Stránka 1 z 2

Napsal: stř 26.07.2006 16:51
od satava
těd sem sundal hlavu z motoru a na ní je napsáno 2,5 na těsnění je napsáno 2,5 no jo ale já sem si pořídíl 2,8 8O 8O kod motoru sedí na 2,8 jak změřím obsah děkuji

Napsal: stř 26.07.2006 17:11
od major
satava píše:těd sem sundal hlavu z motoru a na ní je napsáno 2,5 na těsnění je napsáno 2,5 no jo ale já sem si pořídíl 2,8 8O 8O kod motoru sedí na 2,8 jak změřím obsah děkuji
Spočítáš ho jako objem válce: ((Pí x Průměr pístu na druhou : 4) x výška válce nad pístem v dolní úvrati) x počet válců. Dosazuj v centimetrech a? to potom nemusíš převádět.

Napsal: stř 26.07.2006 17:15
od Lukas H.
Hlavu i tesneni ma 2,5 i 2,8 stejny...

Napsal: stř 26.07.2006 17:33
od satava
major píše:
satava píše:těd sem sundal hlavu z motoru a na ní je napsáno 2,5 na těsnění je napsáno 2,5 no jo ale já sem si pořídíl 2,8 8O 8O kod motoru sedí na 2,8 jak změřím obsah děkuji
Spočítáš ho jako objem válce: ((Pí x Průměr pístu na druhou : 4) x výška válce nad pístem v dolní úvrati) x počet válců. Dosazuj v centimetrech a? to potom nemusíš převádět.
dík

Napsal: stř 26.07.2006 18:49
od major
Lukas H. píše:Hlavu i tesneni ma 2,5 i 2,8 stejny...
A v tom bude asi ten zakopanej pes :) .

Napsal: čtv 27.07.2006 08:31
od satava
major píše:
Lukas H. píše:Hlavu i tesneni ma 2,5 i 2,8 stejny...
A v tom bude asi ten zakopanej pes :) .
no já sem už nadával že mě prodejce pěkně natáhl ale jinak dík

Napsal: čtv 27.07.2006 08:34
od Hanz
vzdycky je lepsi si to nejdriv vicekrat overit, nez clovek zacne delat tlaky a pak je za troubu :-)

Napsal: čtv 27.07.2006 08:38
od Kail
Hanz píše:vzdycky je lepsi si to nejdriv vicekrat overit, nez clovek zacne delat tlaky a pak je za troubu :-)

No tak od toho je tady asi forum,ne?Nemyslím že je za troubu,prostě něco nevěděl tak se zeptal...A myslím že tady nebyl jedinej kdo to nevěděl... :wink:

Napsal: čtv 27.07.2006 08:40
od Hanz
tak jsem to taky myslel... bavi me lidi, kterym prvni "bezmozek" rekne: woe, to te pekne oje+al... a dotycnej nevidi, neslysi a zhavi telefon...

Napsal: čtv 27.07.2006 09:17
od error-motohanz
Hanz píše:tak jsem to taky myslel... bavi me lidi, kterym prvni "bezmozek" rekne: woe, to te pekne oje+al... a dotycnej nevidi, neslysi a zhavi telefon...
clovece jasne ale spousta lidi autum nerozumi treba jako ty a tak je i takovej bezmozek dokaze pekne rozhodit a nervozita dela svy....a sam vis ze lidi ktery te chtej napalit je dost a dost....

Napsal: čtv 27.07.2006 11:43
od major
Hele kluci, to že někdo něco neví není žádná ostuda. Pitomců co ve škole na přednáškách či na firemních poradách atd., po dotazu přednášejícího "zda všemu rozuměli" , kývají na souhlas jak osli a pak se tě za rohem ptají, jak že to dotyčný vlastně myslel, že to nepochopili, je dost. A mě tyhle typy co dělaj, že všemu rozuměj a přitom věděj hovno, ale bojej se zeptat, dost serou. Jeden můj bývalý učitel, starý pán s mnoha tituli před i za jménem, co napsal v oboru konstrukce motorů několik velmi dobrých publikací, nás vždycky učil "když nevím, tak se zeptám" . Snažím se podle toho řídit a musím říci, že mi to v životě ušetřilo už hodně problémů.

Napsal: čtv 27.07.2006 16:19
od Vlasta
major píše:Hele kluci, to že někdo něco neví není žádná ostuda. Pitomců co ve škole na přednáškách či na firemních poradách atd., po dotazu přednášejícího "zda všemu rozuměli" , kývají na souhlas jak osli a pak se tě za rohem ptají, jak že to dotyčný vlastně myslel, že to nepochopili, je dost. A mě tyhle typy co dělaj, že všemu rozuměj a přitom věděj hovno, ale bojej se zeptat, dost serou. Jeden můj bývalý učitel, starý pán s mnoha tituli před i za jménem, co napsal v oboru konstrukce motorů několik velmi dobrých publikací, nás vždycky učil "když nevím, tak se zeptám" . Snažím se podle toho řídit a musím říci, že mi to v životě ušetřilo už hodně problémů.
Akorát ten vzoreček pro výpočet objemu válce máš špatně, ale jinak s tebou naprosto souhlasím.

Napsal: čtv 27.07.2006 23:04
od Pyron
A jak je ten vzorec tedy správně?? 8)

Napsal: pát 28.07.2006 00:06
od CharlitoCZ
jak je vzoreček taky nevim, ale pokud mají stejnej průměr válce, tak bych změřil jen výšku a tu bych si pak někde našel na netu, pak už víš jestli to je tohle nebo tohle :)

Napsal: pát 28.07.2006 03:01
od major
Vlasta píše:
major píše:Hele kluci, to že někdo něco neví není žádná ostuda. Pitomců co ve škole na přednáškách či na firemních poradách atd., po dotazu přednášejícího "zda všemu rozuměli" , kývají na souhlas jak osli a pak se tě za rohem ptají, jak že to dotyčný vlastně myslel, že to nepochopili, je dost. A mě tyhle typy co dělaj, že všemu rozuměj a přitom věděj hovno, ale bojej se zeptat, dost serou. Jeden můj bývalý učitel, starý pán s mnoha tituli před i za jménem, co napsal v oboru konstrukce motorů několik velmi dobrých publikací, nás vždycky učil "když nevím, tak se zeptám" . Snažím se podle toho řídit a musím říci, že mi to v životě ušetřilo už hodně problémů.
Akorát ten vzoreček pro výpočet objemu válce máš špatně, ale jinak s tebou naprosto souhlasím.
Ten vzorec je ZCELA URČITĚ DOBŘE, používám ho s úspěchem ( a nejen já :D ) již mnoho let a vždy mi ten objem člověče vyšel dobře . Ostatně já jsem ho nevymyslel, stačí se mrknout do mat-fyz-chem tabulek či do Bartsche :wink: .
Prostě: (pí x d na druhou/4) x v, což je objem jednoho válce, který se pro zjištění celkového obsahu motoru vynásobí ještě daným počtem válců motoru. Lze použít ještě vzorec pí x r na druhou x v.
Opravdu netuším Vlasto v čem vidíš chybu.

Napsal: pát 28.07.2006 07:35
od eko
Asi ho zmatl ten tvuj vzorecek s prumerem, protoze bezne se ve skole pouziva polomer. Samozrejme se ta 4 v citateli a jmenovateli pokrati a je z toho ten vzorecek s polomerem...

Napsal: pát 28.07.2006 10:02
od momento
Chlapi, jen pozor s tou výškou válce nad pístem. Ne vždy píst dobíhá až k horní hraně bloku a naopak někdy může klidně i zlehka vylézat nad hranu bloku-je to motor od motoru...takže změřit zdvih kliky-tím že si klikou otočím a změřím rozdíl polohy v horní a dolní úvrati pístu, to je 100%

Napsal: pát 28.07.2006 10:47
od major
eko píše:Asi ho zmatl ten tvuj vzorecek s prumerem, protoze bezne se ve skole pouziva polomer. Samozrejme se ta 4 v citateli a jmenovateli pokrati a je z toho ten vzorecek s polomerem...
To mě také napadlo, že asi myslí ten druhý vzorec. Já mám raději ten s průměrem, protože jsem línej a můžu dosazovat při strojařských výpočtech rovnou zadané hodnoty aniž bych musel myslet na to, že mám něco rozdělovat na půl :D . Už se mi párkrát stalo, když jsem počítal nějakej kompresor, že jsem dosadil já blbec místo poloměru průměr. Pak je príma přepočítávat dvacet stran výpočtů kvůli takové blbosti :roll: .

Napsal: pát 28.07.2006 10:54
od major
momento píše:Chlapi, jen pozor s tou výškou válce nad pístem. Ne vždy píst dobíhá až k horní hraně bloku a naopak někdy může klidně i zlehka vylézat nad hranu bloku-je to motor od motoru...takže změřit zdvih kliky-tím že si klikou otočím a změřím rozdíl polohy v horní a dolní úvrati pístu, to je 100%
Přesah hrany pístu nad válec jsem ještě neviděl, ale samozřejmě by se jako výška válce do tohoto vzorce měl dosazovat zdvih pístu, tedy dráha kterou urazí píst od dolní do horní úvrati. Ctěl jsem mu to jen ulehčit, lépe se to pak měří.

Napsal: pát 28.07.2006 11:03
od eko
major píše:
eko píše:Asi ho zmatl ten tvuj vzorecek s prumerem, protoze bezne se ve skole pouziva polomer. Samozrejme se ta 4 v citateli a jmenovateli pokrati a je z toho ten vzorecek s polomerem...
To mě také napadlo, že asi myslí ten druhý vzorec. Já mám raději ten s průměrem, protože jsem línej a můžu dosazovat při strojařských výpočtech rovnou zadané hodnoty aniž bych musel myslet na to, že mám něco rozdělovat na půl :D . Už se mi párkrát stalo, když jsem počítal nějakej kompresor, že jsem dosadil já blbec místo poloměru průměr. Pak je príma přepočítávat dvacet stran výpočtů kvůli takové blbosti :roll: .
Mozna by nebylo spatny zacit pouzivat PC i k jinym vecem nez jen ksurfovani na internetu :D