Stránka 1 z 1

Napsal: ned 09.10.2005 21:13
od peef
Ahoj odborníci, technici atp. 8)
Mám první nepříjemný dojem z mého compakta.
Denně s ním dojíždím do práce a závada je řekl bych přesně - zvětšující se. Při studeném nenastartovaném motoru jde řazení rychlostních stupňů volně bez jakéhokoliv odporu. Při nastartování, zařazení "jedničky" a vyjetí z garáže je vše zatím vždy O.K. Ale krátký čas (vystoupení z auta,zavření vrat garáže, nasednutí do auta) stačí k tomu, abych zařadil jedničku už s dost tuhým odporem. (zuby nejsou slyšet). Musím páku "rozhýbat" (3,2,1). Potom už při rozjezdu a řazení dál se tato závada neprojevuje. Jedině ještě jedu-li z kopce dlouho s vyřazením a potom řadím pětku (asi při 100km/h) občas cvakne přes zuby. Spojka je laicky zjednodušeně - pedál, prasátko, hadice, prasátko a páka vypínání.(opravte mne mýlím-li se). Jsou na této "cestě" nějaké štelovací a nastavovací prvky, na které můžu "šáhnout" za předpokladu, že ona závada se týká spojky? Za jakoukoliv informaci, která napomůže odstranění "oné" závady dík.

Napsal: ned 09.10.2005 22:55
od voTon
jo presne, zkus vymenit a dobre odvzdusnit brzdovou kapalinu a vymenit olej v prevodovce, kdyz uz to nepomuze tak rozhodne nic nezkazis. pokud je to v prevodovce tak ji delat nedoporucuju spis koupit jinou.

Napsal: pon 10.10.2005 06:32
od peef
Zajímavé je ale to, že při nenastartovaném motoru tam jdou rychlosti se spojkou docela normálně lehce. Problém se vyskytne a ž když nastartuju a to ještě po nějaké chvilce. Brzdovku i hadice jsem zkontroloval v rámci možností. Existuje u spojky nějaký kontrolní "dekl", kterým bych zjistil stav lamely, ložiska a přítlačné páky? (ještě jsem se nekoukal pod auto).
Dík.

Napsal: pon 10.10.2005 07:19
od George_D
Na vaně motoru dole směrem u spolujezdce by měla být taková gumová krytka tvarem zaoblení p.ča. No ale nevim jestli tam tudy uvidíš dost :wink:

Napsal: pon 10.10.2005 08:38
od peef
George_D píše:Na vaně motoru dole směrem u spolujezdce by měla být taková gumová krytka tvarem zaoblení p.ča. No ale nevim jestli tam tudy uvidíš dost :wink:
Mrknu na to.
Ještě jedna otázka - Jde nastavit chod spojkového pedálu tak aby zabírala spojka trochu víš než je jedna třetina dráhy pedálu od podlahy?
Myslím, že to tak asi má být. Pokud ne opravte mne. Tím by se asi dalo eventuelně zjistit, jestli to právě není tím, že při plném sešlápnutí spojkového pedálu není spojka dokonale vypnutá.