Stránka 1 z 1
Napsal: sob 03.09.2005 07:54
od Becx
Jak rozeznam na pohled ci podle cisla motor u E36, zda se jedna o 320 ci 325. Dale zda je mozne dat motor 2,5 do vozu 320 bez problemu, zda pasuje prevodovka a dalsi veci, nebo je lepsi dat tam i prevodovku z 325? Diky
Napsal: sob 03.09.2005 11:58
od Jawak
325 má trochu větší sání, nejlépe se to dá změřit na škrtící klapce na sání, 325 má větší průměr
Z vlastní zkušenosti bych nechal i převodovku 325, je to méně časově náročné
Co se musí z 320 vyměnit je řídící jednotka motoru, komplet výfuk od svodů, pokud možno i diferák, jinak to pojede na max. rychlost jak 320i
Napsal: sob 03.09.2005 13:45
od Becx
Kdyz pominu sani, co podle vyrobniho cisla? neni tam nekde jak u motoru M20 bud 20 nebo 25?
Napsal: sob 03.09.2005 14:13
od Jawak
Číslo jsem tam objevil jenom jedno, na boční straně hlavy, je to ale při zabudovaném motoru nečitelné (leda kdyby se někdo prokopal tělesem topení zevnitř kastle)
Nahoře je tam vytaveno 92 - to odpovídá roku výroby, páč to byla 07/92, pak je dole vyraženo BA A
46023
a ještě nějaká písmena co mě nezajímaly

Napsal: sob 03.09.2005 14:25
od Jawak
Sebechvála smrdí, ale dělal jsem to poprvé v životě, v hale kde normálně parkují 2 autobusy, začal jsem po škole v pátek někdy v 16 hodin a dokončil jsem to v neděli odpoledne. Dělal jsem to sám (protože mě nikdo nechtěl pomoct) vlastně pomoct jsem potřeboval jenom při vytahování a vsazování motorů, ale kovová trubka od vodovodu také pomohla

Napsal: ned 04.09.2005 01:17
od Becx
diky za radu
Napsal: pon 05.09.2005 11:27
od eko
Jawak píše:Sebechvála smrdí, ale dělal jsem to poprvé v životě, v hale kde normálně parkují 2 autobusy, začal jsem po škole v pátek někdy v 16 hodin a dokončil jsem to v neděli odpoledne. Dělal jsem to sám (protože mě nikdo nechtěl pomoct) vlastně pomoct jsem potřeboval jenom při vytahování a vsazování motorů, ale kovová trubka od vodovodu také pomohla

To si delas prdel, ne? Copak je to tady jenom samej hobby automechanik, nebo co?
Napsal: pon 05.09.2005 11:59
od Jawak
eko píše:To si delas prdel, ne? Copak je to tady jenom samej hobby automechanik, nebo co?
Jakou prdel?!
Já mám něco jako výuku (během studia na SŠ) u BMW Niederlassung Bonn a pak ještě u Auto Thomas - VW Group, ale v rajchu se motory nevyměňují, to by na práci přišlo hodně sakra draho při cenách práce na jednotlivých modelech od 58-75 €
Ale jinak (protože umím lépe německy než česky) jsem se učil jako samouk jak co funguje, jak pracuje 4dobý motor DOHC, rozdíl mezi karadanem a transaxlí, veškeré modelové řady BMW od r. 1975, ale nejvíc se člověk naučí když skládá ze 2 aut jedno
Napsal: pon 05.09.2005 12:44
od Speedy
eko píše:Jawak píše:Sebechvála smrdí, ale dělal jsem to poprvé v životě, v hale kde normálně parkují 2 autobusy, začal jsem po škole v pátek někdy v 16 hodin a dokončil jsem to v neděli odpoledne. Dělal jsem to sám (protože mě nikdo nechtěl pomoct) vlastně pomoct jsem potřeboval jenom při vytahování a vsazování motorů, ale kovová trubka od vodovodu také pomohla

To si delas prdel, ne? Copak je to tady jenom samej hobby automechanik, nebo co?
Skoro jo, a to snad neva, ne?

Napsal: pon 05.09.2005 13:03
od Pawllos
Uz nevim kde, ale nekde jsem vycetl, ze je shodna kastle pro 320i a pro 318is. 325 ma uz jinou, ale co je tam jineho nevim.
Napsal: pon 05.09.2005 13:25
od RuDoSh
Jawak píše:Ale jinak (protože umím lépe německy než česky) jsem se učil jako samouk jak co funguje, jak pracuje 4dobý motor DOHC, rozdíl mezi karadanem a transaxlí
ten rozdil me zajima

(hlavne ten karadan)

Napsal: pon 05.09.2005 13:28
od margos
RuDoSh píše:Jawak píše:Ale jinak (protože umím lépe německy než česky) jsem se učil jako samouk jak co funguje, jak pracuje 4dobý motor DOHC, rozdíl mezi karadanem a transaxlí
ten rozdil me zajima

(hlavne ten karadan)

no ja sice umim lip slovensky jak cesky, ale na druhou stranu lip cesky jak rusky, ale taky by me zajimalo co u transaxle je mezi motorem a prevodovkou

ozubeny kolo z orloje?

Napsal: pon 05.09.2005 13:35
od Speedy
Pawllos píše:Uz nevim kde, ale nekde jsem vycetl, ze je shodna kastle pro 320i a pro 318is. 325 ma uz jinou, ale co je tam jineho nevim.
Rozdíl je mezi kastlí 92-95 a 96 výše. Novější kastle maj více výztuh tam, kde se auto lámalo při crashtestu. Zjistil jsem to při důkladném ohledávání několika skeletů

Napsal: pon 05.09.2005 13:54
od RuDoSh
margos píše:ozubeny kolo z orloje?

jo, ale musis si dat pozor pri vysedani.... na Achilovky