Stránka 1 z 2

Napsal: úte 16.05.2006 15:17
od bmwfil
Zvažuji plnou syntetiku:

Castrol Formula RS 0-40W
OMV Ful Syn 0-40W
Ultrasyn plus 0-40W od Kuttenkeulera

Teď je tam Shell Helix Diesel plus 10-40W

Jinak auto nekouří a zdá se být motoricky zdravé (ani hydroštele nejsou slyšet).

Budu rád a i za jiná doporučení.

Napsal: úte 16.05.2006 15:22
od skautik
bmwfil píše:Zvažuji plnou syntetiku:

Castrol Formula RS 0-40W
OMV Ful Syn 0-40W
Ultrasyn plus 0-40W od Kuttenkeulera

Teď je tam Shell Helix Diesel plus 10-40W

Jinak auto nekouří a zdá se být motoricky zdravé (ani hydroštele nejsou slyšet).

Budu rád a i za jiná doporučení.
origo tam patri plna 5w-40

nicmene ani jednim nic nezkazis

Napsal: úte 16.05.2006 16:21
od krakatit
bmwfil píše:Zvažuji plnou syntetiku:

Castrol Formula RS 0-40W
OMV Ful Syn 0-40W
Ultrasyn plus 0-40W od Kuttenkeulera

Teď je tam Shell Helix Diesel plus 10-40W

Jinak auto nekouří a zdá se být motoricky zdravé (ani hydroštele nejsou slyšet).

Budu rád a i za jiná doporučení.
zalezi kolik to auto ma najeto, jestli to ma treba 150000km na 10W40 tak nevim jestli je dobre dat tam najednou 0W40

Napsal: úte 16.05.2006 16:42
od bmwfil
Tak má to najetejch zhruba 200000, ale před novou náplni tam ještě naliju přípravek na propláchnutí motoru, tak by to snad vadit nemělo...

Napsal: úte 16.05.2006 17:00
od JaraX
není zbytečný jezdit na syntetiku když už to auto hromadu let jezdilo na polo?
já dávám Texaco Diesel Extra 10W 40

Napsal: úte 16.05.2006 17:12
od bmwfil
Tak chci mu dopřát to nejlepší... :-)

Napsal: úte 16.05.2006 17:16
od JaraX
právě nevím jeslti to bude lepší, aby to nezačlo víč žrát olej a ten spálenej zanášel turbo apod.

Napsal: úte 16.05.2006 17:37
od Lukas H.
Lejt tam tu vodu co pises je blbost, dej tam kvalitni 5w-40 nebo 10w-40..

Napsal: úte 16.05.2006 22:47
od major
Hele pánové, když už mu tady tak zaníceně radíte. Vysvětlete mi proč by tam ten 0W-40 jako nemohl aplikovat. Třeba se dozvím něco zajímavého :) .
Hele pokud je motor bez úniků, turbo těsní a motor je pravidelně před aplikací nové náplně proplachován, není naprosto žádný důvod mimo vysoké ceny proč by tam nemohl dát olej SAE 0W-40. Obvzláště pak na zimu je to velice dobrá volba.

Napsal: úte 16.05.2006 22:49
od JaraX
major píše:Hele pánové, když už mu tady tak zaníceně radíte. Vysvětlete mi proč by tam ten 0W-40 jako nemohl aplikovat. Třeba se dozvím něco zajímavého :) .
Hele pokud je motor bez úniků, turbo těsní a motor je pravidelně před aplikací nové náplně proplachován, není naprosto žádný důvod mimo vysoké ceny proč by tam nemohl dát olej SAE 0W-40. Obvzláště pak na zimu je to velice dobrá volba.
pochybuju že je motor furt jak novej, ale asi to chce zkusit jeslti bude žrát.

Napsal: úte 16.05.2006 23:03
od Lukas H.
major píše:Hele pánové, když už mu tady tak zaníceně radíte. Vysvětlete mi proč by tam ten 0W-40 jako nemohl aplikovat. Třeba se dozvím něco zajímavého :) .
Hele pokud je motor bez úniků, turbo těsní a motor je pravidelně před aplikací nové náplně proplachován, není naprosto žádný důvod mimo vysoké ceny proč by tam nemohl dát olej SAE 0W-40. Obvzláště pak na zimu je to velice dobrá volba.
Protoze mu ho to spolkne 1L na 1000km.. :) Neverim ze ma ten motor a turbo v tak dobre kondici... Jakej tam mas ty? :)

Napsal: stř 17.05.2006 08:33
od skautik
ja tomu nerozumim

ale pokud jsem dobre cetl tak oznaceni w je viskozita v zime a to druhe je viskozita za tepla, teda hustota za tepla by mela bejt stejna nebo hodne podobna 5w40 - 10w40, tot muj selskej rozum

ja zacal lit plnou na zimu na okruh jsem si pripravil 10w60

at tam dam 5w40 nebo 10w40 nepozoruju zadnej rozdil ve spotrebe oleje, a turbo mi chcije asi jako kazdymu s tds a 200tkm

Napsal: stř 17.05.2006 11:16
od tds
Lukas H. píše:Lejt tam tu vodu co pises je blbost, dej tam kvalitni 5w-40 nebo 10w-40..
souhlasím, němci přímo tenhle olej do tds absolutně odsuzují jsou tam na to dosti žhavé debaty. má tam být 5w tak nevymýšlej, tot můj názor.

Napsal: stř 17.05.2006 18:39
od major
JaraX píše:
major píše:Hele pánové, když už mu tady tak zaníceně radíte. Vysvětlete mi proč by tam ten 0W-40 jako nemohl aplikovat. Třeba se dozvím něco zajímavého :) .
Hele pokud je motor bez úniků, turbo těsní a motor je pravidelně před aplikací nové náplně proplachován, není naprosto žádný důvod mimo vysoké ceny proč by tam nemohl dát olej SAE 0W-40. Obvzláště pak na zimu je to velice dobrá volba.
pochybuju že je motor furt jak novej, ale asi to chce zkusit jeslti bude žrát.
Přesně tak, jinak to prostě nezjistíš.

Napsal: stř 17.05.2006 18:40
od major
skautik píše:ja tomu nerozumim

ale pokud jsem dobre cetl tak oznaceni w je viskozita v zime a to druhe je viskozita za tepla, teda hustota za tepla by mela bejt stejna nebo hodne podobna 5w40 - 10w40, tot muj selskej rozum

ja zacal lit plnou na zimu na okruh jsem si pripravil 10w60

at tam dam 5w40 nebo 10w40 nepozoruju zadnej rozdil ve spotrebe oleje, a turbo mi chcije asi jako kazdymu s tds a 200tkm
Pochopil jsi to naprosto správně.

Napsal: stř 17.05.2006 19:00
od major
tds píše:
Lukas H. píše:Lejt tam tu vodu co pises je blbost, dej tam kvalitni 5w-40 nebo 10w-40..
souhlasím, němci přímo tenhle olej do tds absolutně odsuzují jsou tam na to dosti žhavé debaty. má tam být 5w tak nevymýšlej, tot můj názor.
A odkud máš tu informaci, že tam má být pouze 5W-40? Automobilky, pokud se nejedná o spec. motor, v zásadě nikdy nedoporučují konkrétní typ oleje, ale pouze rozsahy od-do. Pokud máš tuto informaci z nějakého manuálu k TDSu tak tam jsou vhledem k roku narození tohoto motoru uváděny rozsahy olejů, které byli v té době na trhu. Oleje třídy 0W-40 se začali na trhu běžně objevovat někdy okolo roku 96-97 (mimochodem prvenství drží fy. ARAL).
Pánové já opravdu nevím proč bych vás tu měl tahat za nos. Prostě pokud je motor OK, tak upgrade na vyšší výkonový typ oleje nic nebrání. Samozřejmě lze polemizovat nad tím zda motor s 200tis. km v takovémto stavu je, ale to je tak vše.
Např. já standartně používám prakticky do všeho třídu 5W-40, je to prostě v současnosti nejlepší poměr cena-výkon, přiznám se ale že před 14 dny jsem tam dal na 2000km olej 10W-40 abych ho trochu pročistil, než tam dám repaslé turbo a novou náplň.
Nicméně proč někoho předem zrazovat od toho aby do svého miláčka :) nedal to co je na trhu v současnosti TOP třídou? A věřte mi, že na kvalitu této třídy olejů si už každá firma dává setsakramentsky bacha.

Napsal: stř 17.05.2006 20:18
od bmwfil
Hele našel jsem tenhle olej. Kdyz mě tak zrazujete od 0-40W, co rikate na tohle?

BP Vanellus E7 Supreme 5W-40

Napsal: čtv 18.05.2006 01:19
od major
bmwfil píše:Hele našel jsem tenhle olej. Kdyz mě tak zrazujete od 0-40W, co rikate na tohle?

BP Vanellus E7 Supreme 5W-40
Jo, proč ne 8) .

Napsal: čtv 18.05.2006 07:16
od bmwfil
A nebo tenhle...? Kuttenkeuler Syntronic Plus 5W40 :)

Napsal: čtv 18.05.2006 11:02
od major
bmwfil píše:A nebo tenhle...? Kuttenkeuler Syntronic Plus 5W40 :)
Hele, koukám že začínáš být stejnej jako většina zde na fóru. Koupíš si BMW a pak do něj chceš nalít cokoli, hlavně aby to bylo co nejlevnější.
Má např. ten olej scválení BMW? Asi ne, že.
Prostě přestaň vymýšlet a pátrej v nabídkách renomovaných firem, nebo můžeš mít ode mne z velkoobchodu ARAL High Tronic 5W-40 za 220Kč/litr s DPH pro lidi zde z fóra.
Nebo si tam prostě nalej co chceš, já ti nebudu hodnotit každý olej, který najdeš na netu. Nemám na to čas ani náladu. Pokud se o olejích chceš dozvědět něco více přečti si v sekci e36 téma "Jaký olej" tam jsem toho napsal o různých značkách a problematice olejů poměrně dost 8) . Howgh (nebo Howq ??? :D )