Stránka 1 z 2
					
				
				Napsal: sob 22.07.2006 16:33
				od rades
				Prosím o adu. Před cca 3tis km se mi rozsvítila kontrolka,že je málo vody v chladiči,tak jsem to dolil asi 0,5litrem vody a kontrolka se po cca 500km rozsvítila znovu. od té doby ubývá zhruba stejné množství,to jest cca 1litr na 1tis km. Prosím tedy zasvěcené,jaké jsou nejčastější příčiny a poruchy s těmito příznaky,případně jestli to už tady někdo řešil. Jedná se o e46 320d 110kW. Předem díky za případné rady a názory.
			 
			
					
				
				Napsal: sob 22.07.2006 18:05
				od Marek-is
				Bud nekde unika nebo praskla hlava....
			 
			
					
				
				Napsal: sob 22.07.2006 18:53
				od sb
				Tenhle problem jsem resil s autem taky,povymenoval jsem na aute vsechno co snad vymenit jde,nalil tesnici svinstvo do chladice,dokonce me to donutilo nechat sundat hlavu a vymenit tesneni,ruzny hadice jsem dotahoval a furt nic.Mizelo mi to zhruba jako tobe.No po tomhle vsem kdyz voda furt mizela,jsem se s tim proste smiril (uz to neni tak hrozny-po 5000km od unora asi pulka nadrzky) no a tak proste budu dolejvat a pecu na to.
			 
			
					
				
				Napsal: ned 23.07.2006 13:59
				od Marek-is
				Hustej nazor 
  
 
			 
			
					
				
				Napsal: ned 23.07.2006 17:40
				od coupe328
				nejde nalejt nejake barevne svinstvo,aby se to nekde projevilo?Pokud nikde nebude,tak hlava....
			 
			
					
				
				Napsal: ned 23.07.2006 19:30
				od RedBaron
				Zkus kouknout jestli ti simerink na vodní pumpě nezačíná téct a nepouští kapky do vrtule, to byl můj problém u dvou BMW.
			 
			
					
				
				Napsal: ned 23.07.2006 20:12
				od CharlitoCZ
				měl bych takovej hodně laickej nápad, pokud už je opravdu všechno vyměněné, tak co zkusit ještě vyměnit víčko od expanzky?  

 
			 
			
					
				
				Napsal: ned 23.07.2006 21:37
				od sb
				Jestli byl tenhle dotaz na me,tak jsem vymenil snad uplne vsechno......a na vicko na expanzce jsem nezapomnel,to je novy taky.Bude to urcite nejaka blbost ale prijit na to..... 

  Jedna s poslednich veci je chladic.Ale neprehriva se,nevari nic,tak tomu necham volnej prubeh.Akorat me serou ty zbytecne vyhozeny prachy co jsem  do toho narval,vcetne 12k za pretesneni motoru.
 
			 
			
					
				
				Napsal: pon 24.07.2006 12:41
				od Petous
				Rešil jsem stejnej problém na E46 318i. Nakonec byla příčinou prasklina v expanzce - prej na to E46tky docela trpej. Během 14 dnů před tím než mi ji ve značkovým servise vyměnili tak měnili expanzku u dalších třech aut. Lze to diagnostikovat přetlakováním chladící soustavy za stojícího motoru - v BMW záležitost na 5min. Repliku expanzky sem neshnal, ale origo stála kolem 1800kč tak to je docela v klidu. 
Hlavně jestli to pomůže...
BTW: Taky sem si postupně prošel výměnou termostatu, gufera a vodní pumpy 

 
			 
			
					
				
				Napsal: pon 24.07.2006 21:55
				od krki
				jojo přesně tak na me E 46 318i to taky teklo přes expansku.bylo to praskly tak že to nebylo videt a voda ztoho tekla jen pod tlakem když to bylo nastartovany,a este takovym zpusobem že ta prasklina byla v pulce,takže pulka vody vytekla hnedka po naliti a ten zbyteček te vody do rožnuti čidla nejakou dobu trval než se nejak vypařil postupne ven,jinak nadobka 1450 v renocaru a vyměna doma asi tak 1 hodina lážoplážo práce
			 
			
					
				
				Napsal: úte 25.07.2006 09:40
				od castro
				mě jeden čas prokapávala ven vodní pumpou a stékala po vnitřku řemenu vrtule...
			 
			
					
				
				Napsal: úte 25.07.2006 12:05
				od Hanz
				castro píše:mě jeden čas prokapávala ven vodní pumpou a stékala po vnitřku řemenu vrtule...
me na iSu zacala kapat a asi za 2 dny se pumpa rozsypala na kousky (osicka divoce letala i s vrtuli, vule tak 1cm nahoru i dolu, proste loziska KO, voda sla ven ve velkem stylu... klasicky fun na D1, stydel jsem se skoro stejne jako kdyz jsem zacpaval kartonem ledvinky abych neumrznul nekde u HB v -20)  
  
 
			 
			
					
				
				Napsal: stř 02.08.2006 12:51
				od rades
				Tak to vypadá na těsnění pod hlavou.Do oleje to zdá se nejde,ale asi to bude hrčet do výfuku.Ze začátku to mizelo jak jsem psal cca 1litr/1000km,teď je to už cca 1litr/100km. Všechny spoje v soustavě jsou zkontrolované i včetně chladiče,pumpy a topení a nikde ani kapka-jak za běhu motoru,tak i po natlakování soustavy při vypnutém motoru.Pokud máte ještě někdo jiný nápad nebo nějakou radu,co by to mohlo být,případne jak to diagnostikovat,sem s tím.díky
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 03.08.2006 10:26
				od Koby
				rades: řešim stejný problém akorát že u Corsy....

 Akorát se modlim, at to neni hlava.
 
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 03.08.2006 12:38
				od rades
				Prej existuje nějaký prášek,který se nasype do chladiče a pokud je prasklá hlava,tak prášek indikuje změnou barvy,že je fouklé těsnění-předpokládám,že reaguje na olej,který se smísí s vodou v chlazení. Problém však vidím v tom,že když je těsnění prasklé mimo olej a jde to do válce,tak to tímto poznat nebude,maximálně můjde voda do výfuku a při nastartování může jít z výfuku bílý dým-což není stoprocentní pravidlo. Je tedy možno nějak přesně zdiagnostikovat,že je fouklé těsnění,nebo prasklá hlava nějakou přesnější metodou?íky
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 03.08.2006 18:30
				od LudvaM
				no ta voda se ti tlačí ven většinou jen za jízdy a to těsnicíma gumičkama okolo expanzky,jak mu budeš davat tak se to protlačí ven.vyměň to a popř i nádobku a je to ok....mě se zadařilo.dělá to jak už je to starý...
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 03.08.2006 19:51
				od rades
				No to se mi nezdá,že by se vytlačil litr vodyza 100km přes víčko expanzky.navíc se to stále horší a dnes jak po dlouhé době zapršelo a je vlký vzduch,tak po nastartování a cca 2km jízdy jde docela dost z výfuku bílý kouř-vypadá to na páru,takže to fakt asi vypadá na těsnění pod hlavou.ale stejně bych potřeboval vědět,jestli se to dá zjstit nějak s uplnou jistotou,aby to fakt nebylo něco jinýho a já nepřetěsnil hlavu a pak zjistil,že to mizí dál.to by mě asi trefilo.
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 03.08.2006 20:07
				od Petous
				Obsah vody ve výfukových plynech ti zjistí každej borec s diagnostikou emisí - s ní pozná jestli je tam víc vody než je obvyklé.
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 03.08.2006 21:52
				od sb
				rades píše:No to se mi nezdá,že by se vytlačil litr vodyza 100km přes víčko expanzky.navíc se to stále horší a dnes jak po dlouhé době zapršelo a je vlký vzduch,tak po nastartování a cca 2km jízdy jde docela dost z výfuku bílý kouř-vypadá to na páru,takže to fakt asi vypadá na těsnění pod hlavou.ale stejně bych potřeboval vědět,jestli se to dá zjstit nějak s uplnou jistotou,aby to fakt nebylo něco jinýho a já nepřetěsnil hlavu a pak zjistil,že to mizí dál.to by mě asi trefilo.
Jo to mas teda pravdu,ja jsem z toho trefenej do tedka 

  Jinak mi kazdej radil.....tesneni,praskla hlava.........ale stejne ti nikdo poradne nepomuze,akorat jsem za to vyhodil prachy.S tou expanzkou mi tenkrat nikdo neporadil a myslim,ze by to zrovna mohlo bejt ono.Jinak mimochodem,to ze kouri od vejfucku bila para je normalni kdyz se takhle ochladi.Me to dela taky.Jo a emisema jsem neprosel,byly kousek nad normalem,ale nemyslim si ze by to bylo tim ze jde voda do motoru,v mym pripade asi spis kat.
 
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 03.08.2006 22:01
				od sb
				Jinak teda,nemyslite si ze u BMW jsou problemy s chlazenim,s unikem vody apod,docela castym jevem oproti jinym znackam????