Stránka 1 z 2

Napsal: ned 02.07.2006 22:31
od Patrik
nekde musí bejt zakopanej pes proc 323i ma jen 170 ps a 325i ma 192ps da se nejak tohle vysvetlit popripade dodat vykon 323i ne ze by to nejelo ale schovanych 22ps nekde musí bejt.otazka je v cem presne.

Napsal: pon 03.07.2006 08:43
od eko
Co vim, tak omezeni motoru v modelu 323i oproti 325i je zpusobeno predevsim mensi pruchodnosti vzduchu jak v sani, tak ve vyfuku.

Napsal: pon 03.07.2006 10:59
od Patrik
jednotka stejna? de mi o to ze dat mu vic koni by nejak melo jit tak co menit

Napsal: pon 03.07.2006 11:41
od eko
Ridici jednotky se urcite lisi taky. Pokud bys do 323i nahral program 325i, tak bys to nejspis pekne doprasil :)
Jak jsem jiz psal, ten ubytek 20 PS oproti 325i je z vetsi casti zpusoben hardwarem a ne softwarem. Tech 20 PS chybi ve vysokych otackach, kdy motor potrebuje hodne vzduchu a u 323i se mu ho proste nedostava tolik. To co tady pisu neni samozrejme z moji makovice.

Napsal: pon 03.07.2006 20:52
od arkadiel
Tady jsem se dočet, že to s tim rozdílem nebude až tak horký.
http://www.dsv.su.se/~mad/power.html

Napsal: pon 03.07.2006 21:37
od Patrik
a c o tam presne pisou????

Napsal: pon 03.07.2006 22:26
od Andre
Píšou, že 325i má skutečný výkon kolem 188 HP a 323i 182 HP, takže ten rozdíl je téměř zanedbatelný. A dá se prý lehce načipovat na 200 HP :D

Napsal: pon 03.07.2006 22:49
od Patrik
jel sem s jednou vydechlou 325i a ted s mou 323i a muzu rict ze ta moje 323i jede lip ale tamto byl zmetek vydechlej ne ze by to jelo spatne ale kdyz pisou 170 PS ze by mela 192 ps??

vim ze se rika ze 323i je ochuzena kvuli eur normne kterou muselo BMW splnit a proto me napada kde vsede se jak se rika ubiralo a co ekologickyho se da vyndat aby to dostalo nejakyho kone navic.zase na druhou stranu nechi aby to zralo vic nez ted to urcite nee...tak zjistuju co tam je treba nektery hondy meli jen v sani podlozku ktera zmensovala prutok vzduchu a po vyndani mela to co jine verze a bylo to asi 15 ps u motoru kolem 75 ps v tej silnejsi vezi udajne to bylo snizeni vykonu kvuli pojistkam v nemecku...par lidi tu s 323i jezdi a zajimalo by me jestli ste to nejak resily nebo vam tech 170 PS staci kdyz starsi motor ma 192..ja rikam staci al proc je nemit ze....

Napsal: pon 03.07.2006 23:13
od Fikop
Patrik píše:jel sem s jednou vydechlou 325i a ted s mou 323i a muzu rict ze ta moje 323i jede lip ale tamto byl zmetek vydechlej ne ze by to jelo spatne ale kdyz pisou 170 PS ze by mela 192 ps??

vim ze se rika ze 323i je ochuzena kvuli eur normne kterou muselo BMW splnit a proto me napada kde vsede se jak se rika ubiralo a co ekologickyho se da vyndat aby to dostalo nejakyho kone navic.zase na druhou stranu nechi aby to zralo vic nez ted to urcite nee...tak zjistuju co tam je treba nektery hondy meli jen v sani podlozku ktera zmensovala prutok vzduchu a po vyndani mela to co jine verze a bylo to asi 15 ps u motoru kolem 75 ps v tej silnejsi vezi udajne to bylo snizeni vykonu kvuli pojistkam v nemecku...par lidi tu s 323i jezdi a zajimalo by me jestli ste to nejak resily nebo vam tech 170 PS staci kdyz starsi motor ma 192..ja rikam staci al proc je nemit ze....
Já jsem ještě nic neřešil a ani jsem po ničem nepátral....s každým poníkem navíc poroste spotřeba....zatím mi ten výkon stačí.....ale co jsem slyšel tak když vyměníš komplet sání i s parohama (nebo jak se tomu říká) tak bys měl dostat výkon navrch, nevím jestli na hodnoty 325ky.

Napsal: pon 03.07.2006 23:32
od JaraX
Fikop píše:
Patrik píše:jel sem s jednou vydechlou 325i a ted s mou 323i a muzu rict ze ta moje 323i jede lip ale tamto byl zmetek vydechlej ne ze by to jelo spatne ale kdyz pisou 170 PS ze by mela 192 ps??

vim ze se rika ze 323i je ochuzena kvuli eur normne kterou muselo BMW splnit a proto me napada kde vsede se jak se rika ubiralo a co ekologickyho se da vyndat aby to dostalo nejakyho kone navic.zase na druhou stranu nechi aby to zralo vic nez ted to urcite nee...tak zjistuju co tam je treba nektery hondy meli jen v sani podlozku ktera zmensovala prutok vzduchu a po vyndani mela to co jine verze a bylo to asi 15 ps u motoru kolem 75 ps v tej silnejsi vezi udajne to bylo snizeni vykonu kvuli pojistkam v nemecku...par lidi tu s 323i jezdi a zajimalo by me jestli ste to nejak resily nebo vam tech 170 PS staci kdyz starsi motor ma 192..ja rikam staci al proc je nemit ze....
Já jsem ještě nic neřešil a ani jsem po ničem nepátral....s každým poníkem navíc poroste spotřeba....zatím mi ten výkon stačí.....ale co jsem slyšel tak když vyměníš komplet sání i s parohama (nebo jak se tomu říká) tak bys měl dostat výkon navrch, nevím jestli na hodnoty 325ky.
Fikop má pravdu, 323i většinou všichni berou protože jede dobře a nežere tolik jako 325i, to jsi měl asi radši skočit do 328i když tak chceš power, ja bych to nechal tak, jinak to fakt bude žrát. A radikální upravy asi nemá cenu dělat, leta tu 2,3 převrtat na 2,5 :twisted: :twisted: :D

Napsal: úte 04.07.2006 07:51
od Patrik
proc prevrtavat obsah to ma 2500 stejne jako 325 ka to je stejny..jasny ze bych skocil po 328i a nerikam ze po ni neskocim..mozna bude tour na prodej a privezu z rise 328i touring ale ono se to taky uz blbe schani kdyz nechces dat zrovna moc a mit peknej stav individualni vybavu a peknou barvu :lol:

Napsal: úte 04.07.2006 07:55
od eko
Patrik píše:jel sem s jednou vydechlou 325i a ted s mou 323i a muzu rict ze ta moje 323i jede lip ale tamto byl zmetek vydechlej ne ze by to jelo spatne ale kdyz pisou 170 PS ze by mela 192 ps??

vim ze se rika ze 323i je ochuzena kvuli eur normne kterou muselo BMW splnit a proto me napada kde vsede se jak se rika ubiralo a co ekologickyho se da vyndat aby to dostalo nejakyho kone navic.zase na druhou stranu nechi aby to zralo vic nez ted to urcite nee...tak zjistuju co tam je treba nektery hondy meli jen v sani podlozku ktera zmensovala prutok vzduchu a po vyndani mela to co jine verze a bylo to asi 15 ps u motoru kolem 75 ps v tej silnejsi vezi udajne to bylo snizeni vykonu kvuli pojistkam v nemecku...par lidi tu s 323i jezdi a zajimalo by me jestli ste to nejak resily nebo vam tech 170 PS staci kdyz starsi motor ma 192..ja rikam staci al proc je nemit ze....
Nemci casto oddelavaji kus trubky v airboxu. Jini ale oponuji, ze to nema krome zvukoveho efektu zadny jiny prinos a ze je to tam proto, aby vzduch lepe proudil airboxem a byl smerovan primo kolmo na vzduchovy filtr.

Dalsi vec je oddelani takove mrizky pred MAF. (c.2 -> http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15 ) To ma pry pridat tocivy moment.

A dalsi vec je, nechat nekoho pri vypnutym motoru seslapnout plyn az na podlahu a podivat se do motoru, jestli se ta klapka otevrela uplne na 100%. Pokud ne, tak se trosku utahne sroub pod plynovym pedalem az je ta klapka otevrena na 100%. Je ale treba davat pozor, aby lanko nebylo vystaveno prilisnemu napeti. Muze prasknout.

To jsou ty nejjednodusi veci, co si pamatuju.

Napsal: úte 04.07.2006 07:59
od eko
Patrik píše:proc prevrtavat obsah to ma 2500 stejne jako 325 ka to je stejny..jasny ze bych skocil po 328i a nerikam ze po ni neskocim..mozna bude tour na prodej a privezu z rise 328i touring ale ono se to taky uz blbe schani kdyz nechces dat zrovna moc a mit peknej stav individualni vybavu a peknou barvu :lol:
S tim obsahem si asi kolega JaraX delal prdel. :)

Napsal: úte 04.07.2006 08:32
od JaraX
Patrik píše:proc prevrtavat obsah to ma 2500 stejne jako 325 ka to je stejny..jasny ze bych skocil po 328i a nerikam ze po ni neskocim..mozna bude tour na prodej a privezu z rise 328i touring ale ono se to taky uz blbe schani kdyz nechces dat zrovna moc a mit peknej stav individualni vybavu a peknou barvu :lol:
jasně že jsem si dělal prdel. :D

Napsal: úte 04.07.2006 08:47
od CharlitoCZ
A to jste nikdo nebyl s 323 na brzdě?

Napsal: úte 04.07.2006 09:17
od Huska
Patriku řešíš tu nesmysly... když chceš zvedat výkon tak srovnávej s 328... 325tka jede stejně a je to jen o řidiči. Mám to odzkoušené ze sprintů. Při normální jízdě využíváš níže položeného kroutáku a papírovná 0,1s z 0-100 je v reálu nesouměřitelná. Osobně si myslím že nejvíc 2,3-trojku brzdí výfuk menší průchodností, proto bych tam dal dvourourový z 328smy pak bych lehce chipnul ....

PS ale pokud chceš srovnat zrychlení o tu mizernou desetinku existuje lepší a levnější způsob :wink:

Napsal: úte 04.07.2006 09:18
od Patrik
no uvidime v cem se este pohrabu i kdyz pri tom jak ted lidi jezdi v plzni se me chce blejt vsichni v obou pruzich jedou 40 a maj nohu na brzde :mad: doufam ze brzdo dostanou rozum a vyklidi alespon pravej pruh 8) jestli to takhle pujde dal koupim si matesa 0.8 i :lol:

Napsal: úte 04.07.2006 09:20
od Patrik
Huska píše:Patriku řešíš tu nesmysly... když chceš zvedat výkon tak srovnávej s 328... 325tka jede stejně a je to jen o řidiči. Mám to odzkoušené ze sprintů. Při normální jízdě využíváš níže položeného kroutáku a papírovná 0,1s z 0-100 je v reálu nesouměřitelná. Osobně si myslím že nejvíc 2,3-trojku brzdí výfuk menší průchodností, proto bych tam dal dvourourový z 328smy pak bych lehce chipnul ....

PS ale pokud chceš srovnat zrychlení o tu mizernou desetinku existuje lepší a levnější způsob :wink:
lepsi a levnejsi?? povidej

Napsal: úte 04.07.2006 09:23
od eko
Pokud ti jde pouze o zrychleni, tak to se resi kratsim diferencialem. 323 stejne jako 328 maji 2,93 tzn. ze ty tam musis dat nejakej s vyssi touto hodnotou. Zvednou se ti tim ale otacky pri bezne jizde, ale zas budes moct radit driv vyssi rychlosti. Taky se ti zrejme snizi maximalka, protoze omezovac otacek bude zasahovat pri nizsi rychlosti.

Napsal: úte 04.07.2006 10:03
od Patrik
coz je spatne navic touring ma speru coz se asi blbe schani a tudy cesta nevede nerad bych pri 5 ce mel 3000 otacek na 100 ku