Stránka 1 z 2
Napsal: čtv 29.06.2006 12:34
od 320i
Zdar,
potřebuju pomoc-vim že olej se tu řešil-přečet jsem si k tomu hodně a honě se řešil studenej motor-neni muj problem-muj problém je takový:motor za normalní jízdy přede jako kotě, jenže ve chvíli kdy mu šlapu pár kilometrů na krk a pak zastavim tak klepe jak vyhoněnej diesel..když pak jedu normal tak přestane ale jde mi o to aby byl v poho i při ostřejší jízdě..Jako první nasnadě je samozřejmě olej-resp takový to zdegradování jenže zásek je v tom že byl před 7tis měněnej..Dával jsem tam novej 10w40.Kontroloval jsem ho a je ho tam akorát..a 7táců se mi zdá málo na to abych ho měnil znova..ví někdo něco,poradí někdo??
Napsal: čtv 29.06.2006 12:41
od yard
pokud olej ohřeješ na vysokou teplotu, což se ti svižnou jízdou, nebo nějakým řáděním povede raz dva, tak ti s ním (s přehřátým olejem)bohužel už "nekomunikují" hydroštěly...prostě to KLAPE, ....měl jsem stejný problém, tuším že speedy mi psal, že řešením je chladič oleje a kvalitní olej...na nové hydroštěly bych se asi zatím vyprdnul, pokud při studeném motoru beží vše jak má ,tak bych je já osobně neměnil....pohledej ve vyhledávači..už se to tu řešilo....
Napsal: čtv 29.06.2006 12:49
od eko
Takovych dotazu tu bylo uz dost a co jsem dokazal pochopit je to, ze pokud reknes jen ze neco klepe, tak to se opravdu tezko radi. Casto klapou hydraulicke zdvihatka, ale ty vetsinou klapou u studenyho motoru a pak i po vetsim zatizeni. Nebo nejakej spatnej napinak remene ci retezu.
Napsal: čtv 29.06.2006 13:10
od 320i
nezjistoval sem cim to je-jde z motoru zevnitř-plast jsem nesundaval..na řemen nebo řetez to nevypadá,ten ještě poznám..projel sem forum vyhledávačem a hodně se řešily hydroštely za studena, zmínky o teplym motoru tam jsou a všechno to chápu ale je mi fakt divný že by zdegeneroval olej po 7tisících...
Napsal: čtv 29.06.2006 14:30
od yard
320i píše:nezjistoval sem cim to je-jde z motoru zevnitř-plast jsem nesundaval..na řemen nebo řetez to nevypadá,ten ještě poznám..projel sem forum vyhledávačem a hodně se řešily hydroštely za studena, zmínky o teplym motoru tam jsou a všechno to chápu ale je mi fakt divný že by zdegeneroval olej po 7tisících...
olej nezdegeneruje, prostě jsou teď vedra a rychle ho ohřeješ, když dáš autu zahulit...... když má 120 stupňů můžeš mít sebelepší, ale při takové teplotě prostě nestíhá....mně to na coupe nikdy necvakalo a jak byl ten sraz v mostě na autodromu tak jsem tam na starym polygonu třošku zařádil, přijel sem zpět a cvakal jak o život, když to zchladlo...přestalo to...myslím, že to bude tenhle problém...hydroštely nejsou prostě nové maj nalítáno 160 tis a začínají se ozývat....
Napsal: čtv 29.06.2006 14:41
od 320i
díky za info...aspon ze v tom nelitam sam..myslel sem ze bych mu nejak ulevil ale pri tehle teplotách to asi nepujde..mluvil jsem s mym servisákem a říkal víceméně to samý-při tehle teplotách to olej neunese,zpění a pak to jde jedno s druhym...ale díky

Napsal: čtv 29.06.2006 14:45
od castro
Mám to stejný. Motor byl uplně ok a dva dny sem mu dával dost pokouřit, že se mi vypařili 2litry oleje. Od té doby to v tom začalo taky cvakat jak v dýzlu... A olej je tam nově měněnej před asi 4.000 km
Napsal: čtv 29.06.2006 16:10
od Lion
Tak tak...Můžu potvrdit...V nedělu sem jel s báwem na koupák a lepil se na mě Passát tak sme jeli svižnější jízdou, ale bylo vidět, že Passát má výkonostní převahu, takže autu sem šlapal hodně na plyn, po pár kilometrech " hraní" a jízdou členitou krajinou mě Passát stejně předjel a mě o kilometr později začaly cvakat hydroštely jak o život...Tak sem na 15 min zastavil na lesní cestě , nechal auto zchladnout a po této pauze zase všechno šlapalo jak mělo...Je to prostě tak, jak se olej ohřeje na velkou teplotu, tak se rozstříká všude možně a už prostě nestíhá...

Jinak mám E36 318i..U 4válců je to bych řek ještě víc náchylnější...
Napsal: čtv 29.06.2006 16:39
od Fikop
Mám taky takový problém....jenže já už to po Mostě jako velký problém neřeším, po tom co jsem tam slyšel megacvakáni z ruzných aut(porovnávám se svým) tak jsem klidný, pač mi cvakali tak plus minus 3hydroštela. Rád bych se toho zbavil ale co nejlevnější cestou.
Napsal: čtv 29.06.2006 16:57
od Huska
většinou se takto po zátěži projevuje špatnej vanos !!!
Napsal: čtv 29.06.2006 17:17
od Speedy
Lepší olej. Třeba 5W-50
Napsal: čtv 29.06.2006 17:57
od Fikop
Huska píše:většinou se takto po zátěži projevuje špatnej vanos !!!
Ježišimarija NESTRAŠ

Napsal: čtv 29.06.2006 18:07
od Huska
Fikop píše:Huska píše:většinou se takto po zátěži projevuje špatnej vanos !!!
Ježišimarija NESTRAŠ

nestraším, ale trochu tě potěším ... není to tak nákladné jak na m3 3,2
. kdyby to byly "jen" hydroštely tak to klape nejvíc zastudena a pak se ztiší.... špatnej vanos... přesný opak začne po zahřátí.
Napsal: čtv 29.06.2006 18:27
od Fikop
Huska píše:Fikop píše:Huska píše:většinou se takto po zátěži projevuje špatnej vanos !!!
Ježišimarija NESTRAŠ

nestraším, ale trochu tě potěším ... není to tak nákladné jak na m3 3,2
. kdyby to byly "jen" hydroštely tak to klape nejvíc zastudena a pak se ztiší.... špatnej vanos... přesný opak začne po zahřátí.
Tak kolik by to vyšlo na 323i???
Napsal: čtv 29.06.2006 18:37
od yard
Napsal: čtv 29.06.2006 21:15
od Speedy
Huska píše:Fikop píše:Huska píše:většinou se takto po zátěži projevuje špatnej vanos !!!
Ježišimarija NESTRAŠ

nestraším, ale trochu tě potěším ... není to tak nákladné jak na m3 3,2
. kdyby to byly "jen" hydroštely tak to klape nejvíc zastudena a pak se ztiší.... špatnej vanos... přesný opak začne po zahřátí.
Na to jsi přišel jak?
Napsal: čtv 29.06.2006 21:20
od major
Hele kluci, jestli tomu v těhle vedrech dáváte často a hodně za uši, tak doporučuji před tím než začnete měnit VANOS a hydra zkusit jinou SAE motorového oleje, určenou pro vyšší pracovní teploty motoru. Nejlépe 5W-50 či 10W-50.
Napsal: čtv 29.06.2006 21:26
od Huska
Speedy píše:Na to jsi přišel jak?
tak že to otec už opravoval ... samozřejmě každému to může klepat trochu jinak, ale osobní zkušenost mám takovou (vyloučit jinou závadu nemůžu) a docela mě zajímá jestli to klepe někomu z kluků, kteří psali a nemá vanos? cenu nevím ale zkusímse zeptat jestli si pamatuje
Napsal: čtv 29.06.2006 21:38
od Speedy
No, a víš, co na tom vanosu začne odcházet a proč by to pak mělo po zahřátí začít klepat?
Napsal: pát 30.06.2006 07:22
od yard
Speedy píše:No, a víš, co na tom vanosu začne odcházet a proč by to pak mělo po zahřátí začít klepat?
no to by mne taky moc zajímalo....