Stránka 1 z 1

Napsal: pon 07.11.2005 13:15
od Lucaash
Zdravím všechny příznivce BMW!

Stejně jako většina z nás stojím před úkolem vybavit svého čtyřkolého přítele zimní obuví. Mám na něm 16" elektrony šíře 205 a nevím, zda koupit pouze zimní pneu a nechat to přezout, nebo zda mám koupit celá plechová kola by? ojetá. Žádné konkrétní nabídky nemám, zatím se pouze rozhlížím. Elektrony co mám dělají z toho auta celkem fešáka, ale nevím zda není lepší mít zimní pneu užší a taky nevím, zda přezouvání a sůl těm elektronům nějak neškodí. Protože se mi ty elektrony líbí, raději bych je tam nechal, ale rád bych znal váš názor a zkušenosti.

Díky,

Lucaash

Napsal: pon 07.11.2005 13:32
od error-motohanz
jestli se ti elektrony libej tak si na zimu dej plechy a nejak to s tim oslklivcem...(vtip)....:) prezij...protoze elektrony vseobecne v zime dost trpej, sul sterk atd. navis casto se v zime stava ze ti treba auto ujede a strejchnes o obrubnik a elektron j v prdeli naporti tomu plech by tohle mel prezit...pokud to teda nebude brutalnejsiho razu.... :D navic se vetsinou v zime nedostanes k tomu mejt auto casto coz kdyz nechas tu spinu na kolech dlouho tak se to na nich taky projevi....budto dej plechy nebo jiny elektrony na kterejch moc nezalezi....a samozrejme uzsi gumy na zimu jsou lepsi, vzpomen si na seversky zavody na snehu tam nemaj moc balony..... :wink:

Napsal: pon 07.11.2005 13:44
od Lucaash
Díky za odpověď. Měl jsem možná napsat že moje teritorim je Praha a dálnice do Plzně a na Poděbrady, takže přímo ve sněhu jezdím dost málo. Tudíž je otázkou, zda není naopak lepší širší guma kvůli větší styčné ploše. Jinak ve sněhu je to asi bez debat že lepší je mit užší gumy.

Napsal: pon 07.11.2005 14:10
od RuDoSh
3 zimy na elektronech a nic se jim nikdy nestalo (pokud je nekdo neodre o obrubnik)

pokud nejezdis na hory tak ta sirka nehraje roli...

Napsal: pon 07.11.2005 14:22
od srle
zdarek!

elekrony v zime trpej. to je fakt. pokud jezdis trochu razneji, tak i ten obrubnik muze byt pravdepodobnej. taky je pravda, co mi rikali v peuservisu, ze neni zrovna dobry pro pneumatiku to sunadavani a opetovne nandavani na rafek. byt tebou, dal bych si alespon ty plechace, lepe ale nejake levne elektrony. je toho fura k dostani. v tvem rozmeru obzvlast.
pokud jde o gumy, dej si tam 205-ky. jsou pomerne siroke, tudiz dobre na silnici, ale zaroven dostatecne uzke v pripade snehu. daji se na ne dat taky retezy bez problemu. 205 rozhodne! kdyz budes vybitat, nesetri. moje zkusenost je takova, ze u zimnich pneu jsou ty rozdily dost markantni. mam dobrou zkusenost s bridgestonama LM-25. pred tydnem jsem si kupoval novou sadu na nove auto. 17-ky 225 me vysli na 4,5k, coz je super cena. minulou zimu jsem je taky mel na jinem aute v tvem rozmeru a jsou super!

srle

Napsal: pon 07.11.2005 14:24
od Jiras
RuDoSh píše:3 zimy na elektronech a nic se jim nikdy nestalo (pokud je nekdo neodre o obrubnik)

pokud nejezdis na hory tak ta sirka nehraje roli...


Takže pokud jezdím občas i na sněhu (Vysočina), tak rozdíl mezi 195/65 a 205/60 nepoznám že? Co hraje na sněhu roli při záběru (šířka gumy, hloubka vzorku, kvalitní guma - myšleno směs, lamely, tvar vzorku...)?

Napsal: pon 07.11.2005 14:31
od RuDoSh
Jiras píše:Takže pokud jezdím občas i na sněhu (Vysočina), tak rozdíl mezi 195/65 a 205/60 nepoznám že? Co hraje na sněhu roli při záběru (šířka gumy, hloubka vzorku, kvalitní guma - myšleno směs, lamely, tvar vzorku...)?


pravdepodobne vsechno + stari tech gum :-)

Napsal: pon 07.11.2005 14:53
od Jiras
RuDoSh píše:
Jiras píše:Takže pokud jezdím občas i na sněhu (Vysočina), tak rozdíl mezi 195/65 a 205/60 nepoznám že? Co hraje na sněhu roli při záběru (šířka gumy, hloubka vzorku, kvalitní guma - myšleno směs, lamely, tvar vzorku...)?


pravdepodobne vsechno + stari tech gum :-)


OK, když to teda vezmu jako extrém, dal by sis na auto spíš nějaký Debicy/Matadory/Fuldy (prostě levný gumy), ale zánovní s 9mm vzorku, nebo GY UltraGrip5, rok starý s 5-6mm vzorku?

Napsal: pon 07.11.2005 14:59
od RuDoSh
Jiras píše:
RuDoSh píše:
Jiras píše:Takže pokud jezdím občas i na sněhu (Vysočina), tak rozdíl mezi 195/65 a 205/60 nepoznám že? Co hraje na sněhu roli při záběru (šířka gumy, hloubka vzorku, kvalitní guma - myšleno směs, lamely, tvar vzorku...)?


pravdepodobne vsechno + stari tech gum :-)


OK, když to teda vezmu jako extrém, dal by sis na auto spíš nějaký Debicy/Matadory/Fuldy (prostě levný gumy), ale zánovní s 9mm vzorku, nebo GY UltraGrip5, rok starý s 5-6mm vzorku?


prej jsou dobre SAVY....

a ty goodyeary nevim nevim...... loni byly UG6, letos je novinka UG7..... UG5 bych tipnul budou minimalne 3 roky stare (spis ale 4 a vic), ale ruku do ohne bych za to nedal :-)

Napsal: pon 07.11.2005 15:47
od George_D
Brigestonky rychle mizí :roll:

Napsal: pon 07.11.2005 17:26
od mpacket
Jiras píše:
RuDoSh píše:
Jiras píše:Takže pokud jezdím občas i na sněhu (Vysočina), tak rozdíl mezi 195/65 a 205/60 nepoznám že? Co hraje na sněhu roli při záběru (šířka gumy, hloubka vzorku, kvalitní guma - myšleno směs, lamely, tvar vzorku...)?


pravdepodobne vsechno + stari tech gum :-)


OK, když to teda vezmu jako extrém, dal by sis na auto spíš nějaký Debicy/Matadory/Fuldy (prostě levný gumy), ale zánovní s 9mm vzorku, nebo GY UltraGrip5, rok starý s 5-6mm vzorku?


hmm, zanovni 9mm?? to je spis funglovka i 8mm maji zimni nové a hlavne Debica ta ma kolem 7,5-8mm nová, letni Debica dokonce 6,5-7,5mm nová, nebo jine levne pneu.Zalezi jaky jsi jezdec a kolik toho v zime najedes.Ja jezdim malo v zime a proto bych nove v klidu volil nejakou tu Debicu, sice nic moc, nebo 5-6mm ojetou za par kacek,s 5-6mm se da jeste krasne s BMW jezdit, osobne mam vyzkousene, ze s 185/65 R15 se mi jede lip, nez s 205/60 15 zimni..

Napsal: pon 07.11.2005 17:36
od Jiras
mpacket píše:
Jiras píše:
RuDoSh píše:[quote="Jiras"]Takže pokud jezdím občas i na sněhu (Vysočina), tak rozdíl mezi 195/65 a 205/60 nepoznám že? Co hraje na sněhu roli při záběru (šířka gumy, hloubka vzorku, kvalitní guma - myšleno směs, lamely, tvar vzorku...)?


pravdepodobne vsechno + stari tech gum :-)


OK, když to teda vezmu jako extrém, dal by sis na auto spíš nějaký Debicy/Matadory/Fuldy (prostě levný gumy), ale zánovní s 9mm vzorku, nebo GY UltraGrip5, rok starý s 5-6mm vzorku?


hmm, zanovni 9mm?? to je spis funglovka i 8mm maji zimni nové a hlavne Debica ta ma kolem 7,5-8mm nová, letni Debica dokonce 6,5-7,5mm nová, nebo jine levne pneu.Zalezi jaky jsi jezdec a kolik toho v zime najedes.Ja jezdim malo v zime a proto bych nove v klidu volil nejakou tu Debicu, sice nic moc, nebo 5-6mm ojetou za par kacek,s 5-6mm se da jeste krasne s BMW jezdit, osobne mam vyzkousene, ze s 185/65 R15 se mi jede lip, nez s 205/60 15 zimni..[/quote]

Těch 9mm jsem dal jako příklad, myslel jsem že nové zimáky mají 1cm. Kupovat teď gumy nebudu, mám domy ty GY UG5 s cca 5,5mm, který jsem vyšmelil s MIKI_JI s diskama, tak letos budu jezdit na nich. Jen mám trochu strach, jestli nebude 205 moc... Příště pudu spíš do 185.

Napsal: pon 07.11.2005 19:00
od major
No já osobně letos kupuju SAVY 185/65/15 , v testech se umís?ovali vždy solidně a cena je okolo 1,5k/ks . A rozhodně bych volil nové či max.3 roky staré zimáky. Z vlastní skušenosti z min.roku vím,že pět let starý zimáky ,by? se vzorkem 5,5 mm (min.pro zimáky je cca 4mm)jsou už na h... ,protože nové směsy s obsahem siliky podléhají stárnutí rychleji a po pár letech se rapidně zhorší jejich jízdní vlastnosti. A na zimu pokud alespoň občas potkáš sníh je určitě lepší ten nejužší rozměr, který lze použít ,obvzláště na zadní náhon s motorem vepředu a tedy s lehkou prdelí.

Napsal: pon 07.11.2005 19:38
od GeorgosAc
To Major.- a jak poznas stari pneumatik ? to je na nich RV ( ted me asi sezeres) , nikdy sem nic takoveho nekupoval , ani mne nenapadlo kouknout jestli je na nich neco ,,vyryte,, . snad jen podle modelu , ale nevim. ja mel ted posledni 2 roky good yeary a maximalne spokojeny... letos musim koupit , ale asi skoncim zase u nich.

Napsal: pon 07.11.2005 20:28
od major
GeorgosAc píše:To Major.- a jak poznas stari pneumatik ? to je na nich RV ( ted me asi sezeres) , nikdy sem nic takoveho nekupoval , ani mne nenapadlo kouknout jestli je na nich neco ,,vyryte,, . snad jen podle modelu , ale nevim. ja mel ted posledni 2 roky good yeary a maximalne spokojeny... letos musim koupit , ale asi skoncim zase u nich.
Proč bych tě žral :D ? Já se orientuji dle typu ,každej výrobce inovuje, někdo časteji, jiný méně.Tudíž vím že např. Barum Polaris I je už dlouho nevyráběný desén atd.Zda je rok výroby na pneu někde vidět nevím a zatím jsem to nezkoumal.

Napsal: pon 07.11.2005 20:46
od GeorgosAc
major píše:
GeorgosAc píše:To Major.- a jak poznas stari pneumatik ? to je na nich RV ( ted me asi sezeres) , nikdy sem nic takoveho nekupoval , ani mne nenapadlo kouknout jestli je na nich neco ,,vyryte,, . snad jen podle modelu , ale nevim. ja mel ted posledni 2 roky good yeary a maximalne spokojeny... letos musim koupit , ale asi skoncim zase u nich.
Proč bych tě žral :D ? Já se orientuji dle typu ,každej výrobce inovuje, někdo časteji, jiný méně.Tudíž vím že např. Barum Polaris I je už dlouho nevyráběný desén atd.Zda je rok výroby na pneu někde vidět nevím a zatím jsem to nezkoumal.



diky , mi to z toho vyplynulo. :?

Napsal: pon 07.11.2005 20:59
od mpacket
major píše:No já osobně letos kupuju SAVY 185/65/15 , v testech se umís?ovali vždy solidně a cena je okolo 1,5k/ks . A rozhodně bych volil nové či max.3 roky staré zimáky. Z vlastní skušenosti z min.roku vím,že pět let starý zimáky ,by? se vzorkem 5,5 mm (min.pro zimáky je cca 4mm)jsou už na h... ,protože nové směsy s obsahem siliky podléhají stárnutí rychleji a po pár letech se rapidně zhorší jejich jízdní vlastnosti. A na zimu pokud alespoň občas potkáš sníh je určitě lepší ten nejužší rozměr, který lze použít ,obvzláště na zadní náhon s motorem vepředu a tedy s lehkou prdelí.


jasne, ale vzdy je to o tom, kolik toho najedes a kde.A pak i o penezich. Nekdo najede malo a jezdi tam, kde je 30% snehu za zimu a nekdo se brodi snehem celou zimu denne. Ale rozhodne lepsi 5-6mm zimni starsi pneu, nez nove 7-8mm letni ( na tech se neda rozjet na snehu ani na rovince ), souhlas s uzsima 185/65 15.. :)

Jinak na kazde pneu je uveden r.v. je to tyden a rok vyroby...

Napsal: pon 07.11.2005 22:42
od colon
jak píšou na http://www.e-pneu.cz

- DOT kód-označení, které vydává americký dopravní úřad a poskytuje informaci o závodě, kde byla pneumatika vyrobena a o jejím provedení, poslední tři čísla jsou vyhrazena pro vyznačení týdne a roku výroby (např.číslo 529 značí, že pneumatika byla vyrobena v 52.týdnu roku 1999)

Napsal: úte 08.11.2005 16:29
od Huska
colon píše:jak píšou na http://www.e-pneu.cz

- DOT kód-označení, které vydává americký dopravní úřad a poskytuje informaci o závodě, kde byla pneumatika vyrobena a o jejím provedení, poslední tři čísla jsou vyhrazena pro vyznačení týdne a roku výroby (např.číslo 529 značí, že pneumatika byla vyrobena v 52.týdnu roku 1999)


sakra si mě předběhl :-) jasně že je na každé pneu r.v. uvedeno,
Jinak já řešil naprosto stejné dilema (zimní plechy jsem měl od lonska ale ten vzhled mi vadil) a nakonec jsem nechal 16" pětipaprskáče at se dobře čistí. Pneu jsem koupil jeté SEMPERITKY 205/55/16 2x 5,5mm a 2x6mm celkově za 3000,-. Ještě tam mají hodně pěkné 195/60/16 C (vyztužené) ale už chce 4000,-. Pneu typu Matador, Debika apod. jsou napikaču.. vždy se mi na nich dělali boule, nerovnoměrně se sjížděli a celkově jsem nebyl spokojený... od té doby vždy značku a stáří do 3 let.