Stránka 1 z 3
Napsal: pon 23.01.2006 17:57
od horan1
Zdravím.
Potřeboval bych poradit. Dostal se ke mě jeden bawor 325td rok 94 s tím že v zimě špatně startuje. Vyměnil jsem teda žhaviče (všech 6) Z origo servisu tam byly 3 druhy.

. Zdálo se to být OK,ale dneska se to nepodařilo nastartovat. Kontrolka žhavení se rozsvítí asi na 4 vteřiny a hned po zhasnutí se startuje. Motor točí ale ani neblafne. Chytl až při téměř mrtvý baterce. A to ještě jen na tři,pak 4,5,6. Prostě na hovno. Ještě jssem si všimnul že ze 4 vstřiku vede nějakej káblík a kolem něj prosakuje nafta. Má někdo něakej typ na co se zaměřit? Třeba žhavící relé? Ten vstřik? Prostě cokoli čeho se můžu chytnout.
Díky moc za jakoukoliv radu. Teda kromě toho a? to dá do BMW,protože tam nezjistili vubec nic a navíc učtovali i to co nedělali.
Icq 207-436-061
Napsal: pon 23.01.2006 23:10
od major
Při startování těchto motorů (TD a TDS)je nutno nechat žhavit ještě nějakou tu vteřinku po zhasnutí kontrolky žhavení, asi tak 5-10s. Pak, pokud je jinak vše OK, chytne vždy hned na drc, v teple či zimě. Dále to může dělat špatný vstřik, vstřikovací čerpadlo či nafta (pokud bylo hodně pod nulou) a další věci. Tyto motory je nutno dobře znát, mají své vrtochy. Nejdříve zkus startovat trochu později po zhasnutí kontrolky žhavení. Pokud to nepomůže, postupuj vylučovací metodou. Ještě ti doporučuji nejdříve zkusit vyhledávač a mrknout se zde do starších příspěvků, řešilo se to tu již mnohokrát.
Napsal: pon 23.01.2006 23:44
od horan1
major píše:Při startování těchto motorů (TD a TDS)je nutno nechat žhavit ještě nějakou tu vteřinku po zhasnutí kontrolky žhavení, asi tak 5-10s. Pak, pokud je jinak vše OK, chytne vždy hned na drc, v teple či zimě. Dále to může dělat špatný vstřik, vstřikovací čerpadlo či nafta (pokud bylo hodně pod nulou) a další věci. Tyto motory je nutno dobře znát, mají své vrtochy. Nejdříve zkus startovat trochu později po zhasnutí kontrolky žhavení. Pokud to nepomůže, postupuj vylučovací metodou. Ještě ti doporučuji nejdříve zkusit vyhledávač a mrknout se zde do starších příspěvků, řešilo se to tu již mnohokrát.
Díky za odpověď. Prohlídl jsem snad celý forum,ale nic co by to vysvětlilo na 100% jsem nenašel. Ještě tam dáme ten zpětnej ventil. Jinak ještě jsem našel odpojený jedno čidlo. Bylo na sacích parohách ze spodu. Ale po zapojení to startovalo pořád blbě,ale teď jsem to startoval po asi 3 hodinovým stání na mrazu a chytlo to na drc.
Napsal: úte 24.01.2006 10:12
od JaraX
čau, to sem ted řešil, pokud teče kolem toho drátku na tom řídícím vstříku nafta, ta už si nachystej 6700 na novej i s výměnou. Dokud to nebudeš měnit, tak ti poradím, padá ti nafta, když sedneš do auta, nažhav, vypni klíček, nažhav, a udělej to pětkrát dokola, tím stále spínáš podávací čerpadlo a ono ti tam tu naftu nasaje, pak už to chytne v klidku.
Napsal: úte 24.01.2006 10:15
od FrajerT
Pokiaľ "sacími parohami" myslíš nasávanie vzduchu k brzdám, tak to čidlo je snímač vonkajšej teploty. To so štartom asi nebudem ma? nič...
Tiež mám 325td a rovnako zasa musím súhlasi? s majorom, keď to necháš žhavi? ešte asi 5 sekúnd po zhasnutí kontrolky, tak by to malo chyti? vždy. Teda za predpokladu, že sú dobré žhaviče, trysky, čerpadlo, nemáš zamrznutú naftu atď atď...

Napsal: úte 24.01.2006 10:18
od JaraX
já v tomhle mrazu (-25) startuju hned po zhasnutí kontrolky a v pohodě, ale je pravda že mám novej řídící vstřik a seřízený ostatní, k tomu filtr atd.
Napsal: úte 24.01.2006 10:45
od horan1
FrajerT: to čidlo je na sácím potrubí dole. Vypadá to spíš na nějaký čidlo teploty nasávanýho vzduchu.
JaraX: svíčky tam jsou 4 dny. Tak to bude mít majitel radost že musí vyměnit ten vstřik.

Napsal: úte 24.01.2006 15:37
od horan1
Tak jsem dneska šel po palivovým potrubý a někde to bere vzduch,protože se to zavzdušňuje? Máte nějakej návrh kde to u těhle motorů bývá? Nechce se mi to komplet přetěsňovat

Napsal: úte 24.01.2006 16:48
od radekBMW
Chlape pokud ti pada nafta tak se da koupit takovy ventil ktery zabrani padani te nafty,stoji to kolem 500,-..mel jsem stejny problem ale s jinym autem...tak jsem koupil novy palivovy filtr,zhavicky,ten ventil a porad to nechtelo chytat az kdyz baterka byla skoro v haji tak to chytlo...no nakonec jsem zjistil ze nemam tlaky ve valci...a ted bez problemu..mozna si skus zmerit tlaky..ja jsem taky chodil po hadickach a kupoval jsem vsechno co by mohlo pomoct a nic..nevim.skusto a uvidis.
Napsal: úte 24.01.2006 17:24
od AndrejKv
Anebo nutne pretesneni cerpadla anebo problem je uplne jinde - 25tds neni na padani nafty haklivy, pac ma elektrickou dopravni pumpu. A klicek staci sepnout jednou k prokrveni celeho systemu.
Spis casovani (retez vytahany jak pysky 100lety kurvy) nebo netsnost okolo rozdelovaci hlavy.
Napsal: úte 24.01.2006 17:35
od horan1
Napsal: úte 24.01.2006 21:01
od JaraX
tak teče ten řídící vstříkovač nebo ne?
Napsal: úte 24.01.2006 21:17
od horan1
JaraX píše:tak teče ten řídící vstříkovač nebo ne?
Nevím jestli se dá říct že teče. Spíš jen proplívá. Majitel ho nechce kupovat pokud nebude mít jistotu že je to tím. Kdo by taky chtěl vyhodit nějakej litr z okna že.
Napsal: úte 24.01.2006 21:21
od JaraX
horan1 píše:JaraX píše:tak teče ten řídící vstříkovač nebo ne?
Nevím jestli se dá říct že teče. Spíš jen proplívá. Majitel ho nechce kupovat pokud nebude mít jistotu že je to tím. Kdo by taky chtěl vyhodit nějakej litr z okna že.
no dokonce sedum litrů. hele, utři ten důlek co je v něm vštřik, a pak to zkontroluj jestli v něm bude nafta po nějaký projíždce.
Napsal: úte 24.01.2006 22:37
od horan1
JaraX píše:horan1 píše:tak teče ten řídící vstříkovač nebo ne?
Nevím jestli se dá říct že teče. Spíš jen proplívá. Majitel ho nechce kupovat pokud nebude mít jistotu že je to tím. Kdo by taky chtěl vyhodit nějakej litr z okna že.
no dokonce sedum litrů. hele, utři ten důlek co je v něm vštřik, a pak to zkontroluj jestli v něm bude nafta po nějaký projíždce.[/quote]
To jsem prováděl hned jako první. Pro jistotu jsem vyměnil i přepadový hadičky. Nafta se tam ukazuje pořád.

Napsal: úte 24.01.2006 23:04
od Georgis
Když je venku taková kláda, tak žhav několikrát (3x asi stačí) za sebou a pak startuj motorem.
Napsal: úte 24.01.2006 23:08
od horan1
Georgis píše:Když je venku taková kláda, tak žhav několikrát (3x asi stačí) za sebou a pak startuj motorem.
Včera jsem žhavil a nechal natlačit čerpadlo 4x a ani neblafl. Do vymlácení baterky. Pak když už se jen tak převaloval tak blafl
Napsal: úte 24.01.2006 23:27
od Georgis
horan1 píše:Georgis píše:Když je venku taková kláda, tak žhav několikrát (3x asi stačí) za sebou a pak startuj motorem.
Včera jsem žhavil a nechal natlačit čerpadlo 4x a ani neblafl. Do vymlácení baterky. Pak když už se jen tak převaloval tak blafl
No tak to může být vzduch. Nebo zamrzlá nafta.
Napsal: stř 25.01.2006 08:51
od AndrejKv
Tak se zopakuju - vstrikovaci cerpadlo 90%.
Napsal: stř 25.01.2006 11:09
od skautik
vidim same zarucene informace
pokud ti neprosakuje nafta kolem vyka cerpadla tak je to ten ridici vstrik.
Menil ho jarax i Marekis a vysledkem je, ze se to jiz nezavzdusnuje.
novej vstrik stoji 6k + montaz a jetej 2 - 3k