Stránka 1 z 1
					
				
				Napsal: ned 05.03.2006 18:34
				od PavelP
				Ahoj ,prosím o radu.Táta má 316 E36 r.v.91 a dnes jsem zjistil ,že mu docela hodně houpou otáčky při volnoběhu a to tak že motor běží na cca 700 ot. pak otáčky pomalu klesají na 600 ot. potom se otáčky motoru zvednou až na 1500 ot. a pomalu klesají na 600 a tak se to opakuje.
zatím jsem nic nehledal,pouze jsem prostřík konektor u váhy vzduchu a tím to není.Hadice sání je v pořádku,svíčky,filtr měněny před 2 roky nájezd km cca 5000 km.
     Potřeboval bych vědět kde je u tohoto motoru regulátor voln.ot.
a jestli je možná záměna lambda sondy z 525.
Díky za rady PavelP
			 
			
					
				
				Napsal: ned 05.03.2006 18:48
				od patras
				PavelP píše:Ahoj ,prosím o radu.Táta má 316 E36 r.v.91 a dnes jsem zjistil ,že mu docela hodně houpou otáčky při volnoběhu a to tak že motor běží na cca 700 ot. pak otáčky pomalu klesají na 600 ot. potom se otáčky motoru zvednou až na 1500 ot. a pomalu klesají na 600 a tak se to opakuje.
zatím jsem nic nehledal,pouze jsem prostřík konektor u váhy vzduchu a tím to není.Hadice sání je v pořádku,svíčky,filtr měněny před 2 roky nájezd km cca 5000 km.
     Potřeboval bych vědět kde je u tohoto motoru regulátor voln.ot.
a jestli je možná záměna lambda sondy z 525.
Díky za rady PavelP
bude to asi volnobeznej ventil .. kdyz pujdes po hadici, co je prifarena k hadici sani (myslim ze jde pod nej) tak ho tam najdes ...
 
			 
			
					
				
				Napsal: pon 06.03.2006 12:36
				od Bilstein
				Taky mám problem s regulatorem...akorat že mam r.v 97 a ten regulator tam takhle vubec neni a zaboha ho nemuzu najit...nevis kde by mohl jinde bejt?1.6 M43 Diky
			 
			
					
				
				Napsal: pon 06.03.2006 13:28
				od koutnyp
				
			 
			
					
				
				Napsal: pon 06.03.2006 20:21
				od Bilstein
				Dík, tohle mam už zkoukly...takhle to pravě nemam. Tu hadici co vede ze sání a měla by vést do regulatoru tam mam, ale ta jde někam do hlavy. 

 
			 
			
					
				
				Napsal: úte 07.03.2006 10:03
				od koutnyp
				Zkoušel si ETK podle VINu? pokud ti tda někdo nepřehazoval motor někdy 

 Z hlavy ti de podtlak to je něco jiního. Tohle by mělo jenom obejít klapku když je motoru kosa nic víc. Di od váhy po hadicích a musíš na to narazit.
 
			 
			
					
				
				Napsal: úte 07.03.2006 11:51
				od Bilstein
				Tak sem to zkousil podle VINu. Tady jak je ten regulator nakreslenej, tak pod tim v seznamu tech dilu, ale uvedenej neni, takze vychazim z toho ze to bude jinak. 
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
Jo a kamos to samy auto, r.v 1995 a ma to upnle stejne jak ja. Fakt nevim, ale dost me sere ze když zapnu treba vyhrivani zad. okna tak to zkoro chcipne!! 

 
			 
			
					
				
				Napsal: stř 08.03.2006 00:38
				od HonzaK
				M43 má do 9/95 regulační ventil volnoběhu umístěný pod horním dílem sání, nasunutý v hadicích. Je to ještě ten klasický starší typ. Je nutná demontáž toho oberteile.
M43 od 9/95 má krokový motorek umístěný na tělese škrtící klapky vedle potenciometru (snímače úhlu natočení škrtící klapy). Je velmi dobře přístupný, nicméně většinou nepomůže vyčištění jako u předchozího typu. Bude asi nutná výměna.
M40 (ta 91čka na začátku) má regulační ventil volnoběhu klasický a je tuším vzadu za sáním ( myšleno u 4. válce) z jedné strany do něj vede hadice - odbočka z té od váhy vzduchu. Snad tohle si už přesně nepamatuju.
			 
			
					
				
				Napsal: stř 08.03.2006 11:23
				od Bilstein
				HonzaK píše:M43 má do 9/95 regulační ventil volnoběhu umístěný pod horním dílem sání, nasunutý v hadicích. Je to ještě ten klasický starší typ. Je nutná demontáž toho oberteile.
M43 od 9/95 má krokový motorek umístěný na tělese škrtící klapky vedle potenciometru (snímače úhlu natočení škrtící klapy). Je velmi dobře přístupný, nicméně většinou nepomůže vyčištění jako u předchozího typu. Bude asi nutná výměna.
M40 (ta 91čka na začátku) má regulační ventil volnoběhu klasický a je tuším vzadu za sáním ( myšleno u 4. válce) z jedné strany do něj vede hadice - odbočka z té od váhy vzduchu. Snad tohle si už přesně nepamatuju.
Díky...konečně to je vyřešeny. 

  No snad to nebude moc drahý. 

 
			 
			
					
				
				Napsal: stř 08.03.2006 11:31
				od Bilstein
				Ještě pro upřesnění...je to ten díl 9 tady na tom obrazku?http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CG11&mospid=47451&btnr=13_0402&hg=13&fg=15
			 
			
					
				
				Napsal: stř 08.03.2006 11:42
				od patras
				Bilstein píše:Ještě pro upřesnění...je to ten díl 9 tady na tom obrazku?http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CG11&mospid=47451&btnr=13_0402&hg=13&fg=15
jo