vypol potom zacala svietit kotrolka - na zlto. Zlta je len hladina - cize vymen, alebo dolej olej. Vtedy som dolial az 1liter a az potom to bolo v polovicke rysky.
Radsej vymen cely olej
ked zasvieti cervena uz je neskoro - to je tlak.
Kontrolky na palubce hlásí pouze jak je olej opotřebený, ne jeho objem v motoru.

Jinak skutečně pokud má čerpadlo co tlačit, tka je tlak oeljee pořád stejný(pokud není porucha v čerpadle nebo ucpaný nějaký kanálek). A jak bylo psáno výše, jak jednou nasaje vzduch, tak je to průser.

2 redbaron: to může být dáno hustotou oleje a jeho kvalitou po nějaké době provozu. Víc by o tom mohl říct Major, který to tu v jiné sekci trochu popisoval :-)
v manuali je jasne napsany - zlta kontrolka - hladina olej cervena kontrolka tlak oleja

Napsal: stř 06.12.2006 20:04
od marek26
A podla vas.
A co ked je olej 2mm nad hornou riskou po odstati auta na 1 den.

samozrejme po jazde mierne nad polkov.

Viete menil som olej akosi som mierne dal 2mm nad risku nemoze to ist az do spalovaceho prestoru? alebo racej odpustim 4 deci.
alebo je to dobre.

Napsal: stř 06.12.2006 20:12
od dsvatos
marek26 píše:A podla vas.
A co ked je olej 2mm nad hornou riskou po odstati auta na 1 den.

samozrejme po jazde mierne nad polkov.

Viete menil som olej akosi som mierne dal 2mm nad risku nemoze to ist az do spalovaceho prestoru? alebo racej odpustim 4 deci.
alebo je to dobre.
Na ty dva mm nad rysku se vyprdni. Nic se neděje, za chvíli se to spálí..

Napsal: čtv 07.12.2006 13:12
od FrajerT
JaraX píše:
Speedy píše:
JaraX píše:mě v poslední době začala u TDS svítit kontrolka oleje, svítí asi tak 2-3s od startu, tak nevím, asi je čas na výměnu.
Myslíš tlak oleje? jestli jo, tak tohle mě dělala Š120 a bývalo to nízkým vonoběhem, ale tady bych to viděl spíš na nějaký problém s čerpadlem...
nevím co to je, prostě nastartuju, normálně to zhaslo hned jak chytl motor, ted to tak dvě sekundy svítí, ale tak pokud to nesviti za jizdy tak asi ok, uvidíme co udělá výměna.
S výmenou sa nezmení nič, mne to robí 325TD tak isto. A robilo to odjakživa, tam mi to ani nepripadalo nenormálne...