Stránka 1 z 3

Napsal: úte 11.10.2005 12:27
od Wolfi
Zdravím lidi kolem Baworáků,
přemýšlím o koupi 325 TDS v kombajnu a zajímá mě, jak je to u těchto motorů s jejich životností. Vím, že je všeobecně známo že diesel vydrží víc, ale potřeboval bych nakopnout při rozhodování mezi dvěma auty s rozdílným počtem najetých km. Mám vybrané k rozhodování dvě auta, z nichž jedno má nahrkáno (i když kdoví jestli je to pravda) kolem 140-tis km (ale blbá (bílá) barva) a druhé kolem 210-tiskm pro mě zajímavější ... tak přemýšlím co můžu očekávat od auta co má "údajně" najeto přes 200-tis km. Už jsem se tu zhruba dočetl na co si dát při koupi bacha (olej ve vodě apod.) ale přeci jenom, vy toho asi budete vědět víc.... s pozdravem možná další majitel BMW...Wolfi

Napsal: úte 11.10.2005 13:57
od skautik
tds co ma najeto pres 200kkm trpi spatnymi teplymi straty (musi se dlouho tocit) oprava cca 15kkc = nove tlakove cerpadlo. Turbo bude relativne ok ikdyz urcite bude postet olej do sani - oprava cca 8kkc = pretesneni turbiny


ale jinak celkem v pohode :)

Napsal: úte 11.10.2005 19:21
od Marek-is
Nemusi to byt pravidlo :!: :idea:

Napsal: úte 11.10.2005 22:56
od major
Marek-is píše:Nemusi to byt pravidlo :!: :idea:
Přesně tak ,nemůžeš tušit co všechno na tom báwu už bylo měněno či jak se k tomu předchozí majitel choval.Je to značně individuální.Spíše bych tě upozornil,že TDSo e36 s poctivě najetými 140 tis.km,je poměrně utopie.Obvzláště pokud bylo dotažený ze zahraničí .Stačí se mrknout na mobile.de a schválně kolik jich tam najdeš s těmihle km, tak dvě ze sta.A ty jsou většinou z posledních roků výroby a hóóódně drahý.Počítej spíše s reálnějším počtem nalítanejch km,tak 200 tis. a více.Jinak pořádně popátrej ,už se tu toto téma řešilo mnohokrát.

Napsal: stř 12.10.2005 06:53
od Wolfi
major píše:
Marek-is píše:Nemusi to byt pravidlo :!: :idea:
Přesně tak ,nemůžeš tušit co všechno na tom báwu už bylo měněno či jak se k tomu předchozí majitel choval.Je to značně individuální.Spíše bych tě upozornil,že TDSo e36 s poctivě najetými 140 tis.km,je poměrně utopie.Obvzláště pokud bylo dotažený ze zahraničí .Stačí se mrknout na mobile.de a schválně kolik jich tam najdeš s těmihle km, tak dvě ze sta.A ty jsou většinou z posledních roků výroby a hóóódně drahý.Počítej spíše s reálnějším počtem nalítanejch km,tak 200 tis. a více.Jinak pořádně popátrej ,už se tu toto téma řešilo mnohokrát.
No právě, taky se mě nezdá že by si někdo koupil TDS a od roku 1997 na něm najel jenom 140.000 km.

Takže když to všechno shrnu, tak nejlepší způsob jak poznat jestli není něco s hlavou je omrknout vodu v chladiči, jestli v ní nejsou stopy po oleji a pak auto projížďkou dostat na provozní teplotu, zahřát, a při startování za tepla by to mělo chytat stejně jak za studena....při delším startování je v háji čerpadlo....jest tak ??

Napsal: stř 12.10.2005 08:32
od major
OK,takže:
Prasklou hlavu nemusíš vždy poznat dle toho zda máš olej v chladící směsi či směs v oleji.Záleží jak to ruplo.Spíše je lepší změřit tlaky na jednotlivých válcích.
Další věcí je čerpadlo, jeho špatná funkce se projevuje zhruba tak jak jsi psal.Jen bych tě ještě upozornil na jednu zvláštnost.Motor TDS musíš při studeném startu nechat žhavit déle než ti signalizuje kontrolka , proč to tak je asi nikdo neví.Prostě než začneš startovat počkej po zhasnutí kontrolky ještě asi cca 5s.Pokud je čerpadlo OK chytne na drc.Za tepla musí chytat hned.Ale problém múže být i ve žhavících svíčkách.
Dále tu máme turbo,pokud se mrkneš do sání vzduchu nesmí tam být olej.Pokud ano čeká tě brzká repase.Mírné "orosení" turba olejem z venku je celkem normální.
Další věcí je přední náprava,u těžších dieselových motorů se to projevuje častěji a špatně se hledá příčina.Pokud se ti při jízdě klepe volant, z velkou pravděpodobností jsou špatné silenbloky,kosti či čepy v ramenech,ale také to můžou dělat zvlněné kotouče či špatné domečky na tlumičích.Ale toto je bolest prakticky všech e36.
Jinak vysokého počtu najetých km se neboj,pokud se k tomuto motoru chováš slušně,najezdíš opravdu mnoho.Kolega má na své e34 už 600tis.km(jednou oprava čerpadla a jednou repase turba).Předpokládá to ale netočit motor nad 2500 ot. za studena a po rychlé jízdě hned nevipínat motor a nechat turbo ochladit pomalejší jízdou.Ale to platí pro všechny turbomotory.
Motor je to naprosto sqvělej a pokud to necháš načipovat (cca 170k),jede velice pěkně, jinak u základu 143k očekávej zhruba charakter motoru 320i 150k.

Napsal: stř 12.10.2005 10:07
od skautik
paneboze je to starej dlouho prekonanej diesel :)

ale mate pravdu, mnou popsane neduhy nemusi byt pravidlem, ale prave proto je dobre si na to pri koupi dat pozor.


tim olejem v sani myslis u filtru nebo ve vedeni? protoze jestli ve vedeni nedelam si iluze, ze tam bude sucho (v zivote jsem nevidel, ani u novych aut s 50kkm), pokud je turbo prece jenom na pokraji smrti/po smrti vetsinou propousti olej uz i do vyfukoveho potrubi a to poznas kourivosti bilej dym.

v bazaru nemas moznost rozdelavat sani a pod. takze ti zbyva jen vizualni kontrola

- kourivost auta
- stav chladici kapaliny
- klepani motoru - mohou byt spatne vstrikovaci trysky
- kontrola pojistek jestli jsou vsechny ok
- jestli to ma klimu tak zkus otocit prvnim elektrickym ventilatorem, blbe se shani a velice rad odchazi

Napsal: stř 12.10.2005 16:26
od Petr_1
Rad už si tu dostal několik, jen ještě auto pořádně prolez a propátrej, spousta aut u nás jsou stavebnice, kolikrát po slušný ráně, která je na západ od nás považována za totálku. Dej si na čas, nikam nespěchej, a? se zbytečně nespálíš. Motor by měl být suchej, žádnej olej, pokud ne, tak už to svědčí o tom, že předchozí majitel se k němu nechoval bůhví jak hezky. Jukni do vyrovnávací nádržky, jestli kapalina nenese známky mastnoty. Může to být tím, že už se něco s motorem buď dělo předtím a majitel se toho po opravě snaží zbavit, nebo právě se něco začalo dít a proto ho žene z domu. Další místo je nádobka serva. Jestli je olej našedlej, znamená to, že tě bude pozdravovat co nevidět servo, nejspíš čerpadlo. O vstřikovacím čerpadle už toho bylo napsáno dost, tak to rozvádět nebudu. Pořádně ho projeď a potom nech deset minut stát a zkus znovu natočit. Jestli nechytí hned, tak čerpadlo pomalu začíná odcházet. Další věc jsou kilometry. Tenhle údaj se kolikrát neshoduje se skutečností. Čepy na ramenech je obecný problém tehle aut na našich silnicích. Výměna není cenově nijak drastická.

Napsal: stř 12.10.2005 16:37
od Wolfi
No mrknu na to, ale už teď mě jímá hrůza...doufám že něco nepřehlédnu.. 8O . Jinak, kdyby jste se moc nudili a byli jste někdo z okolí Brna a Prahy, kde obě auta stojí v bazarech, tak se nebudu bránit aby jste na ně mrkli coby ostřílení mazáci znalí všech možných neduhů. Představa jak se mašíruju z Hodonína do Prahy a už v Jihlavě zapomenu na co se mám podívat, mě nenechá spát........ale to už bych chtěl asi moc, co ? :lol: :lol: .....no zkusím to nezvrzat a doufám, že už brzo rozšířím vaše řady...čus

Napsal: stř 12.10.2005 16:41
od Petr_1
Ničeho se neboj, pokud to bude jebka, poznáš to hned.

Napsal: stř 12.10.2005 17:35
od major
Normálně si udělej seznam a pak si při kontrole jednotlivý položky odškrtávej.A na nic nezapomeneš. :wink:

Napsal: úte 18.10.2005 12:23
od Wolfi
Tak a 325 TDS je doma....za tepla i za studena funguje na DRC, někdy DRC DRC, ale jinak spokojenost...Tímto jsem se chtěl zeptat, jestli nevíte někdo o plonkovním platu (roletce) do kufru. Nevím proč, ale majitel ji neměl a docela by mě bodla...

Napsal: úte 18.10.2005 23:32
od major
Tak gratuluju.Dle té roletky soudím,že to je kombajn.A ta roletka se docela blbě se shání.Já ji tam naštěstí měl i se sí?kou.Hoď sem nějakou fotku toho báwa.

Napsal: úte 18.10.2005 23:57
od bergos
major píše:Tak gratuluju.Dle té roletky soudím,že to je kombajn.A ta roletka se docela blbě se shání.Já ji tam naštěstí měl i se sí?kou.Hoď sem nějakou fotku toho báwa.
když už jsme u toho, ty ses nám taky nepochlubil :D nebo že bych to přehlíd???

.... by mě zajímalo kolik už je v klubu kombíků???

Napsal: stř 19.10.2005 09:33
od major
Ja bych se i pochlubil,ale nechci se registrovat jako clen.Ne ze bych na to nemel :) , ale nechci byt proste clenem dalsiho sdruzeni s "pravy a povinnostmi".Tudiz nemohu vkladat fotky. Uz jsem o tom mluvil s LOPOLEM ,Hanzem i JFK a ti tvrdili, ze udelaji moznost registrace i bez clenstvi v BMW klubu.Tak uvidime.

Napsal: pát 28.10.2005 11:42
od Wolfi
zdar chlapi,
tak už jsem provedl pár drobných opraviček, jako výměna předních brzdových desek probržděných cestou k porodu synka, už jsem zvládl výměnu žárovek pod takovým tím malým BC s teploměrem a hodinama, vyměnil jsem i vzducháč, který tam byl podle všeho už od výroby a po té výměně vzducháče (v pondělí) to začalo dělat zajímavou věc...ráno (v úterý) nastartuju, motor je studený takže to vytáčím max kolem 2100 ot., ale auto netáhne. prostě to jede asi jako škodula 120 LS, kterou jsem měl na týden zapůjčenou před koupí Báwa. Můžu na pedál dupat(až na podlahu) jak chci, ale nic...prostě se sune jak šnek. I po té co, teploměr už ukazuje do poloviny budíku, tzn. teplota (vody) už je dávno provozní to ne a ne zabrat...ujedu cca 10km a teprve se to probere. Nevíte co s tím? Docela mě nasralo, když se na mě lepila do kopce LIAZKA, které jsem musel uhnout na krajnici aby mě v nepřehledném úseku mohla předjet...TA POTUPA..

Za ten týden jsem naběhal něco kolem 1200km na ARALácký diesel, tak mě napadlo jestli nejsou v té naftě nějaká aditiva, která by rozpustila nějaké usazeniny, které se postaraly o zanesení vzstřiků nebo palivového filtru. Filtr chci vyměnit hned v pondělí, ale víte jak, třeba to tím nebude, tak bych je v servisu už předem mohl dle vašich rad navést, aby mrkli i na něco jiného

díky moc za všemožné rady....tříkolkář Wolfi

PS: Kuwa chlapi jak se nastavují hodiny. mačkám všechno jak idiot a nic..maximálně umím vypnout zobrazení teploty, přepínat ji z C na F, zapnout MEMO a jestli tlačidlo DAT znamená DATUM, tak je taky blbě nastavený.....asi su hňup, ale fakt to neumím....

Napsal: pát 28.10.2005 14:26
od major
To vypadá na turbo,zkus jestli ti vůbec točí.Nicméně palivák určitě vyměň ,tím nic nezkazíš.
ARAL super diesel obsahuje zvýšené procento detergentů určených k rozpouštění nečistot v palivovém systému.
Ty hodiny se nastavují tlačítkem SET,začne blikat dvoutečka a pak je nařídíš těma čudlama pod displejem, i datum.

Napsal: pát 28.10.2005 15:19
od Wolfi
Jak mám zkusit jestli točí ? Každá rada drahá :roll:

Napsal: pát 28.10.2005 16:31
od Wolfi
k těm hodinám
když zmáčknu SET tak to nic nedělá....dvoutečka nebliká....pokud ale podržím delší dobu tak se zobrazí display v celé své kráce (všechny segmenty). z toho vyplývá že tlačítko funguje, ale k blikání dvoutečky nevede....

Napsal: sob 29.10.2005 10:40
od JaraX
projížděl jsem jednu 525TDS, byla zahřáta, bylo to v bazaru, konkrétně Auto Žádník Olomouc, dejte si pozor, to auto je nejspíš po smrti, je na tipcars a má najeto 250 000km, když jsem tam byl já tak měla ještě 498000km. To auto jelo, ale nechtělo jít do otáček, motor byl strašně zhnilej něco dělat. to auto nebrat.